abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6924195
Alleen hier (raad maar waar) hebben ze een opzegtermijn van 2 mnd.

Nu kan ik per 1 januari ergens anders beginnen, normaal konden ze nou ff soepel doen en het maar op 1 maand houden maar nu doen ze het niet. Ik kan er in principe weinig aan doen. Ik kan me wel gedwongen laten ontslagen door niet op te dagen. Dit wil ik echter liever niet doen (ik kan het gewoon niet maken tov mijn collega's)

Vraag: Verlies ik hierdoor mijn vakantiegeld ?

Heeft iemand tips want dit is zwaar kut.

...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 november 2002 @ 14:40:04 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6924240
Staat het zwart op wit in je contract dan?
Want als dat er NIET staat, geldt gewoon de wettelijke regel, waarbij een opzegtermijn van een betalingstermijn geldt.

(wordt je per week betaald heb je een week opzegtermijn)

pi_6924250
kun je de laatste maand niet met onbetlaad verlof, of vakantiedagen opnemen of whatever...?!!
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  donderdag 21 november 2002 @ 14:40:57 #4
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_6924267
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:38 schreef Choller het volgende:
Alleen hier (raad maar waar) hebben ze een opzegtermijn van 2 mnd.
Hier ook...
quote:
Vraag: Verlies ik hierdoor mijn vakantiegeld ?
Niet dat ik weet... je krijgt het gedeelte waar je recht op hebt. Dus berekend over de periode dat je bij hen gewerkt hebt.

Tips zijn er niet echt als je baas niet wil meewerken. Het staat op dat papiertje dat je hebt ondertekend.

We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
pi_6924273
Nee, je vakantiegeld bouw je per maand op wordt op een bepaald moment in een keer uitbetaald. En hoeveel vakantiedagen heb je nog? Dan neem je die toch op?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_6924374
Je bent helaas gebonden aan je CAO. Hierop is ook je contract gebaseerd...helaas kunnen ze je houden aan je opzegtermijn dus twee maanden...CAO gaat (bijna) altijd boven de wet...
  donderdag 21 november 2002 @ 14:44:44 #7
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_6924389
Wettelijk gezien heb je een opzegtermijn van een maand (betalingstermijn). Je kunt dus aan het eind van de maand opzeggen, tenzij de werkgever een opzegtermijn van drie keer die termijn in acht neemt (dus in dit geval drie maanden). Als beide partijen overeen gekomen zijn dat de opzegtermijn twee maanden is, kun je dus gewoon een opzegtermijn van een maand in acht nemen.

Voor de zekerheid wel even checken bij een arbeidsrechtadvocaat. Bel er eens eentje, maar vraag vooraf even wat het kost!

pi_6924431
Volgens mij is sinds de invoering van de Flexwet, de wettelijke opzegtermijn voor werknemers 1 maand. Deze kan alleen 2 maanden of langer zijn, indien contractueel is vastgelegd dat de werkgever een opzegtermijn heeft die twee keer zo lang is dan die van de werknemenr (dus 2 maanden voor jou, 4 maanden voor de werkgever). Ik heb dit zelf halverwege dit jaar meegemaakt namelijk (volgens het contract zowel ik als de werkgever 2 maanden) en dat bleek niet geldig en ik was er met een opzegtermijn van 1 maand weg.

Ik heb toen een opzegbrief gemaakt en daarin gezet dat ik met onmiddellijke ingang mijn opzegging wilde indienen en dat dat dus betekende dat ik, met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn volgens de Flexwet, per 1e van de maand erop weg was. Als jij dus je brief voor 1 december inlevert en er een soortgelijke zin inzet, lijkt het me sterk dat ze je langer kunnen houden.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_6924448
Ik heb nog 7 vakantiedagen, maar die *moet* ik opnemen ivm mijn verhuizing begin december.
Overigens, ik heb een contract voor onbepaalde tijd, en wordt per maand betaald.

Hier komt het nou. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de opzegtermijn 2 maanden is.

Maar in mijn Raam CAO staat:
Volgens het BW bedraagt voor de medewerker de basis opzegtermijn van 1 maand, tenzij met de werkgever andere afspraken zijn gemaakt.

Ik kan deze afspraken nergens vinden......

Onbetaald verlof denk ik niet dat gaat lukken, dat wordt dan niet toegelaten.

Het wordt allemaal zo moeilijk omdat er een personeelstekort is. Mijn supervisor wil wel meewerken (ze begrijpt het wel) maar de "hoofd" van de afdeling wil natuurlijk niet meewerken, ze verliezen een goede fokkende medewerker

...
pi_6924512
ik zou kijken of het niet mogelijk is dat je een compromis sluit half januari bij je andere baas beginnen...?!!
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_6924585
Probeer de dialoog aan te gaan, wijs erop dat je persoonlijke ontwikkeling op het spel staat en je baas niks heeft aan een ongemotiveerde werknemer?
pi_6924650
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:51 schreef _o_ het volgende:
Probeer de dialoog aan te gaan, wijs erop dat je persoonlijke ontwikkeling op het spel staat en je baas niks heeft aan een ongemotiveerde werknemer?
Ik denk dat dit een hele goeie advies is. Ik zal dit zeker proberen.

Ik *moet* eigenlijk 2 januari beginnen ivm de inwerkperiode (ik wordt samen met iemand anders ingewerkt), dus ik wil geen liever niks anders dan 2 jan beginnen.

Wat denken jullie overigens van op een slechte manier ontslag nemen (door bv niet op komen dagen etc)..... ?

...
pi_6924707
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:54 schreef Choller het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een hele goeie advies is. Ik zal dit zeker proberen.

Ik *moet* eigenlijk 2 januari beginnen ivm de inwerkperiode (ik wordt samen met iemand anders ingewerkt), dus ik wil geen liever niks anders dan 2 jan beginnen.

Wat denken jullie overigens van op een slechte manier ontslag nemen (door bv niet op komen dagen etc)..... ?

Dat zou ik nooit doen ... een werkgever heeft zoveel middelen om je ontslag te rekken, en hij zou je ook wel eens dwars kunnen gaan zitten.

Verder, als je in dezelfde branche blijft werken, moet je niet vergeten dat er ook zoiets bestaat als een "netwerk" en dat het niet handig is om op zo'n manier ontslag te nemen ivm mogelijke toekomstige banen ...

donderdag 21 november 2002 @ 15:04:57 #14
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_6924895
Het berichtje van Miss_Sly slaat de spijker op zn kop.
Vermeld de opzegtermijn van een maand in je brief en refereer naar de Flexwet. Je werkgever MOET je dan op 1 januari laten gaan, als je in ieder geval voor 1 december je ontslagbrief gestuurd hebt. Tip: stuur 'm aangetekend. Altijd handig als er problemen te verwachten zijn.

Wat betreft je vakantiegeld: geen idee of je dat krijgt.
Succes ermee en laat even weten hoe het afloopt!

pi_6924995
OK ff rondgezocht.

De flexwet info:
http://www.start.nl/WG/flexwet.htm

quote:
Flexibiliteit en zekerheid
Sinds 1 januari 1999 is de wet Flexibiliteit & Zekerheid van kracht geworden. De meest belangrijkste elementen van deze wet worden hier kort toegelicht. In grote lijnen zijn er vier aandachtsgebieden te herkennen.

Aanvang arbeidsovereenkomst
Einde arbeidsovereenkomst
Tijdens de arbeidsovereenkomst
Uitzendarbeid

Bij aanvang arbeidsovereenkomst
Gemiddeld genomen is er meer flexibiliteit mogelijk bij de aanvang van een arbeidsovereenkomst.

Proeftijd
De proeftijd is afhankelijk van de duur van het dienstverband. Bij dienstverbanden van korter dan twee jaar en dienstverbanden zonder vooraf vastgestelde einddatum bedraagt de maximale proeftijd 1 maand. Bij dienstverbanden langer dan twee jaar en voor onbepaalde tijd bedraagt de proeftijd twee maanden.

Bij arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
U heeft de mogelijkheid om maximaal drie arbeidsovereenkomsten achter elkaar af te sluiten binnen een periode van drie jaar. (Bijvoorbeeld 3 overeenkomsten van 1 jaar of een overkomst van 2 jaar en nog twee van 6 maanden). Indien tussen twee arbeidsovereenkomsten 3 maanden of langer ligt, begint de telling opnieuw.

Einde arbeidsovereenkomst
In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat de optelsom van de wijzigingen op dit punt voor kortere ontslagprocedures zorgen.

De meest belangrijke punten zijn:

De opzegtermijn, gekoppeld aan de duur van het dienstverband bedragen bij een dienstverband van:
korter dan 5 jaar, 1 maand
korter dan 10 jaar, 2 maanden
korter dan 15 jaar, 3 maanden
langer dan 15 jaar, 4 maanden
De proceduretijd bij een ontslagaanvraag vermindert deze opzegtermijn met 1 maand, mits 1 maand overblijft.
De werknemer hoeft niet meer pro forma bezwaar aan te tekenen in verband met zijn uitkering.
Als er bij een collectief ontslag overeenstemming met de vakbonden is bereikt, vervalt de wachtmaand.
Tijdens de arbeidsovereenkomst
De wijzigingen op dit punt beogen een positie van de werknemer, daar waar dat nodig is te verstevigen.

Rechtsvermoeden
Als een werknemer gedurende drie maanden of langer, en gedurende 20 uren per maand of meer werkzaamheden verricht heeft is er sprake van een arbeidsovereenkomst tenzij de werkgever dat kan weerleggen.

Loondoorbetaling
In een arbeidsovereenkomst kan nog slechts voor maximaal 6 maanden de loondoorbetalingsverplichting worden uitgesloten.

Oproepkrachten
Een oproep duur minimaal 3 uur tenzij bij aanvang van de arbeidsovereenkomst anders is overeengekomen.

Uitzendarbeid

Voor uitzendbureaus is er veel gewijzigd door de wet Flexibiliteit & Zekerheid. Enerzijds kunnen wij flexwerkers voor veel langere periodes uitzenden. Anderzijds wordt de binding tussen de flexwerkers en het uitzendbureau intensiever en mondt naar verloop van tijd zelfs uit in een dienstverband voor onbepaalde tijd. Daarnaast dienen uitzendbureaus ook middelen aan scholing en pensioenen te gaan besteden.De gevolgen van deze wijzigingen voor uw relatie met uw uitzendbureau kunnen hebben zijn zeer divers en afhankelijk van vele factoren.

Ik heb mijn handtekening gevonden boven het vodje en daar stond idd 2 kalendermaanden (behalve bij calamiteiten).

i'm probably fucked.

...
  donderdag 21 november 2002 @ 15:13:15 #16
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_6925078
Of je dat vodje ondertekend hebt of niet, maakt niet uit.
Je kunt wel getekend hebben voor een opzegtermijn van twee maanden, maar als je werkgever ook een opzegtermijn van twee maanden heeft, is je arbeidsovereenkomst in strijd met de wet. Je hoeft je dan niet aan de overeenkomst te houden.
pi_6925352
quote:
Op donderdag 21 november 2002 15:13 schreef Saabmans het volgende:
Of je dat vodje ondertekend hebt of niet, maakt niet uit.
Je kunt wel getekend hebben voor een opzegtermijn van twee maanden, maar als je werkgever ook een opzegtermijn van twee maanden heeft, is je arbeidsovereenkomst in strijd met de wet. Je hoeft je dan niet aan de overeenkomst te houden.
Ok dat moet nog ff bij mij doordringen dan want ik vind nog steeds dat ik in een zwakke positie staat. Zoiezo wil ik een gesprek aangaan, want ze zullen met vet benadelen als dit niet doorgaat, ik bedoel, mijn directe leidinggevende kan ermee leven, waarom zij niet ? Zij zitten hier niet bij ons. Kankermanagers ook. Alleen moeilijker heeft zij (het is een zij) ons gemaakt, nu dat ze mij ff kan compenseren na maanden met een onderbezetting te draaien dan krijg je dit.

Bij wie moet ik dan zijn om dat te vragen ? Bij Radar ? Opgelicht ? Pieter Storms ?

Ik heb geen flauw idee.

...
  donderdag 21 november 2002 @ 15:27:10 #18
22597 Bad_Company
D&B is a lifestyle...
pi_6925382
Als je een contract ondertekent dat je na een opzegtermijn van 2 maanden doodgeschoten wordt klopt dat toch ook niet?

- BC

[ Quote: Wie het laatst lacht......... is traag van begrip ][br][[b][url=http://www.ebeatz.nl]----> E-Beatz muziek forum <----[/url][/b]]
  donderdag 21 november 2002 @ 15:30:32 #19
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_6925464
Ervanuitgaande dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt, en eens per maand je salaris gestort krijgt: Dan sta je harstikke sterk.

In Nederland mag je nou eenmaal geen dingen in contracten afspreken die tegen de wet zijn. Zie het voorbeeld van Bad_Company.

pi_6925721
quote:
Op donderdag 21 november 2002 15:25 schreef Choller het volgende:

[..]

Ok dat moet nog ff bij mij doordringen dan want ik vind nog steeds dat ik in een zwakke positie staat. Zoiezo wil ik een gesprek aangaan, want ze zullen met vet benadelen als dit niet doorgaat, ik bedoel, mijn directe leidinggevende kan ermee leven, waarom zij niet ? Zij zitten hier niet bij ons. Kankermanagers ook. Alleen moeilijker heeft zij (het is een zij) ons gemaakt, nu dat ze mij ff kan compenseren na maanden met een onderbezetting te draaien dan krijg je dit.

Bij wie moet ik dan zijn om dat te vragen ? Bij Radar ? Opgelicht ? Pieter Storms ?

Ik heb geen flauw idee.

je moet geen problemen maken waar ze niet zijn

je staat in je recht, want er is jurisprudentie over en er is letterlijk vastgelegd dat met het in werkingtreding van de Flexwet alle reeds getekende contracten die afwijken hiervan, komen te vervallen. Dus als je minder dan 5 jaar in dienst bent daar, is je opzegtermijn 1 maand en daarmee uit.
Dus ipv nu schelden op managers en zeuren over allerlei sensatieprogramma's kun je ook gewoon beginnen aan je ontslagbrief, zodat je deze zeker op tijd bij het bedrijf waar je nu werkt aanlevert...

doe eens positief ofzo

pi_6926132
quote:
Op donderdag 21 november 2002 15:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

je moet geen problemen maken waar ze niet zijn

je staat in je recht, want er is jurisprudentie over en er is letterlijk vastgelegd dat met het in werkingtreding van de Flexwet alle reeds getekende contracten die afwijken hiervan, komen te vervallen. Dus als je minder dan 5 jaar in dienst bent daar, is je opzegtermijn 1 maand en daarmee uit.
Dus ipv nu schelden op managers en zeuren over allerlei sensatieprogramma's kun je ook gewoon beginnen aan je ontslagbrief, zodat je deze zeker op tijd bij het bedrijf waar je nu werkt aanlevert...

doe eens positief ofzo

Sorry...ff positief

Ja, julllie hebben gelijk, ik sta eigenlijk vreselijk sterk.
Ik heb mijn ontslagbrief klaar, nu ff spelvoutens controleren en 3 keer uitprinten en inleveren.

Ik voel me meteen opgelucht

Thanx a lot.

...
pi_6927582
Nou lekker dan

Ik heb ff met mijn supervisor gesproken, zij ging dit doorgeven aan HRM maar nu zeggen ze dat de wet wel zo is, maar dat ik heb getekend voor een afwijkend contract.

Dus nu willen ze bij die 2 maanden blijven

edit:

Nog ff nagezocht

quote:
Opzegtermijnen
Opzegging dient in beginsel te geschieden tegen het einde van de maand. Vanaf 1 januari 1999 gelden voor de werkgever, afhankelijk van de duur van de arbeidsovereenkomst, de volgende wettelijke opzegtermijnen:

korter dan vijf jaar: één maand
vijf tot tien jaar: twee maanden
tien tot vijftien jaar: drie maanden
vijftien jaar of langer: vier maanden
In veel gevallen zal de wettelijke opzegtermijn voor de werkgever nu dus korter uitvallen dan voorheen. Daarbij komt nog dat thans van de voor de werkgever geldende opzegtermijn één maand mag worden afgetrokken, als de opzegging volgt op een RDA-procedure. Wel dient ten minste een opzegtermijn van één maand te resteren.

Werkgever en werknemer kunnen schriftelijk een langere opzegtermijn voor de werkgever overeenkomen. Een verkorting van de opzegtermijn voor de werkgever is alleen toegestaan als dit bij CAO wordt overeengekomen.

I repeat: I'm fucked.

[Dit bericht is gewijzigd door Choller op 21-11-2002 17:24]

...
pi_6928326
quote:
Op donderdag 21 november 2002 16:48 schreef Choller het volgende:
Nou lekker dan

Ik heb ff met mijn supervisor gesproken, zij ging dit doorgeven aan HRM maar nu zeggen ze dat de wet wel zo is, maar dat ik heb getekend voor een afwijkend contract.

Dus nu willen ze bij die 2 maanden blijven

dat afwijkend contract is NIET geldig!

Opzegtermijn werknemer
De wettelijke opzegtermijn voor de werknemer bedraagt één maand en is onafhankelijk van de duur van de arbeidsovereenkomst. Deze opzegtermijn kan schriftelijk worden verkort, of verlengd tot een maximum van zes maanden. Wordt de opzegtermijn voor de werknemer verlengd, dan bedraagt de opzegtermijn voor de werkgever in ieder geval het dubbele van de opzegtermijn voor de werknemer.

Opzegtermijnen die niet overeenstemmen met bovenvermelde regeling, zijn ongeldig.

dus, indien in je contract niet staat dat zij dus 4 maanden opzegtermijn hebben, geldt de opzegtermijn van 2 maanden NIET!!

vertel ze dat maar eens

pi_6928495
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

dat afwijkend contract is NIET geldig!

=Erg leuk verhaal=

dus, indien in je contract niet staat dat zij dus 4 maanden opzegtermijn hebben, geldt de opzegtermijn van 2 maanden NIET!!

vertel ze dat maar eens

Miss Sly.... hoe zou ik dit morgen het best aan kunnen pakken ?
En waar heb je dat tekst vandaan gehaald ? Kan ik iig wel gebruiken als hard bewijs.
Overigens staat er niks over de opzegtermijn van de werkgever bij....

pfff...

...
pi_6928637
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:49 schreef Choller het volgende:

[..]

Miss Sly.... hoe zou ik dit morgen het best aan kunnen pakken ?
En waar heb je dat tekst vandaan gehaald ? Kan ik iig wel gebruiken als hard bewijs.
Overigens staat er niks over de opzegtermijn van de werkgever bij....

pfff...

ik heb deze tekst via Google gevonden, gewoon gezocht op Flexwet.

Er staat dus in dat de opzegtermijn voor de werknemer (dat ben jij dus!) geldt conform deze tabel. Er staat achter dat van deze opzegtermijnen voor de werknemer kan worden afgeweken, indien een opzegtermijn voor de werkgever (je baas dus) dubbel zo lang in het contract wordt vermeld. Als in jouw contract niet expliciet vermeld wordt dat je werkgever een opzegtermijn van 4 maanden heeft, geldt de afspraak die jullei gemaakt hebben niet, en geldt gewoon de Flexwet.

Hoe kun je dit het beste aanpakken?
Ik denk niet in discussie gaan, een duidelijke brief schrijven, verwijzen naar de Flexwet en zeggen dat dus 31 december 2002 je latste officiele werkdag zal zijn.

donderdag 21 november 2002 @ 17:57:31 #26
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6928639
Misschien een domme vraag maar wat is de opzegtermijn die je werkgever hanteert als hij van je af wil?

Stel je voor jij hebt 2 maanden opzegtermijn en je werkgever heeft 3 maanden opzegtermijn, dan is wettelijk gezien het contract niet rechtsgeldig. De werkgever moet altijd een opzegtermijn hebben die 2 keer zo lang is als die van een werknemer.

veel suc6 verder

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6928715
Er staat 2 maanden voor beide partijen.

Ik zal morgen ochtend de 3 officiele regels bij vermelden, ik moet nu ff met spoed weg.

Maar kort samengevat, er staat niks bijzonders bij, behalve een opzegtermijn van 2 maanden voor beide partijen.

Collega zei: Anders meld je maar zie of staak je maar, ze kunnen dit niet maken.

iig heb ik steun

laterz.

...
  donderdag 21 november 2002 @ 18:05:57 #28
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6928773
quote:
Op donderdag 21 november 2002 18:01 schreef Choller het volgende:
Er staat 2 maanden voor beide partijen.

Ik zal morgen ochtend de 3 officiele regels bij vermelden, ik moet nu ff met spoed weg.

Maar kort samengevat, er staat niks bijzonders bij, behalve een opzegtermijn van 2 maanden voor beide partijen.

Collega zei: Anders meld je maar zie of staak je maar, ze kunnen dit niet maken.

iig heb ik steun

laterz.

Gefeliciteerd jouw contract is niet rechtsgeldig dus je kunt per direct weg
pi_6940423
quote:
Op donderdag 21 november 2002 18:05 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Gefeliciteerd jouw contract is niet rechtsgeldig dus je kunt per direct weg

Sorry maar ik ben er nog steeds niet zo zeker van. Ik ben op zoek naar de wet op internet maar ik kan het nergens vinden behalve commentaar en kleine publicaties erover. Zou iemand mij een goeie link kunnen geven ?

Edit: Een telefoonnummer zou nog beter zijn, en nee niet die van mijn HRM :p

...
  vrijdag 22 november 2002 @ 16:08:22 #30
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_6946846
http://www.kndb.org/gesloten/flexwet.htm

Hier vind je de gehele tekst van de Flexwet op internet. Toets anders gewoon bij google in: tekst flexwet
Je klikt de bovenste aan .....

pi_7016535
Kickje

Ik vraag me af hoe het ermee is. Heb je nog actie ondernomen, opgezegd, informatie gezocht en gevonden? Of heb je het er bij laten zitten?

pi_7018240
quote:
Op woensdag 27 november 2002 10:36 schreef miss_sly het volgende:
Kickje

Ik vraag me af hoe het ermee is. Heb je nog actie ondernomen, opgezegd, informatie gezocht en gevonden? Of heb je het er bij laten zitten?

Thnx for the intrest

Nou, ik heb een mail gestuurd naar Bureau RechtsHulp Haarlem (afgelopen vrijdag....nog steeds geen antwoord). Van mijn collega's krijg ik de steun, overigens van mijn supervisor ook, alleen de manager (die niks doet) zegt nee.... .

Mijn supervisor gaat nogmaals praten met mijn manager om te kijken of ze "in goed overleg" mijn opzegtermijn te zetten op 1 maand. Een collega zei ook dat de contract die ik getend had niet mag volgens de wet, ook zei hij dat een collega vorig jaar ook een opzegtermijn van 1 maand hanteerde en dat ze niks tegen haar konden doen, dus ik ga er gewoon vanuit dat ik eind dec wegga.

Mocht ik deze week nog horen dat ik nog geen toestemming krijg om "in goed overleg" eind dec weg te gaan dan gaan we het hard spelen met de wetten etc.

Maar probleem is: ik weeet nog steeds niet hoe ik dit aan moet pakken. Ik kan niet klakkeloos gaan zeggen "hey, flexwet weet je, dus ik flex hier per 1 jan weg, dus flex ze". Gewoon in een brief schrijven van "volgens de wet is dit contract ongeldig"...ofzo...sorry maar ik heb zo'n gevoel van : ik moet me niet te zwak opstellen anders ga ik het heel moeilijk maken. Ik voel en ben gewoon zeer onzeker (en zwak) in dit soort gevallen.
Ik ga wel met de vader van mijn gf praten hierover, hij heeft er meer verstand van over hoe ik heb best aan kan pakken (ivm brief schrijve ofzo)....

Tips hier zijn nog altijd welkom, iig hartelijk bedankt.

...
pi_7018455
Middels dit schrijven bericht ik u dat ik met onmiddellijke ingang mijn arbeidsovereenkomst met xxxx wens op te zeggen.
Rekeninghoudend met de wettelijke opzegtermijn volgens de Flexwet van 1 maand houdt dit in dat ik met ingang van 1 januari 2003 niet meer bij u in dienst zal zijn

Dit was mijn brief (naam werkgever weggehaald en voor jou dan even je eigen datum er in gezet) en hij wist dus dat hij hiermee akkoord moest gaan en daarmee uit. Hij is ook niet met me in discussie gegaan enzo, want hij wist dat ik in mijn recht stond, ook al stond er 2 maanden opzegtermijn in mijn contract. Het is heel simpel: op basis van zo'n opzegbrief moeten ze je laten gaan. Je moet ook neit met ze in discussie of gesprek gaan of wat dan ook. GEwoon een korte brief zoals hierboven op tijd aangetekend versturen of inleveren met getuigen erbij en je kunt mooi 2 januari in je nieuwe functie starten!

Je hoeft je echt niet onzeker te voelen hoor, en ik denk dat je zeker niet meer met je meerderen in gesprek moet gaan.

pi_7018686
OK nog een vraagje.

Ik had al afgelopen week mijn ontslagbrief geschreven echter daarin ben ik niet specifiek ingegaan op dat flexwet wet.

Moet ik nu dan nog een apart briefje schrijven......specifiek mbt de flexwet ?

...
pi_7020280
quote:
Op woensdag 27 november 2002 12:30 schreef Choller het volgende:
OK nog een vraagje.

Ik had al afgelopen week mijn ontslagbrief geschreven echter daarin ben ik niet specifiek ingegaan op dat flexwet wet.

Moet ik nu dan nog een apart briefje schrijven......specifiek mbt de flexwet ?

wat was de tekst van die ontslagbrief?
pi_7020761
quote:
Op woensdag 27 november 2002 14:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

wat was de tekst van die ontslagbrief?

-=Begin bericht=-

Aan : Je Moeder
Van : Choller
Datum : 21 November 2002
Onderwerp: Ontslag

Hiermee bevestig ik mijn ontslag uit de functie "fokker" bij GVD B.V.
Graag wilde ik u laten weten dat 31 december 2002 mijn laatste werkdag zal zijn.
Ik wil u graag bedanken voor de ervaring die ik in het bedrijf heb op mogen doen. Ik vond het aangenaam om voor GVD B.V. te mogen werken.

Hoogachtend,

Choller.

-=Einde bericht=-

Dat (inclusief eventuele tik-, schrijf-, spelfouten)
Hoor ik net dat zelfs een collega aan mijn supervisor heeft aangegeven dat het belachelijk vind als ik niet weg mag gaan .

...
pi_7021037
quote:
Op woensdag 27 november 2002 14:19 schreef Choller het volgende:

[..]

-=Begin bericht=-

Aan : Je Moeder
Van : Choller
Datum : 21 November 2002
Onderwerp: Ontslag

Hiermee bevestig ik mijn ontslag uit de functie "fokker" bij GVD B.V.
Graag wilde ik u laten weten dat 31 december 2002 mijn laatste werkdag zal zijn.
Ik wil u graag bedanken voor de ervaring die ik in het bedrijf heb op mogen doen. Ik vond het aangenaam om voor GVD B.V. te mogen werken.

Hoogachtend,

Choller.

-=Einde bericht=-

Dat (inclusief eventuele tik-, schrijf-, spelfouten)
Hoor ik net dat zelfs een collega aan mijn supervisor heeft aangegeven dat het belachelijk vind als ik niet weg mag gaan .

Ik kan me best voorstellen dat het je goed doet dat je collega's je steunen en dat hun verontwaardiging je een steuntje geeft, maar je staat het sterkst omdat je het recht aan je kant hebt.
Als ik jou was, zou ik misschien nog even een extra briefje sturen met een tekst die expliciet uitlegt dat je opzegtermijn van 1 maand gebaseerd is op de Flexwet en dat je dus wettelijk gezien in je recht staat. Kijk, verontwaardiging van je collega's is erg fijn, maar je hebt er feitelijk niets aan, net zomin als de steun van je supervisor die kennelijk niet gaat over het moment dat je volgens het bedrijf kunt vertrekken.

BTW je kunt maar beter proberen te voorkomen dat het een nare zaak wordt met ziekmelden of je laten ontslaan ofzo, want zoiets kan je later nog minder prettige momenten bezorgen. Je hebt ook gewoon recht op je vakantiegeld enzo, dat kunnen ze je niet ontzegge. Niet doen dus, gewoon je recht halen en per 2 januari bij je nieuwe baas beginnen

pi_7021352
Thanx miss_sly.

Ik ga morgen briefje (specifiek met flexwet shit etc) inleveren. Zal vanavond ff schrijven.

...
pi_7056699
Nou ja, ik heb net weer met mijn supervisor gesproken en aangesproken op de flexwet. (ik heb geen brief geschreven want ik weet niet wat ik erin moet schrijven/aanvullen, mijn supervisor weet het ook neit).

Zij zegt (nogmaals) dat iedereen over de mits heenziet (haar stelling: Volgens de wet heb je een opzegtermijn van een maand mits je voor iets anders tekent).

Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen van de rechtshulpburea (nu al 1 week).
De rechtshulp lijn van Pieter Stroms bellen ? (a 70ct p/m).

Hoogstwaarschijlijk wordt een gesprek met de manager, en dan kan ik het shaken want ik word onderuit geluld.
Voor de duidelijkheid, mijn supervisor werkt mee, mijn fucking manager niet (hopelijk ziet ze dit niet).

* Choller is radeloos.

...
pi_7056762
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 11:30 schreef Choller het volgende:
Nou ja, ik heb net weer met mijn supervisor gesproken en aangesproken op de flexwet. (ik heb geen brief geschreven want ik weet niet wat ik erin moet schrijven/aanvullen, mijn supervisor weet het ook neit).

Zij zegt (nogmaals) dat iedereen over de mits heenziet (haar stelling: Volgens de wet heb je een opzegtermijn van een maand mits je voor iets anders tekent).

Hoogstwaarschijlijk wordt een gesprek met de manager, en dan kan ik het shaken want ik word onderuit geluld.
Voor de duidelijkheid, mijn supervisor werkt mee, mijn fucking manager niet (hopelijk ziet ze dit niet).

* Choller is radeloos.

voor de laatste keer, en dan heb ik het denk ik toch echt vaak genoeg gezegd: de 'mits je voor iets anders tekent' geldt ALLEEN als in deze andere afspraak expliciet vermeld wordt dat de werkGEVER een opzegtermeijn heeft die het dubbele is van de opzegtermijn die de werkNEMER heeft!!!

Echt, als in jouw contract niet staat dat jij 2 maanden en zij 4 maanden hebben, geldt hun opzegtermijn niet!!! Alle contracten die niet voldoen aan deze eis, zijn wat betreft de opzegtermijn NIETIG!

Kun je anders niet even een bureau voor rechtshulp bellen? dan heb je meteen antwoord.

pi_7088310
quote:

* Choller is radeloos.

Wat is iedereen hier moeilijk aan het doen zeg?? Meld je ziek onder het motto burn out, redt je het wel even mee. Daarmee maak je het ze moeilijk en willen ze zo snel mogelijk van je af! Daar komt bij kijken dat jij dus ontslagen wordt uiteindelijk, en je in de toekomst verzekerd bent van een uitkering mocht je nog een keer werkeloos worden! Simpel toch!
Altijd blijven lachen
  zondag 1 december 2002 @ 17:58:48 #42
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7088520
Als ik binnen 6 jaar ontslag neem bij mijn werkgever moet ik een boete betalen die kan oplopen tot ¤ 50.000 dus ik kan niet eens ontslag nemen, ook al zou ik het willen... en ja dat is contractueel vastgelegd..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 1 december 2002 @ 18:56:16 #43
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7089354
quote:
Op zondag 1 december 2002 17:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ik binnen 6 jaar ontslag neem bij mijn werkgever moet ik een boete betalen die kan oplopen tot ¤ 50.000 dus ik kan niet eens ontslag nemen, ook al zou ik het willen... en ja dat is contractueel vastgelegd..
Dat is minder
pi_7090062
quote:
Op zondag 1 december 2002 17:45 schreef Femke13 het volgende:

[..]

Wat is iedereen hier moeilijk aan het doen zeg?? Meld je ziek onder het motto burn out, redt je het wel even mee. Daarmee maak je het ze moeilijk en willen ze zo snel mogelijk van je af! Daar komt bij kijken dat jij dus ontslagen wordt uiteindelijk, en je in de toekomst verzekerd bent van een uitkering mocht je nog een keer werkeloos worden! Simpel toch!

Ziekmelden om ontslagen te worden of ontslag te nemen lijkt me niet zo geslaagd, je maakt er geen vrienden mee bij het bedrijf. En ook al ga je er weg, 't kan handig zijn dat netjes te spelen zodat je ze ook later nog eens als referentie ofzo kunt gebruiken, mocht dat nodig zijn.

Ik denk dat een briefje beter is, met als strekking iets van:

Naar aanleiding van mijn schrijven dd. 21 november 2002 wijs ik u erop dat de wettelijke opzegtermijn volgens de Flexwet 1 maand bedraagt. Derhalve zal mijn laatste werkdag voor <bedrijf> 31 december 2002 zijn.

Je wijst terug naar de al eerder geschreven ontslagbrief, dus wat dat betrefft kunnen ze je weinig maken als je dat de komende week inlevert. Ze waren immers al op de hoogte en hadden kunnen/moeten weten dat je per 1 januari wegbent.

zondag 1 december 2002 @ 19:54:49 #45
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7090342
quote:
Op zondag 1 december 2002 18:56 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Dat is minder

Ik was toch niet van plan weg te gaan dus 't geeft niet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 2 december 2002 @ 08:53:59 #46
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_7097448
ok, dus de opzegtermijn bij iedere willekeurige functie kan nooit meer dan 1 maand bedragen?! ik vind 't een beetje raar klinken, als jij tekent voor een opzegtermijn van 2 maanden dan heb je dus een stuk onzin ondertekend?
bedoelen ze niet dat het in principe 1 maand is tenzij anders vermeld?
  maandag 2 december 2002 @ 12:30:03 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_7100242
quote:
* Choller is radeloos.
MissSly Volgens mij heeft ze het nu al 100.000 keer opgeschreven, duidelijker kan het niet. Ze heeft de halve brief notabene al geschreven ergens hierboven!

Hoe is de stand van zaken nu?

maandag 2 december 2002 @ 12:42:12 #48
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7100422
quote:
Op maandag 2 december 2002 08:53 schreef Northpole het volgende:
ok, dus de opzegtermijn bij iedere willekeurige functie kan nooit meer dan 1 maand bedragen?! ik vind 't een beetje raar klinken, als jij tekent voor een opzegtermijn van 2 maanden dan heb je dus een stuk onzin ondertekend?
bedoelen ze niet dat het in principe 1 maand is tenzij anders vermeld?
De opzegtermijn kan altijd meer dan 1 maand bedragen zolang de opzegtermijn voor de werkgever maar dubbel zo lang is.
  maandag 2 december 2002 @ 13:19:31 #49
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_7100960
Tja beste mensen,

het Nederlandse recht is voor sommigen onder ons niet te volgen. Miss_Sly heeft het fantastisch uitgelegd.

*Saabmans verdenkt MIss_Sly ervan stiekem advocaatje te zijn

Moderator maandag 2 december 2002 @ 21:21:30 #50
5428 crew  miss_sly
pi_7110111
Dank voor de lof, ik zou er bijna verlegen van worden

Ik ben niet stiekem een advocaatje hoor, heb het gewoon zelf bij de hand gehad halverwege dit jaar, dus ik weet dat het klopt Mijn overgang naar een andere werkgever werd door mijn toenmalige werkgever als verraad beschouwd en hij zou me echt niet met een maand opzegtermijn hebben laten gaan als ie dat niet had gehoeven

Intussen ben ik wel benieuwd naar hoe het afgelopen is; de tip van Light vond ik erg goed, zo'n brief is natuurlijk erg duidelijk!

dusse...Choller...how's life?

maandag 2 december 2002 @ 21:31:00 #51
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7110292
quote:

Nee tenzij je voor iets anders tekent, maar dan nog... Een overeenkomst is slechts geldig, indien (of mits ) de wet geen andere bedingen kent. M.a.w. Mijn baas kan van alles in mijn contract zetten en ik kan dat tekenen, op het moment dat blijkt dat de wet een bepaling verbiedt is het hele contract ongeldig, al staan er mijn handtekening, zijn handtekening, die van de Paus en die van God onder.

En in tegenstelling tot wat ik eerder in dit forum las: de wet gaat ook boven de CAO. Een CAO kan NOOIT een bepaling bevatten die in strijd is met de wet...

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  maandag 2 december 2002 @ 22:37:19 #52
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_7112004
quote:
Op maandag 2 december 2002 12:42 schreef amnesiac het volgende:

[..]

De opzegtermijn kan altijd meer dan 1 maand bedragen zolang de opzegtermijn voor de werkgever maar dubbel zo lang is.

sorry, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk
wat houdt de opzegtermijn van de werkgever in? houdt dat in dat als de werkgever mij ontslaat dat ik daar dan nog 4 maanden (bijvoorbeeld) mag blijven werken en dat mijn opzegtermijn daardoor max. 2 maanden is?
pi_7112144
quote:
Op maandag 2 december 2002 22:37 schreef Northpole het volgende:

[..]

wat houdt de opzegtermijn van de werkgever in? houdt dat in dat als de werkgever mij ontslaat dat ik daar dan nog 4 maanden (bijvoorbeeld) mag blijven werken en dat mijn opzegtermijn daardoor max. 2 maanden is?

Als jij een opzegtermijn van 2 maanden hebt dan moet je 2 maanden van tevoren aangeven dat je weggaat. Dus op het moment dat je je vertrek aankondigt moet je nog twee (kalender)maanden blijven werken. Je werkgever heeft dan een opzegtermijn van 4 maanden. Dus als'ie je wil ontslaan en een ontslagvergunning krijgt dat je nog 4 (kalender)maanden kunt blijven werken voordat je niet weer terug hoeft te komen. Ontslag op staande voet is uiteraard een uitzondering.

Tenminste, zo lijkt het mij.

dinsdag 3 december 2002 @ 09:23:53 #54
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7117249
quote:
Op maandag 2 december 2002 22:37 schreef Northpole het volgende:

[..]

Je zou anders eens de vakbond kunnen bellen, of een rechtswinkel of zo...
  dinsdag 3 december 2002 @ 11:52:36 #55
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_7119615
Ontslag op staande voet is inderdaad een uitzondering op die regel. In geval van ontslag op staande voet zijn dan ook heel zwaarwegende argumenten nodig, zoals diefstal of iets dergelijks.

In Nederland geldt een zogenaamd 'Dwingend recht'. Dat betekent dat je in een contract alles mag afspreken, als het maar niet in strijd is met dwingend recht. Zo kun je in een arbeidsovereenkomst de meest gruwelijke voorwaarden over opzegtermijnen opnemen. Dit is echter niet geldig omdat het in strijd is met dwingend recht. Een dergelijke overeenkomst kun je dan ook zonder problemen tekenen omdat je je er toch niet aan hoeft te houden. Als het eenmaal bij de rechter komt, zal de rechter zeggen dat het in strijd is met de geldende wetsbepalingen en zal het contract nietig verklaren (niet verklaren = als hadde het nooit bestaan).

dinsdag 3 december 2002 @ 12:54:57 #56
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7120501
Voor iedereen die het niet duidelijk is heb ik nog het één en ander nagevraagd bij een collega van mij.

In Boek 7 titel 10 van het Burgerlijk Wetboek, staat in art. 672 het één en ander geregeld m.b.t. opzegtermijnen.

Hierin staat ook de bepaling in lid 6 dat de opzegtermijn voor de werkgever niet korter kan zijn dan het dubbele van die voor de werknemer.

Met andere woorden jij hebt 2 maanden opzegtermijn dus de opzegtermijn voor de werkgever moet tenminste 4 maanden (het dubbele) bedragen anders is de arbeidsovereenkomst nietig. Een afwijking hierop zou in de collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) geregeld zijn.

pi_7121243
Als de opzegtermijn voor der werknemer 1 maand is geldt dat ook voor de werkgever, dan hoeft de werkgever dus niet de dubbele termijn in acht te nemen. Bij langere opzegtermijnen wel. In een CAO kunnen uitzonderingen staan (als voor de hele CAO geldt dat de opzegtermijn voor werkgever en werknemer 2 maanden is dan is dat volgens mij geldig en mag het ook in contracten staan).
  dinsdag 3 december 2002 @ 15:18:33 #58
545 dop
:copyright: dop
pi_7123244
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h347.htm

hier staat een een ander omschreven

handige site trouwens http://www.arbeidsrechter.nl als je meer vragen hebt over arbeids recht
mischien wel een idee om een sticky topic te maken met dergelijke links voor dit forum deel

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 3 december 2002 @ 17:49:05 #59
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7125612
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 13:39 schreef Light het volgende:
Als de opzegtermijn voor der werknemer 1 maand is geldt dat ook voor de werkgever, dan hoeft de werkgever dus niet de dubbele termijn in acht te nemen. Bij langere opzegtermijnen wel. In een CAO kunnen uitzonderingen staan (als voor de hele CAO geldt dat de opzegtermijn voor werkgever en werknemer 2 maanden is dan is dat volgens mij geldig en mag het ook in contracten staan).
Ook bij een opzegtermijn van 1 maand voor de werknemer dient de werkgever hetgeen geschreven in lid 7 in acht te nemen, m.a.w. hij heeft een opzegtermijn van 2 maanden.
  Moderator maandag 9 december 2002 @ 12:18:13 #60
5428 crew  miss_sly
pi_7220040
Choller
hoe staan de zaken?
pi_7220541
O.K. tijd voor een update. Ik was afgelopen week vrij vandaar mijn afwezigheid hier . Tip: heerlijk om eens 1 week niet aan een pc te zitten.
quote:
Op zondag 1 december 2002 19:35 schreef Light het volgende:

[..]

Ziekmelden om ontslagen te worden of ontslag te nemen lijkt me niet zo geslaagd, je maakt er geen vrienden mee bij het bedrijf. En ook al ga je er weg, 't kan handig zijn dat netjes te spelen zodat je ze ook later nog eens als referentie ofzo kunt gebruiken, mocht dat nodig zijn.

Ik denk dat een briefje beter is, met als strekking iets van:

Naar aanleiding van mijn schrijven dd. 21 november 2002 wijs ik u erop dat de wettelijke opzegtermijn volgens de Flexwet 1 maand bedraagt. Derhalve zal mijn laatste werkdag voor <bedrijf> 31 december 2002 zijn.

Je wijst terug naar de al eerder geschreven ontslagbrief, dus wat dat betrefft kunnen ze je weinig maken als je dat de komende week inlevert. Ze waren immers al op de hoogte en hadden kunnen/moeten weten dat je per 1 januari wegbent.

Thanx dit brief heb ik nodig, ik zal dit naar hen sturen (geen copyrights toch ?).

Natuurlijk had ik een email gestuurd naar Bureau voor Rechtshulp.
Hun antwoord:

quote:
Uw vraag:
U vraagt zich af of er voor u een opzegtermijn geldt van een maand dan wel van twee maanden. Wanneer in uw contract de clausule is opgenomen dat voor beide partijen een opzegtermijn is van twee maanden, dan is er inderdaad een sprake van een nietig geding. Dit beding is nietig omdat het in strijd is met de Flexwet. Voorzover mij bekend eis er bij XXX (ach ja..Gay electronics) geen CAO van toepassing zodat de wet geldt. Dit betekent dat nu er sprake is van een nietige opzegtermijn de wettelijke opzegtermijn van een maand voor u geldt.
Miss Sly. IK begrijp dat ik als een zeurderig type overkomt. Probleem is dat ik dit moeilijk bij HEN hard kon maken, want ze lullen me eruit. Met bovenstaand duidelijk brief (ook die van Light) heb ik duidelijk iets wat ik verder mee kan. Nogmaals, ik ben erg slecht in dit soort zaken. Jouw adviezen hebben mij goed erg geholpen...maar zolang zij dit niet wil zien dan weet ik dat ik mijn vakantiegeld pas eind januari krijgt en dat we dan op een onvriendelijk manier van elkaar afscheid nemen en dat wil ik niet.

Ik geef natuurlijk een update wanneer er iets nieuws te melden is.

...
pi_7247350
Nou,

Net een (mooie) dame van HRM bij gekomen. Zij heeft me in de CAO laten zien dat ze wel afweken hiervan en dat wat ik had getekend geldig is volgens de wet.

Enigste wat overblijft is een afspraak maken met de "superbaas".

ohh ohh ohh....dit wordt moeilijk.

Laterz... (morgen waarschijnlijk een gesprekje).

P.S. Ik wist het gewoon dat ze geen fouten konden maken in dat contractje. het is een groot (erg groot) Bedrijf en dat moest dus fout gaan.

Komt neer op mijn onderhandelende skillz, and i'm fucking bad in that.

Iemand advies....is altijd welkom, ik zal ze morgenochtend lezen.

...
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:06:03 #63
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7247608
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 15:56 schreef Choller het volgende:
Nou,

Net een (mooie) dame van HRM bij gekomen. Zij heeft me in de CAO laten zien dat ze wel afweken hiervan en dat wat ik had getekend geldig is volgens de wet.

Enigste wat overblijft is een afspraak maken met de "superbaas".

ohh ohh ohh....dit wordt moeilijk.

Laterz... (morgen waarschijnlijk een gesprekje).

P.S. Ik wist het gewoon dat ze geen fouten konden maken in dat contractje. het is een groot (erg groot) Bedrijf en dat moest dus fout gaan.

Komt neer op mijn onderhandelende skillz, and i'm fucking bad in that.

Iemand advies....is altijd welkom, ik zal ze morgenochtend lezen.

Tja, de onderliggende toon zal moeten zijn, dat het met onwillige honden kwaad hazen vangen is. Als zij niet meewerken loop je die nieuwe baan mis en dat zal niet echt je inzet bij deze baas ten goede komen, lijkt me.. Dus krijgen ze minder aan je..

Of je kunt een beroep doen op zijn ervaring. 'wat zou u doen in mijn schoenen?' en 'Weet u nog toen u jong was?' en zo...

pi_7446755
Update:

Toch maar de moed genomen en met mijn baas gesproken. Zij reageerde rustig en zei dat mijn nieuwe werkgever haar moest bellen. Met een toch slechte gevoel heb ik dit aan mijn nieuwe wg doorgegeven. Zij had dit gedaan en mijn baas had voorgesteld of ik nog 2 weken kon blijven. Nieuwe WG zei dat het of wel of niet, dus of ik begin om 1 januari , of ze willen mij niet meer (iets in die trend). Ik begrijp het ook, gezien de omstandigheden.

Dus vanmiddag nog gesprek tussen mijn bazen hier en dan krijg ik uitslag.

Ik vind het behoorlijk kut om zo te beginnen, kans is groot dat het dus toch goed uitkomt maar dan zal ik zeker aan mijn nieuwe wg vertellen (Lees: slijmen) dat ik hoop dat dit niet een negatieve invloed op onze samenwerking zal hebben.

...
pi_7449012
O.K. Niemand kan beslissen.

Dus gingen ze mijn collega's vragen.
Er zijn vandaag 6 aanwezig. stand nu is 3-1 VOOR
2 nog zijn in bespreking (alleen maar een moet nog ja zeggen).

*ongeduldig is*

Nou ja edit dan maar. Het ziet er goed uit maar noch niet officieel.
4-0-1

[Dit bericht is gewijzigd door Choller op 20-12-2002 15:04]

...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')