abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6921967
Blijkbaar weten sommige mensen muziek niet op waarde te schatten. Ook fok! doet daar fijn aan mee! Nog geen geblaat over deze band in elk geval.

hier ook maar even de omschrijving van de muziek in het Engels:

quote:
Rising out of the expansive early '90s thrash metal landscape, New York's Prong carved a niche all their own with their minimalist urban take on the genre. After years working as a soundman at New York's CBGB's Tommy Victor (vocals/guitars) drafted doorman Mike Kirkland (bass) and ex-Swans drummer Ted Parsons to form Prong in the mid 80s. The trio's early independent releases Primitive Origins and Force Fed were extremely raw and betrayed their hardcore roots. By the time the group signed with Epic for 1990's Beg to Differ though, Victor and company had transformed into a highly-technical thrash metal outfit, shelling out clinical staccato riffs and start-stop rhythms peppered with subtle melodies and occasional bursts of speed. The album's title track was a minor hit, helping to put the band on the map once it received regular exposure on MTV's Headbanger's Ball.
Ex-Flotsam and Jetsam bassist Troy Gregory replaced Kirkland for 1991's Prove You Wrong which featured another strong single in "Unconditional" but was essentially a creative holding pattern and lost some of the band's momentum. Gregory was soon ousted and supplanted by two ex-Killing Joke and Murder Inc. members in bassist Paul Raven and keyboard player John Bechdel for 1994's Cleansing. Containing arguably their best work, the album saw a slight change of direction towards a more industrial sound, with Victor's precise riffing making way for a greater sense of groove and melody. It did little to increase the group's commercial appeal, however. Prong would disband following 1996's less inspired Rude Awakening. Parsons then went on to join British industrialists Godflesh while Victor toured with goth-punks Danzig, but rumors persist of an eventual Prong reunion. Ed Rivadavia
en hun beste cd:

pi_6921999
Zal er binnenkort een keertje naar luisteren.
  donderdag 21 november 2002 @ 13:08:02 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_6922436
Ik heb die cd, maar vind toch met name de 2 'hitjes' Snap your finger snap your neck en Whose fist is this anyway goed. De resr van het album vind ik wat minder.
Ze waren ook op Pukkelpop dit jaar, tussen de persoonlijke toppers klonk het best goed maar komt toch ergens in de middenmoot voor mij.
Vooral 'Whose fist' is erg lekker in de auto overigens... tenzij je in de file staat, erg frusterend dan.
pi_6922844
Prong heerst! Alle albums zijn tof. Verplichte kost.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_6923669
Oei, zeldzaam... thrash-achtige metal die ik wel om aan te horen vind.
pi_6924057
Ik vind deze beter:

Goeie band overigens, maar toch altijd nét niet...

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_6924810
jah Prong regeert! die 1ste cd is echt goed!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_6924845
spelen geloof ik volgende week donderdag in Vera te Groningen! kaartje 8 euro...bier 1 euro!
pi_6924866
PronG!!!!!!!!!! PROVE YOU WRONG! depend on it! I'll prove you wrohooooong
  donderdag 21 november 2002 @ 15:08:13 #10
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_6924960
Prong heerst de pan uit! Gaat dat zien in 013 en Vera. En kom tot de konklusie dat Prong wel heel erg veel bands van dit moment beinvloed heeft. Korn om maar eens een tamelijk bekende te vermelden
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  donderdag 21 november 2002 @ 15:39:34 #11
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6925850
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:17 schreef Seborik het volgende:
Oei, zeldzaam... thrash-achtige metal die ik wel om aan te horen vind.
Thrash or die!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 21 november 2002 @ 16:49:22 #13
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6927599
quote:
Op donderdag 21 november 2002 15:43 schreef Cynic het volgende:

[..]

Thrash or die!

Hej die bassist van Cynic gaat trouwens zo'n band oprichten met Mike Portnoy he.. En nog een stel. Maar dat zal wel geen prongmetal worden
pi_6927922
quote:
Op donderdag 21 november 2002 15:43 schreef Cynic het volgende:

[..]

Thrash or die!

Dat die-gevoel krijg je wel bij sommige thrashbands.
pi_6928054
quote:
Op donderdag 21 november 2002 16:49 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hej die bassist van Cynic gaat trouwens zo'n band oprichten met Mike Portnoy he.. En nog een stel. Maar dat zal wel geen prongmetal worden

Zijn wel muzikanten die altijd met projecten in de weer zijn. Als ritmesectie van Aghora ook erg okay
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 21 november 2002 @ 23:32:25 #16
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_6935679
Ik ben morgen in Vera te vinden.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_6943968
Goede muziek!

Ik heb de albums Rude Awakening en Cleansing en ik vind ze beide erg goed. Ben nog op zoek naar andere albums.

Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_6945792
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 14:14 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Goede muziek!

Ik heb de albums Rude Awakening en Cleansing en ik vind ze beide erg goed. Ben nog op zoek naar andere albums.

Ik zoek alleen Force Fed nog (het liefst op vinyl). Misschien dat ik het maar eens in V&A ga posten binnenkort
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 november 2002 @ 15:39:13 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_6945870
Beg to differ is m'n favoriet.

En de VERA heeft weer eens een prima band geprogrammeerd.

Beste zaal van Nederland.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_6949431
hahaha..... een ding te melden eigenlijk;

SNAP YOUR FINGERS, SNAP YOUR NECK

Ik weet nog dat ie uitkwam "cleansing" , damn ik kocht em meteen.... wat gaat de tijd toch hard..!!!

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_6951405
schitterende band, leren kennen op m'n 15-16, nooit live gezien. Hebben dan tijdlang op inactief gestaan, dus dacht ik van, oh well...
komen ze dan niet op eens op de affiche van pukkelpop zeker? Heb ze dus eindelijk es live gezien, tjah, heel fijn concertje, hard en strak gespeeld, alleen spijtig toen de zanger/guitarist op z'n bak ging. (bleef wel lekker doorspelen)

zalige band dus, doet me weer lekker 16 voelen...

brave belg
pi_6988983
Damn.... Prong speelde erg strak! Geluid was zelfs een klein beetje TE hard!

schitterend!

maandag 25 november 2002 @ 16:13:47 #23
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_6989110
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Blijkbaar weten sommige mensen muziek niet op waarde te schatten. Ook fok! doet daar fijn aan mee! Nog geen geblaat over deze band in elk geval.

[afbeelding]

hier ook maar even de omschrijving van de muziek in het Engels:
[..]

en hun beste cd:

Hé... Volgens mij heb ik die op vinyl in de kast staan. Ooit gekregen.
De enige reden waarom ik 'm niet al lang geleden heb weggemikt is dat het een knalrode plaat is, en dat er wel kewl uitziet.

Hun muzak is niet echt "my piece of cake".

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  maandag 25 november 2002 @ 16:49:03 #24
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_6989823
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Damn.... Prong speelde erg strak! Geluid was zelfs een klein beetje TE hard!

schitterend!

Het was geweldig Toffe_ellende jammer dat we geen geld hadden om mee te kunnen zuipen te de medeconcertgangers.

En what the fuck deden die corpsballen daar bij dat concert??? Moeten die niet naar Guus Meewis????

[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_6990422
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:49 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Het was geweldig Toffe_ellende jammer dat we geen geld hadden om mee te kunnen zuipen te de medeconcertgangers.

En what the fuck deden die corpsballen daar bij dat concert??? Moeten die niet naar Guus Meewis????

ja, hup naar de drie gezusters!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')