Ik hoef mini sinds de kraamweek niet meer wakker te maken voor voedingen 's nachts en sinds een dag of twee doe ik 't ook niet meer overdag. Maar daarbij moet wel gezegd dat ze inmiddels bijna 6 kilo weegt (geloof ik) bij 3.5 wk en ze het me altijd laat weten als ze hongerig is, dus ik kan er met een gerust hart vanuit gaan dat ze zich meldt. En dus ook dat ze haar slaap nodig heeft als ze toch doorslaapt. Ze slaapt 's nachts vaak wat langer (en komt 's ochtends vaak wat vaker)quote:Op woensdag 30 december 2015 08:55 schreef hetzusjevan het volgende:
Hier ong zelfde vraagteken als Cassandra.
Mini is net 4 weken oud en ik heb meegekregen dat ze echt nog 7-8 voedingen nodig heeft op een dag. Na de voeding van half 1 sliep ze echter niet, om half 3 heb ik dr op mij gelegd en mee het bed in genomen. Toen zijn we in slaap gevallen. Ik schrok om 8u wakker en moest haar wakker maken voor het drinken. Dus wel twee voedingen gemist, dwz normaal meldt ze zich rond 3en en rond 6-7u. Is dat wel goed? Of kan ik er echt vanuit gaan dat ze zich wel meldt als ze echt dorst heeft?
Dit is al de tweede keer dat ze doorslaapt als ze bovenop mij ligt. Mss toch maar niet meer doen anders..
Als mini doorslaapt, kom je toch nog op zo'n 7 voedingen per dag? Of reken ik verkeerd?quote:Op woensdag 30 december 2015 08:55 schreef hetzusjevan het volgende:
Hier ong zelfde vraagteken als Cassandra.
Mini is net 4 weken oud en ik heb meegekregen dat ze echt nog 7-8 voedingen nodig heeft op een dag. Na de voeding van half 1 sliep ze echter niet, om half 3 heb ik dr op mij gelegd en mee het bed in genomen. Toen zijn we in slaap gevallen. Ik schrok om 8u wakker en moest haar wakker maken voor het drinken. Dus wel twee voedingen gemist, dwz normaal meldt ze zich rond 3en en rond 6-7u. Is dat wel goed? Of kan ik er echt vanuit gaan dat ze zich wel meldt als ze echt dorst heeft?
Dit is al de tweede keer dat ze doorslaapt als ze bovenop mij ligt. Mss toch maar niet meer doen anders..
Dit was hier het geval, binnen 2 dagen na het stoppen met eten van producten met koemelk had ik een tevreden kind zónder refluxklachten. Gil maar als je iets wilt weten.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:06 schreef Estrys het volgende:
Uit mijn dagboek: Twee kinderen spelen bij opa![]()
Kan ik zo even boodschappen doen. Vanmiddag met de middelste naar Dikkie Dik![]()
Ik probeer uit te vinden waarom mijn baby bijna nooit tevreden is. Tot nu toe dachten we reflux maar het lijkt erger te worden. Het is ook niet echt honger na de borstvoeding want als ik een fles erbij geef drinkt hij iets van 20cc en blijft hij onrustig. Mignonne opperde misschien toch Kma. En dat daar het zuur van komt. Eens bedenken hoe ik dat aan ga pakken.
Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?quote:Op woensdag 30 december 2015 09:01 schreef Malteser het volgende:
Wat weegt ze zusjevan? En 0.30 uur laatste voeding en toen weer om 8 uur? Dat is 7,5 uur en geen probleem voor de nacht volgens mij. Tenzij ze nog heel heel klein is.
Ik hoorde dat baby's 2x hun gewicht in uren mogen doorslapen. Dus in jouw geval 5,5 uur ongeveer. Dus daar de wekker op zetten en dan komt het goedquote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?
@bloesem: ik maak ze sinds we thuis zijn uit t zkh ook niet wakker eigenlijk maar normaal meldt ze zich wel om de drie uur. Behalve als ze bovenop mij ligt dus.
Ze pakt wel weer op, daar niet van; vanochtend rond half 9 gedronken en nu meldt ze zich weer en luier is weer vol.
W. Heeft soms ook zo'n slaapdag. Ik pak 'm dan zelf elke 4 uur om te drinken. Niet dat 'ie dan veel wil, maar toch. Meestal haalt 'ie het een dag later in hier..quote:Op woensdag 30 december 2015 14:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou hier echt een slaperige baby die zich niet meldt. Heb m net wakker gemaakt want we gaan zo weg. Sliep lekker bij mijn man in de drager. Vind het niet zo fijn, maar hij zal zijn slaap wel nodig hebben. Dit is pas de tweede live voeding, op een klein slokje om 10 uur na
Hier weinig bijzonders. De bevalling werd nabesproken, anticonceptie besproken en de littekens van hechtingen werden nog gecontroleerd. Oh; en voor zover relevant werden aanbevelingen voor een eventuele volgende zwangerschap besproken.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Thnx dames, ben enigzins gerustgesteld.
Selvaria beterschap met N.! Gelukkig zijn de vlekjes niks ernstigs. Hopelijk is de verkoudheid zo over.
Hupje fijn dat J het zo leuk vond. Lijkt me een mooi gezicht zo samen met papa Duplo-en.
Haha sillie, goed dat je man zo een keer zelf ondervonden heeft dat je met een baby weinig gedaan krijgt soms.
Ik heb mezelf weer bij de zak.. Vergeten zkh te bellen om afspraak te verzetten tot het laatste moment. Nu kan ie niet meer voor dinsdag en na dinsdag krijg ik het niet meer vergoed. Op oudjaarsdag om 8.50u is gewoon ruk en ook met BV tijd -_-. Naja eigen schuld..
Edit: wat doen ze eigk bij een nacontrole zo 6 wkn na de zwangerschap?
Dit. Zonder de controle van de hechtingen.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier weinig bijzonders. De bevalling werd nabesproken, anticonceptie besproken en de littekens van hechtingen werden nog gecontroleerd. Oh; en voor zover relevant werden aanbevelingen voor een eventuele volgende zwangerschap besproken.
Als ze de rest van het etmaal voor haar voedingen komt en dan wel natte luiers heeft, zou ik me niet te bezorgd maken. Vooral de luiers wel even goed in de gaten houden.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |