abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158798818
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

zondag 3 januari 2016 @ 20:37:41 #2
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158798861
Ha, Cassandra was me net voor.
Heel herkenbaar trouwens. Ik heb dat gevoel ook vaak hoor! Heerlijk toch?

quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:03 schreef ingee het volgende:
Ik doe het liever niet, maat soms slaapt ze bovenop mij. Dan sla ik het dekbed tot haar benen en klem ik die onder mij vast.

R update: tand nr 3 is door, na nee schudden doet ze nu ook aan ja knikken en ze geeft kusjes! Kus mama, kus papa en zelfs kus poes. En sinds poes haar te pakken had en ze aait ipv een bos haar uit te trekken kunnen ze elkaar prima verdragen.
En ze loopt rond met haar haas, die aan een poot vastgehouden wordt en verder over de grond sleept. O+

:* voor Malteser en voor Sjaak en de rest.
O+ Oh dat beeld O+

Malteser,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
n
pi_158799267
Best uiteenlopende nachten zo te lezen bij iedereen :D maar over het algemeen dus nog heel lang nachtvoedingen. Is dat vol te houden met werk? (Hoe dan :P?!)

Ik zit 's nachts ook zeker drie kwartier tot een uur op per voeding trouwens net als jagar.. vaak toch even snel verschonen, dan drinken aan twee borsten en dan nog omhoog houden ivm mondjes melk die terug komen. Vervolgens terugleggen en dan soms wachten tot ze rustig is. Dan zelf plassen en een glas water en dan naar bed :P.

Malteser, ik heb niet helemaal meegekregen watskeburt enzo geloof ik maar ik wil je veel succes wensen morgen en in het verdere traject :*.

Ik heb E liever niet in bed bij ons maar als ze ontroostbaar is ligt ze bovenop me, naast / tussen ons durf ik (nog?) niet. Dekens tot op haar rug en ze kruipt meestal in mijn nek, plus ik voel constant haar adem in m'n nek :'). Dan weet ik dat ze het nog doet :P.
pi_158799768
Zusje, als het goed is worden de voedingen korter en ik had het geluk dat N. na de nachtvoedingen direct verder sliep. Ook al kwam ze 3x voor een voeding, ik was hooguit 3x een kwartier bezig. Ik schoof haar na de tijd zo terug de co-sleeper in. Luier verschonen doen we 's nachts niet, tenzij poep.
pi_158800020
Malteser: :*

Mariposas: wat klink je verliefd! Zo fijn dat het nu zo goed gaat O+

Cassandra: ook al zo verliefd!

Hetzusjevan: gebroken nachten + werken = veel cafeïne ;) Ik heb expres ouderschapsverlof opgenomen en daarnaast heb ik een hele flexibele werkgever waarbij ik mijn tijd nagenoeg zelf mag indelen en de mogelijkheid heb tot thuiswerken, dat scheelt ook een hoop. Verder ga ik op werkdagen samen met de mini naar bed om genoeg slaapuren te maken. (Ze slaapt overigens niet al om 19.00 uur.)

Vraagje: is een hoestdrankje voor baby's wel of niet aan te raden? Ik lees wat wisselende dingen op het internet. M hoest vrij veel en voornamelijk 's avonds en 's nachts heeft ze daardoor moeite om in slaap te komen. Mijn man vindt dat ik de huisarts moet bellen, maar net als velen hier, heb ik niet zulke goede ervaringen met de huisarts (of eigenlijk de assistentes die denken dat ze plaatsvervangende huisartsen zijn pfff..) Ze lijkt verder niet benauwd. Ik vind het meer sneu dat ze hierdoor niet goed kan slapen.
pi_158800162
Zusjevan: die nachtvoedingen gaan op den duur sneller hoor (hier in ieder geval), tenzij poepluier verschoon ik W. niet. Borstwissel is hier ook zelden meer nodig; meestal valt W na een minuut of 10 weer in slaap en dan leg ik 'm terug in zijn bedje. Al met al lig ik zelf dan ook na 15 min weer..
pi_158800368
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:58 schreef kazy het volgende:
Malteser: :*

Mariposas: wat klink je verliefd! Zo fijn dat het nu zo goed gaat O+

Cassandra: ook al zo verliefd!

Hetzusjevan: gebroken nachten + werken = veel cafeïne ;) Ik heb expres ouderschapsverlof opgenomen en daarnaast heb ik een hele flexibele werkgever waarbij ik mijn tijd nagenoeg zelf mag indelen en de mogelijkheid heb tot thuiswerken, dat scheelt ook een hoop. Verder ga ik op werkdagen samen met de mini naar bed om genoeg slaapuren te maken. (Ze slaapt overigens niet al om 19.00 uur.)

Vraagje: is een hoestdrankje voor baby's wel of niet aan te raden? Ik lees wat wisselende dingen op het internet. M hoest vrij veel en voornamelijk 's avonds en 's nachts heeft ze daardoor moeite om in slaap te komen. Mijn man vindt dat ik de huisarts moet bellen, maar net als velen hier, heb ik niet zulke goede ervaringen met de huisarts (of eigenlijk de assistentes die denken dat ze plaatsvervangende huisartsen zijn pfff..) Ze lijkt verder niet benauwd. Ik vind het meer sneu dat ze hierdoor niet goed kan slapen.
Wij hebben Tussikind van VSM (of zoiets) en dat werkt bijna niet voor Sjaak. De assistente van de HAP die vandaag opnam, zei dat we hem maar honing moesten geven :') Ik heb haar eerst verteld dat kinderen onder 1 jaar oud dat niet mogen. Wist ze niet :') Ze was gewoon haar standaard lijstje aan het opnoemen.
Verder is er volgens mij niets voor baby's aan hoestdrank, of wel?

Malteser, succes morgen. Je gaat niet naar je werk, maar wel aan het werk :*
pi_158800372
Zusjevan, hier was het in het begin ook voedingen van drie kwartier, maar dat werd steeds korter. Nu varieert het tussen de 5 en 20 minuten per kant. En die 20 is dan meestal doordat hij in slaap aan het vallen is.

Nachtvoedingen icm werk gaat hier prima, je went er snel aan. Maar ik moet er wel bij zeggen dat wij s nachts niet verschonen (dan plast hij toch amper) en dat ik regelmatig tijdens een voeding in slaap val. Als O bij ons in bed slaapt, slaapt hij dus altijd tegen mij aan, op borsthoogte. En tot z'n nek onder de dekens (en ik ook, deken ligt bewust schuin). Niet volgens de veiligheidsnormen dus, maar ik lig stil als ik slaap en dit werkt voor ons. En meestal ligt hij er maar een uurtje, dan worden we wakker van elkaar en leg ik m in de cosleeper. Hem bewust bij ons in bed laten slapen doen we niet.
pi_158800497
@baby in bed, wat al vaker is gezegd, M ligt dan in haar slaapzak bovenop de dekens tussen ons in en flink hoog.

Malteser, succes! :*

Ingee, dat klinkt O+ Ben ook zo benieuwd hoe M dat allemaal gaat doen straks!

De vakantie is alweer voorbij! Heb nog geen zin om weer te gaan, maar zal als ik er ben wel beter gaan :)
pi_158800586
Als ik de volgende dag moet werken (en er dus om kwart voor zes uit moet) ga ik om 21:00 naar bed. Liever een korte avond dan een gare dag.
pi_158800617
Als ik haar 's nachts voed dan doen we dat trouwens ook (in slaapzak op de deken), voor het geval we in slaap vallen inderdaad. In de kraamweek gebeurde het ook wel eens (en toen deden we dat nog niet), maar toen was het wel eeen stuk warmer want juli.
pi_158804388
Malteser :* Je doet 't zo goed <3

Nachtvoedingen: mini komt om de 3 a 4 u, ongeveer 23 - 2 - 5 - 8. Ik denk dat ze de voeding van 2 uur er binnenkort uit gaat gooien, want ze drinkt steeds korter en sinds kort nog maar aan 1 borst, daarna is ze niet meer wakker te krijgen en leg ik haar terug. Ik vind 't heel knus en intiem, die nachtvoedingen O+ Echt even samen kroelen en een beetje slapen en een beetje tutten O+ Verschonen doe ik in bed, heb ik een setje voor.

Die existentiele crisis hè die laatst zoveel herkenning opriep hier, wanneer wordt dat een beetje minder? Wordt dat uberhaupt minder? Hoe lang moet ik mezelf gunnen om emotioneel een beetje te stabiliseren? Wanneer is het moment om aan de bel te trekken? Zoveel vragen :') Ik heb mijn vader en therapeut vast ingeschakeld en standby, want ik vertrouw het niet helemaal. Ik voel me niet per se depressief, maar wel heel instabiel en onzeker. En ik voel me niet somber, zo lang het om maar mini gaat. Zodra het ook maar om iets buiten onze cocon gaat, word ik wel somber, boos en paniekerig. En ik heb over drie weken al mijn eerste tentamen :X :'(
pi_158805054
Nachtvoedingen, bij L heb ik er nooit 1 gegeven :D

F ging ook al heel snel naar de eerste voeding om half 7. En de laatste tijd maken we hem vaak wakker ergens tussen 8:30 & 9:00. Ik moet over een week weer werken. Even kijken wat we dan gaan doen. F krijgt de laatste fles vaak rond 23:00-23:30. Dan hebben wij ook nog de mazzel dat F eigenlijk na zijn ochtend fles weer doorslaapt tot 11/11:30 en L is ook een langslaper dus we kunnen hier geregeld nog uitslapen. Wat dat betreft hebben we echt mazzel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 03-01-2016 22:59:17 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158805625
Jagar, dat klinkt inderdaad zwaar :* hoop dat het snel beter gaat!

Malteser, sluit me aan bij wat er al gezegd is: het is zeker niet hoe je het vooraf voor je ziet, maar vind het zo ontzettend knap en sterk dat je deze stap zet! Je bent een hele sterke en goede mama voor Twix! :*

MwC, beterschap voor Sjaak, hopelijk valt het verder mee! :*

Verder ben ik het even kwijt, sorry :@

Dag 3 van de Minion in d'r bedje troosten gaat so far goed! ^O^ All hail FOK!wet want de babyfoon sloeg net al een keer aan :')
Maar dat was de eerste keer van vanavond en ze viel daarstraks in sliep terwijl ik alleen maar naast haar bedje zat, dus helemaal goed! O+

@Nacht(voeding)en:
Hier ook een baby die met 12 weken opeens doorsliep; was ook een heerlijke week ;)
Verder hier al vanaf dag 1 fv, dus da's misschien wel anders dan met bv. Maar wij zitten eigenlijk al vanaf die tijd op max 1 'nacht'voeding. Tot nu toe kwam dat neer op een droomvoeding rond 23.00/23.30u, maar ook die willen we nu af gaan bouwen.
Hier en daar uiteraard wel eens wat slechte nachten gehad, maar over het algemeen is d'r speentje teruggeven genoeg voor minimaal weer een uurtje slaap ;) dus al met al mogen we denk ik niet klagen! O+
pi_158808743
Hopelijk werkt de fokwet ook andersom. :O We liggen sinds 22.00 in bed en N. heeft sindsdien alleen maar liggen woelen en hooguit een half uurtje geslapen. Luier gecheckt - niks aan de hand. Flesje gemaakt - ze wil niet drinken. Ik zit nu beneden een banaan te eten omdat ik weer niet lekker ben. Ik hoop toch wel op een paar uurtjes slaap vannacht. -O-
pi_158808805
Stats; J.oa
29.12.15 om 06.15 met 36.3 weken in twee uur en drie kwartier geboren met heel veel geweld aan weeën :r zonder pijnstilling waar ik echt om heb liggen smeken :@ maar het ging daarvoor veel te snel vonden ze
2796 gram en 48 cm

Mocht na 1 nacht al mee naar huis O+ en is na vier dagen alweer op zijn geboortegewicht :7 heeft al twee keer onder mijn aanmoediging over z'n vader heen gescheten tijdens verschonen en laat scheten als een echte kerel. Mam is trots. 8-)

Verder doet hij het eigenlijk voorbeeldig en heb ik niets te klagen. ^O^

Nou ja, dat in slaap vallen tijdens de borst, niet wakker te krijgen zijn en dan na een half uur in bed weer melden is iets minder maargoed, zo lang hij groeit ben ik tevreden.
pi_158809508
Welkom Myrr! Klinkt als een heftige bevalling, maar fijn dat J het zo goed doet.
pi_158809758
Allereerst gefeliciteerd met jullie zoontje Myrr! Ook al zo'n snelle bevalling.. Gaat het goed met je? fijn dat J zo snel al mee naar huis mocht en dat alles goed gaat! Lekker genieten nu.

Oh jongens. Hoe moeilijk ik er 's nachts ook uit kom soms voor zo'n nachtvoeding.. dat super gelukzalige, ik-ben-helemaal-toto-maar-heel-voldaan gezichtje van m'n kleine propje dat zo lekker in m'n armen ligt na een voeding maakt toch wel veel goed O+.
pi_158810198
Bloesem, als jij twijfelt over wanneer je aan de bel moet trekken zou ik al aan de bel trekken. Er is geen regel wanneer het moet, maar het feit dat je er over nadenkt betekent al dat iets je toch niet helemaal lekker zit. Beter even aan de bel trekken en dat het achteraf gezien niet heel hoge nood was, dan dat je dadelijk te ver heen bent.
Verder wil ik zeggen dat het normaal is en erbij hoort maar wel ontzettend heftig kan zijn. :*

Myrr, welkom. :W

Jongens ik wil m'n bed weer in. :Z L. was klaarwakker om 4 uur vannacht. Er zat alleen letterlijk een scheet dwars ofzo, want buiten wakker zijn en poepjes laten wilde ze niks.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158810199
O, enne, kluizenaarsvraagje, hoe kom ik buiten gigantisch verkouden zijn (check) onder nieuwjaarszoenen op het werk uit? :P
  maandag 4 januari 2016 @ 06:40:38 #21
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158810229
Welkom Myrr!

Bloesem, zou ik nu al doen, als je het niet vertrouwt. En dat tentamen, kan je niet alles in dit en het volgende trimester laten schieten? Je baby is pas een maand oud, normaal bevallingsverlof duurt minimaal 10 weken, en das niet zonder reden natuurlijk!

Kris, enge koortslip schminken? :P Of alleen zo'n pleister dinges opplakken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158810263
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 06:28 schreef Krisvc het volgende:
O, enne, kluizenaarsvraagje, hoe kom ik buiten gigantisch verkouden zijn (check) onder nieuwjaarszoenen op het werk uit? :P
Als laatste binnen komen en roepen: "beste wensen allemaal!" En dan heel enthousiast zwaaien en kushandjes enzo.

Myrr, welkom! Mooie stats. En mooie naam ook.
pi_158810350
Thanks dames :*

Myrr, welkom en gefeliciteerd!

Selvaria, hoe voel je je?

MwCactus, how is Sjaak doing?

Bloesem, wat je schrijft is herkenbaar. Rondom Twix voel ik me de gelukkigste vrouw op aarde, buiten de Twix-cocoon vind ik het leven momenteel zwaar en erg ingewikkeld. Als jij voelt dat je iets nodig hebt, heb je het nodig. Doen dus! Voor jezelf, voor N, voor jullie drietjes. En vergeet niet dat N morgen pas een maand is. Take your time! :*
pi_158810786
M'n hoest en snotneus is voldoende. Iedereen steekt z'n hand naar me uit. 8-)

O jongens, m'n kind is over 2 dagen alweer een half jaar oud. Ik vind d'r zo leuk. En ik vind deze leeftijd erg leuk. Ze is echt contact aan het zoeken, vindt mamma en pappa de allerleukste en is de wereld aan het ontdekken. Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik het ooit leuk ga vinden om een groter kind te hebben en niet meer dit lieve kleine meisje. Maar volgens mij groei je daar gewoon in mee.
pi_158811095
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 06:52 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Als laatste binnen komen en roepen: "beste wensen allemaal!" En dan heel enthousiast zwaaien en kushandjes enzo.
Haha dit doe ik ieder jaar ja!

Nog bedankt voor je reactie over de hoestdrank. Diezelfde had mijn man ook gevonden en ik vroeg me al af of het helpt (homeopatisch). Er schijnen wel hoestdranken voor baby's te zijn, maar als je googelt, kom je ook allemaal berichten tegen dat je dat juist beter niet kunt geven. (Voor mezelf gebruik ik sowieso eigenlijk nooit wat. Hooguit een flinke lepel honing in mijn thee.)

Myrr: welkom! *G*

Bloesem: ik sluit me aan bij wat Kris zegt. Ik voelde me ook best lang neerslachtig (incl huilen om niks enzo). Dat waren denk ik de eerste 3 à 4 maanden?

Heerlijk Kris O+ behalve de verkoudheid dan natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')