quote:Er wordt niet een minimum aantal uren van je verwacht. Je mag zelf bepalen wanneer, waar en hoe lang je achter elkaar werkt.
quote:Indien je besluit om op het kantoor te komen werken dan kan je altijd gratis mee-eten en drinken.
quote:Elke sale die je maakt heeft een bepaalde waarde. Bijvoorbeeld: Een Essent contract heeft een waarde van 200 euro. Je ontvangt tussen de 70% en 75% van de waarde van de sale als provisie.
quote:Op dit moment verdienen de verkopers tussen de ¤ 25 en ¤ 100 per gewerkt uur.
Verder heeft hij mij een voorbeeld VAR wuo gestuurd zoals ik die moet invullen.quote:Berekening potentiële inkomsten: 10 uur in de week en ¤ 30,- omzet per uur maakt een maandloon van ¤ 871,-. Is je omzet ¤ 80,-, dan is je maandloon ¤ 2.312,-
Dit is volledig waar, sterker nog, ik heb m'n werk als fiscalist opgezegd om me voltijd te kunnen storten op freelance callcenterwerk. Hier verdien ik 90 euro per uur mee en dat is helemaal fantastisch want dat is ook de lengte van mijn penis in centimeter.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:49 schreef navelpluiss het volgende:
Is dit te mooi om waar te zijn of toch waar?
Hij heeft het niet over een betaalde cursus gehad. Enkel over een gratis 3 uur durende cursus.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:51 schreef LXIV het volgende:
Heel vaak zijn dit soort gemakkelijke superbanen valstrikken. Je moet dan eerst een cursus van 500 euro volgen om dat werk te kunnen doen. En dan? Dan hoor je er nooit meer iet svan.
Wat denk je nou zelf, Einstein? Het is werk dat iedereen kan doen. Als je daar werkelijk 25-100 euro mee zou kunnen verdienen, dan zou iedereen dat werk ook daadwerkelijk gaan doen. Insert wat logisch vraag-aanbod-denken en wat zie je? Een daling van de arbeidsvergoeding. En die blijft dalen, dalen, dalen, tot je uitkomt op een vergoeding die correspondeert met werk dat elke halve haring kan uitvoeren. Aangezien het freelancewerk is, zou die vergoeding ook gerust lager kunnen zijn dan het minimumloon.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:54 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over een betaalde cursus gehad. Enkel over een gratis 3 uur durende cursus.
Het is ook rotwerk. Ik heb het als scholier ook wel eens gedaan en ik ben er niet trots op dat ik dat ik het weer ga doen, maar soms moet je dingen doen die niet leuk zijn. Het leven is niet altijd leuk. Daarbij ben ik wel trots op veel andere dingen die ik heb gedaan. Ik zoek iets voor ongeveer 10 uur per week en er is gewoonweg niets wat chill is voor zo'n hoeveelheid uren per week. Ook callcenter werk niet.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:57 schreef Hallmark het volgende:
Het probleem is meer dat het rotwerk is. Hoe zou jij het vinden als je gebeld werd, om vervolgens rotzooi door je strot geduwd te krijgen? Dat ga jij doen. Je wordt een telemarketeer, en dat is niet bepaald iets om trots op te zijn.
Die man zei dat de afschaffing toch is uitgesteld en dat ie voorlopig nog nodig is.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:07 schreef DoubleDip het volgende:
De VAR is per 1 januari afgeschaft omdat daar makkelijk misbruik van gemaakt kon worden. Voor de rest klinkt het alsof er een grote adder onder het gras schuilt.
Gewoon goed blijven op letten op die adders die mogelijk onder het gras schuilen.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:19 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
Het is ook rotwerk. Ik heb het als scholier ook wel eens gedaan en ik ben er niet trots op dat ik dat ik het weer ga doen, maar soms moet je dingen doen die niet leuk zijn. Het leven is niet altijd leuk. Daarbij ben ik wel trots op veel andere dingen die ik heb gedaan. Ik zoek iets voor ongeveer 10 uur per week en er is gewoonweg niets wat chill is voor zo'n hoeveelheid uren per week. Ook callcenter werk niet.
Verder was ik meer benieuwd of dit verdienmodel broodje aap is en niet of callcenterwerk rotwerk is of niet.
Ik post over 2 maanden wel mijn ervaringenquote:Op maandag 4 januari 2016 21:22 schreef nikao het volgende:
[..]
Gewoon goed blijven op letten op die adders die mogelijk onder het gras schuilen.
Verder geloof ik best dat er wel mazzelaars zijn die wellicht een keer op een dag gemiddeld dit uurloon halen, maar of je daar van uit kan gaan....
Vraag jezelf vooral ook af hoe lang je dit vol houdt zonder ook maar iets te verdienen.... 3 weken a 10 uur bellen en niets verdiend... blijf je dan nog door bellen?
Dit. Vraag me af of je met dit salaris nog wat overhoud aan het einde van de rit.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:40 schreef spiritusbus het volgende:
Als ZZP-er is 25 euro per uur natuurlijk nog steeds een poepsalaris.
Ja, maar volgens het bedrijf zijn de projecten waar je op werkt je 'opdrachtgevers'quote:Op maandag 4 januari 2016 23:14 schreef Peter het volgende:
Moet je voor zo'n VAR niet minimaal 3 opdrachtgevers hebben?
25 euro zijn al de netto verdiensten. Is al verrekend met de bedrijfskosten/bemiddelingskosten en belastingquote:Op maandag 4 januari 2016 22:40 schreef spiritusbus het volgende:
Als ZZP-er is 25 euro per uur natuurlijk nog steeds een poepsalaris.
Klinkt als een waterdichte constructie waar geen enkele belastinginspecteur doorheen zal prikken, die zijn namelijk allemaal blind, achterlijk en doen hun werk terwijl er een straaltje spuug uit hun mondhoek omlaag druppelt.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:24 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
Ja, maar volgens het bedrijf zijn de projecten waar je op werkt je 'opdrachtgevers'
Ja, want hoeveel belasting je betaalt is niet afhankelijk van je persoonlijke situatie ofzo. Vandaar dat bedrijven ook altijd een netto en niet een bruto vergoeding met hun werknemer afspreken.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:27 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
25 euro zijn al de netto verdiensten. Is al verrekend met de bedrijfskosten/bemiddelingskosten en belasting
Dus geen zzp'er.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:27 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
25 euro zijn al de netto verdiensten. Is al verrekend met de bedrijfskosten/bemiddelingskosten en belasting
Dit is een lineaire stijging. Een omzet van 5 ¤ per uur betekent maandloon van ¤ 144,50quote:Berekening potentiële inkomsten: 10 uur in de week en ¤ 30,- omzet per uur maakt een maandloon van ¤ 871,-. Is je omzet ¤ 80,-, dan is je maandloon ¤ 2.312,-
Behalve dat je dan nog wel zelf even je inkomstenbelasting moet aftikken, en wat je verder aan verzekeringen en/of reserveringen als ZZP'er nodig denkt te hebben om ziekte of werkloosheid te kunnen dekken.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:27 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
Kom op man. Hier in Bulgarije zat callcenters die op de west-europese markt bellen. Scoor je een beetje leuk dan verdien je makkelijk 30-50 netto per uur. Een heel raar loon in Nederland lijkt het me ook niet hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:11 schreef Twiitch het volgende:
En als je niks verkoopt dan krijg je dus niks? Of hoe zit dat.
Dat gemiddelde loon van 25-100¤ per uur is natuurlijk bullshit van de bovenste plank.
Ja, +-5000¤ netto is een gangbaar maandloon in Nederland inderdaad, voor ongeschoold werk. Als je een gouden tong hebt dan zul je wel meer verdienen ja, maar een dergelijk bedrag als gemiddeld loon klopt natuurlijk van geen kanten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 08:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Kom op man. Hier in Bulgarije zat callcenters die op de west-europese markt bellen. Scoor je een beetje leuk dan verdien je makkelijk 30-50 netto per uur. Een heel raar loon in Nederland lijkt het me ook niet hoor.
Zoals al een aantal keer is aangehaald, 5000 als ZZP'er is iets anders dan wanneer je in loondienst bent. Ik kan me niet voorstellen dat er veel ZZP'ers voor 25 euries hun bed uit komen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 08:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, +-5000¤ netto is een gangbaar maandloon in Nederland inderdaad, voor ongeschoold werk. Als je een gouden tong hebt dan zul je wel meer verdienen ja, maar een dergelijk bedrag als gemiddeld loon klopt natuurlijk van geen kanten.
Dan is het niet netto wat je verdient. Verder met 50 euro netto per uur zit je op 8500 netto per maand.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals al een aantal keer is aangehaald, 5000 als ZZP'er is iets anders dan wanneer je in loondienst bent. Ik kan me niet voorstellen dat er veel ZZP'ers voor 25 euries hun bed uit komen.
16,5k bruto per maand is toch gewoon een gangbaar salaris voor callcenter werk?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het niet netto wat je verdient. Verder met 50 euro netto per uur zit je op 8500 netto per maand.
Voor die 213.840,00 euro per jaar komen we ons bed toch niet uit.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:26 schreef Sandyman het volgende:
[..]
16,5k bruto per maand is toch gewoon een gangbaar salaris voor callcenter werk?
Hoe kan die man nu weten wat jouw bedrijfskosten zijn?quote:Op maandag 4 januari 2016 23:27 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk die bedrijfskosten die al verrekend zijn.... maar dat heeft TS nog niet door, die denkt dat z'n ZZP uurloon vervolgens z'n bruto uurloon is voor de inkomstenbelasting.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:10 schreef Wespensteek het volgende:
TS gaat die man betalen voor software en bemiddeling en vervolgens verdient hij niets meer.
Qua bedrijfskosten zullen ook de telefoonkosten, energiekosten en verzekeringen nog wel meespelen. Vanuit huis een bedrijf gaan runnen heeft vaak ook wel wat gevolgen. Is bijv. een zakelijk telefoonabonnement noodzakelijk?quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk die bedrijfskosten die al verrekend zijn.... maar dat heeft TS nog niet door, die denkt dat z'n ZZP uurloon vervolgens z'n bruto uurloon is voor de inkomstenbelasting.
Of hij heeft zelfs niet door dat de inkomstenbelasting er nog af moet
TVPquote:Op maandag 4 januari 2016 21:25 schreef navelpluiss het volgende:
[..]
Ik post over 2 maanden wel mijn ervaringenBeloofd
Nee hoor tot de nieuwe wet en regelgeving in gaat (als het allemaal al door gaat)kan hij nog gewoon worden aangevraagd.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:07 schreef DoubleDip het volgende:
De VAR is per 1 januari afgeschaft omdat daar makkelijk misbruik van gemaakt kon worden. Voor de rest klinkt het alsof er een grote adder onder het gras schuilt.
Dat. Herhaal deze zinnen voor jezelf, iedere keer als je lucratief werk ziet waar 'geen ervaring of CV voor vereist is'.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:58 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf, Einstein? Het is werk dat iedereen kan doen. Als je daar werkelijk 25-100 euro mee zou kunnen verdienen, dan zou iedereen dat werk ook daadwerkelijk gaan doen.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:23 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zie het ook nog wat gebeuren dat je voor je leads moet betalen.Callcenterwerk is echt schijtwerk. Alleen als je echt een zielloze rat bent kan je het volhouden en goed verdienen.
De VAR WUO (winst uit onderneming) krijg je alleen als je ook daadwerkelijk winst maakt en iets van 1200 uur per jaar werkt, dit moet je ook kunnen aantonen bij controlle. daarnaast moet je ook minimaal 3 werkgevers hebben en niet 1tje.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:49 schreef navelpluiss het volgende:
Van de werkgever wordt verwacht dat je je inschrijft bij de KvK als ZZP'er en een VAR wuo aanvraagt.
Dit, daarnaast wordt hij alleen betaald als hij daadwerkelijk iets verkoopt en anders zit hij daar voorniets te bellen. Mocht hij toevallig talent hebben en geluk en wat meer verkopen houdt hij er wel wat aan over. Anders is het net zo kut als vakkenvullen, burgers flippen alleen ben je daar zeker van een uurloon.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:10 schreef Wespensteek het volgende:
TS gaat die man betalen voor software en bemiddeling en vervolgens verdient hij niets meer.
Al de tweede "expert" die komt raaskallen over het afschaffen van de VAR. Het debat over het wetsvoorstel rondom de invoering van de vervanger van de VAR-constructie, de Wet Deregulering Arbeidsrelatie staat gepland voor 26 januari. De Eerste Kamer zal daar ook direct over moeten stemmen om m in te kunnen laten gaan per 1 april. Dit is hoogstonwaarschijnlijk, daar de EK doorgaans een week tussen het debat en in stemming brengen van wetten laat.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:26 schreef 111210 het volgende:
[..]
De VAR WUO (winst uit onderneming) krijg je alleen als je ook daadwerkelijk winst maakt en iets van 1200 uur per jaar werkt, dit moet je ook kunnen aantonen bij controlle. daarnaast moet je ook minimaal 3 werkgevers hebben en niet 1tje.
anders is het geen VAR WUO maar een ander soort VAR, daarnaast is de VAR afgeschaft voor dit jaar.
verder is het sowieso een vaag verhaal, al is 25 euro per uur voor freelance niet heel erg veel
Wanneer je in een callcenter zit op een project met weinig inhoud is het inderdaad niet altijd leuk. Zit je bij een bedrijf inhouse op een sales-afdeling als agent (en dus niet extern op een callcenter) dan kan het werk een stuk uitdagender zijn. Zelf dit werk gedaan voor een niet nader te noemen vakbond, naast het sales-aspect draaide het ook vooral om adviseren van mensen en het tevreden houden van je eigen portefeuille nádat mensen reeds lid waren geworden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:23 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zie het ook nog wat gebeuren dat je voor je leads moet betalen.Callcenterwerk is echt schijtwerk. Alleen als je echt een zielloze rat bent kan je het volhouden en goed verdienen.
niks geraaskal, enige wat ik niet wist is dat er binnenkort een besluit overgenomen wordt, maar mn antwoord ging meer over de soorten var, daarnaast geef ik gewoon een reactie als forumbezoeker, als ik een expert was had ik het er wel bijgezetquote:Op zondag 17 januari 2016 18:26 schreef Bugno het volgende:
Al de tweede "expert" die komt raaskallen over het afschaffen van de VAR. Het debat over het wetsvoorstel rondom de invoering van de vervanger van de VAR-constructie, de Wet Deregulering Arbeidsrelatie staat gepland voor 26 januari. De Eerste Kamer zal daar ook direct over moeten stemmen om m in te kunnen laten gaan per 1 april. Dit is hoogstonwaarschijnlijk, daar de EK doorgaans een week tussen het debat en in stemming brengen van wetten laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |