abonnement Unibet Coolblue
pi_158595122
En als je je ergert aan afwas, moet je in een afwasmachine investeren.
pi_158595681
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 10:32 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

:')

Ik ben blij dat ik nooit met zulke treurige mensen samen heb gewoond.
Wat is er mis met orde en structuur, jij bent er zeker net zo eentje als ik in mijn post heb omschreven :D
pi_158595768
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:00 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Wat is er mis met orde en structuur, jij bent er zeker net zo eentje als ik in mijn post heb omschreven :D
Misschien moet je ook iets aan zelfreflectie doen. ;)

http://www.e-psychiater.n(...)onlijkheidsstoornis/
  maandag 28 december 2015 @ 11:21:13 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158596063
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:00 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Wat is er mis met orde en structuur, jij bent er zeker net zo eentje als ik in mijn post heb omschreven :D
Dit heeft niets te maken met orde en structuur maar alles met een gigantisch geval van autisme. Heb je eigen post doorgelezen?

Je zeurt over:

"vuile pannetjes", "dat hij op een stoel zit" en dat hij "naar de wc gaat". Met andere woorden: normaal gedrag dat je van een huisgenoot kan verwachten.

Als dit jouw woongenot aantast / jij hier zorgen overmaakt moet je twee dingen afvragen:

(A) ben ik een persoon die in staat is om met andere mensen samen te wonen? Het antwoord daarop is waarschijnlijk nee.

(B) is het verstandig dat ik de verhuurder ben? Klaarblijkelijk heb je er erg veel moeite mee om met die "verantwoordelijkheid" om te gaan. Als je zorgen maakt dat een huisgenoot krassen in de vloer maakt als hij op een stoel gaat zitten, dan kan je beter de vloer vervangen.

Ik zou het appartement van je moeder dus lekker verkopen en van dat geld een studio in je eentje gaan kopen. Dit werkt niet. Anders sta je zometeen jankend bij je ma op de stoep als hij een keer twee vriendjes heeft uitgenodigd waarvan er eentje zijn peuk in de bloemenbak heeft uitgedrukt. Pure stress levert dat dan op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158596217
TS, mensen hebben nu eenmaal verschillende normen en waarden, ook wanneer het op samen wonen aan komt. Dus als je in die situatie komt ga je samen zitten en heb je het over die wederzijdse normen en waarden. Van daaruit maak je afspraken en sluit je compromissen. En als men zich daar niet aan houdt ga je praten, dan wat pittiger praten, dan komt een waarschuwing, en dan pas ga je het hebben over uitzetting.

Niet janken als je in het begin nooit duidelijke afspraken hebt gemaakt, en hij nu niet leeft zoals jij wenst.
pi_158596234
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2015 11:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit heeft niets te maken met orde en structuur maar alles met een gigantisch geval van autisme. Heb je eigen post doorgelezen?

Je zeurt over:

"vuile pannetjes", "dat hij op een stoel zit" en dat hij "naar de wc gaat". Met andere woorden: normaal gedrag dat je van een huisgenoot kan verwachten.

Als dit jouw woongenot aantast / jij hier zorgen overmaakt moet je twee dingen afvragen:

(A) ben ik een persoon die in staat is om met andere mensen samen te wonen? Het antwoord daarop is waarschijnlijk nee.

(B) is het verstandig dat ik de verhuurder ben? Klaarblijkelijk heb je er erg veel moeite mee om met die "verantwoordelijkheid" om te gaan. Als je zorgen maakt dat een huisgenoot krassen in de vloer maakt als hij op een stoel gaat zitten, dan kan je beter de vloer vervangen.

Ik zou het appartement van je moeder dus lekker verkopen en van dat geld een studio in je eentje gaan kopen. Dit werkt niet. Anders sta je zometeen jankend bij je ma op de stoep als hij een keer twee vriendjes heeft uitgenodigd waarvan er eentje zijn peuk in de bloemenbak heeft uitgedrukt. Pure stress levert dat dan op.
Nog zo een, gevalletje onbeschaafde barbaar of niet?

Menig beschaafd opgevoed mens gedraagt zich naar bepaalde waarden en normen niet hetgeen ik in mijn post heb beschreven. Respect voor andermans spullen is ver te zoeken maar dat geeft niet verschil moet er zijn he
  maandag 28 december 2015 @ 11:35:08 #32
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158596294
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:31 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nog zo een, gevalletje onbeschaafde barbaar of niet?

Menig beschaafd opgevoed mens gedraagt zich naar bepaalde waarden en normen niet hetgeen ik in mijn post heb beschreven. Respect voor andermans spullen is ver te zoeken maar dat geeft niet verschil moet er zijn he
Tjah, als jij als een superautist andere mensen "normen en waarden" gaat voorschrijven omdat je niet tegen een vies pannetje kan of het feit dat iemand staand plast moet je natuurlijk niet gek opkijken dat jij degene bent die nu met de gebakken peren zit. Daar gaat een regellijstje (zeker niets over afgesproken in het contract of wel?) weinig aan veranderen.

Want laten we eerlijk zijn: jij bent toch degene wiens woongenot nu verstoord is? En jij bent degene die bang is dat "de vloer van zijn moeder" door een stoel bekrast wordt. Dan heb je het echt slecht voor elkaar en moet je echt eens kritisch gaan nadenken of jij hiervoor wel geschikt bent. Anders kan je altijd nog terug verhuizen naar je moeder.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158596347
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:31 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nog zo een, gevalletje onbeschaafde barbaar of niet?

Menig beschaafd opgevoed mens gedraagt zich naar bepaalde waarden en normen niet hetgeen ik in mijn post heb beschreven. Respect voor andermans spullen is ver te zoeken maar dat geeft niet verschil moet er zijn he. Ga ook ergens anders de troll uithangen svp je verdraait mijn woorden; naar de wc gaan- ja ik heb het niet over naar de wc gaan ELK mens gaat naar de wc het is hoe hij deze achterlaat kennelijk ben jij wc schoonmaker en aan viezigheid gewend, als men mijn spullen (pannen) gebruikt vind ik dat daar fatsoenlijk mee dient te worden omgegaan (maarja dat is weer mijn opvatting, goed schoonmaken en op tijd schoonmaken zodat anderen ook de pan kan gebruiken), en je zegt ''dat hij op een stoel zit'' man man weer keer je mijn worden om (het feit dat hij diepe krassen achterlaat is het probleem niet dat hij op een verdomme stoel zit). Ik spendeer weer teveel aandacht aan tuig..
  maandag 28 december 2015 @ 11:38:36 #34
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158596357
Mooi gepersifleerd trouwens in de BBT:



Nadat Sheldon op de proppen kwam met een roommate agreement.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158596369
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 11:38 schreef Ryon het volgende:
Mooi gepersifleerd trouwens in de BBT:

[ afbeelding ]

Nadat Sheldon op de proppen kwam met een roommate agreement.
Ga svp ergens anders de troll uithangen aan jou uitspraken heb ik echt niks
pi_158596453
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:39 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Ga svp ergens anders de troll uithangen aan jou uitspraken heb ik echt niks. Wat jij als autisme beschijft zie ik als algemene opvoeding die eenieder dient te hebben. Je doet mij denken aan zulke jongens die met een trainingspak naar school/ op straat hangen- tuig
pi_158596465
Ha ha mensen die je hier met je neus op de feiten drukken troll noemen. Veel succes met je regels en het willen aanapssen van een huisgenoot die gewoon huur betaald voor alles waar hij gebruik van mag maken. Dan moet je die kamer niet gestoffeerd verhuren en lekker sloten op de keuken kasten maken en hem een eigen kastje geven. :D
  maandag 28 december 2015 @ 11:44:43 #38
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158596481
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:38 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Ja, waar bazel je nou over? Als je een gemeubileerd pand verhuurt (wat jij klaarblijkelijk wil) moet je rekening houden met gebruikschade. Dat betekent heel concreet dat er krassen op de vloer komen, de badkamer slijtplekken kan vertonen en de douche wel eens goed schoongemaakt moet worden. Als je een huisgenoot neemt moet je ook leren om te gaan met de kleine, dagelijkse ergernissen die bij een huisgenoot komen kijken. Dat kan zijn omdat deze zijn pannetje niet afwast en bij de volgende kan het zijn omdat die een vriendin heeft die steeds met modderschoenen het huis betreed. Zo heeft iedereen altijd wel wat en zolang de boel niet de hens in gaat mag je jezelf gelukkig prijzen.

Als huisgenoten kan je daar afspraken over maken in een schoonmaakrooster of door een vaatwasser aan te schaffen en daar afspraken over te maken. Als verhuurder moet je er rekening mee houden dat de vloer op een gegeven moment aan vervanging toe is. Gejank over een paar urinespetters op een wc-bril is zelfs iets waar de meest labiele wijven op een gegeven moment vrede mee leren hebben dus die kan je scharen onder "klein persoonlijk leed".

Je kan natuurlijk ook nog vragen of hij zijn schoenen uit wil doen, geen tv wil meer kijken na 10 uur ';s avonds en elke zondag mee wil gaan naar de zondagsmis maar dat moet je dan zelf weten. Als hij daarop "nee" zegt dan ben je nog een stuk verder van huis.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158596495
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:43 schreef Basp1 het volgende:
Ha ha mensen die je hier met je neus op de feiten drukken troll noemen. Veel succes met je regels en het willen aanapssen van een huisgenoot die gewoon huur betaald voor alles waar hij gebruik van mag maken. Dan moet je die kamer niet gestoffeerd verhuren en lekker sloten op de keuken kasten maken en hem een eigen kastje geven. :D
Ik steek hier teveel moeite in. Er zal altijd een verschil zijn tussen opgevoede mensen en tuig zonder respect en normen.

Ik ben klaar met dit topic. Ik ga regels maken voor mijn huisgenoot hier dient hij zich aan te houden.
  maandag 28 december 2015 @ 11:46:04 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158596506
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:45 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Ik steek hier teveel moeite in. Er zal altijd een verschil zijn tussen opgevoede mensen en tuig zonder respect en normen.

Ik ben klaar met dit topic. Ik ga regels maken voor mijn huisgenoot hier dient hij zich aan te houden.
Succes. Houd ons vooral op de hoogte van de voortgang. Valt er ook nog wat te lachen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  roze maandag 28 december 2015 @ 11:47:14 #41
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_158596542
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 01:43 schreef nikky het volgende:
Je huisgenoot is zoals de meeste studenten zijn.
Your beauty never ever scared me.
pi_158596647
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:45 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Ik steek hier teveel moeite in. Er zal altijd een verschil zijn tussen opgevoede mensen en tuig zonder respect en normen.

Ik ben klaar met dit topic. Ik ga regels maken voor mijn huisgenoot hier dient hij zich aan te houden.
Dus omdat sommige mensen andere normen en waarden over hygiëne erop nahouden zijn hun opeens tuig zonder respect en normen. Heb je ooit een carrière als cabaretier overwogen. :D
pi_158596769
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:45 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Ik steek hier teveel moeite in. Er zal altijd een verschil zijn tussen opgevoede mensen en tuig zonder respect en normen.

Ik ben klaar met dit topic. Ik ga regels maken voor mijn huisgenoot hier dient hij zich aan te houden.
Jij bent huurder, net als hij. Jij kan hem geen dingen opleggen. Afspraken maak je in overleg, niet in je eentje.

Eventueel kan je moeder een lijstje met regels maken, want zij is de huisbaas.
pi_158596781
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat sommige mensen andere normen en waarden over hygiëne erop nahouden zijn hun opeens tuig zonder respect en normen. Heb je ooit een carrière als cabaretier overwogen. :D
Nouja, als ik in een woning samen met een vriend/klasgenoot ging wonen en deze woning is van de moeder van mijn klasgenoot/vriend dan ga ik er op een bepaalde manier mee om-1 puur uit respect en 2 omdat ik zoeizo schoon en geordend woon. Namelijk ik zou proberen geen schade te maken (wat al vanzelf sprekend is en als mij word gevraagd filtjes of iets onder de stoel te doen dan zou ik dat doen is tenslotte ook niet mijn stoel). Ten tweede als ik gebruik maak van andermans spullen (pannen etc) dan ga ik daar respectvol mee om, ik maak het schoon na gebruik etc. Dat de WC bril spetters heeft daar kan ik nog mee leven maar het niet wassen van de handen na toilet gebruik vind ik echt basis hygiene maarja kennelijk is dat niet voor iedereen zo. En als men meteen begint met autisme etc (wat ook bijzonder ongepast en disrespectvol is) dan ben ik er al snel klaar mee. Ik probeer serieus andere mensen hun mening te vragen maar als mijn regels/opvattingen meteen als autisme/treurig etc worden omschreven tja..

[ Bericht 8% gewijzigd door Burger123 op 28-12-2015 12:02:48 ]
  maandag 28 december 2015 @ 12:09:47 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158597092
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:56 schreef Burger123 het volgende:
En als men meteen begint met autisme etc (wat ook bijzonder ongepast en disrespectvol is) dan ben ik er al snel klaar mee. Ik probeer serieus andere mensen hun mening te vragen maar als mijn regels/opvattingen meteen als autisme/treurig etc worden omschreven tja..

Jij zegt letterlijk:

"Ik hoop van jullie reacties meer te leren."

Natuurlijk beschik ik niet over zo'n uitgebreid normen en waarden pakket als jij, dus ik zeg het wat onverbloemd maar wel waar het op neerkomt: je komt over als een autist. Ben je dat ook echt: prima, niets aan te doen. Ben je dat niet: waarom zou je zo over willen komen?

Natuurlijk bestaat de kans dat jij nog nooit eerder met huisgenoten hebt samengewoond, dat je pas een klein jaartje op jezelf zit en dat dit ook allemaal nieuw voor jou is. In dat geval is het natuurlijk een beetje lullig om meteen je eisen belachelijk te maken, maar de terugkoppeling moet wel zijn: kijk ook even naar je eigen verwachtingen.

Het werkt sowieso slecht om met een verhaal over opvoeding en normen en waarden aan te komen. Ten eerste ben je Balkenende niet, ten tweede zul je worden weggelachen. Het werkt wel om realistisch te blijven en gewoon af spraken met elkaar te maken. Wanneer je langer met huisgenoten woont en in meerdere huizen hebt gewoond kom je er vanzelf achter dat je nu te maken hebt met een hele gemiddelde student en dat het nog 10x extremer kan. En dat simpele oplossingen als een schoonmaakrooster beter werkt dan dat jij a la Sheldon met een lijst aan regels komt en meteen jankend je moeder opbelt als er iets mis is.

Want nogmaals, laten we eerlijk zijn: jij bent degene die nu toch niet prettig woont? Dan ben jij ook degene bij wie het grootste deel van de oplossing vandaan moet komen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158597135
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:56 schreef Burger123 het volgende:

[..]

Nouja, als ik in een woning samen met een vriend/klasgenoot ging wonen en deze woning is van de moeder van mijn klasgenoot/vriend dan ga ik er op een bepaalde manier mee om-1 puur uit respect en 2 omdat ik zoeizo schoon en geordend woon. Namelijk ik zou proberen geen schade te maken (wat al vanzelf sprekend is en als mij word gevraagd filtjes of iets onder de stoel te doen dan zou ik dat doen is tenslotte ook niet mijn stoel). Ten tweede als ik gebruik maak van andermans spullen (pannen etc) dan ga ik daar respectvol mee om, ik maak het schoon na gebruik etc. Dat de WC bril spetters heeft daar kan ik nog mee leven maar het niet wassen van de handen na toilet gebruik vind ik echt basis hygiene maarja kennelijk is dat niet voor iedereen zo. En als men meteen begint met autisme etc (wat ook bijzonder ongepast en disrespectvol is) dan ben ik er al snel klaar mee. Ik probeer serieus andere mensen hun mening te vragen maar als mijn regels/opvattingen meteen als autisme/treurig etc worden omschreven tja..
Hebben jullie überhaupt ooit iets besproken over huisregels? Of ben je er vanuit gegaan dat alles uit zichzelf goed zou lopen?
  maandag 28 december 2015 @ 12:12:34 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_158597159
Nog slechter idee is het trouwens om naar "de wet!!!" te grijpen en te dreigen met huisuitzetting als je een conflict hebt over het afwassen van pannetjes en het gebruik van de kraan van de wc ( :') ). En dat zeg ik als jurist. Anders kan het een huurconflict worden, krijgt die vent een mooi bedrag mee van de verhuurder (jouw moeder) en heb jij de komende maanden echt een kuttijd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_158597284
Nee dit is het 1e jaar dat ik op mezelf woon.

Wellicht is het voor mij erger omdat dit de woning is van mijn moeder en ik wil dat hier met respect mee word omgegaan. Wel heb ik met een andere vriend die vergelijkbare situatie heeft erover gehad, hij zei het is belangrijk je rol als zoon en hoofdhuurder gescheiden te houden- wellicht zit daar wat in..

Wel al eerder regels gemaakt over schoonmaken maar deze komt hij af en toe na, niet consistent.

Nou ik ben er een beetje van uit gegaan dat standaard dingen zoals respect met andermans eigendom vanzelf sprekend waren, handen na toilet wassen etc maar oke wellicht is dat bij andere mensen anders- deze huisgenoot komt tevens ook uit slowakije wellicht daar anders wie weet..

En Ryon hoezo zou hij een bedrag mee krijgen, als hij het woongenot verstort, schade in vloer (wat volgens mij niet kwalificeert als normaal gebruik omdat ik hem al eerder hier op heb gewezen en het makkelijk is op te lossen door middel van filtjes) is er sprake van contractbreuk. Het is niet zo dat ik hem weg wil hebben helemaal niet het is tenslotte ook mijn vriend maar wellicht moet ik de balans zien te vinden
pi_158597464
Handen wassen na toiletbezoek waarbij je eerst een kraantje moet opendraaien met je pislultengels (en waar anderen met hun pislultengels aan hebben gezeten) is ook niet bepaald het toppunt van hygiëne.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:17 schreef Burger123 het volgende:
Nee dit is het 1e jaar dat ik op mezelf woon.

Wellicht is het voor mij erger omdat dit de woning is van mijn moeder en ik wil dat hier met respect mee word omgegaan. Wel heb ik met een andere vriend die vergelijkbare situatie heeft erover gehad, hij zei het is belangrijk je rol als zoon en hoofdhuurder gescheiden te houden- wellicht zit daar wat in..
Eens. Die verantwoordelijkheid ligt volledig bij je moeder en bemoeienis van jouw kant maakt dingen alleen maar onnodig complex.
  maandag 28 december 2015 @ 12:38:30 #50
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_158597741
quote:
10s.gif Op maandag 28 december 2015 12:26 schreef Chai het volgende:
Handen wassen na toiletbezoek waarbij je eerst een kraantje moet opendraaien met je pislultengels (en waar anderen met hun pislultengels aan hebben gezeten) is ook niet bepaald het toppunt van hygiëne.

Kraantje open draaien is nog niet zo erg, je gaat je handen immers toch wassen. Kraantje dichtdraaien is weer minder prettig, want dan moet je je handen opnieuw wassen. En zo blijf je continu doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')