Vraag me af hoe lang iedereen goed verzekerd blijft als alles elk jaar maar blijft stijgen. Krijgen we langzamerhand Amerikaanse toestanden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:25 schreef Yoica1606 het volgende:
CZ gaat met 7,5% omhoog naar EUR 112,85

Arme mensen krijgen elk jaar meer zorgtoeslag en zo wordt dit gecorrigeerd. Net zoals een stijging van het ER. Dit wordt voor hun compleet gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Vraag me af hoe lang iedereen goed verzekerd blijft als alles elk jaar maar blijft stijgen. Krijgen we langzamerhand Amerikaanse toestanden.

Verplichte eigen risico wordt niet gecompenseerd voor lage inkomens hoor. Hoe kom je daarbijquote:Op dinsdag 8 november 2016 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Arme mensen krijgen elk jaar meer zorgtoeslag en zo wordt dit gecorrigeerd. Net zoals een stijging van het ER. Dit wordt voor hun compleet gecorrigeerd.
Voor middeninkomens en hogere inkomens zijn de stijgingen zo klein dat dat niet per direct problemen geeft, mits er geen schulden zijn bij hun. Het is vervelend, dat wel.

Dan moet je de rest van het jaar de premie zelf volledig betalen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:44 schreef Lingue het volgende:
Vraagje, wat gebeurt er met je zorgverzekering als je collectief verzekerd bent via je werkgever maar je gaat gedurende het jaar uit dienst?

Dat is dan dus exclusief de korting ook die je krijgt? Maar blijf je wel 't collectieve zorgpakket houden?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:51 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Dan moet je de rest van het jaar de premie zelf volledig betalen.

Zo heb ik het niet meegemaakt. Ik had een algemeen zorgpakket met collectief korting. Na vertrek had ik geen korting meer. Voor de zekerheid kan je het beste bij je zorgverzekeraar navragen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:54 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat is dan dus exclusief de korting ook die je krijgt? Maar blijf je wel 't collectieve zorgpakket houden?

independer?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:55 schreef K44S het volgende:
Wat is de meeste "betrouwbare" website om eens wat te vergelijken?
Ik ben namelijk vrijwel nooit ziek maar ik betaal wel alsof ik chronisch verkouden ben.
Oh, OP nakijken kan natuurlijk geen kwaad.
Mochten er mensen zijn die tips hebben...

Zit ik al naar te kijken ja, komende weken even kijken hoe en wat (tot dat er aanbiedingen komenquote:
 )
 )

Jawel hoor, ze krijgen bij elke stijging van het ER een net zo hoge stijging van de zorgtoeslag. Maar ja een stijgingvan het ER van 10 euro betekent minder dan een euro erbij per maand.quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verplichte eigen risico wordt niet gecompenseerd voor lage inkomens hoor. Hoe kom je daarbij
De compensatie is het bedrag wat de overheid elk jaar voorspelt wat de stijging is. Ik zie net dat het niet elke keer exact hetzelfde is, maar dan gaat het om 1 tot 2 euro p/m. Gelukkig wordt de bijstand wel elk jaar geindexeerd met de inflatie, waaronder zorgkosten ook vallenquote:Ook de premiestijgingen worden altijd maar ten dele gecompenseerd door een iets hogere zorgtoeslag.

Elke website van een zorgverzekeraar lijkt mij het meest betrouwbaar.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:55 schreef K44S het volgende:
Wat is de meeste "betrouwbare" website om eens wat te vergelijken?

Wat voor aanbiedingen??quote:Op woensdag 9 november 2016 13:55 schreef K44S het volgende:
[..]
Zit ik al naar te kijken ja, komende weken even kijken hoe en wat (tot dat er aanbiedingen komen)

Er zullen vast wel kortingen komen?quote:Op woensdag 9 november 2016 20:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat voor aanbiedingen??
2 voor de prijs van 1 😂

Zal wel meevallen denk ik.quote:Op donderdag 10 november 2016 08:02 schreef K44S het volgende:
[..]
Er zullen vast wel kortingen komen?

Kies ik liever voor die gare ps4, die kan je door verkopen.quote:Op donderdag 10 november 2016 08:08 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik.
Of bedoel je die 2 procent die je krijgt als je in een keer betaald?
Of die gare playstation als je het via xxx afsluit en uiteindelijk nog steeds dat ding zelf betaald

Die je uiteindelijk zelf al betaaldequote:Op donderdag 10 november 2016 08:09 schreef K44S het volgende:
[..]
Kies ik liever voor die gare ps4, die kan je door verkopen.

Ach, als je zo denkt, kan je echt niets meer met "korting" kopenquote:Op donderdag 10 november 2016 08:10 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Die je uiteindelijk zelf al betaalde

Waar krijg je een PS4 dan, die wil ik wel.quote:Op donderdag 10 november 2016 08:08 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik.
Of bedoel je die 2 procent die je krijgt als je in een keer betaald?
Of die gare playstation als je het via xxx afsluit en uiteindelijk nog steeds dat ding zelf betaald

bij united consumers kon je xbox krijgen dus misschien dit jaar wel een ps4quote:Op donderdag 10 november 2016 21:33 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Waar krijg je een PS4 dan, die wil ik wel.

Wat hebben we toch een prachtig zorgsysteem.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
bij united consumers kon je xbox krijgen dus misschien dit jaar wel een ps4

Ach. Als iedereen binnen blijft zitten is er dat jaar wel minder kans dat ze hun been brekenquote:Op vrijdag 11 november 2016 09:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat hebben we toch een prachtig zorgsysteem.

Kaakchirurg wordt vergoed vanuit de basisverzekering en dan is er dus sprake van ER. Als je tandarts het zou doen komt het idd uit je tandverzekeringquote:Op vrijdag 11 november 2016 12:21 schreef Opsonisatie het volgende:
Iemand misschien enig idee?
Voor volgend jaar verwacht ik een kaakchirurgische ingreep (verwijderen van 2 verstandskiezen). Valt dat nou onder eigen risico of wordt het vergoed aangezien ik een tandverzekering heb ? (Zilveren Kruis). Al ben ik van plan om te switchen van verzekering.

Thanks! Hmm dat wordt dokken dusquote:Op vrijdag 11 november 2016 15:04 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Kaakchirurg wordt vergoed vanuit de basisverzekering en dan is er dus sprake van ER. Als je tandarts het zou doen komt het idd uit je tandverzekering
 helaas helaas.
 helaas helaas.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |