abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2016 @ 13:33:37 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_158816102
Als je al met een been in het graf staat,
is het wel tijd eens na te denken over je uitvaart.
Waar ben jij verzekerd?
  maandag 4 januari 2016 @ 13:36:53 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158816194
Heb je daar een verzekering voor nodig? Word je niet begraven als je niet verzekerd bent?
Verzekerd van een graf.... hmmz, die zal nog wel te cru zijn voor Dela.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 januari 2016 @ 13:39:48 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158816261
Grootste onzin die er is.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:23:36 #4
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_158820381
Wat is het nut van die verzekering? Je bent dan toch al dood.. dus niet jouw zorg...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  maandag 4 januari 2016 @ 16:31:55 #5
136343 BasEnAad
pi_158820539
TS zelf is ook niet verzekerd, echt zo'n verspilling. Als 't puntje bij 't paaltje komt kan je toch bijbetalen. Ik spaar liever zelf, logisch ook want een verzekering maakt winst op je, die steek ik liever in eigen zak.
Ik heb vast wel wat geld over tegen die tijd, is in ieder geval wel het doel.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:08:04 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158821418
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:31 schreef BasEnAad het volgende:
Ik spaar liever zelf, logisch ook want een verzekering maakt winst op je, die steek ik liever in eigen zak.
Ik heb vast wel wat geld over tegen die tijd, is in ieder geval wel het doel.
En als je morgen tegen een boom rijdt en overlijdt? Heb je dan ook genoeg gespaard?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 januari 2016 @ 17:14:45 #7
136343 BasEnAad
pi_158821586
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:08 schreef golfer het volgende:

[..]

En als je morgen tegen een boom rijdt en overlijdt? Heb je dan ook genoeg gespaard?
Ja.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:36:15 #8
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_158822113
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:08 schreef golfer het volgende:

[..]

ja
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  maandag 4 januari 2016 @ 17:39:04 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158822181
Ik niet. Ik ben de enige babyboomer zonder spaargeld. Daarom dus wel die verzekering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158822946
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:39 schreef golfer het volgende:
Ik niet. Ik ben de enige babyboomer zonder spaargeld. Daarom dus wel die verzekering.
Ik heb er ook één hoor, dus je bent niet de enige...
pi_158823519
Ik heb geen verzekering. Ja doeg he? Huis van bijna drie ton geen kinderen dan kan die verstuiving er ook wel af.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 4 januari 2016 @ 19:21:05 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158825011
Geen uitvaartverzekering hier, wel een ORV die groot genoeg is om de kosten van een uitvaart te dekken (en die niet verpand is aan de hypotheek).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158896142
Afhankelijk van je situatie kan zo'n verzekering wel degelijk nuttig zijn.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_158896479
Jep, een polis bij Nivo. Lijkt me trouwens leuk om een hele rij volgbrommers te hebben in plaats van wagens. Weer eens wat anders. Of nog beter; van die eenwielers. En dat er dan af en toe eentje op z'n muil gaat. Jammer dat je dat dan zelf niet meer mee kan maken. ;(
L2B's Mixcloud
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2016 @ 23:12:23 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159000192
Nope, niks geregeld en ga ik ook niet doen. Weggegooid geld.

Ik ga er vanuit dat ik altijd wel iets nalaat om een crematie of whatever van te betalen. Koopwoning en hier en daar wat spaargeld. En wie weet, ooit, misschien nog wat pensioen of AOW. Het is goed.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159000328
Ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor de nabestaande, niet wachten tot ze aan mijn geld kunnen komen en één telefoontje en alles is geregeld :Y

Als ik mijn echtgenoot mocht overleven dan, wat ik niet hoop trouwens :@
  maandag 11 januari 2016 @ 08:35:40 #17
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159005250
Net als L2B ook een verzekering bij Nivo. Al sinds mijn 20e geloof ik. Kosten per maand, ongeveer 4 euro dus ik kan daar niet zo wakker van liggen.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 11 januari 2016 @ 09:57:21 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159006262
Wij zijn gisteren wel een rondje wezen wandelen over de begraafplaats, we dachten eerder al te weten waar we begraven wilden worden (natuurbegraafplaats Assel / Hoog Soeren) maar iedere keer dat we daar langsrijden wordt het een grotere kermis, dus dat begon tegen te staan.
Plus dat we gewoon nog een jong kind hebben, dus dan denk ik ook dat het niet handig is als je ergens in the middle of nowhere begraven ligt, waar hij niet zelfstandig naartoe kan.

Maar saai in een rijtje liggen vinden we ook weer niets, dat wisten we na gisteren wel zeker, gelukkig is er ook de mogelijkheid wat minder strak in het gelid te begraven op de begraafplaats waar we waren, dus daar waren we al snel uit, nu nog zien dat we een plekje kunnen vinden dat ons allebei aanstaat :D

Ben wel blij dat we dat gedaan hebben, bij toeval een vriend die ik iedere keer al niet kon vinden teruggevonden, en een waarvan ik vrij zeker weet waar hij ongeveer begraven is absoluut niet teruggevonden, maar ik zag ook dat die graven tot 2002 geruimd waren (en hij is in 2001 overleden), en dat zijn dan dus dingen waar we wel even echt rekening mee moeten houden, want hij had destijds ook een heel jong kind, en dat kind is nu dus amper meerderjarig en het graf van papa is al geruimd.... dat wil ik dus absoluut voorkomen, wie er ook als eerste gaat, ik wil dat Soneal toch zeker tot hij 30 is niet hoeft na te denken over grafrechten en dergelijke.

Maar na gisteren weten we dus zelfs al min of meer wat voor steen de ander wil, dus het was een nuttig rondje over de begraafplaats.

En N gisteren nog maar eens laten zien waar ik bijhoud wat welke verzekering uitkeert op welk moment, en welke verzekering aan de hypotheek gekoppeld is, en wat de hypotheekschuld op welk moment is.
Al met al hoeft niemand zich tot 2041 zorgen te maken dat er geen geld voor een begrafenis is, want dat is er tot dan sowieso wel uit een ORV, en ik mag toch hopen dat we in 2041 sowieso geld zat hebben voor een begrafenis, als het goed is is het huis dan al nagenoeg afgelost (maar waarschijnlijk al helemaal, als het aan mij ligt).
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 januari 2016 @ 12:52:58 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_159010548
Wat boeit het nou waar je begraven wordt? :D
Ik hoop dat mijn lijk wordt opgegeten door een zeldzame bedreigde gier ofzo >:O

_O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_159010724
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:52 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

_O_
Als mensen kinderen hebben, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Hier op de hoek wonen een paar figuren die al jaren minimaal 1 x per week de graven van hun broers en zussen bezoeken.

Daar heb ik niets mee. Flikker mijn karkas maar in de oven en daarna in een urn, of meteen uitwaaieren op een hondenuitlaatstrook of zo. _O-
L2B's Mixcloud
  maandag 11 januari 2016 @ 13:02:38 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159010778
quote:

[ afbeelding ]

_O_
In Azië doet men dit inderdaad al. Let op wat luguber. Op zich ook een soort van eeuwig leven je atomen leven weer een bijdrage aan nieuw leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 11-01-2016 13:10:56 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:11:26 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_159011046
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Azië doet men dit inderdaad al. Let op wat luguber.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat weet ik, ik ben zelf 2x in de Himalaya geweest (waar Tibetanen wonen). Niet zelf zo'n begrafenis gezien maar ze vertelden mij dat het zo gaat. Ik vind het zelf wel iets moois hebben eigenlijk. Het is gewoon de kringloop zoals de natuur het bedoeld heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 11 januari 2016 @ 13:12:27 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159011075
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, ik ben zelf 2x in de Himalaya geweest (waar Tibetanen wonen). Niet zelf zo'n begrafenis gezien maar ze vertelden mij dat het zo gaat. Ik vind het zelf wel iets moois hebben eigenlijk. Het is gewoon de kringloop zoals de natuur het bedoeld heeft.
Zo denk ik er ook wel over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:28:40 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159011591
quote:

[ afbeelding ]

_O_
Ik heb een kind van 5, als ik morgen dood neerval is het voor hem misschien wel prettig dat er de komende 25 jaar een plek is waarvan hij weet dat z'n moeder daar is.

Als hij volwassen was zou me dat een stuk minder uitmaken, alhoewel ik dan ook niet in een rijtje op de begraafplaats zou willen liggen.
Overigens, als het aan mij ligt hoeft er niet eens een kist omheen, een jute zak is ook prima, maar ik geloof dat dat in de wet op de lijkbezorging wat strak geregeld is in NL.

Een megalomaan grafmonument vind ik iig ook niet nodig, een niet te grote steen met naam en data vind ik voldoende, waar het graf exact onder die steen is hoeft wat mij betreft niet eens aangeduid.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2016 @ 23:08:14 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159029152
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:57 schreef Leandra het volgende:
Wij zijn gisteren wel een rondje wezen wandelen over de begraafplaats, we dachten eerder al te weten waar we begraven wilden worden (natuurbegraafplaats Assel / Hoog Soeren) maar iedere keer dat we daar langsrijden wordt het een grotere kermis, dus dat begon tegen te staan.
Die begraafplaats 'ontdekten' wij een keer per toeval. :)
Dat wil zeggen, we gaan zo nu en dan wandelen bij Radio Kootwijk en op een dag zagen we die begraafplaats. Echt heel apart, tenminste ik neem aan dat die redelijk uniek is?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')