SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spatieboos
Ja klopt, uberhaupt het arabisch heeft al heel veel dialecten. En dan heb je ook nog totaal andere talen daarquote:Op zondag 27 december 2015 23:45 schreef Fok-it het volgende: [..] Bizar als je dat een beetje tot je neemt, hoeveel verschillende talen er zijn in het midden-oosten maar zezich wel allemaal arabier noemen. Met maar 1 lettergreep of uitspraak van een woord verkeerd en al hele misverstanden
![]()
Duolingoquote:Op zondag 27 december 2015 23:48 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik heb weer mijn Zweeds wat bijgespijkerd met duolingo.
Niet gekeken of russisch ook beschikbaar was, ik kon eigenlijk wel enorm basis russisch spreken maar dik verleerd.
Klopt. En echt het Koraans Arabisch spreken sowieso heel weinig mensenquote:Op zondag 27 december 2015 23:48 schreef Kauai het volgende:
[..]
Ja klopt, uberhaupt het arabisch heeft al heel veel dialecten. En dan heb je ook nog totaal andere talen daar
Best ingewikkeld
Ik spreek Russisch nu op het niveau dat ik:quote:Op zondag 27 december 2015 23:48 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik heb weer mijn Zweeds wat bijgespijkerd met duolingo.
Niet gekeken of russisch ook beschikbaar was, ik kon eigenlijk wel enorm basis russisch spreken maar dik verleerd.
Zweedse vriend, ik leerde hem Nederlands/Turks en hij, samen met zn vrienden, mij Zweedsquote:
Hoe ontmoet je een Zweedse vriend?quote:Op zondag 27 december 2015 23:50 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Zweedse vriend, ik leerde hem Nederlands/Turks en hij, samen met zn vrienden, mij Zweeds
We spraken Engels met elkaar
Omdat ik echt best Nederlands ben opgevoed. En ook niet zo heel vaak bij mijn opa en oma kwam tot dat mijn opa overleed. (Ruzie's etc)quote:Op zondag 27 december 2015 23:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik spreek Russisch nu op het niveau dat ik:
Basis gesprekken kan voeren zoals de weg vragen, introduceren en een kort gesprek.
Lezen van simpele teksten zonder moeite.
Schrijven is nog wel een kleine ramp.
Koraans Arabisch spreekt sowieso niemand, veel te moeilijk taalgebruikquote:Op zondag 27 december 2015 23:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. En echt het Koraans Arabisch spreken sowieso heel weinig mensen
Da's aardig veel! Schrijven is in begin best lastig ja, allemaal andere "tekens". Ik kon alleen weltrusten en zo'n standaard gesprek van hoe gaat het met je wat doe je etc.quote:Op zondag 27 december 2015 23:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik spreek Russisch nu op het niveau dat ik:
Basis gesprekken kan voeren zoals de weg vragen, introduceren en een kort gesprek.
Lezen van simpele teksten zonder moeite.
Schrijven is nog wel een kleine ramp.
Als mijn moeder haar principes iets eerder aan de kant had gezet had ze mij Russisch kunnen leren als kind.quote:Op zondag 27 december 2015 23:51 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Da's aardig veel! Schrijven is in begin best lastig ja, allemaal andere "tekens". Ik kon alleen weltrusten en zo'n standaard gesprek van hoe gaat het met je wat doe je etc.
hoe leer jij het dan?quote:Op zondag 27 december 2015 23:50 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik vind sites als duolingo niet heel fijn.
De absolute basis wel via zulke sites.quote:
Ook geen hoge ayatollah`s ofzo?quote:Op zondag 27 december 2015 23:51 schreef Kauai het volgende:
[..]
Koraans Arabisch spreekt sowieso niemand, veel te moeilijk taalgebruik
Zonde zonde mijn buurvrouw is Brits en dat kind word twee-talig opgevoed lijkt mij best wel prima.quote:Op zondag 27 december 2015 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als mijn moeder haar principes iets eerder aan de kant had gezet had ze mij Russisch kunnen leren als kind.
Ik vind enorm jammer dat ze mijn opa volledig turks hebben opgevoed, waardoor mijn moeder dan ook weer geen arabisch spreekt en ik ook nietquote:Op zondag 27 december 2015 23:52 schreef Kauai het volgende:
Ben wel blij dat ik arabisch heb geleerd van mijn ouders, dat nu nog leren zou ik moeilijk vinden.
Hoeveel talen wil jij wel niet kunnen?quote:Op zondag 27 december 2015 23:53 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ik vind enorm jammer dat ze mijn opa volledig turks hebben opgevoed, waardoor mijn moeder dan ook weer geen arabisch spreekt en ik ook niet![]()
Ga mijn moeder ook niet vragen hoe ze mij Pools weer leren.quote:Op zondag 27 december 2015 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De absolute basis wel via zulke sites.
Maar daarna gewoon veel lezen/luisteren en alles opzoeken dat je niet begrijpt
Ik zou mijn kinderen pas later een 3e taal erbij leren.quote:Op zondag 27 december 2015 23:54 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik wil mijn kinderen wel tweetalig opvoeden. Als het nog lukt, het liefst ook nog Engels erbij.
Ik kan Nederlands, Turks en Engels.quote:Op zondag 27 december 2015 23:54 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoeveel talen wil jij wel niet kunnen?
Nee die spreken ook gewoon het standaard arabischquote:
Vind je ? Eigenlijk hoe jonger je ermee begint des te beter het ze onthouden aangezien hun hersenen dan nog zo sponzig is en alles opneemt. Natuurlijk moet je het dan wel blijven herhalen anders verleren ze het snelquote:Op zondag 27 december 2015 23:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen pas later een 3e taal erbij leren.
Tja, weet niet.quote:Op zondag 27 december 2015 23:57 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Vind je ? Eigenlijk hoe jonger je ermee begint des te beter het ze onthouden aangezien hun hersenen dan nog zo sponzig is en alles opneemt. Natuurlijk moet je het dan wel blijven herhalen anders verleren ze het snel
Over een paar jaar kan je niet meer op fok omdat je Nederlands te verslechterd isquote:Op zondag 27 december 2015 23:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja, weet niet.
Ik zie best vaak dat er een taal een beetje bij blijft hangen. Ik heb zelf ook best lang een Nederlandse taalachterstand gehad. Al was het wel zo dat mijn beide ouders toen ik klein was de taal nauwelijks machtig waren.
Ik zou het misschien wel doen als ik Nederlands dan nog goed aanvoel. Maar dan nog zou er weinig momenten zijn om met mijn kinderen Nederlands te spreken
Vind Frans zo makkelijk eigenlijkquote:Op zondag 27 december 2015 23:59 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik vond Franse grammatica verschrikkelijk
FOK! is wel het gene wat het enigzins op peil houdt.quote:Op maandag 28 december 2015 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Over een paar jaar kan je niet meer op fok omdat je Nederlands te verslechterd is
Hmm ja ik snap het wel, alleen je broertje is nog in Nederland toch ? Als ik het mij niet verkeerd herinner waren je ouders toch verhuisd naar Polen?quote:Op zondag 27 december 2015 23:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja, weet niet.
Ik zie best vaak dat er een taal een beetje bij blijft hangen. Ik heb zelf ook best lang een Nederlandse taalachterstand gehad. Al was het wel zo dat mijn beide ouders toen ik klein was de taal nauwelijks machtig waren.
Ik zou het misschien wel doen als ik Nederlands dan nog goed aanvoel. Maar dan nog zou er weinig momenten zijn om met mijn kinderen Nederlands te spreken
Ja. En die komt hierheen, dus dan is het helemaal Nederlandloos.quote:Op maandag 28 december 2015 00:01 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Hmm ja ik snap het wel, alleen je broertje is nog in Nederland toch ? Als ik het mij niet verkeerd herinner waren je ouders toch verhuisd naar Polen?
Hoe ga je het later met kinderen dan doen, sowieso Brits dus, ook Pools erbij?
Ik vond Duits leukquote:Op maandag 28 december 2015 00:00 schreef Kauai het volgende:
[..]
Vind Frans zo makkelijk eigenlijk
Beter dan Duits
Dan heb je idd niet veel aan Nederlandse taal, het wordt ook niet echt ergens anders in de wereld gesproken.quote:Op maandag 28 december 2015 00:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja. En die komt hierheen, dus dan is het helemaal Nederlandloos.
En ja. Brits en Pools sowieso.
Een taal is verder altijd wel nuttig, maar het is niet echt te doen als 1 ouder het niet spreekt en de andere het niet meer aanvoelt.quote:Op maandag 28 december 2015 00:03 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Dan heb je idd niet veel aan Nederlandse taal, het wordt ook niet echt ergens anders in de wereld gesproken.
Trustenquote:Op maandag 28 december 2015 00:03 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik moet morgen helaas vroeg op.
Weltrusten allemaal!
Ik vond al die naamvallen niet zo fijnquote:Op maandag 28 december 2015 00:02 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ik vond Duits leukik vond frans leren wel makkelijk, al die woordjes enzo maar grammatica ervan ugh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |