SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Telegraaf: Ajax klopt aan voor Traoré
Ajax onderneemt een poging om Bertrand Traoré (20) te huren van Chelsea. De Londenaren hebben het verzoek van de koploper van de eredivisie in beraad.
Frank de Boer gaf in Telesport al aan dat de Amsterdammers zich deze wintertransferperiode willen versterken met een spits. Met het aantrekken van de loeisterke voetballer uit Burkina-Faso, die eerder op huurbasis indruk maakte bij Vitesse met 13 doelpunten, denkt Ajax de laatste stap naar de landstitel te kunnen zetten.
Daarmee lijkt het vertrouwen in Yaya Sanogo, die van Arsenal wordt gehuurd, opgegeven. De Boer zei dat Sanogo door al zijn blessureleed momenteel maar 45 minuten kan spelen en het de vraag is of dat dit seizoen nog verandert.
Aankloppen bij Hiddink
Als het aan Ajax ligt, wordt in het huurcontract van Traoré ook een optie tot koop opgenomen, zoals directeur spelerszaken Marc Overmars eerder ook al bij Arek Milik deed. Guus Hiddink lijkt de sleutel in handen te hebben voor de opzienbarende transfer van de oud-jeugdspeler van AJ Auxerre. De kersverse Chelsea-coach wil echter eerst zijn selectie goed in kaart brengen en aan de hand daarvan bepalen of hij Traoré nodig heeft of niet.
Overmars reageert kort op het nieuws van Traoré: "Ik wil niet op namen ingaan.”![]()
Daar erger ik me dus kapot aan. Dit is weer een goedkope vorm van Studio Sport kijken en af en toe de archieven oprakelen. Wees eens creatief en geduldig in je scouting, maar nee...quote:Op maandag 28 december 2015 11:00 schreef Sked het volgende:
Optie tot koop lijkt me onzin, daar zit Traoré zelf totaal niet op te wachten![]()
Bekijk het positief. Ze bekijken nu tenminste beelden, bij Sanogo hebben ze gewoon maar op goed geluk die jongen gepaktquote:Op maandag 28 december 2015 11:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Daar erger ik me dus kapot aan. Dit is weer een goedkope vorm van Studio Sport kijken en af en toe de archieven oprakelen. Wees eens creatief en geduldig in je scouting, maar nee...![]()
Bij Viergever, Van der Hoorn en Gudelj hebben ze ook beelden bekeken.quote:Op maandag 28 december 2015 11:03 schreef Sked het volgende:
[..]
Bekijk het positief. Ze bekijken nu tenminste beelden, bij Sanogo hebben ze gewoon maar op goed geluk die jongen gepaktquote:Er is en blijft veel te doen over het aankoopbeleid van Ajax. Vormen de spelers voor wie de portemonnee wordt getrokken wel echt een meerwaarde? Frank de Boer vindt het prachtig als jeugdspelers erin slagen aankopen op de bank te houden.
Als we kijken naar de gemiddelde bankbezetting bij Ajax, zijn er vaak stoelen gereserveerd voor jongens als Mike van der Hoorn, Daley Sinkgraven, Thulani Serero en Nick Viergever. Dat zijn allemaal spelers die niet zijn groot geworden op De Toekomst en voor wie een transfersom is betaald.
Ajax is sowieso niet heel erg gelukkig met zijn aankopen en huurlingen, maar gelukkig staat zonder uitzondering eigen jeugd te popelen om zich in het eerste te spelen. Dat is ook dit jaar weer gelukt, tot grote vreugde van De Boer.
“Ik kan heel goed begrijpen dat we graag honderd procent eigen spelers willen hebben, liefst ook op de bank, maar dat is een utopie. Zo word je nooit kampioen, je moet een goede mix hebben. Ik kan Riedewald er niet zomaar inzetten, Tete evenmin, omdat je nooit weet of die jongens een constant niveau gaan halen,” verklaart De Boer in een vraaggesprek met Fox.
Riedewald en Tete deden het goed tijdens de eerste seizoenshelft. Zo goed zelfs dat ze uitgroeiden tot international en de teruggehaalde Johnny Heitinga zelfs steeds vaker tribuneklant is. “Jongens van achttien gaan niet zomaar de kar trekken. Daarom moet je jongens halen als Gudelj, Van der Hoorn en Viergever. Natuurlijk halen we die voor de basis, maar het is toch fantastisch als een jeugdspeler er overheen gaat en hem van zijn plaats verdringt?”
“Ik heb veel vertrouwen in jongens die we halen, maar als er jeugdspelers overheen gaan, sla je twee vliegen in een klap,” vervolgt De Boer. “Dan weet ik dat ik een heel goede selectie heb. Die anderen hebben zich bewezen in de eredivisie, dat lijkt me een gezonde situatie. Het is voor ons onmogelijk om spelers te halen die heel veel beter zijn. Die vlieger gaat niet op. Misschien dat je er ooit eentje uit die vijver vist...”![]()
Noemt hij met Riedewald en (met name) Tete juist spelers die wel constant zijnquote:Op maandag 28 december 2015 11:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bij Viergever, Van der Hoorn en Gudelj hebben ze ook beelden bekeken.
[..]
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Je hebt niet goed gelezenquote:Op maandag 28 december 2015 11:07 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Noemt hij met Riedewald en (met name) Tete juist spelers die wel constant zijn.
quote:Ik kan Riedewald er niet zomaar inzetten, Tete evenmin, omdat je nooit weet of die jongens een constant niveau gaan halen![]()
Prachtig ja, niet alleen 100 miljoen op de ABN Amro bankrekening maar ook nog eens 30 miljoen op de bank in de ArenA omdat een jeugdspelertje onbeperkt krediet heeftquote:Op maandag 28 december 2015 11:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bij Viergever, Van der Hoorn en Gudelj hebben ze ook beelden bekeken.
[..]![]()
![]()
Het is in mijn ogen ook pure onzin dat het per definitie een succes is dat een jeugdspeler op de plek van een aankoop speelt. Verdomme iedere jeugdspeler is beter dan Sanogo bijvoorbeeld, maar toch is het een goede huur in de ogen van Frankie.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Hopelijk tast Netto nou eens diep in zijn fanny pack voor deze jongen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik zeg toch niet dat je nu maar aankopen achterwege moet laten? Ik bedoel meer te zeggen dat de scouting gewoon van een dieptriest niveau is waardoor je nu deze situatie krijgt.quote:Op maandag 28 december 2015 11:08 schreef Sked het volgende:
[..]
Prachtig ja, niet alleen 100 miljoen op de ABN Amro bankrekening maar ook nog eens 30 miljoen op de bank in de ArenA omdat een jeugdspelertje onbeperkt krediet heeft![]()
En wordt er eens wat gescout, dan vindt Overmars dat de speler maar graag naar de club moet komen in plaats van zelf moeite doen om hem binnen te halenquote:Op maandag 28 december 2015 11:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat je nu maar aankopen achterwege moet laten? Ik bedoel meer te zeggen dat de scouting gewoon van een dieptriest niveau is waardoor je nu deze situatie krijgt.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Dat staat buiten kijf. Alhoewel ik niet geloof dat het alleen de scouting is als zo'n beetje iedere aankoop misluktquote:Op maandag 28 december 2015 11:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat je nu maar aankopen achterwege moet laten? Ik bedoel meer te zeggen dat de scouting gewoon van een dieptriest niveau is waardoor je nu deze situatie krijgt.![]()
Dat ben ik met je eens, maar kijk nog eens goed naar de lijst van aankopen. Het is echt ongehoord hoeveel matigheid er binnen is gehaald.quote:Op maandag 28 december 2015 11:12 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat staat buiten kijf. Alhoewel ik niet geloof dat het alleen de scouting is als zo'n beetje iedere aankoop mislukt
Ik denk dat het beste voorbeeld Bojan is. Die heeft genoeg kwaliteit, zie je aan zijn prestaties bij Stoke. Echter werd hij weer voor 75% misbruikt als rechtsbuiten terwijl iedereen ziet dat hij als spits zijn beste wedstrijden speelde. En dan vergeten we ook nog even voor het gemak dat de spits allerlei belangrijke taken moet verrichten in het spel.![]()
Schuld van de trainertquote:Op maandag 28 december 2015 11:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar kijk nog eens goed naar de lijst van aankopen. Het is echt ongehoord hoeveel matigheid er binnen is gehaald.
Ik denk dat het beste voorbeeld Bojan is. Die heeft genoeg kwaliteit, zie je aan zijn prestaties bij Stoke. Echter werd hij weer voor 75% misbruikt als rechtsbuiten terwijl iedereen ziet dat hij als spits zijn beste wedstrijden speelde. En dan vergeten we ook nog even voor het gemak dat de spits allerlei belangrijke taken moet verrichten in het spel.![]()
Leuke speler maar die komt natuurlijk nooit naar Ajax joh. Uiteindelijk haalt Overmars gewoon Weghorst.![]()
Mee eens, je moet gewoon betere aankopen doen, als de jeugd dan alsnog doorbreekt is het alleen maar beterquote:Op maandag 28 december 2015 11:09 schreef Tagliano het volgende:
Het is in mijn ogen ook pure onzin dat het per definitie een succes is dat een jeugdspeler op de plek van een aankoop speelt. Verdomme iedere jeugdspeler is beter dan Sanogo bijvoorbeeld, maar toch is het een goede huur in de ogen van Frankie.![]()
Niet helemaal met je eens, die jongen dacht er veel te makkelijk overquote:Op maandag 28 december 2015 11:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar kijk nog eens goed naar de lijst van aankopen. Het is echt ongehoord hoeveel matigheid er binnen is gehaald.
Zoiets ja, "we gingen voor Traoré maar Norwich trok aan het langste eind en Sanogo zit er heel dicht tegenaan"quote:Op maandag 28 december 2015 11:24 schreef Gtaboy107 het volgende:
Leuke speler maar die komt natuurlijk nooit naar Ajax joh. Uiteindelijk haalt Overmars gewoon Weghorst.![]()
Om te eindigen met "Ik heb alle vertrouwen in Yaya" ofzo.quote:Op maandag 28 december 2015 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoiets ja, "we gingen voor Traoré maar Norwich trok aan het langste eind en Sanogo zit er heel dicht tegenaan"![]()
![]()
Ik denk wel dat hij komt hoor. Maar ik vraag me meer af of hij het ook gaat maken bij Ajax of dat het weer een gevalletje Bojan wordt.quote:Op maandag 28 december 2015 11:24 schreef Gtaboy107 het volgende:
Leuke speler maar die komt natuurlijk nooit naar Ajax joh. Uiteindelijk haalt Overmars gewoon Weghorst.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: