Maar dat is 40 W. Terwijl deze dimmer toch minimaal 60 nodig heeft?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:17 schreef wiltoyo het volgende:
Als je ze nog kan krijgen, deze. En anders een spaargloeilamp (is halogeen) met een iets groter wattage.
Kan hij die 80 w dan maar dimmen tot 60 w?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:36 schreef wiltoyo het volgende:
Je hebt toch 2 lampen, dat is samen 80W
OK. Alleen waarom werkt die 35W dan niet?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:36 schreef wiltoyo het volgende:
Je hebt toch 2 lampen, dat is samen 80W
Wat voor lamp heb je erin dan die van 35 w om te benoemen bij deze, en als jij kijkt bij die dimmers er staan ook wel goedkoper dimmers erbij hoor van 5w tot 110w dacht ik?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:49 schreef GeniusJ het volgende:
De vervolgstap (nieuwe duurdere dimmer - en welke dan - of nieuw licht - en welke dan- ) is nu dus het dilemma
Heb het net al geprobeerd uit te leggen, die 35W is niet echt 35W maar veel minder. Waarschijnlijk iets van 25W en dat maakt samen 50W.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:44 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
OK. Alleen waarom werkt die 35W dan niet?
2x = 70 W
Oké, dus hoger wattage nodig van de hema?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:56 schreef wiltoyo het volgende:
[..]
Heb het net al geprobeerd uit te leggen, die 35W is niet echt 35W maar veel minder. Waarschijnlijk iets van 25W en dat maakt samen 50W.
Is de zekering van de dimmer toevallig niet kapot ? Die bevind zich achter dat kapje voorop de dimmerquote:Op woensdag 30 december 2015 11:58 schreef GeniusJ het volgende:
Update: ik heb zojuist 2x Philips lampen gekocht met 105 W->140Watt
Deze werkt niet op de dimmer. Geen enkel licht...
Geen idee. Maar met de kruidvat lichten doet het licht het wel (en de dimmer op zich ook - al zijn de lampen niet dimbaar)quote:Op woensdag 30 december 2015 12:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is de zekering van de dimmer toevallig niet kapot ? Die bevind zich achter dat kapje voorop de dimmer
De handigste oplossing, tel eens uit hoeveel je per uur kost, en wat zo een andere dimmer kost, zit je gebeiteld voor de toekomst lijkt me?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:18 schreef GeniusJ het volgende:
Probleem is dat de dimmer het nog niet doet, dan wel de lichten niet goed zijn.
Wat nu de handigste oplossing is weet ik niet...
Zou deze werken: klikquote:Op woensdag 30 december 2015 13:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
De handigste oplossing, tel eens uit hoeveel je per uur kost, en wat zo een andere dimmer kost, zit je gebeiteld voor de toekomst lijkt me?
Die tijd wat je overhoud kan je b.v met je benen omhoog op de bank liggen.
Of je moet maar een uurloon hebben van 50 cent dan begrijp ik het een en ander wel denk ik?
Zomaar een greep uit het google assortiment.
http://www.lichtpartner.n(...)od40QCgw#description
Ik ga en ik kan je geen tip geven sterker nog ik heb nergens dimmers, ik ben van mening dat als ik dim dat de dimmer dan de stroom vreet welke ik niet naar de lamp laat gaan.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:50 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Zou deze werken: klik
Al weet ik niet wat een "spoelentrafo" is wat deze dimmer heeft
En of deze LED aan kan...
Nope. ZOu niet best zijn, gooi je een hoop geld weg.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:01 schreef john2406 het volgende:
ik ben van mening dat als ik dim dat de dimmer dan de stroom vreet welke ik niet naar de lamp laat gaan.
Ik ben juist benieuwd welke lampen ik nodig heb met de combinatie die ik nu heb:quote:Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef MarkyB het volgende:
Wat op je lampenkap staat is niet heel boeiend, als er max 40 watt op staat betekent dit namelijk dat je er geen lampen in mag draaien van 50 watt i.v.m. warmtevorming. Het enige waar je naar moet kijken is welke lamp je erin draait en welk type dat dit is. Als je er een led-lamp in draait die vergelijkbaar is met een 40 watt lamp kan deze in werkelijkheid maar 8 watt zijn bijvoorbeeld. Zo kan je dimmer niks dimmen omdat er niet genoeg vermogen gevraagd wordt.
Dus, maak een foto van je lamp en welke tekst hierop gedrukt staat. Een dimmer gaat niet zomaar kapot.
Deze volgens mij: https://www.lampdirect.nl(...)fng8oCFdgaGwodXBEP6Aquote:Op woensdag 30 december 2015 15:35 schreef MarkyB het volgende:
Welke Philips 140 watt heb je en welke HEMA 35 watt heb je?
En als op je hanglamp MAX 40Watt staat betekent dit niet dat er ook een 40 watt lamp in zit. Dit betekent wel dat je er maximaal een 40 watt traditionele gloeilamp in kan doen i.v.m. warmteontwikkeling.
Die is dus 105 watt en zou voldoende moeten zijn voor je dimmer. Als ik je goed begrijp werkt in de huidige situatie de schakelaar wel en als je deze 1-op-1 omwisselt werkt de dimmer niet?quote:Op woensdag 30 december 2015 15:38 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Deze volgens mij: https://www.lampdirect.nl(...)fng8oCFdgaGwodXBEP6A
De dimmer werkt wel... alleen zijn het niet de goede lampen.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:48 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Die is dus 105 watt en zou voldoende moeten zijn voor je dimmer. Als ik je goed begrijp werkt in de huidige situatie de schakelaar wel en als je deze 1-op-1 omwisselt werkt de dimmer niet?
Haal voor de zekerheid even de zekering uit je dimmer, misschien is die aan vervanging toe.
En als je handig genoeg bent, meet gewoon met een multimeter wat de uitgangsspanning is op je dimmer.
-Edit-
Oja, ik zou een 105 watt lamp niet in een MAX 40 watt lampenkap stoppen.
Dan is de vraag welke lamp wel pastquote:Op woensdag 30 december 2015 15:48 schreef MarkyB het volgende:
Oja, ik zou een 105 watt lamp niet in een MAX 40 watt lampenkap stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |