Twee uur is wel weinig inderdaad. Wij hebben steden veelal overgeslagen zoals ik al eerder zei, maar dat was een bewuste keuze omdat wij liever de natuur in wilden gaan. SF hadden wij maar 1 overnachting en dat was eigenlijk te weinig. Had daar graag nog een nacht gebleven, maar dat kwam niet uit en dus bewust gekozen om verder te gaan.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik vind dit altijd van die onzin posts. Als je 2 uur in LA bent geweest heb je veel te weinig tijd gehad om echt een beeld te vormen.
Ik was er 4 dagen en ik vond het een heerlijke stad. Downtown vond ik niks aan maar Hollywood, Venice Beach, Griffith Observatory, Los Feliz waren stuk voor stuk tof.
Dat jij die twee uur niet de moeite vond is jouw mening maar doe niet alsof je iets van deze stad weet...
Enige wat ik jammer vond is dat ik niet 's avonds naar Santa Monica ben geweest. Zonder die college football game zou ik persoonlijk zeggen dat 2 nachten (dus 3 dagen) genoeg is voor LA voor de basics. Je kan er makkelijk een week blijven en nog dingen te doen hebben.quote:Vrijdag: over Sunset Blvd gereden tot in Bel Air en terug, op de Walk of Fame rondgelopen, zonsondergang gezien vanaf Griffith Observatory.
Zaterdag: Paramount studio tour gedaan, college football wedstrijd bezocht: UCLA vs. Arizona St. in de Rose Bowl.
Zondag: Universal Studios Hollywood bezocht (alle shows gezien!), via Venice Beach naar LAX ().
Bij LA is dat al helemaal niet in 2 uur te bevatten omdat het zo immens is. Je moet je voorstellen dat je in Rotterdam bent geweest voor 2 uur en daarom ook Amsterdam en Utrecht afschrijft. Elk stuk is totaal anders, het is niet echt 1 geheel.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou ook geen oordeel vellen over een hele stad als ik daar maar 2 uur geweest ben. Zelfs een dag. Het kan zijn dat je zegt natuur >>>>>>>>>>>>>>>>> stad. Dat kan, en mag. Maar zeg dat dan, dan is voor een lezer die mening ook in een hokje te duwen. Maargoed.
Het is me nog nooit gelukt om de reis/route zoals ik die wil volledig bij een reisbureau te boeken. Zo kon niet altijd een hotel geboekt worden op een locatie waar we wilden overnachten, konden ze niks boeken in een park terwijl een telefoontje soms voldoende was om toch een kamer te krijgen. Het kost wat meer tijd maar zelf boeken werkt tot nu toe heel erg goed.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:42 schreef Kneivster het volgende:
Ik wil met mijn vriendin in augustus/september dit jaar een rondreis door west-USA gaan maken met de auto. De plekken/route die we willen gaan zien/afleggen hebben we in grote lijnen wel duidelijk:
Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas, Brice, Zion, Grand Canyon, Yosemite (Niet in deze volgorde uiteraard), en nog wat plekken daartussenin op de route, gebaseerd op fora als deze
. We willen dit in ongeveer 17/18 dagen doen en hopen rond de 2000 - 2500 pp kwijt te zijn.
Bij het kiezen en boeken van een reis zie ik echter de bomen door het bos niet meer... Er zijn zoveel aanbieders die in grote lijnen hetzelfde aanbieden. Daarom een aantal vragen:
• Welke organisatie kunnen jullie aanbevelen qua prijs/kwaliteit?
• Is het handig om alles in 1 te boeken (vliegtickets/hotels & auto), of juist apart?
• Welke volgorde qua route zouden jullie aanbevelen (linksom/rechtsom)
• Is het handig om te beginnen en eindigen in dezelfde stad, of juist niet vanwege de extra kilometers die je rijdt?
En natuurlijk alle andere tip, trucs, do's & don'ts zijn welkom!
quote:Op maandag 1 februari 2016 22:21 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wij zijn maar een middagje in LA geweest, uurtje of 2. Meer dan genoeg, echt.
Vooraf nog ff een accountje aanmaken op de site dan kan je vaak nog 15-25% coupons printenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:00 schreef Bloemkool het volgende:
Kleding ook enkel het hoognodige, als je in SF begint dan even langs: http://www.premiumoutlets.com/outlet/san-francisco en je kunt goedkoop t-shirts, korte broeken etc kopen.
Ligt eraan wat je zoekt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:30 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit kan je niet serieus nemen.
La is mega, met allemaal andere gebieden. Je hebt hier juist wat meer tijd voor nodig om wat mooie plaatsen te zien.
Toch best bij de parken zelf dan heb je direct de juiste info.quote:Waar kan je het beste camping plaatsen reserveren? Is dat op de sites van van de parken of zijn er nog andere opties?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:00 schreef Bloemkool het volgende:
De weg van SF naar LA is niet zo interessant dus misschien kun je die overslaan en zo wat meer tijd doorbrengen op een leuke plek.
Ligt aan de tijd die je hebt, interesses en keuzesquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Slechtste advies in dit hele topic.
Sowieso vaag advies: als je geen tijd hebt om de kustweg tussen LA en SF te rijden dan heb je waarschijnlijk al helemaal geen tijd om even 1300 kilometer naar Seattle te rijdenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:41 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Ligt aan de tijd die je hebt, interesses en keuzes
Highway One langs de kust ten noorden van SF is naar mijn menig veel mooier om te rijden tot aan Olympic NP.
Volgens mij wordt ook niet als feit gepresenteerd maar als mening, ik zal de tekst aanpassen zodat het duidelijker is :-)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Het zou al schelen als dat soort informatie niet als 'feit' gedeeld werd. Ieder z'n voorkeur natuurlijk, maar om nou te zeggen dat die weg 'niets aan is', ik zie er nu al naar uit, persoonlijk.
'Feit'quote:De weg van SF naar LA is niet zo interessant
Mening.quote:De weg van SF naar LA vind ik zelf niet zo interessant
Point taken, heb mijn originele post reeds duidelijk aangepast.quote:
Inderdaad zeg!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Het zou al schelen als dat soort informatie niet als 'feit' gedeeld werd. Ieder z'n voorkeur natuurlijk, maar om nou te zeggen dat die weg 'niets aan is', ik zie er nu al naar uit, persoonlijk.
Als we de 'keus' gehad hadden hadden we ook ergens in juni/september gegaan ofzo, maar 'helaas' was de conferentie nu. en ik krijg al mijn reiskosten (vliegreis) + 5 dagen overnachting in SF vergoed via m'n werk, dus heb op zich niets te klagenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:03 schreef Kyran het volgende:
Als je het snel wil/moet doen is 2 dagen minimum (zo hebben wij het gedaan), maar als het kan zou ik zeker 3 dagen pakken.
Echt jammer dat de Tioga Pass nog afgesloten is, zou het zoveel makkerlijker (en ook mooier maken). Zou je SF > Yosemite > DV > LV best snel kunnen doen. Nu moet je dan helaas omrijden, maar kan je wel nog even door Sequoia en Kings Canyon NP rijden (ook er mooi).
Succes en veel plezier met het uitvogelen
Niks mis meequote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als we de 'keus' gehad hadden hadden we ook ergens in juni/september gegaan ofzo, maar 'helaas' was de conferentie nu. en ik krijg al mijn reiskosten (vliegreis) + 5 dagen overnachting in SF vergoed via m'n werk, dus heb op zich niets te klagen
Precies, scheelt zowat 1000 pond. (1300 euro)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks mis meeZo hebben wij het 2 jaar geleden ook al gedaan met een city trip en dit jaar weer. Nadeel is dan dat je niet altijd in de beste maanden ergens bent, maar qua kosten is het natuurlijk dikke win
Om te beginnen, doe eens rustig aan.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik vind dit altijd van die onzin posts. Als je 2 uur in LA bent geweest heb je veel te weinig tijd gehad om echt een beeld te vormen.
Ik was er 4 dagen en ik vond het een heerlijke stad. Downtown vond ik niks aan maar Hollywood, Venice Beach, Griffith Observatory, Los Feliz waren stuk voor stuk tof.
Dat jij die twee uur niet de moeite vond is jouw mening maar doe niet alsof je iets van deze stad weet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |