Nog even om te geilen en ter inspiratie:
hier kun je wat meer info halen ->
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0009.htm
quote:Okay bedankt! Ik was van plan om een 97' (waren ze er toen al?) a 98' a 99' model met ongeveer 15.000 a 25.000 km te kopen.
Op donderdag 21 november 2002 19:00 schreef Baronekke het volgende:
Ik heb ook welleens uitgezocht wat dat allemaal met zich meebrengt. Normaal gesproken kun je er idd veel voordeel mee doen, maar dat hangt weer af van de leeftijd van de motor, offie volledig aan alle gestelde eisen voldoet e.d.hier kun je wat meer info halen ->
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0009.htm
Anywayz.. Ik weet wel het een en ander over auto's importeren, motoren zullen niet veel anders zijn.
Laat je blok en je frame apart verschepen (dus daar uit elkaar laten halen), dat scheelt een hoop belasting. Je verscheept dan namelijk onderdelen, geen motor!
Thuis weer in elkaar (laten) zetten, laten keuren (kost je een paar honderd euro), en een kenteken aanvragen (rond de 50 euro).
Het is dan wel belangrijk om een goeie garage te vinden die je wilt helpen.
//edit:
Dus je slaat punt 3 en 4 over en tijdelijk punt 6, 7 en 8
[Dit bericht is gewijzigd door Jorrit op 21-11-2002 19:11]
quote:Bedankt voor je verhaal over de import! Goeie tip. moet dan idd. wel ff zoeken naar een Dealer, want ik zou dat nooit zelf kunnen/willen.
Op donderdag 21 november 2002 19:09 schreef Jorrit het volgende:
Is een 748 niet een beetje te zwaar om mee te beginnen?
Ik ken iemand die net na het behalen van zijn A een Fireblade had gekocht, een maand later had hij zijn rug in de puinpoeier gereden.
Gevolg: Nooit meer normaal kunnen werken, autorijden, laat staan motorrijden. Dus doe voorzichtig!
En tja, eerste motor moet kunnen. Vriend van mij heeft ook gewoon een R1 als eerste motor gekocht en rijdt er nu al een paar jaar schadevrij op rond. Oh, en een R1 heeft 150+ pk's en een Duc. 748 'slechts' 100, dus dat valt wel mee hoor.. .
quote:ff een vraag: Heb je al eens op zo'n 748 gereden?
Op donderdag 21 november 2002 19:13 schreef Kreator het volgende:[..]
En tja, eerste motor moet kunnen. Vriend van mij heeft ook gewoon een R1 als eerste motor gekocht en rijdt er nu al een paar jaar schadevrij op rond. Oh, en een R1 heeft 150+ pk's en een Duc. 748 'slechts' 100, dus dat valt wel mee hoor..
.
quote:Valt wel mee. Een Yahama YZF R6 bijvoorbeeld is sneller en heeft betere rij-eigenschappen (Voor zover ik het weet dan, want ik heb het allemaal uit newsgroups enzow..). Maar ja, deze is 1000000x geiler om te zien.
Op donderdag 21 november 2002 19:10 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe hard rijdt zo'n ducatie eigenlijk?
dat vraag ik me nou echt al een tijdje af. Qua uiterlijk niet te verslaan, alleen qua prestaties?
quote:Nee, maar dat boeit niet.
Op donderdag 21 november 2002 19:15 schreef sig000 het volgende:[..]
ff een vraag: Heb je al eens op zo'n 748 gereden?
quote:ahum, ik kan toch wel aanbevelen om eens ergens een proefrit te gaan maken eerst.
Op donderdag 21 november 2002 19:16 schreef Kreator het volgende:[..]
Nee, maar dat boeit niet.
. Er kan toch nix aan tippen qua schoonheid.
. En als je nooit op wat anders rijdt, weet je ook neit wat je mist.
.
quote:Ik ben natuurlijk niet helemaal achterlijk.
Op donderdag 21 november 2002 19:19 schreef sig000 het volgende:[..]
ahum, ik kan toch wel aanbevelen om eens ergens een proefrit te gaan maken eerst.
quote:Dat verschilt welk model je hebt natuurlijk een Fiat Panda rijdt toch ook langzamer dan een Fiat Barchetta?
hoe hard rijdt zo'n ducatie eigenlijk?
quote:Harder als dat gezond voor je is
Op donderdag 21 november 2002 19:10 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe hard rijdt zo'n ducatie eigenlijk?
dat vraag ik me nou echt al een tijdje af. Qua uiterlijk niet te verslaan, alleen qua prestaties?
Ducati's zijn niet de motoren met de meeste performance, daarvoor moet je toch bij de jappen zijn. Ducati's zijn wel de mooiste motoren, qua geluid en uiterllijk en totale uitstraling, en dan doel ik vooral op de 7xx en de 9xx serie. Jammer genoeg zijn deze machines wel geloof ik onderhouds intentsief, "durability" zijn de italianen volgens mijn nooit zo goed in. Vooral bedrading en ontsteking, maar het ligt er zwaar aan uit welk jaar de motor komt.
Maar ontopic, ik heb geen idee.
-typo's
[Dit bericht is gewijzigd door Progressor op 21-11-2002 19:24]
quote:De 748 heeft hier weinig last van heb k begrepen. Ik moet niet teveel technisch gedoe hebben.
Op donderdag 21 november 2002 19:21 schreef Progressor het volgende:Jammer genoeg zijn deze machines wel geloof ik onderhouds intentsief, "durability" zijn de italianen volgens mijn nooit zo goed in. Vooral bedrading en ontsteking, maar het licht er zwaar aan uit welk jaar de motor komt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-11-2002 19:23]
quote:Ok
Op donderdag 21 november 2002 19:20 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik ben natuurlijk niet helemaal achterlijk.
. Voorlopig is dit ook nog een wens, geen werkelijkheid. Ik ben nog wat zaken aan het uitzoeken en moet nog wat geld bij elkaar sprokkelen. Ga dus ook nog uitgebreid allerlei motoren testrijden voordat ik beslis. Deze motor heeft echter mijn absolute voorkeur.
.
quote:Ja, dat weet ik.
Op donderdag 21 november 2002 19:23 schreef sig000 het volgende:[..]
Ok
Deze motor heeft nogal extreme rijeigenschappen.
quote:Mag een 748 trouwens met een fris rijbewijs?
Op donderdag 21 november 2002 19:24 schreef Kreator het volgende:[..]
Ja, dat weet ik.
. ik koop em dan ook voor langere tijd. Ik wil niet elk jaar een andere hoeven te kopen omdat de huidige niet meer voldoet, daarom wil ik et gelijk goed doen.
en "huidige" , je scheurt dus al op een andere rond.
quote:Mag met een fris rijbewijs als je ouder dan 21 bent en examen voor het zware rijbewijs hebt gedaan. Ik voldoe aan die criteria.
Op donderdag 21 november 2002 19:33 schreef sig000 het volgende:[..]
Mag een 748 trouwens met een fris rijbewijs?
en "huidige"
, je scheurt dus al op een andere rond.
Ik heb een tijdje terug ook een topicje geopend over een auto uit duitsland en nederland. Aan het eind bleek dat je toch hetzelfde uit bent als je de auto uit duitsland naar nederland brengt. Ik weet niet of dit ook met de motor hetzelfde is.
Ziet er gruwelijk uit trouwens
quote:98 model met 20 a 25000 op de teller volgens mij rond de 8 a 10.000 euro...
Op donderdag 21 november 2002 20:21 schreef Streetracer het volgende:
Ik weet heel weinig van motoren maar aan welk bedrag moet ik denken als je er zo eentje koopt hier in Nederland?
quote:Dit kan dus ook met een auto? Alleen de motor eruit en dan beiden invooeren als onderdeel zijnde, hier inmekaar zetten en als nieuwe auto aanmelden ? Zo hoef je dus geen BPM etc te betalen ?
Op donderdag 21 november 2002 19:09 schreef Jorrit het volgende:
Anywayz.. Ik weet wel het een en ander over auto's importeren, motoren zullen niet veel anders zijn.
Laat je blok en je frame apart verschepen (dus daar uit elkaar laten halen), dat scheelt een hoop belasting. Je verscheept dan namelijk onderdelen, geen motor!
Thuis weer in elkaar (laten) zetten, laten keuren (kost je een paar honderd euro), en een kenteken aanvragen (rond de 50 euro).
Het is dan wel belangrijk om een goeie garage te vinden die je wilt helpen.
ps., als dit TE offtopic is mag je ook reargeren via email hoor (renkie@xs4all.nl)
Ik heb zelf mijn rijbewijs iets meer dan een maand maar zou echt niet zo'n zware motor meteen kopen. hooguit 600cc voor mij als eerste motor en dan rustig aan opbouwen. 100 pk is wel ff wat anders dan de 40 pk die je met rijles onder je kont hebt
quote:Mijn lesmotor had ook gewoon 70 pk hoor.
Op donderdag 21 november 2002 23:21 schreef erikh het volgende:
100 pk is wel ff wat anders dan de 40 pk die je met rijles onder je kont hebt
En mijn vraag hier was ook eigenlijk niet of ik wel een Ducati moet nemen of niet... . Die discussie voer ik liever niet nog een keer. De een raadt het je aan en de ander sterk af. Ik doe gewoon wat ik zelf wil.
http://daniele-moto.de/gb/home.htm heeft af en toe wel eens interessante 2e hands Ducs
www.motor-forum.nl staan hele beschrijvingen over het hoe en wat mbt invoeren van (gebruikte) motoren.
Er stond in de nieuwe ProMotor (blad van de anwb) ook een verhaal over het invoeren van een motor (uit dld)
Dit is de december uitgave
quote:tuurlijk moet je ook vooral doen, maar als je toch in het buitenland gaat kijken moet je ook zeker in belgie gaan kijken, kan het ook een heleboel schelen.
Op vrijdag 22 november 2002 08:15 schreef Kreator het volgende:[..]
Mijn lesmotor had ook gewoon 70 pk hoor.
En mijn vraag hier was ook eigenlijk niet of ik wel een Ducati moet nemen of niet...
. Die discussie voer ik liever niet nog een keer. De een raadt het je aan en de ander sterk af. Ik doe gewoon wat ik zelf wil.
quote:Als je 1x je motorrijbewijs hebt gehaald hoef je toch niet voor een zwaar rijbewijs opnieuw af te rijden?
Op donderdag 21 november 2002 19:36 schreef Kreator het volgende:[..]
Mag met een fris rijbewijs als je ouder dan 21 bent en examen voor het zware rijbewijs hebt gedaan. Ik voldoe aan die criteria.
.
Ik heb nu geen motor, maar dat was hypothetisch....
Zo is het toch?
quote:yep, zo klopt het
Op vrijdag 22 november 2002 20:55 schreef Oesie het volgende:[..]
Als je 1x je motorrijbewijs hebt gehaald hoef je toch niet voor een zwaar rijbewijs opnieuw af te rijden?
Onder de 21 gehaald, dan 2 jaar eerst licht rijden. 21 en erboven gelijk zwaar.Zo is het toch?
quote:Ik had het wel van meerdere gehoord, maar als je het weer leest schrik je toch weer ff. Nog 2 lessen en dan afrijden yáll.
Op zaterdag 23 november 2002 09:34 schreef erikh het volgende:[..]
yep, zo klopt het
quote:Hoezo teveel? Als je ook maar een beetje fatsoenlijke auto koopt betaal je meer.
Op zaterdag 23 november 2002 16:35 schreef _VoiD_ het volgende:
Dan heb je wel geld teveelmaar idd prachtige machines
Over het wel of niet kopen van een Duc; ligt allemaal aan jezelf. Als je weet dat je niet zo'n haast hebt om platte bochten te leggen en jezelf de tijd gunt om aan hem te wennen kun je het gerust doen. Als je van jezelf weet dat je zo snel mogelijk extreem wilt rijden, is het misschien af te raden.
quote:Het is jammer dat ik geen 30.000euro heb anders kocht ik er echt wel zo 1.
Op zaterdag 23 november 2002 16:23 schreef Steve-O het volgende:
al wil je een mooie italiaanse motor neem dan een mv agusta f4 spr
[afbeelding]
Nu gaan we maar opzoek naar een 2e hands fazer, zzr-600 of zx6r
Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.
De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.
De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.
Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.
Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)
Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.
Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpg
Review :
www.insidebikes.com/bikebible/reviews/bimota/yb9sr/yb9sr_main.htm
quote:nice bike!
Op dinsdag 27 mei 2003 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor.Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.
De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.
Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.
Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpgReview :
www.insidebikes.com/bikebible/reviews/bimota/yb9sr/yb9sr_main.htm
Koste het in totaal als ik et vragen mag?
quote:Geld is het toverwoord. En het gebrek daaraan...
Op woensdag 28 mei 2003 00:47 schreef RaTz het volgende:
En Kreator? Staat die motor al in de schuur?
quote:In Italie een goed exemplaar vanaf ¤ 6.000.
Op woensdag 28 mei 2003 00:44 schreef Thermo het volgende:nice bike!
Koste het in totaal als ik et vragen mag?
Deze heb ik gekocht bij een autohandelaar in Duitsland..
Ben de tel kwijtgeraakt .. poging uit het hoofdje ..
¤ 4.600,00 + ¤ 920,00 Bpm + ¤ 915 onderdelen + ¤ 75,00 accu + ¤ 300,00 keuring, kentekenplaat, olie en bougie's. Door auto van de zaak alleen 2 keer getankt in Duitsland .. was 15 uur rijden !!
En sinds vrijdag een verplicht Spyball alarm van ¤ 575,00.
-motor was ..net 200 euro over de grens voor de verzekering
Kenteken staat op 1999 en 7.000 kilometer.
Er komen nog een nieuwe ketting en onderdelen aan uit Noorwegen.
Maar die zat al in de calculatie.
Verder was er amper meer iets te krijgen buiten Italie dan.
Moet eigenlijk remvloeistof voor en achter vervangen en kabels invetten.
Later ! Eerst rijden
quote:Bedankt voor de informatie..
Op dinsdag 27 mei 2003 23:29 schreef Patrick281 het volgende:
Pas op dat je nog erg veel BPM moet betalen over de motor.Ik heb vorig jaar November een Bimota YB-9 gekocht in Duitsland.
De Bpm betaal je over de eerste toelating kentekenbewijs.
Dat was voor mij 3 jaar later dan het bouwjaar.De Bpm voor deze motor (1996, volgens RDW 1999) werd dan ook ¤ 920,00.
Verder moesten er nog wat onderdelen vervangen worden, importkeuring betalen, kentekenplaat.
(je gaat niet ff terug naar Duitsland .. laat staan Italie voor garantie op occasion)
Dus er kwam nog een slordige ¤ 1.200,00 bij.Op nieuwe motoren is de Bpm nog veel hoger en dan loont het he-le-ma-al de moeite niet meer..
(reken ook benzinekosten, trailer e.d.)Sinds 2 maanden mag ik eindelijk de weg op, want er waren strubbelingen met de papieren .. duurde totaal 4 maanden.
Foto van de motor :
http://www.2dehands.nl/fotos/2484782.jpgReview :
www.insidebikes.com/bikebible/reviews/bimota/yb9sr/yb9sr_main.htm
quote:Ik moest dus helemaal naar Neurenberg .. 8:00 weg s'ochtends en s'avonds om 1 uur terug zzzzzz volgende dag werken.
Op zaterdag 31 mei 2003 07:41 schreef Nachtdier het volgende:
Je hoeft echt niet naar Italie te gaan om veel te besparen. Ga maar gewoon naar Duitsland. Scheelt ook al gauw een eurootje of 1000-1500 (BPM meegerekend) Hoe verder je Duitlsand in gaat, des te goedkoper word het, schijnt. En even een paar sites: www.mobile.de en voor berekenen BPM vwe.nl . Zorg er wel voor dat de motor origineel is, dus geen kleine richtingaanwijzertjes enzo.
Bij een (te) nieuwe motor is de BPM echt te hoog.
Maar die BPM calculator kan goed helpen in de overweging.
Niet originele knipperlichtjes kan wel, maar er moet een E-keur op zitten.
Dus ook op de uitlaat.... of gewoon Bimota erop gestanst als het een Bimota is tenminste....race uitlaat = afgekeurd !
Zijn bij de keuring echt zeikerds, bijvoorbeeld remlicht moet met handel EN met de voet werken.. anders kan je een andere dag terugkomen.
(stond een man met een auto, die was na 3 weken weer terug, zijn optionele mistlampen en kentekenplaat verlichting werkte niet .. afgekeurd !! geen geintje dit)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |