PrivéDe meest opvallende liefdesbreuken van 20152015 was op liefdesgebied niet bepaald een goed jaar voor heel wat bekende sterren. Zo werd Sabia Enigzek in de steek gelaten door Rafael van der Vaart. Dumpte Virginia haar 42 jaar oudere vriend Peter Jan Rens en zag Sylvie Meis haar zoveelste relatie opnieuw na een korte periode op de klippen lopen.
Over deze breuk werd de afgelopen maanden, en nog steeds, volop gespeculeerd door Duitse en Nederlandse media. Want wat is de reden dat Sabia en Rafael, die zo gelukkig leken en zelfs trouwplannen hadden, afgelopen zomer zo onverwachts een punt zetten achter hun relatie? Rafael zwijgt tot op de dag van vandaag en ook Sabia heeft de ware reden nog niet verklapt. De oom van de voetballer deed echter wel een boekje open: "Ze was alleen op zijn geld uit", gaf hij als reden." Ook de ouders van Rafael reageerden opgelucht. Zij zouden volgens een bron hebben gezegd dat Rafael blij is met de breuk en Sabia nooit meer wil zien.
Het model gaf een paar maanden na de breuk toe dat het beëindigen van de relatie in ieder geval niet haar keuze was en dat haar hart gebroken is. Ook het nieuws dat Rafael na twee maanden al een nieuwe relatie had met de Amsterdamse Christie Bokma, was een grote klap in haar gezicht. Sabia liet weten dat zij door het intense liefdesverdriet kilo's was afgevallen.
Rafael en Sabia hadden ruim twee jaar een realtie. Daarvoor was Rafael samen met Sylvie Meis. Na de scheiding viel hij in de armen van Sabia, de voormalige hartsvriendin van Sylvie.
Sylvie Meis en MomoVanaf begin deze lente zagen we hoe verliefd Sylvie en Momo samen vakantie op tropische bestemmingen vierden, feestjes afliepen in de nachtclub waar Momo werkte en qualitytime met hun samengestelde gezin doorbrachten.
Dat Sylvie en Momo kilometers bij elkaar vandaan woonden, Sylvie woont in Hamburg en Momo in Zürich, was voor het stel geen probleem. De twee vlogen wanneer ze maar konden naar elkaars woonplaats of boekten een ticket naar hun favoriete vakantiebestemming Ibiza. Op dat eiland lagen ze in augustus nog verstrengeld in elkaar op het strand en maakten ze slechts een paar dagen later bekend dat het over en uit was.
"Ik heb besloten een einde te maken aan deze relatie", zei Momo op 7 augustus in een interview. "Ik kan er niets slecht over zeggen. We hebben een mooie tijd gehad. We zijn vrienden. Er zijn geen slechte gevoelens tussen ons. Het zit goed." Het lingeriemodel, dat nooit was loslaat over haar privéleven, wilde alleen kwijt dat het niet Momo's, maar een gezamenlijk besluit was om de relatie te beeďndigen.
Jeroen Nieuwenhuize & KaylaJeroen Nieuwenhuize maakte in september na een huwelijk van drie jaar bekend te gaan scheiden. De Radio538-dj en zijn vrouw Kayla zijn als goede vrienden uit elkaar gegaan. "Het heeft nooit ontbroken aan wederzijdse liefde en we hebben ook geen ruzie. Hoewel het een hele verdrietige tijd is geweest, zijn we nu beide gelukkig met deze situatie."
Lauren Verster & Jort KelderAan de 4 jaar durende relatie van Lauren Verster en Jort Kelder kwamer afgelopen zomer een einde, maar pas in oktober maakte de presentatrice de breuk bekend: "Het is natuurlijk wel verdrietig, we houden van elkaar en we zijn leuk met elkaar."
De reden van de breuk is volgens Jort dat het niet mee werkte tussen het stel. Aan Privé vertelde hij: "Er is niets schokkends gebeurd, maar het ging tussen ons even niet meer. Je mag weten dat ik baal van deze situatie en op dit moment even niet gelukkig ben."
Katja Schuurman & Thijs RömerDe eerste grote en schokkende liefdesbreuk in de Nederlandse showbizzwereld van dit jaar was natuurlijk die van Katja en Thijs. De ouders van Sammie (5) kondigden in februari de scheiding aan. Op dat moment woonde het stel al niet meer samen.
"Als geliefden zijn wij uit elkaar. Wij gaan verder als meer dan goede vrienden en als trotse ouders van onze prachtige dochter Sammie. In tegenstelling tot wat beweerd wordt, ligt de oorzaak van de keuze niet bij derden. Voor ons is dit niet alleen een einde, maar ook een nieuw begin samen", lieten ze in een persverklaring weten.
Dat Katja en Thijs nog op goede voet met elkaar kunnen, bewezen zij toen ze een half jaar na de scheiding nog een keer als gezin op vakantie gingen. En dat terwijl Katja op dat moment al een serieuze relatie had met de 14 jaar jongere Freek, die zij kort na de breuk met Thijs ontmoette.
Ondanks het goede contact en de liefdevolle verstandhouding tussen de ex-geliefden, bekende Römer eerlijk dat hij het wel even lastig heeft gehad met de nieuwe relatie van zijn ex. Maar inmiddels heeft hij er vrede mee en staat hij zelf ook open voor een nieuwe liefde.
Eva Jinek & Freek VonkNet als Katja en Thijs gingen ook Eva Jinek en Freek Vonk niet met ruzie uit elkaar. Ook zij zijn nog steeds goede vrienden en spreken elkaar geregeld aan de telefoon en gaan af en toe zelfs samen uit eten.
Tussen de presentatrice en de bioloog werkte het na twee jaar niet meer. Vanwege hun drukke carričres zagen de twee elkaar steeds minder. "Door het moordende reisschema van Freek en onze chaotische levens is het helaas niet gelukt om het leven samen op te bouwen dat we wilden. Daarom hebben we besloten onze relatie te beëindingen", zo maakte het stel in mei bekend.
De vonk tussen Freek en Eva sloeg over toen hij zijn exotische dierenvrienden kwam showen in haar talkshow Jinek op Zondag. Sinds die tijd was het dik aan en maakte Eva zelfs vrienden met Freeks 'varaanmaat' Johan. Al snel ging het stel - plus Johan - samenwonen in Amsterdam.
Hind & Marcel BoekhoornDe voormalig Idols-deelneemster maakte halverwege december bekend dat de realtie met de 25 jaar oudere miljardair Marcel Boekhoorn op de klippen is gelopen. De reden: Hind's kinderwens kon niet worden vervuld.
In februari 2013 zei Hind nog tegen Privé dat ze heel erg verliefd en gelukkig was. De vader van Hind speelde destijds voor cupido. Hij kende Boekhoorn, die een groot deel van zijn fortuin vergaarde door de verkoop van Telfort en bakkerijketen Bakker Bart, uit het zakenleven. Marcel liet weten Hind een aantrekkelijke vrouw te vinden en een hapje met haar te willen eten.
Peterjan Rens & VirginiaOok aan de relatie van het meest bizarre koppel van Nederland is een eind gekomen. Peterjan Rens en (65) en zijn 42 jaar jongere vriendin Virginia gingen eind november uit elkaar.
"Na vier jaar is het genoeg geweest. Het leven wat ik nu tegemoet ga al in rust zijn met mijn kinderen", schreef Virginia op haar Facebook. Ook deed ze een boekje open over de onstuimige relatie met de gevallen tv-presentator: "Met Peter heb ik vier jaar lang bijna als een zigeuner moeten leven, omdat we weer uit een huis werden gezet of om een andere reden verkasten. Ik heb ruzie met mijn familie gekregen om hem, maar ik heb altijd zijn kant gekozen. Mijn leven is helemaal verwoest, ik heb niets meer."
Hoewel Virginia het helemaal gehad heeft met Meneer Kaktus, zal ze haar best doen om de band met haar ex goed te houden. "We blijven vrienden en doen het beste voor onze dochter Djelisa."