abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 11:18:42 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_158596023
Toch jammer dat de Dienstplicht is afgeschaft.....

Ik moest in m'n diensttijd met een z.g.n Punt.50 leren schieten, omdat ik plots wapenmeester was geworden. Ik werd pas later wapenmeester, omdat ze geen raad met me wisten. Het schrobben van de wasbakken en snoeien van de heggen was al mislukt. Na het stappen alsnog in de wasbak gepist. De overdaad aan takken en bladeren in het padje op weg naar de officiers-kantine iets te rigoureus gesnoeid. 'Soldaat van Tongerlo, kunt u een beetje met een heggenschaar overweg ?' 'Is de paus Katholiek ?' 'Deze weg ga ik weer mooi begaanbaar maken.' Geen idee verder wat een heggenschaar was. Kon mij het rotte. De rest lag drie weken op oefening in Duitsland in een tentje te verkleumen.

Soldaat van Tongerlo aan het snoeien, alsof het een lieve lust was. Bij bosjes vielen de takken om, als bladeren aan de boom sneuvelden ze. Dit schoot op. Ben een perfectionist, maakte het mooi strak. Kwam er een officier langs: 'Hoort dit zo lineaal recht te zijn?' 'Zeker officier, hoe strakker hoe beter, dan hebben ze de ruimte om te ademen.' Hoeveel struiken en bomen ik in de kiem heb uitgemoord zullen we nooit weten.

Kwam in de wapenkamer. Drie weken voor het afzwaaien. Na drie keer een weekend te hebben vastgezeten, wegens tegendraads gedrag en ondermijning van het gezag, heette ik plots wapenmeester van Tongerlo i.p.v. 'De te vernederen onderdanige soldaat van Tongerlo.' In dienst gebruiken ze, net als stoere jongens op de middelbare school, alleen maar achternamen. Sommige van die boeren-sergeanten hadden daar wel moeite mee, die namen een koe altijd van achteren, met de voornaam. Niet bij de horens.

Om op die punt.50 terug te komen. Dat was een algemene-cursus voor wapenmeesters uit Nederland. Duurde een week, en was in Den Helder. Duidelijk dat het me geen ene reet interesseerde. Dacht wel, even het uitgaansleven checken. De eerste kroeg, een bruin café. Zei de kastelein dat we moesten uitkijken met wat we deden. Er waren veel mariniers in Den Helder, die deden niet moeilijk als ze last van je dachten te hebben. Even een bijzinnende-bij-zin. Qua mariniers klopt het. In de Spin(kroeg in Bommel), heeft met carnaval een marinier uit Groningen, die de regels van carnaval niet kende, mijn neus gebroken. Ik zei alleen maar 'Kuthoer' toen ie Marion lastig viel. Zat naast me op de kruk. Dan zie je niet dat iemand twee meter is.

Later op de avond hoor ik plots achter me: 'Hé van Tongerlo.' Dick van Heusden. Werkte daar in zijn diensttijd als koksmuts. Toeristische rondrit door Den Helder volgde. De andere dag de theoretische cursus. Was half dronken, kater van Dickie Dik meegekregen. Geen Dikkertje Dap die ladderzat. Ze waren gewend dat er een 100% score was bij het theoretische gedeelte. Kwam er een instructeur achter me staan. 'Ik zou nu A invullen als ik jou was.' Ik netjes A ingevuld. Hij zag dat m'n aandacht verslapte, en zei : 'Nu B.' Werd me te veel en heb 'Geen idee' ingevuld.

Dag later het praktijk-gedeelte. Op het brede strand van Den Helder. Moesten we in de lucht met de Punt.50 op de achter een vliegtuigje hangende vlag schieten. Was niet aan dovenmans-oren gezegd. Headset opgedaan, Jefferson Airoplaine. Zelf fan van de Jetsons en Jetsers begon ik als een wilde op het vliegtuigje te schieten.

Bij de uitreiking van de diploma's en het verkondigen van de resultaten, haalden ze dat jaar 98%. Er werd nog bij vermeld, dat diegene zei last te hebben van z'n geheugen. Echt tegen 'm gezegd. Zo sneu anders voor mensen die in de normale maatschappij niet kunnen functioneren. Soms heb ik een feilloos geheugen. Net als van Heusden. Met vlag en wimpel gezakt. En Dick ? Die zocht me later samen met John Tims nog op in Lloret de Mar.

Wat daar allemaal gebeurd is zien jullie later lieve kijkbuiskindertjes.

:P

[ Bericht 1% gewijzigd door tong80 op 28-12-2015 12:01:48 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_158596062
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 28 december 2015 @ 11:27:05 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158596155
Wel geinig hoe elk verhaal dat ik ooit hoor van oudere mensen over het leger/diensplicht gaat over het feit dat ze nooit ene kut uitvoerden en het feitelijk gewoon een schoolkamp met extra fitness was.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 11:33:29 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_158596267
quote:
2s.gif Op maandag 28 december 2015 11:27 schreef leeell het volgende:
Wel geinig hoe elk verhaal dat ik ooit hoor van oudere mensen over het leger/diensplicht gaat over het feit dat ze nooit ene kut uitvoerden en het feitelijk gewoon een schoolkamp met extra fitness was.
Het was de hel op aarde. Een weggegooid jaar. Ik hoorde altijd dat het hun mooiste tijd van het leven was. Wat ik nu beschrijf is 80 % waar. Voor een leuk verhaal moet je kleine dingen veranderen.
Anders wordt het te steriel. Maar geloof me maar dat ik obstinaat was. En drie keer een weekend heb vastgezeten. Sommige dingen heb ik niet eens vermeld. Dat ik tijdens carnaval uit de kroeg ben gehaald omdat ik op oefening naar Duitsland hoorde te zijn. Ik kon en kan niet tegen opgelegde authoriteit. Vandaar ook veel van m'n bans op FOK! Ik kan m'b bek soms niet houwe.
Maar ik hou van FOK! Kan ik van het leger niet zeggen. ;)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_158596337
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het was de hel op aarde. Een weggegooid jaar. Ik hoorde altijd dat het hun mooiste tijd van het leven was. Wat ik nu beschrijf is 80 % waar. Voor een leuk verhaal moet je kleine dingen veranderen.
Anders wordt het te steriel. Maar geloof me maar dat ik obstinaat was. En drie keer een weekend heb vastgezeten. Sommige dingen heb ik niet eens vermeld. Dat ik tijdens carnaval uit de kroeg ben gehaald omdat ik op oefening naar Duitsland hoorde te zijn. Ik kon en kan niet tegen opgelegde authoriteit. Vandaar ook veel van m'n bans op FOK! Ik kan m'b bek soms niet houwe.
Maar ik hou van FOK! Kan ik van het leger niet zeggen. ;)

:T
Goeie post.
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 12:03:04 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_158596923
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:37 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Goeie post.
De OP trouwens verbeterd en leuker gemaakt, leesbaarder ook. Niks toegevoegd. Maar hier en daar een komma of hoofdletter meer. ;)

pi_158597217
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

De OP trouwens verbeterd en leuker gemaakt, leesbaarder ook. Niks toegevoegd. Maar hier en daar een komma of hoofdletter meer. ;)

Soms ben je geniaal.
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 12:24:15 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_158597422
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:14 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Soms ben je geniaal.
Overdreven. Hou het zelf liever bij briljant.

Anders heb je weer een te grote eigendunk.

pi_158597891
quote:
2s.gif Op maandag 28 december 2015 11:27 schreef leeell het volgende:
En wat sergeanten die zich verbaal op je uitleefden.

Het bier was wel goedkoop in de kantine :Y
  PR/Manusje van alles maandag 28 december 2015 @ 13:02:07 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158598283
Een verhaal van werkman is er niets bij.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_158598421
quote:
10s.gif Op maandag 28 december 2015 13:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
toch jammer dat werkman de diensttijd niet meegemaakt heeft tegelijkertijd met zijn debiele broer latrines voor was hokken aanzien.
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 13:11:41 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_158598494
quote:
10s.gif Op maandag 28 december 2015 13:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wie en wat :?

Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 13:16:06 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_158598611
quote:
2s.gif Op maandag 28 december 2015 12:44 schreef aloa het volgende:

[..]

En wat sergeanten die zich verbaal op je uitleefden.

Het bier was wel goedkoop in de kantine :Y
Kantine ?

Ik ging uit. Naar kut-café's en kut-kroegen. Had je via de boerinnen(die tegenwoordig aan het Bingoën zijn) nog een klein beetje besef van het vrouwelijk bestaan. Geen kut die je wilde hebben. Qua man. De schaam hing aan je lippen. Van neem me mee. Te dor. Om ze sowieso te nemen, met die spinnenwebben.

pi_158599137
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kantine ?

Ik ging uit. Naar kut-café's en kut-kroegen. Had je via de boerinnen(die tegenwoordig aan het Bingoën zijn) nog een klein beetje besef van het vrouwelijk bestaan. Geen kut die je wilde hebben. Qua man. De schaam hing aan je lippen. Van neem me mee. Te dor. Om ze sowieso te nemen, met die spinnenwebben.

Eerst goedkoop bierdrinken in de kantine en daarna de kroeg/discotheek in.
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 16:50:49 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_158605061
Wel weer een klote One-Liner tong80.

Reagerend op een copy-past. :{

pi_158605485
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie en wat :?

een matige KLB-gebruiker. Met matig-nietgrappige topiques.
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 17:52:09 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_158607224
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

een matige KLB-gebruiker. Met matig-nietgrappige topiques.
Ok. Het tegendeel van mij dus ?

pi_158607245
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ok. Het tegendeel van mij dus ?

Dat is jouw eigen interpretatie. :P
  Trouwste user 2022 maandag 28 december 2015 @ 17:57:50 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_158607442
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat is jouw eigen interpretatie. :P
Niet sexueel interpretabel worden vaduz ;)

pi_158607466
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niet sexueel interpretabel worden vaduz ;)

:o :o :o
pi_158617712
De dienstplicht bracht mij naar Duitsland 3 groep geleide wapens 3GGW.
Dat betekende dat op een berg de Hawk raket was geplaatst. (H.A.W.K Home all the way killer) deze werd met behulp van radar naar zijn doel gestuurd, tenminste dat zeiden ze ik heb het gelukkig nooit gezien.

Mijn taak was Luchtmacht Beveiliger =Lb'er = poortje open poortje dicht de lb'er doet zijn plicht. Of het terrein bewaken als de poorttaak er op zat. Niet dat dat gebeurde want er werd tijdens de nachtdienst gewoon geslapen, of iemand uit Amsterdam was naar de videotheek geweest voor wat 18+ entertainment. Ik had voor deze bewaak taak een FAL-geweer. Niet dat ik er mee om kon gaan, schieten heb ik maar 3 keer gedaan. Dat was te duur. En de MIVO man= Militaire Vorming was te druk om het te regelen. Dat wil zeggen om 10 's-morgens op dienst en om 4 uur weer afzwaaien, maar wel 2 uurtjes lunchen druk, druk, druk..

Aangezien ik niet drink en ook geen kameraad ben heb ik erg van deze tijd genoten :r
Wat een stel idioten bij elkaar. Ik heb wel eens de weg van een "social = zuipfestijn" naar de kazerne afgelegd en 5 mannen gezien die het niet gehaald hadden.
En ook smokkelen van sigaretten en drank naar Nederland, want stukken goedkoper. Daar had ik dus geen reet aan als niet roker en drinker. En in Duitsland hadden ze ook de uitdrukking je komt er wel uit / achter / hinter.
Vandaar jekomterwelhinter :)
pi_159248795
Het leest als fictie. Vermakelijk zeker ^O^

Meer verhalen van Tong aub! :D
To tea or not to tea, only coffee matters.
  Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 16:07:50 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_159257353
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:05 schreef Amsanity het volgende:
Het leest als fictie. Vermakelijk zeker ^O^

Meer verhalen van Tong aub! :D
Ha ha ha.....

TTK / Tong's schrijfsels...

Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 januari 2016 @ 19:30:21 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159262835
Dus daarom durfde de Russen nooit te komen, we hadden tong!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 19:48:02 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_159263314
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:30 schreef rubbereend het volgende:
Ha ha ha

pi_159413718
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:30 schreef rubbereend het volgende:
Mij is ten oren gekomen dat tong S5 toegedeeld is gekregen. Dus mogelijk moet je dit topic met een emmer zout nemen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 januari 2016 @ 21:35:31 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_159420672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:18 schreef vaduz het volgende:

[..]

Mij is ten oren gekomen dat tong S5 toegedeeld is gekregen. Dus mogelijk moet je dit topic met een emmer zout nemen.
ter oren. En die emmer zout slikken ze nog om bij te komen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')