Genoeg ooggetuigen al? En als je een auto van achter zo hard raakt dat hij over de kop gaat dan snap ik niet wat er raar is aan mijn uitspraak?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:21 schreef Crack_ het volgende:
Er is niks bekend over dat ongeluk, pracht uitspraak weer dus.
Dat je zegt dat hij vast wel twee weken zou krijgen terwijl je geen idee hebt wat er is gebeurd. Het enige wat je weet is dat iemand met te hoge snelheid op een auto is ingereden. Waarom dat is gebeurd, heb je geen idee van toch?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Genoeg ooggetuigen al? En als je een auto van achter zo hard raakt dat hij over de kop gaat dan snap ik niet wat er raar is aan mijn uitspraak?
Ja dat twee weken was toch ook sarcastisch bedoelt?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dat je zegt dat hij vast wel twee weken zou krijgen terwijl je geen idee hebt wat er is gebeurd. Het enige wat je weet is dat iemand met te hoge snelheid op een auto is ingereden. Waarom dat is gebeurd, heb je geen idee van toch?![]()
Als die gast dronken achter het stuur zat krijgt ie geen twee weken. Met nog een heleboel andere dingen ook niet.
Wat verder wel het meest cruciale isquote:Op woensdag 30 december 2015 13:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat twee weken was toch ook sarcastisch bedoelt?Aangezien Nederlandse wetgeving wel vaker veel te licht is met dit soort vergrijpen. Als je een kind doodrijdt kom je er ook niet al te zwaar vanaf.
En dat je zegt dar er niks bekend is over het ongeluk klopt dus ook niet, er is al genoeg bekend. Alleen nog niet over de reden van de dader en zijn gemoedstoestand.
Er is niks bekend over dat ongeluk om zo'n uitspraak te maken zoals jij net deed wat betreft de twee weken.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat twee weken was toch ook sarcastisch bedoelt?Aangezien Nederlandse wetgeving wel vaker veel te licht is met dit soort vergrijpen. Als je een kind doodrijdt kom je er ook niet al te zwaar vanaf.
En dat je zegt dar er niks bekend is over het ongeluk klopt dus ook niet, er is al genoeg bekend. Alleen nog niet over de reden van de dader en zijn gemoedstoestand.
Ja, ik snap 'm ook niet.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wat verder wel het meest cruciale is
Natuurlijk zijn mensen dan boos. Of vind jij 240 uur taakstraf een normale straf? Terwijl hij ook nog eens doorreedquote:Op woensdag 30 december 2015 13:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Er is niks bekend over dat ongeluk om zo'n uitspraak te maken zoals jij net deed wat betreft de twee weken.
En dat je een te lage straf zou krijgen als je een kind dood zou rijden vind ik ook al een snelle uitspraak. Vaak zijn mensen boos als iemand een lage straf krijgt voor kind dood rijden zonder verder te weten wat er gebeurd is bij dat ongeluk. Vind ik ook gek om dan te oordelen dat de straf sowieso te laag is. Ik heb hier verder gewoon echt geen idee van dus zou niet weten waarom ik hier verder uitspraken over zou doen.
Dat is toch geen vergelijking met iemand die met 200 km op iemand klapte?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:37 schreef Crack_ het volgende:
Moet je iemand lang opsluiten omdat ie iemand gewoon niet heeft gezien in zijn dode hoek bijvoorbeeld? Lijkt mij niet.
Ja, dit kunnen we nu dus onmogelijk zeggen want we weten echt amper iets over het ongeluk. Hoe wil je dat ik een uitspraak doe over zijn straf als ik geen idee heb wat er is gebeurd?!quote:Op woensdag 30 december 2015 13:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn mensen dan boos. Of vind jij 240 uur taakstraf een normale straf? Terwijl hij ook nog eens doorreed![]()
Dat kreeg die Bulgaar toen hij dat Haagse ventje doodreed
Snelheid is als bewijslast niet zo vaak hard te makenquote:Op woensdag 30 december 2015 13:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is toch geen vergelijking met iemand die met 200 km op iemand klapte?
Klopt, dit was dan geen vergelijking maar gewoon om te benadrukken dat je niet weet wat er is gebeurd. Je oordeelt iets waar je amper iets over weetquote:Op woensdag 30 december 2015 13:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is toch geen vergelijking met iemand die met 200 km op iemand klapte?
Je weet het straffeit toch? Daar vind ik 240 uur nooit voor op z'n plaatsquote:Op woensdag 30 december 2015 13:41 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja, dit kunnen we nu dus onmogelijk zeggen want we weten echt amper iets over het ongeluk. Hoe wil je dat ik een uitspraak doe over zijn straf als ik geen idee heb wat er is gebeurd?!![]()
En 240 uur taakstraf vind ik in heel erg veel gevallen zeer passelijk ja. Maar je vraagt mij nu om te zeggen of ik 240u taakstraf normaal vindt.. zonder de situatie?! Hoe wil je dat ik dit doe...
Ik was letterlijk ingestort bietje dus niet gegaan.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoi Crack, hoe was de Kerstmarkt?
Wat bedoel je met straffeit precies?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je weet het straffeit toch? Daar vind ik 240 uur nooit voor op z'n plaats
Het is simpelweg iets waar we voor hebben gekozen door mensen massaal in mogelijke moordwapens te laten rijden. Zo snel doodslag niet hard kan worden gemaakt zijn hogere straffen nu eenmaal niet echt toepasselijkquote:Op woensdag 30 december 2015 13:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je weet het straffeit toch? Daar vind ik 240 uur nooit voor op z'n plaats
quote:Op woensdag 30 december 2015 13:46 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik was letterlijk ingestort bietje dus niet gegaan.
Iemand die een dodelijk ongeluk maakt is gewoon moord door schuld lijkt me. Zeker het doorrijden na een ongeluk is kwalijk. Daar hoef ik de hele voorgeschiedenis van de beste man niet voor te weten om de mening te hebben dat een taakstraf te laag is. Of hij oud/jong dronken/nuchter of psychisch ontoerekeningsvatbaar is of niet.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:46 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik was letterlijk ingestort bietje dus niet gegaan.
[..]
Wat bedoel je met straffeit precies?
Moord door schuld?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Iemand die een dodelijk ongeluk maakt is gewoon moord door schuld lijkt me. Zeker het doorrijden na een ongeluk is kwalijk. Daar hoef ik de hele voorgeschiedenis van de beste man niet voor te weten om de mening te hebben dat een taakstraf te laag is. Of hij oud/jong dronken/nuchter of psychisch ontoerekeningsvatbaar is of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |