abonnement Unibet Coolblue
pi_159221031
Geen idee. Ik moet zeggen dat ik echt zo 123 me die leiding niet kan herinneren van het strippen van de woonkamer. En daar moet ie doorlopen zover ik weet. Want in het plafond van de keuken zat ie ook niet. Blijft de optie dat ie in de spouwmuur loopt over geloof ik..
pi_159221115
En nu ik zo de foto's bekijk in mijn topic blijft dat eigenlijk als enige optie over geloof ik.



Links loopt een geïsoleerde waterleiding. Rechts de verwarmingsbuizen, maar verder zie ik geen waterleidingen lopen.. Dus ik gok dat hij dan rechts boven het gele plankje loopt en dat is tussen de muren die er zijn in. En dan zal hij ergens achter een van deze muren lopen:



Want de leidingen die daar staan zijn van de cv opnieuw. Dus dan kan hij alleen nog maar echt tussen de 2 gemetselde muren in lopen.

Wat een kansloze oplossing zeg van vroeger :(
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:45:06 #128
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159221928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:55 schreef Puala het volgende:
Wat een kansloze oplossing zeg van vroeger :(
Nee joh, dat is juist vooruitkijken.
Met die winters van tegenwoordig heb je daar nauwelijks last van!
:7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159221964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:45 schreef Barrah het volgende:

[..]

Nee joh, dat is juist vooruitkijken.
Met die winters van tegenwoordig heb je daar nauwelijks last van!
:7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ik ben vanmorgen bij mijn O+ onder de douche gestapt :P

Nou, nauwelijks last van. Een keertje -7 en het is feest :') Gelukkig heb ik 3 jaar geleden in mijn huis 2x lekkage gehad vanwege vorst. En zit ik nu ook heel relaxt op t werk ;(

Ik had 2 jaar geleden net de waterstand opgenomen en toen kon ik uitrekenen hoeveel water er in 2 dagen verbruikt was. Toen snapte ik ook waarom 80% van t huis nat was. Echt 11 ruimtes ofzo stonden blank :X
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 10:02:04 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159222273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:47 schreef Puala het volgende:

Nou, nauwelijks last van. Een keertje -7 en het is feest :')

Nou inderdaad, dat dacht ik ook toen ik het las. Het heeft vannacht maar een paar graad gevroren.

Hoop voor je dat de leiding niet kapot vriest. Voor zekerheid water er maar afgehaald??


Wel 'lekker' dat het in een muur zit, dan kun je zelf ook niets met een verfbrander of een föhn doen om de boel te ontdooien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159222420
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou inderdaad, dat dacht ik ook toen ik het las. Het heeft vannacht maar een paar graad gevroren.

Hoop voor je dat de leiding niet kapot vriest. Voor zekerheid water er maar afgehaald??

Wel 'lekker' dat het in een muur zit, dan kun je zelf ook niets met een verfbrander of een föhn doen om de boel te ontdooien.
Nou, het stomme is nog. Het zit vrij beschut achter t huis dan.

Want dan moet ie achter de blauwe regenpijp langs lopen op deze foto:


Regenpijp. Het is gewoon de afvoer van de badkamer die buis (!!!!) :')

Maar het is wel gek dat het daar dan blijkbaar al zo hard heeft gevroren dat dit kan ontstaan. Ik heb mijn buren wel ooit gehoord over die pijp die bevroren was en ontdooit moest worden. Dus ik zal vanavond eens vragen of ze dit verhaal ook herkennen.

Het water is er inderdaad af ja.
pi_159222423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:55 schreef Puala het volgende:
En nu ik zo de foto's bekijk in mijn topic blijft dat eigenlijk als enige optie over geloof ik.

[ afbeelding ]

Links loopt een geïsoleerde waterleiding. Rechts de verwarmingsbuizen, maar verder zie ik geen waterleidingen lopen.. Dus ik gok dat hij dan rechts boven het gele plankje loopt en dat is tussen de muren die er zijn in. En dan zal hij ergens achter een van deze muren lopen:

[ afbeelding ]

Want de leidingen die daar staan zijn van de cv opnieuw. Dus dan kan hij alleen nog maar echt tussen de 2 gemetselde muren in lopen.

Wat een kansloze oplossing zeg van vroeger :(
Oh wat zuur -O-. Wel fijn, zo'n lief met een warme douche ;). Maar wat is het plan van aanpak nu, vanavond de schade bekijken en iemand inschakelen om te achterhalen wat het probleem is en hoe je het kunt fixen?
pi_159222461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:07 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Oh wat zuur -O-. Wel fijn, zo'n lief met een warme douche ;). Maar wat is het plan van aanpak nu, vanavond de schade bekijken en iemand inschakelen om te achterhalen wat het probleem is en hoe je het kunt fixen?
Ik denk dat ik de aannemer maar bel want ik heb even geen plan van aanpak nu :@
pi_159222492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de aannemer maar bel want ik heb even geen plan van aanpak nu :@
Aannemer bellen en de buren vragen wat er destijds bij hen aan de hand was is ook een plan van aanpak :P.
pi_159222516
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:10 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Aannemer bellen en de buren vragen wat er destijds bij hen aan de hand was is ook een plan van aanpak :P.
Ja dat dan wel weer. Maar krijg geen verlof vandaag ook. Had gevraagd of ik weg kon als mijn collega terug was van een externe locatie, maar die geeft al aan dat hij niet verwacht voor 5u terug te zijn. En de bezetting laat naar huis gaan niet toe. Behoorlijk shit dit allemaal :(
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 10:32:40 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159222918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:09 schreef Puala het volgende:

[..]

heb even geen plan van aanpak nu :@
Nou nou Puala, wat is dat? Zijn we niet van je gewend :o

Zou (plaatselijke) isolatie van de spouw niet helpen? Dan hoef je niet open te breken een als de leidingen in de PUR zitten bevriezen ze ook niet zomaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159222966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou nou Puala, wat is dat? Zijn we niet van je gewend :o

Zou (plaatselijke) isolatie van de spouw niet helpen? Dan hoef je niet open te breken een als de leidingen in de PUR zitten bevriezen ze ook niet zomaar.
Nee ik ook niet van mezelf. Misschien verklaart dat ook waarom ik ontzettend gestrest ben :@

Maar euhm, ja zoiets zal t moeten worden. Ik ben alleen aan t overwegen om met behulp van subsidie een lening af te sluiten voor duurzame oplossingen van mijn huis. En daarbij zou de zijmuur die lek is niet opnieuw gevoegd worden maar een voorzetwand met isolatie krijgen en afgesmeerd worden. En dan wilde ik gelijk ook de keuken + bijkeuken rondom mee pakken (uitbouw gaat niet lukken om meerdere redenen). En dan kan ik op zich ook dit wandje mee laten pakken, want ach als ik al zoveel muren doe kan de achtergevel ook wel. Maar dat kan pas als t mooier weer is.

Dus dan zou ik al isoleren, maar dat lost voor nu het probleem niet op. Dus ja euhm, misschien zoiets.
pi_159225807
Om half 3 naar huis toe. De kans op lekkage is aanzienlijk.

Afijn we gaan t maar beleven. De oplossing van de muur isoleren was trouwens zeker een optie, maar dan moeten we eerst deze winter heelhuids door zien te komen. Anders moet de boel open gebroken worden -O-
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 13:12:26 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159225989
Fijn dat je toch iets eerder naar huis mag.

Wanneer had je de keuken in de planning staan dan? Anders kun je misschien tijdelijk de waterleiding door de keuken laten lopen naar de badkamer?

Stel de boel lekt, waarom de boel dan openbreken? Je kunt redelijk stofvrij een leiding infrezen.

Ik hoop in elk geval voor je dat het meevalt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159226061
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:12 schreef derLudolf het volgende:
Fijn dat je toch iets eerder naar huis mag.

Wanneer had je de keuken in de planning staan dan? Anders kun je misschien tijdelijk de waterleiding door de keuken laten lopen naar de badkamer?

Stel de boel lekt, waarom de boel dan openbreken? Je kunt redelijk stofvrij een leiding infrezen.

Ik hoop in elk geval voor je dat het meevalt
De keuken aanbouw gaat niet door. Ik krijg t niet rond. Ik kan wel willen blijven dromen, maar ik kan beter de huidige situatie aanpassen dat ik het wel fijn ga vinden zoals het nu is. Dus de tijdelijke oplossing kan helaas niet.

Nou, je zal toch aansluitingen moeten gaan maken, dus de boel moet open. En de waterleiding is in de betonvloer verwerkt, dus je zal toch in elk geval moeten zorgen dat alles daar weer verbind.

Maar goed, laten we er gewoon vanuit gaan dat als ik er vanmiddag weer druk op zet alles blijft functioneren en het daarna niet meer gaat bevriezen O+ Dan kan er in het voorjaar aan de buitenkant geïsoleerd worden en is het probleem gewoon opgelost.
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 13:22:45 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159226280
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:15 schreef Puala het volgende:

Maar goed, laten we er gewoon vanuit gaan dat als ik er vanmiddag weer druk op zet alles blijft functioneren en het daarna niet meer gaat bevriezen O+ Dan kan er in het voorjaar aan de buitenkant geïsoleerd worden en is het probleem gewoon opgelost.
Laten we daar inderdaad op hopen.
Eind van de week zet de dooi ook weer in dacht ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159228310
Idee om de ruimtes waar de leiding langs gaat warmer te stoken dan je nu deed?

Ik ben gister een dom varken geweest... Had de leidingen naar de garage voor de verwarming aangesloten en t leek me een goed idee om vast te checken of t waterdicht was allemaal, daarna de kraan weer dicht gedraait... Geote kans dus dat nu ook alles bevroren is in de garage :/
pi_159229013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:41 schreef Makrolon het volgende:
Idee om de ruimtes waar de leiding langs gaat warmer te stoken dan je nu deed?

Ik ben gister een dom varken geweest... Had de leidingen naar de garage voor de verwarming aangesloten en t leek me een goed idee om vast te checken of t waterdicht was allemaal, daarna de kraan weer dicht gedraait... Geote kans dus dat nu ook alles bevroren is in de garage :/
Ik heb inderdaad de verwarming een slinger gegeven. Koud heb ik wel, warm niet. Beneden heb ik alles dus t is de leiding..

Uh oh.. -O-
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 15:21:27 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159229392
Shitttt. Hoor je dat het lekt? Ik hoop voor je dat de warme nog bevroren is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159229533
Er lekt niets :)
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 15:27:37 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159229570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:26 schreef Puala het volgende:
Er lekt niets :)
Maar je hebt geen warm water? Wat is er dan loos?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159230072
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar je hebt geen warm water? Wat is er dan loos?
Die leiding zit nog dicht. Dus verwarming staat te loeien en wachten maar. Beneden doet t warm water het wel dus met de cv is niets mis.
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 17:13:37 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159232308
Kun je inmiddels al warm douchen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159234627
Nope. Vloerverwarming dus opwarmen gaat niet zo hard. Nu 2 extra kacheltjes in de keuken gezet in de hoop dat t sneller gaat..
pi_159234640
Maar als dit vorst is dan is t er lastig uit te krijgen :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')