Nu heb ik deze tweede kerstdag bij mijn schoonouders gegeten.
Op zich is dat niet zo'n probleem, die ouwe van haar is relaxed, haar moeder kwekt de hele tijd aan één stuk door maar dat is ook geen doodwond.
De pest kwam voorgaande jaren altijd van de overige kroost van het nest.
Mijn schoonzus is een mooie maar labiele jankfontein die bij iedere samenkomst de kans grijpt een dramasolo neer te zetten met zielig verhaal en tranen.
Dat viel dit jaar gelukkig mee, ze heeft nu één of andere hipster aan de haak geslagen waar ze gelukkig mee schijnt te zijn, ze lebberen elkaar constant af en gaan uren over elkaar door maar als ik toch moet kiezen dan heb ik dat liever dan dat ik meegezogen word in één of ander drama.
De grootste bron van ergernis is altijd toch wel mijn zwager geweest.
Dat is echt zo'n trendy kakker die bij een adviesbureau werkt voor weet-ik-veel-wat en heeft als vaste strategie altijd een arsenaal aan diepgravende vragen te stellen om vervolgens met bedekte termen iemand naar beneden te halen en met een laf glimlachje te kakken te zetten.
Echter heeft hem dat een keer een onderonsje met mij opgeleverd waarin ik mijn vingerafdrukken om zijn luchtpijp tatoeëerde met de waarschuwing dat ik hem door had en dat ie aan mij de verkeerde had, de optie die ik hem voorschotelde was kiezen of delen.
Sindsdien heb ik het rustig met hem.
Hij heeft het over van alles en nog en en praat tegen iedereen en laat mij links liggen omdat ie in zijn broek schijt.
Ik vind dat prima, ik heb hem niks te melden en heb er zo geen last van.
Mijn vriendin echter vond dat ie mij te veel negeerde en nam hem apart.
Met als gevolg dat toen ie aan tafel terug kwam hij weer als vanouds begon met geacteerde belangstelling vragen te stellen over mijn werk en familie.
Omdat ik niet op de hoogte was van het feit dat ie dit deed omdat mijn vriendin hem hiertoe had aangezet dacht ik dat ie wederom op de oude toer begon.
Met als resultaat dat ik keihard vroeg waar ie naar toe wilde?
Omdat ie geen concreet antwoord kon geven en begon te hakkelen stond ik op van tafel, greep hem bij zijn stropdas en trok hem met zijn kop over de tafel heen.
Daarbij stootte ie de gloeiend hete braadpan met kip om die met jus en al bij de hipster van mijn schoonzus over zijn gulp ging die vervolgens van schreeuwend van pijn een indianendans ging doen en waarbij ie met zijn armen begon te slaan en mijn schoonzuster die naast hem zat per ongeluk een blauw oog sloeg.
Die begon daarop hysterisch te janken en toen mijn schoonvader opstond om mij en mijn zwager uit elkaar te halen viel ie daarbij voorover op de uitschuifbare tafel die daardoor in elkaar klapte waarbij het hele menu over hem heen ging.
Resultaat: Schoonzuster en schoonmoeder zaten de hele tijd in de keuken waarbij eerstgenoemde het blauwe oog van haar dachter behandelde.
De hipster en mijn schoonvader waren zich boven aan het omkleden en zouden later op de avond even naar de huisartsenpost rijden om de hipster te laten behandelen voor brandwonden door de gloeiende jus.
Mijn zwager en zijn vriendin zaten met mij en mijn vriendin de boel uit te praten in de huiskamer waarbij die wijven hysterisch begonnen te schreeuwen en wilde weten wat er tussen ons aan de hand was.
Toen wij duidelijk zeiden dat er niks meer was maar dat het juist door de bemoeienis van mijn vriendin kwam dat de boel begonnen was was het huis helemaal te klein.
We zijn toen allemaal zonder afscheid en beste wensen weer naar huis gegaan met een schuin smoelwerk.
Toen ik alles in gedachten zo als een film afdraaide in de auto en onderweg gestopt ben voor een pakje sigaretten viel me het op dat mijn vriendin in tegenstelling tot wat ik gewend was de hele tijd onderweg naar huis haar bek tegen me dicht hield, en dat twee uur lang...
Maar omdat ik haar niet aan durfde kijken en strak voor me uit bleef kijken merkte ik pas toen ik thuis kwam dat ik haar bij de benzinepomp had laten staan...
Klacht: mobiele telefoons thuis laten met dit soort uitstapjes om de ''gezelligheid niet te verstoren'' blijkt geen verschil te maken en achteraf toch ook niet zo'n goed idee...
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 26-12-2015 23:50:35 ]