quote:Op zondag 3 januari 2016 13:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Vanmiddag in de radioshow van Annemieke.
twitter:WieIsDeMolshoop twitterde op zondag 03-01-2016 om 13:40:44Het nummer van de metro is m-1258. Staat dat voor Mol - 1+2+5+8 = 16? Is Klaas de mol van 2016? #WIDM https://t.co/MOL5XZnXw9 reageer retweet
Denk je serieus dat de metro even dat nummer veranderd heeft omdat een stel Nederlanders een spelletje spelen?quote:Op zondag 3 januari 2016 13:48 schreef Xummon het volgende:
twitter:WieIsDeMolshoop twitterde op zondag 03-01-2016 om 13:40:44Het nummer van de metro is m-1258. Staat dat voor Mol - 1+2+5+8 = 16? Is Klaas de mol van 2016? #WIDM https://t.co/MOL5XZnXw9 reageer retweet
simpele sticker plakkenquote:Op zondag 3 januari 2016 14:00 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Denk je serieus dat de metro even dat nummer veranderd heeft omdat een stel Nederlanders een spelletje spelen?
Jezus, wat simpel. Ik zag het ook, maar het is 1285 ipv 1258. Airen komt uit 85 maar niet uit december. De andere metro had 72quote:Op zondag 3 januari 2016 13:48 schreef Xummon het volgende:
quote:Op zondag 3 januari 2016 11:05 schreef Montagui het volgende:
Een belangrijke rol voor Klaas bij het 1e spel.
Als hij de mol is kan hij er gelet op de moeilijkheidsgraad van het spel er genoeglijk vanuit gaan dat het mislukt. Hij kan er (als mol zijnde) dan voor zorgen dat er niets verdiend wordt door te raden dat ze het halen.
Als hij niet de mol is dan is derhalve ook de meest logische keus om te gokken dat ze het niet halen. Halen ze het namelijk wel dan winnen ze geld door de opdracht te halen. Halen ze het niet dan winnen ze geld door Klaas.
Maar goed, als Klaas de mol is kan hij ook iedereen bij het eerste spel op een verkeerd been zetten door de goede 'gok' te maken. Alhoewel 1000 euro toch best wel veel is.
Al met al lijkt het m.i. er op dat de kans geslonken is dat Klaas de mol is.
quote:Op zondag 3 januari 2016 16:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Art heeft wel in het begin tegen de mol duidelijk gezegd dat hij juist een rookgordijn op moet werpen door af en toe wat geld te verdienen, omdat de kandidaten juist letten op wie wel/niet geld verdient, en hij met meer dan 25 opdrachten te gaan nog genoeg tijd en kansen krijgt om dat geld weer uit de pot te halen. Als mol is het dus juist slim om eerst gelijk even 1000 euro binnen te halen om vertrouwen te winnen/een dwaalspoor uit te zetten.
Ik zeg niet dat hij de mol is (hoewel hij wel op mijn lijstje staat), maar dit is iig zeker geen reden om hem af te kunnen schrijven als mol.
Art Rooijackers, Ergens In Nederland.quote:Ik ben de Mol! Ik ging de strijd aan. Maar omdat ik altijd beslagen ten ijs wil komen, volgde al snel na mijn mollicitatie een geheime ontmoeting met Art. Ergens in Nederland. Halfweg was het. Of praat ik nu mijn mond voorbij?
quote:Op zondag 3 januari 2016 19:42 schreef texelonia het volgende:
Bij de omschrijving van Art van alle kandidaten in net begin, noemt Art Remy een wolf in schaapskleren. Zo zou je de mol ook kunnen omschrijven, de mol die zich voordoet als kandidaat.
De titel is 'wijsmaken' dat zou kunnen slaan op de muziek van Remy, wijsjes maken.
Je zou ze allemaal naar de mol kunnen verdraaienquote:Op zondag 3 januari 2016 03:29 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben bezig met het uittypen van wat opvallende quotes, zodat ik ze gaandeweg niet vergeet. En heb deze van Art idd ook ff overgetypt, en bij sommigen ook wat opvallends uit het bijbehorende fimpje:
• Over Airen: "Mensen willen geen spelletjes meer met haar spelen, omdat ze niet tegen haar verlies kan. Maar speelt zelf wel graag een kat-en-muis spel, waarbij ze de muis lijkt, maar de kat ís."
• Over Annemieke: "Dat is een fanatieke, felle tante. Als ze je in het vizier heeft dan laat ze niet meer los. Ze is gevaarlijk vanwege haar analytische- en doorzettingsvermogen."
• Over Cécile: "Ze kijkt wars door je heen. Zal eventuele fouten direct herkennen."
• Over Ellie: "Ja, Ellie Lust.. Wat kan ik zeggen? Dat lijkt me duidelijk. Ze is gewend te rechercheren." * In filmpje zegt Ellie "Verdachte is daarna weer omgedraaid, en is haar weer achterna gekomen. Totdat hij dus bij die onderdoorgang toeslaat." (Onderdoorgang, ondergronds, de mol slaat toe.)
• Over Marjolein: "Wordt vaak gecast als slechterik. Marjolein heeft vele gezichten, ze kan een rol spelen zoals geen ander. Ze is gevaarlijk, want ongrijpbaar. * In filmpje zegt Marjolein in scène: "Zakendoen is oorlog voeren." (Strijden door manipulatie, wat de mol ook zou doen.)
• Over Klaas: "Klaas komt betrouwbaar over, maar hij kan vele zetten vooruit denken. Het is makkelijk om vrienden met hem te worden, maar hij kan die vriendschap gebruiken voor z'n eigen doel." * In filmpje zegt Klaas lachend: "Ik heb alles onder controle hoor." (Zou hij ook kunnen zeggen als hij de mol was.)
• Over Remy: "Heer en meester van het concertpodium. Remy lijkt op het eerste oog goedgelovig, zachtaardig. Maar hij is uitermate gedreven. Het is een wolf in schaapskleren."
• Over Rop: "Dat is een acteur, met humor als grootste wapen. Het is de antiheld, die totaal naïef en onschuldig oogt. Is onhandig, ontwapenend. Maar daarin schuilt wel het gevaar, want hij kan toeslaan op een moment dat niemand het verwacht."
• Over Taeke: "Een sportman die wil scoren, ten koste van alles. Winnen is belangrijker dan meedoen, concurrentie uitschakelen is een tweede natuur."
• Over Tim: "Tim houdt van puzzelen, hij is er nog goed in ook. Hij is een tester. Hij is permanent bezig een val te zetten. Hij loert op fouten van de tegenstander, om dan toe te slaan."
De Mol zal sowieso van tevoren al weten dat de eerste kandidaat de uitslag moet gaan voorspellen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:23 schreef Merbaum het volgende:
[..]
Interessanter vindt ik: stel klaas is niet de mol, was de mol in de metro dan op de hoogte van zijn gok? Zo ja, heeft de mol dan bewust een steekje laten vallen of is die er juist wel voor gegaan?
Zelden idd, ze hebben buiten de biechten volgens mij geen contact met de productie. Tenzij er iets onverwachts tussenkomt en de opdracht wegens omstandigheden bijvoorbeeld op het laatste iets aangepast wordt, dan schuiven ze wel eens stiekem briefjes naar de mol toe zodat die weet dat hij zijn plan moet wijzigen (vertelden ze laatst nog in die special of in moltalk ofzo).quote:Op zondag 3 januari 2016 20:53 schreef Faux. het volgende:
Het is niet gebruikelijk dat de Mol tijdens opdrachten extra informatie krijgt. Geloof ik is dat nog nooit gebeurd.
deze viel mij ook op ja!quote:Op zondag 3 januari 2016 19:55 schreef boarn het volgende:
Toch denk ik dat in het begin stuk waarbij Art de Mol instrueert een enorme aanwijzing zit. Het zit er dit jaar niet voor niks in. En bij het voorstellen van de kandidaten moet Art ook iets hebben gezegd over de gene die voor hem zat. Het stuk bij Ellie "wat kan ik zeggen...dat lijkt me duidelijk..." zou daar mooi bij passen ;-)
Uit mijn hoofd sowieso tijdens de Hofdi Huis opdracht in 2012.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:53 schreef Faux. het volgende:
Het is niet gebruikelijk dat de Mol tijdens opdrachten extra informatie krijgt. Geloof ik is dat nog nooit gebeurd.
Dat stuk zit er toch gewoon in omdat ze nu op zaterdag uitzenden en zo hopen nieuwe kijkers te trekken?quote:Op zondag 3 januari 2016 19:55 schreef boarn het volgende:
Toch denk ik dat in het begin stuk waarbij Art de Mol instrueert een enorme aanwijzing zit. Het zit er dit jaar niet voor niks in. En bij het voorstellen van de kandidaten moet Art ook iets hebben gezegd over de gene die voor hem zat. Het stuk bij Ellie "wat kan ik zeggen...dat lijkt me duidelijk..." zou daar mooi bij passen ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |