SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/![]()
![]()
Ok ik heb bij deze al mijn kleren uitgetrokken.
Laat I Want It That Way maar komen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik waag me niet meer aan nieuwe topics, voor je weet is iedereen weer mad omdat de OP leeg isLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Was wel al 70, had ik em ook niet gegevenquote:Op dinsdag 29 december 2015 02:15 schreef BillDauterive het volgende:
Jemig. Ik kan niet eens meer van BSB genieten, wat een erg nieuws.
RIP Lemmy.![]()
Dit had je gepland.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
Nick Carter, daar zou ik het wel op kunnen.![]()
Dat is zoquote:Op dinsdag 29 december 2015 02:15 schreef noodgang het volgende:
[..]
Was wel al 70, had ik em ook niet gegevenIn 2010 of 2011 een optreden van Motörhead bezocht, omdat ie er ieder moment bij neer kon vallen. Met zijn levensstijl heeft hij het alsnog lang volgehouden.
![]()
Oh shit volgens mij heb ik zojuist de hele buurt wakkerm gemaakt.![]()
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Triootje ook goed?quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
Nick Carter, daar zou ik het wel op kunnen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
The Blues BrothersYou know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!![]()
Ze zullen het inmiddels wel gewend zijn!quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:17 schreef Mani89 het volgende:
Oh shit volgens mij heb ik zojuist de hele buurt wakkerm gemaakt.![]()
![]()
Dat is waarquote:Op dinsdag 29 december 2015 02:15 schreef noodgang het volgende:
[..]
Was wel al 70, had ik em ook niet gegeven
Ozzy Osbourne gaat ons allemaal overleven denk ik, en hij heeft ook niet zo'n goede leefstyle'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
De buren hadden dit keer pech dat het 2:30 's nachts was haha. Ik ben buiten adem.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ze zullen het inmiddels wel gewend zijn!Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Heeft Mexicanobakker nog een mening gegeven over dit uur?
Hoe moet ik anders weten of dit wel of geen goede muziek is?![]()
Ik blijf nog even wakker voor Coldplay.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Mexicanbakker was enorm mad dat Pokemon in de Top 2000 stond, moeten we die man nog serieus nemen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
Hoe moet ik anders weten of dit wel of geen goede muziek is?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
67 nu? Die houdt het wel lang uit ja!quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat is waar
Ozzy Osbourne gaat ons allemaal overleven denk ik, en hij heeft ook niet zo'n goede leefstyle![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
Hoe moet ik anders weten of dit wel of geen goede muziek is?.
![]()
Mexicanobakker komt zelf nog niet eens langs de Pewter City Gym.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mexicanbakker was enorm mad dat Pokemon in de Top 2000 stond, moeten we die man nog serieus nemen?![]()
Ik worstel ook!quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
Hoe moet ik anders weten of dit wel of geen goede muziek is?![]()
Still going strong.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:21 schreef noodgang het volgende:
[..]
67 nu? Die houdt het wel lang uit ja!
Die probeert nog steeds met Thundershock een Onyx te verslaan.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:23 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Mexicanobakker komt zelf nog niet eens langs de Pewter City Gym.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Als je hier nooit op geneukt hebt, tel je niet meeLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Die speelde zeker alleen de Yellow version.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die probeert nog steeds met Thundershock een Onyx te verslaan.![]()
Is dit geen prachtig filmpje Johannes?quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Die speelde zeker alleen de Yellow version.
Ik vind dit wel een heel smal criterium.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:24 schreef Szura het volgende:
Als je hier nooit op geneukt hebt, tel je niet meeReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik heb een hekel aan dat muziekpaus toontje, met alle respect uiteraard.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mexicanbakker was enorm mad dat Pokemon in de Top 2000 stond, moeten we die man nog serieus nemen?![]()
Waarom danst hij met een Ellen DeGeneres look-a-like? Wat een engnek. Daar zou ik Portia nog vanaf trappen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Is dit geen prachtig filmpje Johannes?![]()
Ja ik vind hem ook een enorme paardenlul wat dat betreft, met alle respect.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan dat muziekpaus toontje, met alle respect uiteraard.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dat was wel een beetje eng inderdaad ja.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Waarom danst hij met een Ellen DeGeneres look-a-like? Wat een engnek. Daar zou ik Portia nog vanaf trappen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Kensington zijn de nieuwe Foo Fighters.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:28 schreef Mani89 het volgende:
Kensington zijn de nieuwe Foo Fighters.![]()
![]()
Moet ik dit kennen?You know, you come from nothing
Kensington is live toch wel goed?quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:28 schreef Mani89 het volgende:
Kensington zijn de nieuwe Foo Fighters.![]()
En Jett Rebel > Princequote:Op dinsdag 29 december 2015 02:28 schreef Mani89 het volgende:
Kensington zijn de nieuwe Foo Fighters.'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Dj heeft zo te zien nog nooit een drumstel beroerdLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Die DJ's in de nacht laten wel veel meer emoties zien dan die ouwe seniele opa's die primetime acte de presence mogen geven.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ow, ik weet het alweer, niksnummer. Raar, zo hoog.You know, you come from nothing
Vrouwen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 02:29 schreef Impressme het volgende:
Ow, ik weet het alweer, niksnummer. Raar, zo hoog.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Niet de snare in het midden hebben staanquote:Op dinsdag 29 december 2015 02:29 schreef Szura het volgende:
Dj heeft zo te zien nog nooit een drumstel beroerd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Ze hebben zulke rare teksten. Dat andere liedje van ze ook. "Kill a whale"quote:
Ik heb niets met die band.![]()
Ik ken het wel.quote:You know, you come from nothing
Ja en mannen.quote:You know, you come from nothing
Dit nummer gaat over seksueel misbruik, wel heavy zo in de nacht.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |