abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2015 @ 14:19:27 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158600415
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heel verrassend :Y www.eancodeboek.nl
Maar goed, hoe veilig is het idd allemaal als je met de EAN-code en het meternummer via die Enelogic site het energieverbruik kunt monitoren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158600436
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En wat heeft dat met het eancodeboek te maken?
Dat via dat boek iedere ziel informatie over anderen zomaar kan opvragen.
  maandag 28 december 2015 @ 16:23:28 #128
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158604207
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar goed, hoe veilig is het idd allemaal als je met de EAN-code en het meternummer via die Enelogic site het energieverbruik kunt monitoren?
Hoeveel mensen komen er in jou huis om een foto van je meter te maken? Uiteraard zonder dat het opvalt...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 december 2015 @ 16:33:10 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_158604527
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:20 schreef vaduz het volgende:
Dat via dat boek iedere ziel informatie over anderen zomaar kan opvragen.
Ze kunnen je eancode opvragen :Y Die is niet persoonlijk maar die is van jouw elektra- of gasaansluiting. Met de eancode wordt je aansluiting geïdentificeerd door de netbeheerder. Zodat ze jouw woning aan- of afsluiten en niet die van je buren. In het eancodeboek staat alleen de eancode. Meternummers vind je er niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_158604557
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ze kunnen je eancode opvragen :Y Die is niet persoonlijk maar die is van jouw elektra- of gasaansluiting. Met de eancode wordt je aansluiting geïdentificeerd door de netbeheerder. Zodat ze jouw woning aan- of afsluiten en niet die van je buren. In het eancodeboek staat alleen de eancode. Meternummers vind je er niet.
Meternummers zoek je via een bruteforce scriptje erbij *O* *O* *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 december 2015 @ 16:35:51 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_158604608
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:34 schreef vaduz het volgende:

Meternummers zoek je via een bruteforce scriptje erbij *O* *O* *O*
Nou kijk eens aan, met zijn allen kunnen we straks het energieverbruik van alle FOK!kers bekijken. Yay.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_158604622
Ik moet altijd lachen om mensen die het over privacy hebben maar wel op het internet zitten.
pi_158604629
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 11:20 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Een slimme inbreker tapt de informatiestroom van je meter en weet *exact* wanneer jij op vakantie bent. *O*
hackers gaan echt de toekomst overnemen
pi_158604637
Ik heb bij ons alle straatnaam bordjes en huisnummers ook verwijderd, stel je voor dat iemand mijn adres kan lezen.
pi_158604653
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou kijk eens aan, met zijn allen kunnen we straks het energieverbruik van alle FOK!kers bekijken. Yay.
Gelukkig weet jij niet waar mijn huis woont en heb ik heul zo een meter niet. Maar dit is wel jouw natte droom hè, zo op het energiebedrijf kijken, wie wat verbruikt >:)
pi_158604695
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik moet altijd lachen om mensen die het over privacy hebben maar wel op het internet zitten.
Via een 3dubelle VPN via de wifi van de snackbar. *O* *O* *O*
pi_158604734
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef Coritchando het volgende:
Ik heb bij ons alle straatnaam bordjes en huisnummers ook verwijderd, stel je voor dat iemand mijn adres kan lezen.
Jammer dat die honden van Google heel jouw straat gefotografeerd hebben.
pi_158611906
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Facebook nog erger ^O^

Geen idee of het al gezegd is:
als je domme meter aan vervanging toe is dan is de enige keuze een slimme meter. Oude domme meters worden niet meer geplaatst, nergens meer.
Je kan de plaatsing van een slimme meter weigeren als ze je bestaande werkende domme meter willen vervangen door een slimme meter.
Als in 2020 de salderingregels van zonnepanelen veranderd dan zou het zomaar kunnen (en terecht) dat iedereen met zonnepanelen een slimme meter moeten hebben.
De overheid weet wie zonnepanelen heeft dmv de btw-teruggave en vroeger meldde installateurs je automatisch aan bij de netbeheerder (tegenwoordig volgens mij niet meer).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 december 2015 @ 19:52:42 #139
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_158612106
Er is maar één partij die belang heeft bij de sluwe meter en dat is niet de consument maar de energiemaatschappij. Het is niet voor niets dat men deze meter zo aan het opdringen is.

Weigeren dus. Zeker als je PV hebt en meer verbruikt dan je opwekt.
pi_158612400
Heb 'm ook geweigerd, tot ergernis van Liander. Dat laatste zegt al genoeg: die meter is er voor de winst van die energieproductie- en transportbedrijven, niet voor de consumenten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_158612461
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Er is maar één partij die belang heeft bij de sluwe meter en dat is niet de consument maar de energiemaatschappij. Het is niet voor niets dat men deze meter zo aan het opdringen is.

Weigeren dus. Zeker als je PV hebt en meer verbruikt dan je opwekt.

Welke meter krijgt TS dan?

Mijn meter ging stuk na plaatsing zonnecellen, dus dan heb je geen keuze. Stukke meter moet worden vervangen en domme meter worden niet meer geplaatst.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 december 2015 @ 20:11:53 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158612910
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welke meter krijgt TS dan?

Mijn meter ging stuk na plaatsing zonnecellen, dus dan heb je geen keuze. Stukke meter moet worden vervangen en domme meter worden niet meer geplaatst.
Als zijn meter niet afgekeurd of kapot is hoeft hij helemaal geen andere meter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158613969
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als zijn meter niet afgekeurd of kapot is hoeft hij helemaal geen andere meter.
Ik heb geen idee welke meter ik krijg . Ik schijn een ''domme meter '' te kunnen krijgen, die geen specs en gegevens doorstuurt. Maar welke meter dat is, geen idee....\
pi_158613998
Mijn meter is ''afgekeurd'' of in ieder geval te oud.
  maandag 28 december 2015 @ 20:37:12 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158614113
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:35 schreef janzjanz het volgende:
Mijn meter is ''afgekeurd'' of in ieder geval te oud.
Staat hij in de lijst van afgekeurde meters, of is "te oud" gewoon een benaming die je netwerkbeheerder gebruikt heeft in de brief om de slimme meter aan te kondigen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158614979
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

Heb van horen zeggen, dat als je echt wil verdienen de oude moet laten zitten omdat die echt terug draait en een nieuwe het verrekend.
Dit geld voor lang niet alle 'domme' meters. Zoals Leandra zei, zij heeft een ferrarismeter en die doen dat, maar er zijn niet veel huishoudens meer met een ferrarismeter.

Verder geld wel dat wanneer je een 'domme' meter hebt met één of twéé telwerken en je wil zonnepanelen plaatsen, alles (teruggeleverde energie) wat je niet verbruikt op het moment van opwekking ook niet geregistreerd word. Je krijgt er dus helemaal geen vergoeding (hoe summier ook) voor.

Wat doet de netbeheerder eigenlijk als je pertinent een 'slimme' meter weigert, maar je meter verwijderd is vanwege defect oid. krijg je dan een gerecyclede meter van iemand van wie die nog prima was, maar die wel een nieuwe meter nam?
And the druids turn to stone...
pi_158615272
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:34 schreef janzjanz het volgende:
Ik heb geen idee welke meter ik krijg . Ik schijn een ''domme meter '' te kunnen krijgen, die geen specs en gegevens doorstuurt. Maar welke meter dat is, geen idee....\
Dat is geen Ferrarismeter meer, maar een "digital", die geen data verzendt. dus een domme - slimme meter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 28 december 2015 @ 21:01:20 #148
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_158615386
quote:
5s.gif Op maandag 28 december 2015 20:53 schreef Panthera1984 het volgende:
nergie) wat je niet verbruikt op het moment van opwekking ook niet geregistreerd word. Je krijgt er dus helemaal geen vergoeding (hoe summier ook) voor.

Onzin, dat is enkel bij ferrarismeters met een terugloop rem de meeste ferrarismeters hebben geen terugloop rem. Hierdoor loopt de tellerstand automatisch terug waardoor je automatisch saldeert tegen de volledig kWh vergoeding incl. btw.
  maandag 28 december 2015 @ 21:01:31 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158615396
quote:
5s.gif Op maandag 28 december 2015 20:53 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Dit geld voor lang niet alle 'domme' meters. Zoals Leandra zei, zij heeft een ferrarismeter en die doen dat, maar er zijn niet veel huishoudens meer met een ferrarismeter.

Verder geld wel dat wanneer je een 'domme' meter hebt met één of twéé telwerken en je wil zonnepanelen plaatsen, alles (teruggeleverde energie) wat je niet verbruikt op het moment van opwekking ook niet geregistreerd word. Je krijgt er dus helemaal geen vergoeding (hoe summier ook) voor.

Wat doet de netbeheerder eigenlijk als je pertinent een 'slimme' meter weigert, maar je meter verwijderd is vanwege defect oid. krijg je dan een gerecyclede meter van iemand van wie die nog prima was, maar die wel een nieuwe meter nam?
Dan heb je pech, zolang je "domme" meter nog werkt mag je een slimme meter weigeren, maar als je domme meter kapot of afgekeurd is mag je niet weigeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158615405
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is geen Ferrarismeter meer, maar een "digital", die geen data verzendt. dus een domme - slimme meter.
Blomke , dat is dus precies waar ik bang voor ben. Als ik geen ''slimme'' meter neem, kan ik ook niet meer terugleveren aan het net. En dat kon ik met mijn Ferrarismeter wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')