'Vrolijk Pasen! #Herman van Tongerlo'
![12391325_857699824350886_699389444403650744_n.jpg?oh=4884b42579762d60bff998a8daddf69d&oe=56D6223C&__gda__=1461374457_5ede63db08a1d5ff8a598b12b8a0b6f7]()
Ben de laatste tijd deelgenoot van de participatie-samenleving.
Eerst stond m'n maat Jack Schreuders aan de deur met een Kerstpakket. In volle smoking, nog steeds rokend. Het was te donker om te zien of ie een stropdas droeg. Hij droeg een zware doos met vooral snoepgoed. Alsof dit varken zichzelf al niet genoeg vet heeft gemest. Oude maten blijven je altijd trouw. Door dik en dun. Maatje meer maakt dan niet uit, voor deze keer.
Overbuurman uit de Gasthuisstraat, praat ik af en toe mee. Import uit Rotterdam. Uit dezelfde straat als De Scheur. Stond plots voor m'n deur. Of ie kon helpen met het opruimen van de troep op m'n balkon? Met twee handen aangegrepen. Hand in hand kameraden zogezegd. Hij liet er geen gras over groeien overdag. Met een open dak alles weg. Snoei gehegd. Bak koffie ingeschonken. Had ie nog meer geschenken op z'n heupen. Wist van aanpakken. Ik pakte dit kadootje aan. Straks inpakken. Taart heeft ie al voor z'n kiezen gekregen van me.
M'n broer bakt het al helemaal bruin. Ik delegeer me kapot. 'Hier is de Bakker' riep Jan altijd. Het spijs in het gebak wordt door m'n broer verzorgd. Geen thuiszorg nodig. Huis aan huis word ik bediend. M'n broer, tevens beste vriend, weet van aanpakken. Ik grijp deze kans dan ook met beide handen aan. Straks een nieuw flatje. Ben zelf nu al opgeruimd.
Van je vrienden moet je het hebben. Zelfs als Ajacieden hand in hand.
Mooi einde van het jaar. Hoop dat dit gebaar voor meer mensen van toepassing is. Scheur, Marco, Wim, Jacco en Harry ik had me geen beter eindejaars-geschenk kunnen wensen.
[ Bericht 34% gewijzigd door tong80 op 25-12-2015 16:40:26 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !