Herkenbaar, bij mij op het werk was het werk in 2 kampen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:21 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Ja die is er maar of die te vertrouwen is vraag ik me af aangezien het 1 grote kliek is daar.
Bij je baas, de eindverantwoordelijke moet je zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:25 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
De baas van het bedrijf is er haast nooit, die stort alleen salaris, het gaat om de man die daar net onder zit. Dit is een geval die denkt alles maar te mogen zeggen en de grapjas uithangt.
Ik neem aan dat je elke bepaalde periode een functioneringsgesprek hebt met hem? Dat lijkt mij het uitgelezen moment om hem te confronteren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:25 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
De baas van het bedrijf is er haast nooit, die stort alleen salaris, het gaat om de man die daar net onder zit. Dit is een geval die denkt alles maar te mogen zeggen en de grapjas uithangt.
Ik weet het maar ook die zijn 2 handen op 1 buik. Wat ik al zei het is 1 grote kliek, het enige wat ik wel kan doen is een sterkere huid ontwikkelen of naar de vertrouwenspersoon gaat, alleen het eerste helpt echt maar daar heb ik moeite mee.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:30 schreef hoas het volgende:
[..]
Bij je baas, de eindverantwoordelijke moet je zijn.
Dat heb ik zeker, maar daar ging het om mij, maar ik heb er deze maand weer 1 en zal het dan zeker aankaarten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:34 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je elke bepaalde periode een functioneringsgesprek hebt met hem? Dat lijkt mij het uitgelezen moment om hem te confronteren.
sorry maar dit klinkt enorm slachtofferigquote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:34 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Ik weet het maar ook die zijn 2 handen op 1 buik. Wat ik al zei het is 1 grote kliek, het enige wat ik wel kan doen is een sterkere huid ontwikkelen of naar de vertrouwenspersoon gaat, alleen het eerste helpt echt maar daar heb ik moeite mee.
Dat is juist niet de bedoeling daar gaat het me niet om, ik weet ook wel dat ik het laat gebeuren ik wil alleen tegen die "stoten" kunnen maar weet niet hoe.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
sorry maar dit klinkt enorm slachtofferig
Knap van je dat je het tij hebt kunnen keren, hoop dat het mij ooit ook lukt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:15 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nou ik herken het wel tot op zekere hoogte. Ik was vroeger ook vrij gevoelig en kon makkelijk huilen bij kwaadheid. Ik blokkeerde dan zodat er geen normale reactie meer uitkwam.
Bij mijn eerste werkgever was geen sprake van een pestsituatie, maar er waren wel twee bitse dames die ik verbaal niet aankon.
Gek genoeg kwam de ommekeer eigenlijk toen ik door een verhuizing van het bedrijf ontslag kreeg omdat ik niet meeging.
Of mijn eigenbeeld gegroeid was door overeind te blijven staan bij tegenslag ofzo ik weet het niet, maar ik weet wel dat dat het omslagpunt was. Toen kreeg ik een schijt-aan-alles-mentaliteit. En eerlijk is eerlijk soms een beetje teveel.
Gelukkig is dat mettertijd ook weer goed gekomen.
Dus in plaats van op te komen voor je eigen normen en waarden heb je maar besloten mee te gaan? Dat is inderdaad wel een applausje waardigquote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:22 schreef jcdragon het volgende:
Vroeger begreep ik dit soort pesterijen ook niet. Maar nu doe ik gewoon mee.![]()
Als iemand een opmerking tegen mij maakt, ga ik ook alleen hem/haar terugpakken. Iedereen is wel onzeker over iets. Heeft ze een grote neus? Lelijke schoenen of een andere bespottelijke eigenschap? Gewoon voor hem/haar neus benoemen waar ook anderen bij zijn. En niet vergeten om te lachen. Daarna laten ze je wel misschien met rust. Pikorde
+1quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dus in plaats van op te komen voor je eigen normen en waarden heb je maar besloten mee te gaan? Dat is inderdaad wel een applausje waardig
Doe maar nietquote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:26 schreef hoas het volgende:
Open een topic in KLB, dat is de ware online anonieme vuurdoop.
Waarom niet als het blijkbaar zo werkt? Als ze zien dat je je verdedigt weten ze dat ze je niet moeten hebben. Dan houden ze op. En dan hoef je ze natuurlijk niet terug te pakken. Elke cultuur op een werkplek is anders. Ik heb ook meegemaakt dat ze normaal doen. En dan doe je dat ook.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dus in plaats van op te komen voor je eigen normen en waarden heb je maar besloten mee te gaan? Dat is inderdaad wel een applausje waardig
Ik geloof best dat het werkt, echter is het het waard om je tot een dergelijk niveau te verlagen? Je kan ook op een normale en daadkrachtige wijze duidelijk maken dat je van dergelijk gedrag niet gediend bent.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:19 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Waarom niet als het blijkbaar zo werkt? Als ze zien dat je je verdedigt weten ze dat ze je niet moeten hebben. Dan houden ze op. En dan hoef je ze natuurlijk niet terug te pakken. Elke cultuur op een werkplek is anders. Ik heb ook meegemaakt dat ze normaal doen. En dan doe je dat ook.
Op welke manier dus?quote:Op zondag 3 januari 2016 00:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het werkt, echter is het het waard om je tot een dergelijk niveau te verlagen? Je kan ook op een normale en daadkrachtige wijze duidelijk maken dat je van dergelijk gedrag niet gediend bent.
Gewoon een kort 1-op-1 gesprek waarbij je duidelijk vraagt of de persoon in kwestie dergelijke opmerkingen voor zich kan houden in het vervolg. Je geeft aan wat het persoonlijk met je doet als je dergelijke opmerkingen hoort en waarom je het vervelend vindt.quote:
Kan natuurlijk ook. Als dit TS beter ligt moet ze het zeker doen.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Gewoon een kort 1-op-1 gesprek waarbij je duidelijk vraagt of de persoon in kwestie dergelijke opmerkingen voor zich kan houden in het vervolg. Je geeft aan wat het persoonlijk met je doet als je dergelijke opmerkingen hoort en waarom je het vervelend vindt.
Kijk, dat je een gevoelig persoon bent dat snel geraakt is, is niet zo vreemd. Want zijn we dat bijna allemaal niet? Het is zo dat niemand het laat merken waardoor je het idee hebt dat jij de enige bent.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:20 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
. Al mijn hele leven ben ik een heel gevoelig iemand, die snel geraakt is en snel huilt. Ik ben op de middelbare school gepest en later ook nog op het MBO.
Echt handelingen om gepest te worden heb ik zelf niet gemaakt, dat vind ik nog steeds Alleen ik weet van mezelf dat ik het moeilijk vind om voor mezelf op te komen en assertief te zijn en mensen ruiken dat op de een of andere manier, zoveel verschillen mensen niet met wolven, die pakken ook altijd de zwakste eruit. En bedankt voor het succes wensen, ik zal er toch aan moeten werken anders kom ik nergens en gaat het nooit goedkomen.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:42 schreef Vasion het volgende:
[..]
Kijk, dat je een gevoelig persoon bent dat snel geraakt is, is niet zo vreemd. Want zijn we dat bijna allemaal niet? Het is zo dat niemand het laat merken waardoor je het idee hebt dat jij de enige bent.
Het is misschien hard, maar dit is iets dat je aan jezelf moet veranderen. Je moet kunnen terugblikken op die tijd op de middelbare school en mbo en afvragen waarom je gepest bent. Hoe heeft het zo kunnen komen? Welke handelingen heb ik gemaakt waardoor ik gepest werd?
Er werd hier al gesuggereerd om een assertiviteitscursus te gaan volgen. Ik heb daar geen ervaringen mee, dus ik kan niet oordelen tot in hoeverre het zal helpen. Maar het is wel een stap in de richting om jezelf te veranderen.
Succes verder!
Hier sta ik compleet achter. Wanneer je zelfspot hebt laat je zien dat je je onzekerheden omarmt. Het wordt dan voor anderen veel minder leuk om te plagen/pesten. Maar ik heb ook geleerd dat je niet al te ver moet doorslaan in je zelfspot, anders neemt echt niemand je serieus.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:18 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfspot is je grootste vriend in dit soort gevallen. Het heeft mij in elk geval geholpen weerbaarder te worden
Die vertrouwenspersoon benader je professioneel en je benoemt die persoon ook op voorhand als vertrouwenspersoon, dus je zegt letterlijk: jij bent de vertrouwenspersoon en ik moet echt even met je samen zitten. En dat je graag wil dat er iets op papier gezet wordt. En dan vertel je rustig en beheerst hoe het zit. Die persoon heeft die functie aangenomen dus moet ze die ook naar behoren uitvoeren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:21 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Ja die is er maar of die te vertrouwen is vraag ik me af aangezien het 1 grote kliek is daar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |