abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158663446
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_158663804
Hier ong zelfde vraagteken als Cassandra.

Mini is net 4 weken oud en ik heb meegekregen dat ze echt nog 7-8 voedingen nodig heeft op een dag. Na de voeding van half 1 sliep ze echter niet, om half 3 heb ik dr op mij gelegd en mee het bed in genomen. Toen zijn we in slaap gevallen. Ik schrok om 8u wakker en moest haar wakker maken voor het drinken. Dus wel twee voedingen gemist, dwz normaal meldt ze zich rond 3en en rond 6-7u :{. Is dat wel goed? Of kan ik er echt vanuit gaan dat ze zich wel meldt als ze echt dorst heeft?

Dit is al de tweede keer dat ze doorslaapt als ze bovenop mij ligt. Mss toch maar niet meer doen anders..
pi_158663879
Wat weegt ze zusjevan? En 0.30 uur laatste voeding en toen weer om 8 uur? Dat is 7,5 uur en geen probleem voor de nacht volgens mij. Tenzij ze nog heel heel klein is.
pi_158663942
Uit mijn dagboek: Twee kinderen spelen bij opa *O*
Kan ik zo even boodschappen doen. Vanmiddag met de middelste naar Dikkie Dik O+

Ik probeer uit te vinden waarom mijn baby bijna nooit tevreden is. Tot nu toe dachten we reflux maar het lijkt erger te worden. Het is ook niet echt honger na de borstvoeding want als ik een fles erbij geef drinkt hij iets van 20cc en blijft hij onrustig. Mignonne opperde misschien toch Kma. En dat daar het zuur van komt. Eens bedenken hoe ik dat aan ga pakken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158664021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:55 schreef hetzusjevan het volgende:

Mini is net 4 weken oud en ik heb meegekregen dat ze echt nog 7-8 voedingen nodig heeft op een dag. Na de voeding van half 1 sliep ze echter niet, om half 3 heb ik dr op mij gelegd en mee het bed in genomen. Toen zijn we in slaap gevallen. Ik schrok om 8u wakker en moest haar wakker maken voor het drinken. Dus wel twee voedingen gemist, dwz normaal meldt ze zich rond 3en en rond 6-7u :{. Is dat wel goed? Of kan ik er echt vanuit gaan dat ze zich wel meldt als ze echt dorst heeft?

Dit is al de tweede keer dat ze doorslaapt als ze bovenop mij ligt. Mss toch maar niet meer doen anders..
Ik hoef mini sinds de kraamweek niet meer wakker te maken voor voedingen 's nachts en sinds een dag of twee doe ik 't ook niet meer overdag. Maar daarbij moet wel gezegd dat ze inmiddels bijna 6 kilo weegt (geloof ik) bij 3.5 wk en ze het me altijd laat weten als ze hongerig is, dus ik kan er met een gerust hart vanuit gaan dat ze zich meldt. En dus ook dat ze haar slaap nodig heeft als ze toch doorslaapt. Ze slaapt 's nachts vaak wat langer (en komt 's ochtends vaak wat vaker)

Ik denk niet dat je je voor nu veel zorgen hoeft te maken en dat ze gewoon moe is/was. Plasluiers in de gaten houden en of ze helder is als ze wakker is, dan moet 't goed komen denk ik? Oh en letten op fladder-armpjes, dat kan wijzen op laag bloedsuiker.

Heel fijn trouwens dat jullie dat gevoel wat ik omschreef herkennen <3 Ik weet dat 't erbij hoort, maar 't is toch fijn om te horen.
pi_158664032
Ik kom meelezen. Ik heb een jongetje van nu 3 weken.
pi_158664045
Welkom Lionne!
pi_158664080
Dank. We hebben trouwens ook nog een dochter van 3,5
pi_158664568
Welkom Lionne! Gefeliciteerd nog. Hoe heeft zus op haar broertje gereageerd?
pi_158664989
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:55 schreef hetzusjevan het volgende:

Als mini doorslaapt, kom je toch nog op zo'n 7 voedingen per dag? Of reken ik verkeerd?
pi_158665481
Zo'n baby wordt steeds makkerlijker, ze drukt nu ook zelf de TinyLove aan door met haar voeten tegen het kastje te slaan :+ Lukt haar iedere dag wel een keer.
pi_158665790
Lol Ingee met je gourmet :D Zal hem onthouden. (Het werkt bij mij trouwens ook totaal niet dat ik er morgen totaal geen zin in heb om te gourmetten. Het zal ongetwijfeld ook baby in de maxicosi of op schoot worden zodra ze haar plakmoment krijgt).

En IMA wat slim van M!

Welkom Lionne!
pi_158666121
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:06 schreef Estrys het volgende:
Uit mijn dagboek: Twee kinderen spelen bij opa *O*
Kan ik zo even boodschappen doen. Vanmiddag met de middelste naar Dikkie Dik O+

Ik probeer uit te vinden waarom mijn baby bijna nooit tevreden is. Tot nu toe dachten we reflux maar het lijkt erger te worden. Het is ook niet echt honger na de borstvoeding want als ik een fles erbij geef drinkt hij iets van 20cc en blijft hij onrustig. Mignonne opperde misschien toch Kma. En dat daar het zuur van komt. Eens bedenken hoe ik dat aan ga pakken.
Dit was hier het geval, binnen 2 dagen na het stoppen met eten van producten met koemelk had ik een tevreden kind zónder refluxklachten. Gil maar als je iets wilt weten. :)

Zo, bijgelezen!

Ingee, wat een plaatje! Je kleine hummeltje. O+

Fap, Ro rockt alles! Zelfs als ze ontvoerd zou worden door aliens komt het goed :7

Bloesem, het is ook niet niks ineens zo'n verantwoordelijkheid, zo'n gevoel van liefde en soms wanhoop. Het wordt beter, maar mijn zorgeloze zelf zal ik nooit meer zijn.

Vanaf het moment dat je kindje goed aankomt mag je over op voeden op verzoek toch? Lekker van de lange nachten genieten!

Nou, wij zijn ook weer bijgekomen van een laat bezoek aan de HAP. :') Het verhaal begon vrijdag toen de GO appte dat ze waarschijnlijk krentenbaard had en dat we N. in de gaten moesten houden. Maandag appte ze weer dat de zalfniet geholpen had en ze nu helemaal onder de vlekjes en bultjes zat en de dokter niet wist wat het was. Maandagmiddag kreeg N. Ineens vlekjes in haar gezicht, en met het verhaal van de GO in het achterhoofd heb ik toen maar gelijk de HA gebeld. Lang verhaal kort, niks aan de hand zolang de vlekjes verdwijnen (en weer terugkomen) als je erop drukt, omdat er zoveel kinderziektes zijn met vlekjes. Advies: gewoon uitzieken. Krijgt mevrouw dus gisteren ineens vlekjes in haar gezicht die niet wegdrukbaar zijn. :')

Ik heb toen toch maar de HAP gebeld en het hele verhaal weer uitgelegd. De dokter wilde N. toch graag even zien, dus wij haar om 10 uur nog meegesleept naar de dokter waar ze werkelijk iedereen om haar vinger wond. O+ Ze lachte naar iedereen en kletste de hele boel bij elkaar, ik spatte echt uit elkaar van trots. O+ Eenmaal binnen bij de dokter bleken de vlekjes die ze had gelukkig niet zorgwekkend te zijn (in het geval van blauwe puntvormige vlekjes zou het kunnen duiden op hersenvliesontsteking :o ), maar ik ben blij dat we er even naar hebben laten kijken. Waarschijnlijk was het gewoon wat huidirritatie, maar in elk geval niks ernstigs. ^O^

Nu ligt er een megaverkouden (maar gelukkig nog supervrolijk :D ) meisje naast me te wheezen :'( in haar slaap. O+
pi_158666140
Welkom nog Lionne!

En slim van M. zeg IMA!
pi_158666237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:01 schreef Malteser het volgende:
Wat weegt ze zusjevan? En 0.30 uur laatste voeding en toen weer om 8 uur? Dat is 7,5 uur en geen probleem voor de nacht volgens mij. Tenzij ze nog heel heel klein is.
Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?

@bloesem: ik maak ze sinds we thuis zijn uit t zkh ook niet wakker eigenlijk maar normaal meldt ze zich wel om de drie uur. Behalve als ze bovenop mij ligt dus :').

Ze pakt wel weer op, daar niet van; vanochtend rond half 9 gedronken en nu meldt ze zich weer en luier is weer vol :).
pi_158666549
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ze woog gisteren 2860 gram op het CB. Maar ze heeft dan dus ook geen poep of plasluier na zo'n slaapsprint en daar maak ik me zorgen om. Vanaf wanneer/welk gewicht is het dan geen probleem dat ze zo lang doorpakt, weet je dat?

@bloesem: ik maak ze sinds we thuis zijn uit t zkh ook niet wakker eigenlijk maar normaal meldt ze zich wel om de drie uur. Behalve als ze bovenop mij ligt dus :').

Ze pakt wel weer op, daar niet van; vanochtend rond half 9 gedronken en nu meldt ze zich weer en luier is weer vol :).
Ik hoorde dat baby's 2x hun gewicht in uren mogen doorslapen. Dus in jouw geval 5,5 uur ongeveer. Dus daar de wekker op zetten en dan komt het goed ^O^
pi_158668717
Welkom Lionne!

Hetzusjevan, J groeide de eerste maanden niet goed, maar mocht (net 4 kg zwaar) 6 uur doorslapen van de kinderarts. Hij had dan vaak ook geen volle luier. Dat was geen probleem, als de andere luiers wel goed waren. Ze hebben ook slaap nodig om te kunnen groeien.

Verstandig om even te laten controleren, Selvaria. Fijn dat ze zo vrolijk is. :)

Estrys, hier ook ervaring met KMA, alleen hadden wij 2 weken nodig om echt effect te zien bij het spugen.

Wij zijn net met z'n drietjes wezen zwemmen. J was minder overdonderd en vond het leuk. In de auto viel hij in slaap, maar eenmaal thuis na melk en brood heeft hij weer energie voor tien en sloopt hij alle Duplo-bouwwerken die papa maakt. O+
Ik denk dat ik binnenkort het babyzwemmen maar eens uit ga zoeken.
pi_158671593
Nou hier echt een slaperige baby die zich niet meldt. Heb m net wakker gemaakt want we gaan zo weg. Sliep lekker bij mijn man in de drager. Vind het niet zo fijn, maar hij zal zijn slaap wel nodig hebben. Dit is pas de tweede live voeding, op een klein slokje om 10 uur na :{
pi_158671663
W. Is vandaag zijn gebruikelijke zelf. Wil bij je zijn als hij wakker is, maar slapen doet hij prima in zijn bedje.

Man opperde dat ik wel even weg kon, hij zou wel even op W letten en ondertussen de ramen zemen. yeah, succes!
Kom ik 3 uur later terug, ligt W. mopperend in de box en man hier "ik moest 'm de hele tijd vasthouden, anders ging 'ie huilen! Zo krijg ik toch niks gedaan!" :') Welcome to my world!
pi_158671704
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou hier echt een slaperige baby die zich niet meldt. Heb m net wakker gemaakt want we gaan zo weg. Sliep lekker bij mijn man in de drager. Vind het niet zo fijn, maar hij zal zijn slaap wel nodig hebben. Dit is pas de tweede live voeding, op een klein slokje om 10 uur na :{
W. Heeft soms ook zo'n slaapdag. Ik pak 'm dan zelf elke 4 uur om te drinken. Niet dat 'ie dan veel wil, maar toch. Meestal haalt 'ie het een dag later in hier..

Overigens pak ik 'm dan zelf elke 4 uur omdat hij anders 's nachts raar doet. De laatste keer dat ik 'm overdag liet slapen kwam hij 's nachts ineens elke 2 uur? Net of 'ie dan z'n ritme omdraait. Sindsdien grijp ik in op slaap-dagen.
pi_158672536
Thnx dames, ben enigzins gerustgesteld :).

Selvaria beterschap met N.! Gelukkig zijn de vlekjes niks ernstigs. Hopelijk is de verkoudheid zo over.

Hupje fijn dat J het zo leuk vond. Lijkt me een mooi gezicht zo samen met papa Duplo-en ;).

Haha sillie, goed dat je man zo een keer zelf ondervonden heeft dat je met een baby weinig gedaan krijgt soms.

Ik heb mezelf weer bij de zak.. Vergeten zkh te bellen om afspraak te verzetten tot het laatste moment. Nu kan ie niet meer voor dinsdag en na dinsdag krijg ik het niet meer vergoed. Op oudjaarsdag om 8.50u is gewoon ruk en ook met BV tijd -_-. Naja eigen schuld..

Edit: wat doen ze eigk bij een nacontrole zo 6 wkn na de zwangerschap?
pi_158672894
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Thnx dames, ben enigzins gerustgesteld :).

Selvaria beterschap met N.! Gelukkig zijn de vlekjes niks ernstigs. Hopelijk is de verkoudheid zo over.

Hupje fijn dat J het zo leuk vond. Lijkt me een mooi gezicht zo samen met papa Duplo-en ;).

Haha sillie, goed dat je man zo een keer zelf ondervonden heeft dat je met een baby weinig gedaan krijgt soms.

Ik heb mezelf weer bij de zak.. Vergeten zkh te bellen om afspraak te verzetten tot het laatste moment. Nu kan ie niet meer voor dinsdag en na dinsdag krijg ik het niet meer vergoed. Op oudjaarsdag om 8.50u is gewoon ruk en ook met BV tijd -_-. Naja eigen schuld..

Edit: wat doen ze eigk bij een nacontrole zo 6 wkn na de zwangerschap?
Hier weinig bijzonders. De bevalling werd nabesproken, anticonceptie besproken en de littekens van hechtingen werden nog gecontroleerd. Oh; en voor zover relevant werden aanbevelingen voor een eventuele volgende zwangerschap besproken.
pi_158677646
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier weinig bijzonders. De bevalling werd nabesproken, anticonceptie besproken en de littekens van hechtingen werden nog gecontroleerd. Oh; en voor zover relevant werden aanbevelingen voor een eventuele volgende zwangerschap besproken.
Dit. Zonder de controle van de hechtingen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158678433
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:24 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Als ze de rest van het etmaal voor haar voedingen komt en dan wel natte luiers heeft, zou ik me niet te bezorgd maken. Vooral de luiers wel even goed in de gaten houden.
In ons ziekenhuis ligt de 'verplicht 's nachts wakker maken grens' op 3 kilo en dat is ze bijna. Dus trekt ze 's nachts door, dan liet ik dat gebeuren als ik jou was.
pi_158679342
@hetzusjevan: wat Malteser zegt :Y Bovendien hebben baby's als ze doorslapen vaak een lichte luier.

Oh jongens mijn baby is eindelijk weer haar vrolijke zelf en stal vanmiddag de show bij de Ikea O+ Alleen maar lachen, om zich heen kijken en schateren toen ik bij de keukenspulletjes met zo'n meelzeef (geen idee hoe dat heet) stond te klooien. Het maakte nogal een typisch geluid en ik hoor ineens zo'n schater uit de wagen komen en daarna nog een keer toen ik het weer deed _O- Ik heb vast een kinderstoel gekocht daar (man wil een of ander duur chic ding van hout, maar ik denk dat deze met het oog op Rapley praktischer is..)

Ik had haar vanmiddag ook maar eens op de vloer gelegd ipv op het speelkleed. Zo, dan gaat dat buikliggen ineens stukken beter. Ze maakte ook ineens van die tijgerbewegingen, dus wie weet dat we binnenkort ook het huis babyproof moeten maken (de kat schrok zich in ieder geval rot toen M ineens lag te spartelen :') )

Ik voel me helemaal verliefd op mijn uk O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')