abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158852605
quote:
Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen

'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'

De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.

Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.

De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.

Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.

Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.

De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.

Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:
Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'

De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.

Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.

Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.

Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.

Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
quote:
Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen

"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.

Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.

Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.

Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.

Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."

Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.

Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:

"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.

We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.

De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.

Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Waarom bleef het zo lang stil?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 05-01-2016 18:41:39 ]
pi_158852623
NOS: Afrikaanse en Arabisch uiterlijk.

Maar...geen bewijs dat het vluchtelingen zijn. Tja..
pi_158852634
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah dus in een rechtsstaat mag je geen avondklok of samenscholingsverboden hebben?
Niet specifiek gericht op bepaalde etniciteiten inderdaad.
pi_158852639
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:10 schreef Confetti het volgende:

Behalve de papieren die de arrestanten bij zich hadden.
pi_158852653
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel een fundamentele pijler van de rechtsstaat ja, Jezus! :')
Die rechtstaat is er natuurlijk ook alleen maar gekomen doordat de bevolking, waar zij betrekking op heeft, van een dusdanig homogene samenstelling was dat men er gelijkwaardige opvattingen over gedrag, samenleving en intermenselijke verhoudingen op nahield...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_158852662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:10 schreef Confetti het volgende:

Draagvlak voor vluchtelingen mag niet verdwijnen natuurlijk
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:12:09 #7
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158852666
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel voor veroordeelde criminelen. Gebeurt zo vaak voor hooligans.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:12:29 #8
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_158852682
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Nope, ik zie nog steeds alleen jouw stelling dat het een afgesproken plan was van alle noord-afrikanen om daar samen te scholen, niemand anders stelt dat.
&lt;signature here&gt;.
pi_158852692
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja dat is de wet momenteel misschien (geen idee hoe het met een noodtoestand is), maar dat wil niet zeggen dat er niet naar uitzonderingen / oplossingen gezocht kan worden.
Sowieso zijn het nog geen staatsburgers hier.
pi_158852698
Het is gewoon een probleem met de islamitische cultuur.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:13:26 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_158852713
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:12 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Wel voor veroordeelde criminelen. Gebeurt zo vaak voor hooligans.
Gebeurt ook voor bepaalde gebieden. Denk idd weer aan een risico wedstrijd.

Genoeg mogelijkheden :)
&lt;signature here&gt;.
pi_158852718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die rechtstaat is er natuurlijk ook alleen maar gekomen doordat de bevolking, waar zij betrekking op heeft, van een dusdanig homogene samenstelling was dat men er gelijkwaardige opvattingen over gedrag, samenleving en intermenselijke verhoudingen op nahield...
:D

Dat is toch wel een erg bijzondere interpretatie van de geschiedenis. Als dat werkelijk zo was zou het ook niet nodig geweest zijn om minderheden en etnische groeperingen daartegen te beschermen natuurlijk.
pi_158852730
Vrouwen moeten zich aanpassen :') De omgekeerde wereld.
pi_158852757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope, ik zie nog steeds alleen jouw stelling dat het een afgesproken plan was van alle noord-afrikanen om daar samen te scholen, niemand anders stelt dat.
Jawel; er werd gesteld dat acties tegen alle Noord-Afrikanen gerechtvaardigd zou zijn. Ik vond dat een nogal bijzondere stelling omdat het verhoudingsgewijs nergens op slaat, het gaat immers om nog lang geen 1000 Noord-Afrikanen terwijl er om maatregelen werd geroepen die meer dan het tienvoudige aan Noord-Afrikanen zou treffen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:16:06 #15
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158852777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het is gewoon een probleem met de islamitische cultuur.
Hé zeg

Dat kun je niet zo maar zeggen

Dan speel je geert wilders in de kaart
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158852792
Straks op eenvandaag een item hierover.

Het gaat hier ook gebeuren dus laat het maar zsm gebeuren. De weerstand tegen asielzoekers moet zsm toenemen.
pi_158852832
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:16 schreef Confetti het volgende:

Het gaat hier ook gebeuren dus laat het maar zsm gebeuren. De weerstand tegen asielzoekers moet zsm toenemen.
Je wil vrouwen slachtofferen voor je politieke wensen? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:18:46 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_158852837
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel; er werd gesteld dat acties tegen alle Noord-Afrikanen gerechtvaardigd zou zijn.
Uh huh, quoteje van jezelf terug:

"Dat was het oorspronkelijke standpunt ook niet hè."

Het is vrij vervelend dat jij zelf maar een draai geeft aan wat mensen hier zeggen en vervolgens denkt dat jij op die draai, die je er zelf aan geeft, en niet de poster waar je op reageert, gaten kunt gaan schieten.

En ga je nog op die andere reageren? :') :O
&lt;signature here&gt;.
pi_158852856
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D

Dat is toch wel een erg bijzondere interpretatie van de geschiedenis. Als dat werkelijk zo was zou het ook niet nodig geweest zijn om minderheden en etnische groeperingen daartegen te beschermen natuurlijk.
Oh sorry, blijkbaar is die rechtstaat dan toch zomaar pardoes uit de lucht komen vallen, waarna we van in berenvellen rondlopende wilden, die vooral minderheden afslachten, ineens transformeerden in verlichte burgers...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:20:53 #20
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158852897
quote:
Arie Roos 5 januari 2016 om 17:05
Ik vond het al zo’n raar verhaal, eigenlijk. Als het echt om vluchtelingen zou gaan, dan zou dit op 1 januari al overal te lezen zijn geweest. Het lijkt erop, dat het toch redelijk normaal oudejaarsonrust is geweest.
Joop.nl bezoeker... Ach joh gewoon normale onrust.

:')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158852898
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oef, even in het vorige topic terugzoeken wat ik had geantwoord. Had iets te maken met dat het wel relevant is als in een bepaalde groep misdaad vaker voorkomt en dat er meer van die groep binnen komt.
Momentje, ik zoek het ff op.

Edit:

quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, even verduidelijken: als binnen 6% van de bevolking een groep zit die voor 77,6% van alle verkrachtingen zorgt, toont het toch wel aan dat er iets in die samenleving aan de hand is waardoor dit gedrag sneller plaats zal vinden.
Dan vind ik het absoluut zeer zeker relevant om te weten wie de daders waren, ZEKER ook omdat de instroom nog steeds gaande is, en wat hier binnen komt nog totaal niet gewend is aan onze samenleving.
pi_158852932
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Oh sorry, blijkbaar is die rechtstaat dan toch zomaar pardoes uit de lucht komen vallen, waarna we van in berenvellen rondlopende wilden, die vooral minderheden afslachten, ineens transformeerden in verlichte burgers...
Eh, nee. Maar dat die rechtsstaat ontstaan is in een tijd dat we een heel homogene samenleving waren slaat nergens op, want dan zouden etnische minderheden überhaupt geen bescherming hebben genoten. Dat komt ook ergens vandaan.
pi_158852965
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, nee. Maar dat die rechtsstaat ontstaan is in een tijd dat we een heel homogene samenleving waren slaat nergens op, want dan zouden etnische minderheden überhaupt geen bescherming hebben genoten. Dat komt ook ergens vandaan.
Een homogene samenleving betekent niet dat er geen minderheden zijn.
pi_158852980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:16 schreef Confetti het volgende:

Ik mag toch hopen dat ik hier (in Limburg wordt - net als in Keulen - het Rheinlandse carnaval gevierd) over vijf weken precies hetzelfde soort carnaval kan vieren als altijd, zonder dat vrouwen iedere man als potentiële verkrachter hoeven te zien, of dat mannen en vrouwen uiteindelijk maar gescheiden carnaval moeten gaan vieren uit "veiligheidsoverwegingen".
pi_158853074
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Oef, even in het vorige topic terugzoeken wat ik had geantwoord. Had iets te maken met dat het wel relevant is als in een bepaalde groep misdaad vaker voorkomt en dat er meer van die groep binnen komt.
Momentje, ik zoek het ff op.

Edit:

[..]

Daar geef je geen antwoord op de vraag. Bovendien haal je een onderzoek van het Gatestone Institute aan geloof ik, die onderzoeken zijn al uitvoerig ontkracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')