Maar goed, hoe veilig is het idd allemaal als je met de EAN-code en het meternummer via die Enelogic site het energieverbruik kunt monitoren?quote:Op maandag 28 december 2015 14:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heel verrassendwww.eancodeboek.nl
Dat via dat boek iedere ziel informatie over anderen zomaar kan opvragen.quote:Op maandag 28 december 2015 14:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En wat heeft dat met het eancodeboek te maken?
Hoeveel mensen komen er in jou huis om een foto van je meter te maken? Uiteraard zonder dat het opvalt...quote:Op maandag 28 december 2015 14:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed, hoe veilig is het idd allemaal als je met de EAN-code en het meternummer via die Enelogic site het energieverbruik kunt monitoren?
Ze kunnen je eancode opvragenquote:Op maandag 28 december 2015 14:20 schreef vaduz het volgende:
Dat via dat boek iedere ziel informatie over anderen zomaar kan opvragen.
Meternummers zoek je via een bruteforce scriptje erbijquote:Op maandag 28 december 2015 16:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze kunnen je eancode opvragenDie is niet persoonlijk maar die is van jouw elektra- of gasaansluiting. Met de eancode wordt je aansluiting geïdentificeerd door de netbeheerder. Zodat ze jouw woning aan- of afsluiten en niet die van je buren. In het eancodeboek staat alleen de eancode. Meternummers vind je er niet.
Nou kijk eens aan, met zijn allen kunnen we straks het energieverbruik van alle FOK!kers bekijken. Yay.quote:Op maandag 28 december 2015 16:34 schreef vaduz het volgende:
Meternummers zoek je via een bruteforce scriptje erbij![]()
![]()
hackers gaan echt de toekomst overnemenquote:Op maandag 28 december 2015 11:20 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Een slimme inbreker tapt de informatiestroom van je meter en weet *exact* wanneer jij op vakantie bent.
Gelukkig weet jij niet waar mijn huis woont en heb ik heul zo een meter niet. Maar dit is wel jouw natte droom hè, zo op het energiebedrijf kijken, wie wat verbruiktquote:Op maandag 28 december 2015 16:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou kijk eens aan, met zijn allen kunnen we straks het energieverbruik van alle FOK!kers bekijken. Yay.
Via een 3dubelle VPN via de wifi van de snackbar.quote:Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik moet altijd lachen om mensen die het over privacy hebben maar wel op het internet zitten.
Jammer dat die honden van Google heel jouw straat gefotografeerd hebben.quote:Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef Coritchando het volgende:
Ik heb bij ons alle straatnaam bordjes en huisnummers ook verwijderd, stel je voor dat iemand mijn adres kan lezen.
Facebook nog ergerquote:Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik moet altijd lachen om mensen die het over privacy hebben maar wel op het internet zitten.
Welke meter krijgt TS dan?quote:Op maandag 28 december 2015 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Er is maar één partij die belang heeft bij de sluwe meter en dat is niet de consument maar de energiemaatschappij. Het is niet voor niets dat men deze meter zo aan het opdringen is.
Weigeren dus. Zeker als je PV hebt en meer verbruikt dan je opwekt.
Als zijn meter niet afgekeurd of kapot is hoeft hij helemaal geen andere meter.quote:Op maandag 28 december 2015 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke meter krijgt TS dan?
Mijn meter ging stuk na plaatsing zonnecellen, dus dan heb je geen keuze. Stukke meter moet worden vervangen en domme meter worden niet meer geplaatst.
Ik heb geen idee welke meter ik krijg . Ik schijn een ''domme meter '' te kunnen krijgen, die geen specs en gegevens doorstuurt. Maar welke meter dat is, geen idee....\quote:Op maandag 28 december 2015 20:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zijn meter niet afgekeurd of kapot is hoeft hij helemaal geen andere meter.
Staat hij in de lijst van afgekeurde meters, of is "te oud" gewoon een benaming die je netwerkbeheerder gebruikt heeft in de brief om de slimme meter aan te kondigen?quote:Op maandag 28 december 2015 20:35 schreef janzjanz het volgende:
Mijn meter is ''afgekeurd'' of in ieder geval te oud.
Dit geld voor lang niet alle 'domme' meters. Zoals Leandra zei, zij heeft een ferrarismeter en die doen dat, maar er zijn niet veel huishoudens meer met een ferrarismeter.quote:Op maandag 28 december 2015 14:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb van horen zeggen, dat als je echt wil verdienen de oude moet laten zitten omdat die echt terug draait en een nieuwe het verrekend.
Dat is geen Ferrarismeter meer, maar een "digital", die geen data verzendt. dus een domme - slimme meter.quote:Op maandag 28 december 2015 20:34 schreef janzjanz het volgende:
Ik heb geen idee welke meter ik krijg . Ik schijn een ''domme meter '' te kunnen krijgen, die geen specs en gegevens doorstuurt. Maar welke meter dat is, geen idee....\
Onzin, dat is enkel bij ferrarismeters met een terugloop rem de meeste ferrarismeters hebben geen terugloop rem. Hierdoor loopt de tellerstand automatisch terug waardoor je automatisch saldeert tegen de volledig kWh vergoeding incl. btw.quote:Op maandag 28 december 2015 20:53 schreef Panthera1984 het volgende:
nergie) wat je niet verbruikt op het moment van opwekking ook niet geregistreerd word. Je krijgt er dus helemaal geen vergoeding (hoe summier ook) voor.
Dan heb je pech, zolang je "domme" meter nog werkt mag je een slimme meter weigeren, maar als je domme meter kapot of afgekeurd is mag je niet weigeren.quote:Op maandag 28 december 2015 20:53 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Dit geld voor lang niet alle 'domme' meters. Zoals Leandra zei, zij heeft een ferrarismeter en die doen dat, maar er zijn niet veel huishoudens meer met een ferrarismeter.
Verder geld wel dat wanneer je een 'domme' meter hebt met één of twéé telwerken en je wil zonnepanelen plaatsen, alles (teruggeleverde energie) wat je niet verbruikt op het moment van opwekking ook niet geregistreerd word. Je krijgt er dus helemaal geen vergoeding (hoe summier ook) voor.
Wat doet de netbeheerder eigenlijk als je pertinent een 'slimme' meter weigert, maar je meter verwijderd is vanwege defect oid. krijg je dan een gerecyclede meter van iemand van wie die nog prima was, maar die wel een nieuwe meter nam?
Blomke , dat is dus precies waar ik bang voor ben. Als ik geen ''slimme'' meter neem, kan ik ook niet meer terugleveren aan het net. En dat kon ik met mijn Ferrarismeter welquote:Op maandag 28 december 2015 20:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is geen Ferrarismeter meer, maar een "digital", die geen data verzendt. dus een domme - slimme meter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |