quote:Op zondag 27 december 2015 19:51 schreef MarieAlice het volgende:
Dus. Twee weken geleden gaf Marie aan bijleskindje van 11 de opdracht om een liedje dat ze leuk vond te vertalen naar het Frans. Want dan hield ze zich daar toch mee bezig en dan zou ze na de vakantie misschien nog iets weten zonder dat ze daarom alleen grammaticaoefeningen zou moeten maken.
Vandaag kreeg ik een kwade mail van haar mama. Bleek het kind 'kusjesdag' vertaald te hebben met en midden op een familiefeest zijn beginnen zingen over 'jour baiser' (neukendag).
Zucht.
quote:Op zondag 27 december 2015 19:51 schreef MarieAlice het volgende:
Dus. Twee weken geleden gaf Marie aan bijleskindje van 11 de opdracht om een liedje dat ze leuk vond te vertalen naar het Frans. Want dan hield ze zich daar toch mee bezig en dan zou ze na de vakantie misschien nog iets weten zonder dat ze daarom alleen grammaticaoefeningen zou moeten maken.
Vandaag kreeg ik een kwade mail van haar mama. Bleek het kind 'kusjesdag' vertaald te hebben met en midden op een familiefeest zijn beginnen zingen over 'jour baiser' (neukendag).
Zucht.
Als ze ook nog op Fok! Komt rondhangen, heb ik het helemaal verkorven bij die moeder peisk.quote:Op zondag 27 december 2015 19:53 schreef DumpTruck het volgende:
[..]Is dat kind van de kaart omdat we het hier altijd omschrijven als Fucking Kusjesdag
?
Deze zul je moeten vertalen voor de Nederlandersquote:Op zondag 27 december 2015 20:20 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Als ze ook nog op Fok! Komt rondhangen, heb ik het helemaal verkorven bij die moeder peisk.
"Jour baiser, jour baiser, jour baiser, jour baiser,
Tout se peut et rien se peut pas!"
Oy vey.
DUIZEND MENSEN OM ONS HEENquote:Op zondag 27 december 2015 19:53 schreef DumpTruck het volgende:
Is dat kind van de kaart omdat we het hier altijd omschrijven als Fucking Kusjesdag
?
Ze wilde dus gewoon het refrein van kusjesdag vertalen, maar ze maakt ervan:quote:Op zondag 27 december 2015 20:24 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Deze zul je moeten vertalen voor de Nederlanders(ik spreek geen woord Frans)
"Parce que c'est jour baiser!"quote:Op zondag 27 december 2015 20:29 schreef bogtrotter het volgende:
[..]
DUIZEND MENSEN OM ONS HEEN
NIEMAND BLIJFT VANDAAG ALLEEN
EN WE TELLEN SAMEN AF
VIER DRIE TWEEN EEN
Hahaha, geweldig. Dat zal redelijk awkward geweest zijn dan.quote:Op zondag 27 december 2015 20:29 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ze wilde dus gewoon het refrein van kusjesdag vertalen, maar ze maakt ervan:
"Neukendag, neukendag, neukendag, neukendag,
Alles kan en niets mag niet!"
En alles in het liedje dat verder met kussen te maken had, werd dus ook als 'neuken' vertaald. En dat heeft ze gezongen op een groot familiefeest met Franse familie aanwezig die natuurlijk niks van k3 kennen en die nu compleet van hun melk zijn, vooral de 80 jarige groottante.
En met kabouter Plop, Maarten.quote:Op zondag 27 december 2015 20:35 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Gert die een kaartje legt met de burgemeester in het dorp van Samson en Gert?
Is die blonde zijn dochter of zijn vriendin?quote:Op zondag 27 december 2015 20:37 schreef rowan634 het volgende:
[ afbeelding ]
gert junior mag er best wel zijn heur
Ja, aangezien ze dan ook nog eens de wereld ging verleiden ipv versieren met een glimlach en ze met een neukbeurt gaat zeggen dat ze van hen houdt, haar vriendje, oma en broertje...quote:Op zondag 27 december 2015 20:34 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Hahaha, geweldig. Dat zal redelijk awkward geweest zijn dan.
Geef jij les aan Franse kinderen trouwens? Of was het een Vlaams kind met Franse/Waalse familie?
vriendin denk ikquote:Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Is die blonde zijn dochter of zijn vriendin?
Oh echt? Dacht dat dat de vriendin van z'n zoon was...quote:Op zondag 27 december 2015 20:41 schreef rowan634 het volgende:
[..]
vriendin denk ik
de linkse is zijn dochter
nee die donkere is Gert's dochter. Die heeft ook een rol in een S100 serie nu volgens mijquote:Op zondag 27 december 2015 20:43 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Oh echt? Dacht dat dat de vriendin van z'n zoon was...
Gheghequote:Op zondag 27 december 2015 20:41 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ja, aangezien ze dan ook nog eens de wereld ging verleiden ipv versieren met een glimlach en ze met een neukbeurt gaat zeggen dat ze van hen houdt, haar vriendje, oma en broertje...
Leuk zeg, zo zorg je er in ieder geval voor dat je 2 talen vloeiend beheerst. In Nederland had/heeft iedereen een bloedhekel aan Frans (althans, al mijn leeftijdsgenoten) dus ik schreef altijd alles op spiekbriefjes en zo haalde ik toch mijn tentamens. Ik ken eigenlijk niemand in mijn directe omgeving die goed Frans spreekt. Wel goed Duits, dat is in Nederland nog steeds populairder/gebruikelijker. (En Engels uiteraard)quote:Eum, allebei eigenlijk. Ik geef bijles Frans, Nederlands, Duits, Latijn en Geschiedenis aan kinderen die lang niet naar school kunnen omwille van ziekte of revalidatie. Maar omdat ik in Brussel zit, zijn die kindjes soms Nederlandstalig en soms Franstalig. Maar dat ben ik gewend van thuis, dus ja.
Ja, sorry, ik bedoelde die blonde, dacht dat die het leif van Viktor was.quote:Op zondag 27 december 2015 20:45 schreef rowan634 het volgende:
[..]
nee die donkere is Gert's dochter. Die heeft ook een rol in een S100 serie nu volgens mij
[ afbeelding ]
ze is ook BF's met Marthe
ja die blonde is zn vriendin ja denk ikquote:Op zondag 27 december 2015 20:46 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ja, sorry, ik bedoelde die blonde, dacht dat die het leif van Viktor was.
Je waardering daalt hoor.quote:Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Kabouter Plop was redelijk kut, de burgemeester was een held.
Ze is 37, die vriendin. Valt opzich nog mee qua leeftijd.quote:Op zondag 27 december 2015 20:41 schreef rowan634 het volgende:
[..]
vriendin denk ik
de linkse is zijn dochter
Mja, mijn familie woont in Vlaanderen, Wallonië, Italië en G.H. Luxemburg, dus Nederlands, Frans, Duits/Lëtzebuergesch en Italiaans waren bij ons nogal altijd aanwezig.quote:Op zondag 27 december 2015 20:46 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Gheghe
[..]
Leuk zeg, zo zorg je er in ieder geval voor dat je 2 talen vloeiend beheerst. In Nederland had/heeft iedereen een bloedhekel aan Frans (althans, al mijn leeftijdsgenoten) dus ik schreef altijd alles op spiekbriefjes en zo haalde ik toch mijn tentamens. Ik ken eigenlijk niemand in mijn directe omgeving die goed Frans spreekt. Wel goed Duits, dat is in Nederland nog steeds populairder/gebruikelijker. (En Engels uiteraard)
Srsly? Oost Nederland of Limburg zeker? Bij ons in de Randstad is t echt omgekeerd hoor!quote:Op zondag 27 december 2015 20:46 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Gheghe
[..]
Leuk zeg, zo zorg je er in ieder geval voor dat je 2 talen vloeiend beheerst. In Nederland had/heeft iedereen een bloedhekel aan Frans (althans, al mijn leeftijdsgenoten) dus ik schreef altijd alles op spiekbriefjes en zo haalde ik toch mijn tentamens. Ik ken eigenlijk niemand in mijn directe omgeving die goed Frans spreekt. Wel goed Duits, dat is in Nederland nog steeds populairder/gebruikelijker. (En Engels uiteraard)
meen je nietquote:Op zondag 27 december 2015 20:49 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ze is 37, die vriendin. Valt opzich nog mee qua leeftijd.
Wut, hoe oud is die zoon dan? Zijn Gert z'n kinderen niet rond de 25?quote:Op zondag 27 december 2015 20:51 schreef rowan634 het volgende:
[..]
meen je nietflink leeftijdsverschil dan
ze is nog ouder dan zijn vaders laatste vlam: Josje
effe gegoogled: 20/21 jaarquote:Op zondag 27 december 2015 20:53 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Wut, hoe oud is die zoon dan? Zijn Gert z'n kinderen niet rond de 25?
Oost-Nederland zou je kunnen zeggen, maar ik denk dat je er naast zit hoor. Duits is vanuit de geschiedenis in Nederland altijd de populairste tweede taal geweest, al helemaal voor de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zondag 27 december 2015 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Srsly? Oost Nederland of Limburg zeker? Bij ons in de Randstad is t echt omgekeerd hoor!
Maarreh, baiser is toch ook kussen? Niquer is toch neuken?
quote:Op zondag 27 december 2015 20:58 schreef Poedelpoes het volgende:
Ok het is gewoon de vriendin van Gert
10 jaar verschil is aardig wat, maar kan opzich nog wel toch? (Voor de duidelijkheid, ik heb het de hele tijd al over de vriendin van Gert)quote:Op zondag 27 december 2015 20:51 schreef rowan634 het volgende:
[..]
meen je nietflink leeftijdsverschil dan
ze is nog ouder dan zijn vaders laatste vlam: Josje
HAHAHAH ZIJ IS DIE VANquote:Op zondag 27 december 2015 21:00 schreef rowan634 het volgende:
[..]![]()
![]()
dit is zijn vriendin dan neem ik aan:
[ afbeelding ]
aurelie hendrickx
NIET!!!!quote:
Grappig hoor, van de zuidelijke talen heb ik helaas geen kaas gegeten en dat zal er ook wel nooit meer van komen. Duits en Engels probeer ik goed bij te houden. (Wat betreft Engels lukt dat prima)quote:Op zondag 27 december 2015 20:49 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Mja, mijn familie woont in Vlaanderen, Wallonië, Italië en G.H. Luxemburg, dus Nederlands, Frans, Duits/Lëtzebuergesch en Italiaans waren bij ons nogal altijd aanwezig.
Engels daarentegen... kan ik nog steeds niks van. En als ik het dan eens spreek denken mensen soms dat ik russisch praat.
Het is een sektequote:Op zondag 27 december 2015 21:02 schreef rowan634 het volgende:
[..]
NIET!!!!
omg![]()
allemaal incest daar binnen Studio 100
Ja dat bedoelde ik de hele tijd al maar Rowan begreep het ff verkeerdquote:Op zondag 27 december 2015 20:58 schreef Poedelpoes het volgende:
Ok het is gewoon de vriendin van Gert
Baiser is ook kussen, zoals vrijen ook nog altijd 'een koppel zijn' is, maar toch vooral als 'seks hebben' gebruikt wordt.quote:Op zondag 27 december 2015 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Srsly? Oost Nederland of Limburg zeker? Bij ons in de Randstad is t echt omgekeerd hoor!
Maarreh, baiser is toch ook kussen? Niquer is toch neuken?
Blijft voor mij ook wel echt een van m'n favoriete clips en liedjes, vooral vanwege Kristel. Clip staat ook in betere kwaliteit op youtube trouwens.quote:
Sisi en ik huilden toen we daar waren en Josje deed het dansje niet van ILYBquote:
Dat jullie niet hoorbaar zijn, ik heb een flauw vermoeden dat jullie keihard erover heen schreewden/zongen.quote:Op zondag 27 december 2015 21:21 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Sisi en ik huilden toen we daar waren en Josje deed het dansje niet van ILYB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |