abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158628392
Wij gaan naar vrienden en die hebbem weer andere vrienden uithe kdigd en die hebben ook weer vrienden etc. Dus dat wordt 1 dolle bende. Als de kindjes slapen laten we ze gewoon liggen.

Boaz is niet meer stuk *O*
Vanochtend wederom heerlijk uit kunnen slapen *O*
pi_158628629
F heeft ook wel eens een onderbroekje aan, maar dat is dan omdat alle rompers in de was zitten :')

Fijn Twinkle! Het heeft best lang geduurd toch.

O&N vieren wij ook bij vrienden, campingbedje mee voor F. We zien wel of hij wakker wordt. Geen idee of de buurt waar we het vieren veranderd in een war-zone of dat het beschaafd blijft, we shall see ;)
pi_158629313
Wij gaan O&N vieren bij vrienden van ons die in de buurt van de ouders van Baard wonen. We leggen I dan eerst op bed bij opa en oma, en daarna vertrekken wij pas. Zelf slapen we ook bij de ouders van Baard. Dit klonk een paar weken geleden, toen we het bedachten, als een goed plan, maar inmiddels vind ik het Echt. Niet. Tof dat ik dan niet bij mijn baby dreumes ben. Maar goed, als de nachten zo blijven gaan, zijn we toch voor middernacht alweer terug bij een ontroostbare I. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_158629382
En I is vanochtend uit ons bed gevallen. Ik dacht dat hij naast me lag te slapen en doezelde zelf ook een beetje weg, tot ik ineens een heel harde bonk gevolgd door een hoop gekrijs hoorde. Mijn moederhart, wat doe je. ;(.
pi_158629552
oh dat is zo schrikken DaD! :* gaat het weer met jullie?
verder -O- klinkt het idd niet als een supervooruitzicht. hoop dat jullie toch een leuke avond hebben.

Wij zijn gewoon met zijn 3en thuis en ik zie het wel of W wakker wordt. Vast wel, maar dat zien we dan wel weer.
pi_158630744
Wij gaan naar mijn zus. Als S slaapt laten we haar liggen anders mag ze meekijken.
Vorig jaar wilde ze niet slapen en is ze dus tot 0.15 wakker gebleven ofzo :')

Oh dat is schrikken dad! :*
pi_158631047
Wij gaan, samen met nog 2 paar, naar vrienden. 8 volwassenen en 6 kinderen tussen 1-4 jaar :D Ik ben benieuwd haha. Heb er wel erg veel zin in om iedereen weer te zien.
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:33:07 #168
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_158631227
Oei DaD, dan word je in 1 klap even 10 jaar ouder ;( . Hoe is het nu met hem (en jou)?

Oud op Nieuw vieren we thuis. Draak halen we uit bed voor het vuurwerk, voor het eerst in 4 jaar. De andere jaren sliep ze er namelijk gewoon doorheen.
Piranha laten we liggen als hij er doorheen slaapt.
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:36:06 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158631326
Oei dad geen schade?

Hier komen vrienden met hun dochtertje van een paar maanden ouder. En we zien wel of Lucas erdoorheen slaapt. Ik gok van niet :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158631428
Oef DaD ;(

Wij blijven denk ik thuis. De laatste jaren steeds met goede vrienden en hun familie gevierd, maar ik denk dat ik het qua dreumesslaaps nu wel zo chill vind om thuis te blijven :@ [/huismus]

Ik heb net tijdens L's slaap even onze nieuwe kast in elkaar geklust *O* Opbergruimte *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158631473
Dat is dus niet het toonbeeld van 'rustig aan doen' he JM o|O :P
Maar ruimte is fijn *O*
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:44:10 #172
52229 Chanty
pi_158631575
Lucas blijft maar achter die katten aanjagen hoe vaak ik ook zeg dat dat niet mag. Heeft al zo vaak een tik gehad maar dat maakt kennelijk geen indruk. Iemand nog opvoedtips daarvoor? T is zo sneu voor die beesten
pi_158632698
Ohhh lastig he Chanty :{ Geen tips hier, behalve stug 'aaaaaaai' blijven oefenen.. Ik meen dat Krijgerr ook met dit probleem kampte?

En je hebt gelijk hoor Crump :@ Story of my life...
pi_158633062
JM nu met een stukkie chocola en kopje thee op de bank NIKS doen :*

Chanty hier hetzelfde probleem.
Katten MOE-TEN geaaid gekust en geknuffeld worden F-style.
Kortom lomp en hardhandig en aan hun vel opgetrokken of van de bank gesleurd of ze krijgen een mep.
De ene blijft er stoïcijns bij kijken en klimt weer op de bank. De ander moppert en loopt uiteindelijk weg. Soms bijt hij zachtjes als het hem echt niet meer zint.
Afleiden, samen aaien (as if :') ) en F weghalen bij de katten is het enige dat hier helpt.
Wat dus meestal is hem weghalen keer 10
pi_158634031
Wat is dat toch met dreumessen en katten :X Ik maakte 2 weken terug dit filmpje :')

JM, rustig aan!

DaD, dat is schrikken! Hier is het ook wel eens gebeurd :@ Hoop dat je geen heel hoog bed hebt...
pi_158634102
Leuk om alle O&N plannen te lezen! Wij blijven voor het allereerst in ons leven gewoon thuis. Geen bezoek, niets. We hadden wat uitnodigingen maar allemaal bij vrienden zonder kids en dan hebben we een B die niet gaat slapen….en dan moeten we met de auto en kan 1 van ons dus niet drinken. We hebben wel allemaal lekkere dingen gehaald en laten sushi bezorgen. :P Na 12 uur gaan we de buurt door om overal te borrelen (of de buurt komt bij ons, zou zomaar kunnen). Wij hebben allemaal buren die tot 12 uur in hun eigen huis blijven en daarna dus gaan borrrelen met zijn allen. 2 jaar geleden zijn we daar om half 3 nog bij aangesloten en vorig jaar nadat onze visite weg was en dat wat hartstikke gezellig. We zien wel of B wakker wordt. Hier is het tot een uur of 5 een warzone….4 huizen verderop geven ze met een vriendengroep kapitalen uit aan vuurwerk.

DaD, klinkt naar, zou bij ons ook zo kunnen gebeuren :@

Chanty, B rent altijd krijsend achter de katten aan….dus wij zien de katten amper als B wakker is. ze hebben een eigen kamer dus daar liggen ze de hele dag of ze zitten buiten. Kortom bij ons kan je alleen tips krijgen hoe het niet moet vrees ik.

B was echt zielig vanochtend, moest poepen maar het lukte niet. Hij had echt pijn. Uiteindelijk kwam het er met een hoop gehuil uit. Keihard was het. De gevolgen van een paar dagen minder gezond eten (lees amper vezels en veel snoep etc). Kortom…we gaan weer over op normaal eten we waren een beetje doorgeslagen in 'het is toch vakantie'.
pi_158634250
Aawh dat is echt sneu Exode..

De kat is hier ook een graag gekroeld slachtoffer... maar of zij daar zelf ook blij mee is... :+

Wij bakte cupcakes vandaag O+

:Y)

Zo leuk om dit nu met mijn meisje te kunnen doen, Ik bakte vroeger ook graag met mijn moeder.
S. 2014
J. 2016
pi_158634328
Fazz zo gaat het hier ook, hoofdje op de kat leggen en dan Aaaaaaah zeggen. Hoezo je hoort jezelf terug in de spraak van je kind :')
En vaak nog hardhandiger ook
Maar wat een lief poezelbeest heb je O+

Exode wat naar is dat!
Hoop dat het hem oplucht dat het nu kwijt is en de volgende keer weer normaal is.

DaD :*
De schrik die je hebt kan ik me zo voorstellen!
Hier ook mijn angst met ons bed van 80cm hoog.
Hij heeft ook altijd bij ons in bed zijn slaapzak aan en die heeft 1 van ons dan aan de punt vast zodat mocht hij gaan dat je hem kan opvangen.
Maar ik die de dag dat hij er afzeilt ook hier helaas wel komen.
pi_158635102
Ons bed is ook heel hoog, bijna 80 cm. Gelukkig was hij heel gemakkelijk te troosten en was hij ook al snel weer vrolijk, maar hij heeft wel een flinke blauwe plek op zijn voorhoofd. ;(. Blue, ik houd inderdaad ook altijd een punt van zijn slaapzak vast en ik dacht ook dat ik dat had, maar dat bleek het dekbed te zijn. :X.

I is nu even bij de gastouder, zodat ik wat werk kan doen. Eigenlijk ben ik alleen nog maar bezig geweest met het fotoboek van I's eerste jaar. :').

Gezellig, GM!
  dinsdag 29 december 2015 @ 16:48:30 #180
52229 Chanty
pi_158639949
Wat schattig Fazz O+ wat pikt pluis veel.

Lucas aait over het algemeen wel zacht (waar twee van de drie ook niet van gediend zijn trouwens). Maar hij vindt t dus ookeen leuk spel om ze op te jagen... Nou ja, aanhouder wint zullen we maar zeggen
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:09:34 #181
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_158649346
Haha Fazz die katten van ons waren al 10x weggelopen :D
Hij is er wel heel lief mee!

Geen tips voor katten-jagen.
Wij hebben ook een eigenwijze drol die achter de katten aan gaat.
En die ook ballen uit de kerstboom grist, naar je kijkt of je het wel gezien hebt en dan heel hard weg rent in de hoop dat je er achteraan gaat rennen :')
En lopen/rennen ja.. hij doet niet meer aan kruipen :P

Dad wat een schrik van het bed. Gelukkig kon hij weer snel lachen.

GM wat een boeffie-foto O+

Trouwens nog een gefeliciteerd voor Snoenk en Hilmo! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_158653804
DaD wat zul je geschrokken zijn. Ik denk dat we allemaal als ouders wel eens zo'n moment of zelfs meerdere momenten mee zullen maken. Gelukkig viel het uiteindelijk mee. :*

GM lekker cupcakes. O+

Exode wat sneu dat B zo'n last van zijn ontlasting had. ;( Op zich wel 'fijn' dat je de reden weet en er dus iets aan kan doen.
Wat ontzettend tof dat jullie vriend met B komt spelen. Dat gaat B vast supertof vinden. :Y

Oud en nieuw vieren wij thuis met mijn zusje en zwager. Wij maken T en S wel wakker. Ik weet dat S er sowieso wakker van zou worden en ik wil niet dat hij pas wakker wordt als het geknal is losgebarsten. T zou wellicht door het geknal heen slapen, maar ik neem ook bij hem het zekere voor het onzekere. Het lijkt me namelijk heel naar als ze wakker worden zonder iemand direct in de buurt terwijl er zo'n enorme herrie is buiten. Ik denk dat ik T en S om half 12 wakker maak zodat ze nog even bij kunnen komen en dat ze rond kwart voor 1 weer in bed zullen liggen. Ik ben wel erg benieuwd wat ze ervan gaan vinden.

Ik gooi er nog even een paar foto's in van mijn tweetal. Ze worden zo groot. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158655193
Jeutje NIKKI wat een mannen al! Lekker stel samen O+
S. 2014
J. 2016
pi_158657487
Leuk je man te zien Nikki! Je mannen zijn echt beide een duidelijke mix van jullie twee. Grappig dat ze alledrie zo blond zijn!

Fijn ook dat je jezelf weer een beetje op de rit hebt (had ik nog noet gezegd, wel meegelezen maar niks gepost).

Ook nog even een dikke knuffel voor JufM
Kwak
pi_158662990
Waarom slaapt Stip als ik aan de beurt ben om op te staan maximaal tot 6 uur en kan mijn vriend vaak tot 7 uur blijven liggen? }:| En dan ook lekker droog in z'n bed staan en 'klaar!' roepen he :')

Wat een leukerds Nikki!

En een :* voor JM

Oh, dat is wel schrikken idd DaD! Gelukkig alleen een blauwe plek :) Stip is er een keer afgekukeld, maar toen lag er stomtoevallig een kussen op de grond.

Mijn vriend moet werken met O&N, dus ik ga met Stip naar m'n ouders. Daar is bijna geen vuurwerk dus ik hoop dat hij erdoorheen slaapt. Al heb ik vorig jaar tot 3 uur beneden gezeten met hem omdat hij echt niet wilde slapen.
pi_158663447
Ohh nikki wat een schatjes O+
  woensdag 30 december 2015 @ 08:29:17 #187
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158663556
Nikki wat leuk je kinderen weer eens te zien! En die net uit bed foto O+

GM leuk samen cupcakes bakken O+

Dad :*

En rennende V. Voor rady :o

Oud en nieuw blijven we thuis. Ik laat O. Gewoon slapen maar stiekem hoop ik wel dat ze iets voor 12en zelf wakker word :@

Katten zijn hier ook leuk speelgoed om op te slaan en aan haren te trekken en achter aan te racen :(
De ene laat zich niet zien als O. Er is en die ander vind alles wel prima. Behalve als ze hoger dan O zit, dan krijgt ze wel eens een hengst van de poes.
  woensdag 30 december 2015 @ 08:37:56 #188
348178 NotTheSame
pi_158663648
Nikki O+ !

Dot dat is zoooo herkenbaar hè. Als manlief 'ochtenddienst' heeft slapen ze beide tot 8.00uur of langer, vandaag was ik weer aan de beurt, en jawel hoor, 6.15uur }:|.
Alsof ze het ruiken!

Wij hebben geen huisdieren dus het jaag- en plaagfestijn kennen wij hier niet ;).

Lopende V. van Radyhyn *O* !

Knappe S. van GM O+ !

Hier zijn we weer in de slaapdrama's beland. Bed is lava, van 0 naar totaal overstuur in 2 seconden, en overdag is 45 minuten genoeg om de batterij volgeladen te hebben :r. Gisteravond weer ruim een uur bij hem gezeten voordat hij uiteindelijk in slaap viel, tot 22.00uur en toen begon het festijn weer opnieuw ;(.
pi_158663917
Nikki, wat een coole mannetjes heb jij toch!! Erg leuke foto's O+ Ik ben benieuwd hoe ze het vuurwerk gaan vinden. Ik hoop vooral dat het met name siervuurwerk is....
Haha herkenbaar Dot, B slaapt op zaterdag meestal tot een uur of 07:30 of zelfs 08:00 en dat is mijn uitslaapdag, op zondag is het mijn beurt en is mijnheer tussen 06:15 en 07:00 wakker.

Hier roept B al sinds hij wakker is 'waar blijft M.aud nou?' ons nichtje komt om een uur of 11. We passen vanmiddag op, ze is 4 weekjes jonger dan B dus dat wordt weer dolle pret hier.

En B had vanochtend normale poep, yeaaaaah!
pi_158664386
Wifi deed het weer even dus snel bijgelezen! GM wat een guit heb je toch O+ en NIKKI wat leuk om je jongens te zien, wat worden ze groooot O+ ! DAD wat een schrik :* maar overkomt ons allemaal hoor, A gisteren hier nog van de bank gekukeld (die is lager dan thuis dus ik was even vergeten dat ze er op kan klimmen :@) . Exode yay voor normale poep *O* ! JM rustig aan doen hoor, neem je tijd :* ! Pff NTS, wat vermoeiend -O- hopelijk zijn de slaapdrama's snel over! Fazz ik kan het filmpje hier niet zien, ga 't thuis terugkijken! Poes bij ons thuis is bang voor A, dus als ze twee stappen naar hem toe zet zit hij in de tuin :') . Meestal gevolgd door een "Poe nou?" :D . Rady met een lopende V ^O^ tof!!
pi_158664489
Ik was gisteravond in een soort 'iktwijfelaanalles' bui, qua moederschap en of ik het wel goed doe :{ .

We gaan hier vaak uit eten, wat heel goed gaat, maar A heeft wel veel afleiding nodig bij het wachten aan tafel. Dus boekjes mee, liedjes zingen, samen de menukaart bekijken, nog een liedje, broodje peuzelen, slokje water, etc. Tussendoor roept ze vaak "UIT" en probeert dan uit de stoel te klimmen (wat hier vaak lukt want vaak gammele oude kinderstoelen), en dan zet ik of man haar weer terug en leg uit dat dat niet kan want het eten komt zo, en dan leiden we haar weer af, etc. Soms helpt het, soms wordt het gehuil. Als het te erg wordt tillen we haar soms toch op om even een stukje met haar te lopen tot het eten er is. Ik vond dat eigenlijk wel prima gaan.

Maar gisteravond zat er aan een tafel naast ons een heel rustig meisje van 1,5 dat helemaal niet uit de stoel wilde en gewoon alleen maar naar haar ouders zat te kijken en nu begonnen man en oma ineens dat het misschien beter is om A te negeren als ze 'UIT' roept omdat we haar anders leren dat ze altijd aandacht krijgt als ze dreigt te gaan jengelen. Wat misschien ook wel zo is. Maar ik probeer alleen te voorkomen dat het hele restaurant last heeft van mijn kind.

En doen deden mijn zwangerschapshormonen de ikdoehethelemaalverkeerd-chachacha en moest ik ineens overal om huilen :') .

Maar goed. Hoe doen jullie dit?
pi_158664723
Razz, wij gaan eigenlijk niet uit eten met onze 'ik-kan-absoluut-niet-stilzitten-en-ben-snel-afgeleid' jochie. Niet omdat we dat niet vinden kunnen maar uit gemak. Lunchen doen we wel eens en dat gaat goed, maar ook wij moeten B afleiden en bezighouden tijdens het wachten. Tja....elk kind is anders ook. Gisteren lunchte een vriendin van mijn vrouw en haar dochtertje mee bij ons. Meisje zat lief te eten en B zette de boel op stelten. B zit gewoon nooit stil.

Het is voor een kind volgens mij ook hartstikke saai dus ik vind jou methode juist goed. Entertainment! :)
pi_158665345
Ik zit tegenwoordig wekelijks aan de rand van het zwembad voor de oudste en zie dan moeders met peuters, soms zelfs dreumessen, die dat hele uur naast mama op het bankje zitten wachten tot het weer klaar is. Vaak met een zak koek of chips en een tablet, dat wel. Maar het zit, en blijft zitten. Dat gaat hem écht niet worden met mijn dreumes; die gaat klimmen, roepen, rennen, onderzoeken en waarschijnlijk proberen een paar baantjes mee te zwemmen :')
Uit eten gaan doen we niet, tenzij bijv pannekoekenrestaurant.
Elk kind is anders en de dynamiek in elk gezin is uniek, wat het kind ook vormt. Ik zou niet willen ruilen voor zo'n opzittende peuter, ze krijgen uiteindelijk vanzelf meer besef van de omgeving en worden rustiger. Tot die tijd vouwen we onszelf er wel een beetje omheen. Ik denk dat het vooral heel normaal is als je dreumes geen zin heeft om aan die saaie tafel te blijven zitten wachten :)
  woensdag 30 december 2015 @ 10:51:04 #194
52229 Chanty
pi_158665496
Razz Lucas was bijna 1,5 toen wij in de vakantie uit gingen eten en hij deed het super maar ook wij moesten een heel entertainmentprogramma afdraaien met speeltjes, gek doen, rondlopen, op schoot. En vooral alleen gaan als hij goed geslapen had een en goed humeur had. Heel fijn dat er blijkbaar kindjes zijn die 1,5 a 2 uur rustig aan tafel zitten te kijken maar die zijn in de minderheid. Als ze wat ouder zijn kun je beter uitleggen dat ze moeten blijven zitten ed maar zelfs dan is het normaal dat een kind iets te doen heeft aan tafel. Zolang de rest van het restaurant er geen last van heeft maakt het toch niet uit hoe je het doet?
  woensdag 30 december 2015 @ 10:52:36 #195
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158665542
Razz ik denk echt dat het gewoon het karakter van het kind is. O kan ook heel goed mee uit eten zolang er maar eten is. Maar toetje en koffie slaan we vaak over want geen eten meer :')
Ik denk dat als je A. Negeert het voor niemand meer leuk is. :*
pi_158665677
Ik ga ook niet uit eten met kids.
En als het niet anders kan, alleen een hoofdgerecht en autootjes, puzzels en kleurpotloden mee :')
pi_158665748
Uit eten met Saar betekent hier ook een uitvoering waar circus renz jaloers op zou zijn... :') dus razz, je bent een supermama voor pluis.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 30 december 2015 @ 11:05:04 #198
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158665784
+1 op de rest. Zelfs mijn ontzettend rustige en relaxte peuter is het vrij snel zat aan tafel. Lunch gaat wel prima trouwens :)
pi_158665816
Oh Nikki O+ knappe jongens zijn het!
En lieve foto met grote zus bij de kerstboom

GM O+ heerlijk

Razz
:* elk kind is anders..echt. S.ophie schreeuwt om meer eten terwijl ze nog een volle mond heeft ( ;( ) en E.mma eet lekker rustig en die 'vergeet' je bijna. Zo rustig zit ze aan tafel. S.ara was ook erg rustig maar kletst nu de oren van ons hoofd :+
Nichtje liep altijd weg van tafel en S.ara bleef altijd braaf zitten. Heel erg frustrerend voor mijn zus. (nichtje is maar een week ouder dan S)

Goed nieuws *O*
Bloeduitslag (onderzoek naar risicofactoren trombose) was goed. Mag als ik wil dus weer de pil slikken.
En ik ben begonnen aan een dieet :@ moet nog zo'n 10-15kg af (ben aangekomen -O- )
pi_158665868
Razz ik ga echt nooit uit eten met mijn kindjes want langer als een half uur stil zitten gaat hen gewoon niet worden.

Dus heel fijn dat dat andere kindje het blijkbaar wel trok. Maar jouw kind is echt niet raar en jullie als gezin ook niet :*
  woensdag 30 december 2015 @ 11:22:14 #201
52229 Chanty
pi_158666160
Oh ja je mannen Nikki O+ vooral de foto met papa is cute!

Zoe fijn dat de uitslag goed was!
pi_158666951
Zoe wat fijn een goede uitslag! En wat voor dieet doe je? (Ik geloof niet zo in diëten maar wil na deze zwangerschap toch ook weer eens echt goed aan de slag met mezelf)

Dank voor alle reacties op het uitetenmetdreumes! Heel fijn om te lezen O+ . Ik heb er vannacht (slapen is blijkbaar voor mannen en dreumesen, en niet voor zwangere vrouwen :') ) lang over liggen nadenken maar vooral het 'negeren' staat me tegen. Als ik iemands aandacht vraag en ze doen net alsof ze me niet horen word ik ook woest :') dus ik kan op z'n minst A laten weten dat ik haar hoor en begrijp, maar dat het even niet kan en haar dan een alternatief voor 'UIT }:| ' aanbieden. Overigens: zodra er eten is, is ze stil :D ze smult zo lekker van iedereen mee, heerlijk is dat!

Zou dat 'doeikhetallemaalwelgoed'-gepeins ooit ophouden trouwens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2015 11:53:35 ]
pi_158667099
Sjaak is natuurlijk wat jonger, maar wij zetten hem pas in de kinderstoel op het moment dat er eten is. Daarvoor mag hij op schoot, met ons rondlopen (in de armen), spelen op tafel/de grond etc.

En nee, dat gepeins houdt niet op. Het gras lijkt immers altijd groener...
  woensdag 30 december 2015 @ 12:11:45 #204
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158667395
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Zoe wat fijn een goede uitslag! En wat voor dieet doe je? (Ik geloof niet zo in diëten maar wil na deze zwangerschap toch ook weer eens echt goed aan de slag met mezelf)

Dank voor alle reacties op het uitetenmetdreumes! Heel fijn om te lezen O+ . Ik heb er vannacht (slapen is blijkbaar voor mannen en dreumesen, en niet voor zwangere vrouwen :') ) lang over liggen nadenken maar vooral het 'negeren' staat me tegen. Als ik iemands aandacht vraag en ze doen net alsof ze me niet horen word ik ook woest :') dus ik kan op z'n minst A laten weten dat ik haar hoor en begrijp, maar dat het even niet kan en haar dan een alternatief voor 'UIT }:| ' aanbieden. Overigens: zodra er eten is, is ze stil :D ze smult zo lekker van iedereen mee, heerlijk is dat!

Zou dat 'doeikhetallemaalwelgoed'-gepeins ooit ophouden trouwens?
Het wordt minder :) . In mijn beleving is er op een gegeven moment niet helemaal meer een punt waarop jij het helemaal voor het zeggen hebt. Het kleine minimensje beslist ook mee wat ze zelf wilt. Nu is dat uit, maar beslissen jullie nog dat uit geen optie is en daar is ze zo te horen dik tevreden over. Als ze iets ouder is kan UIT nog steeds die behoefte zijn, maar kan je ook aan haar duidelijk maken (en dat ze dat begrijpt en naar handelt) dat uit betekend dat ze ergens op 1 locatie gaat spelen en niet iedereen daar lastig valt. Dan kan je volgensmij ook een zoet kind hebben die en mensen niet lastig valt en uit is.

Nou ja lang verhaal kort: het wordt minder omdat zij ook meer mee gaat beslissen in de 'goed doen' factor.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158667475
Wij zetten I ook pas aan tafel als het eten er is. :). Verder vind ik het doodnormaal klinken, Razz! Ik was laatst zonder I met mijn zus ergens aan het lunchen en aan het tafeltje naast ons was een kindje van net 1 de hele tijd rustig in de kinderstoel beetje om zich heen aan het kijken. Wat? I zou al op tafel gezeten hebben. :').

Nikki, wat een leuke foto's! Die blozende wangetjes op de netuitbedfoto zijn zo schattig. I heeft dat ook. En Baard ook nog vaak. Daar ben ik zo verliefd op. :@.

Ik had vanochtend bedacht dat ik maar eerst werk moest gaan maken van speelgoed opruimen als I klaar is met het spelen ermee. Aan het einde van de dag is het hier altijd een soort war zone. :+. Dat ging dus zo...
I speelt met de trein met veertig blokjes. Op een gegeven moment besluit hij dat hij daar klaar mee is en trekt twaalf van zijn lievelingsboekjes uit de kast, dus ik ga de trein opruimen. I denkt: 'oh tof mama, samen met de trein spelen!' en gaat spelen met de trein die ik net heb weggezet. Ik loop naar de boekjes en zet ze weer terug in de kast. I denkt: 'oh tof mama, samen boekjes lezen!' en pakt een boekje. Ik loop naar de trein en zet die weer weg. I denkt...
Hallo war zone. :Y) .
pi_158667813
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:49 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik was gisteravond in een soort 'iktwijfelaanalles' bui, qua moederschap en of ik het wel goed doe :{ .

We gaan hier vaak uit eten, wat heel goed gaat, maar A heeft wel veel afleiding nodig bij het wachten aan tafel. Dus boekjes mee, liedjes zingen, samen de menukaart bekijken, nog een liedje, broodje peuzelen, slokje water, etc. Tussendoor roept ze vaak "UIT" en probeert dan uit de stoel te klimmen (wat hier vaak lukt want vaak gammele oude kinderstoelen), en dan zet ik of man haar weer terug en leg uit dat dat niet kan want het eten komt zo, en dan leiden we haar weer af, etc. Soms helpt het, soms wordt het gehuil. Als het te erg wordt tillen we haar soms toch op om even een stukje met haar te lopen tot het eten er is. Ik vond dat eigenlijk wel prima gaan.

Maar gisteravond zat er aan een tafel naast ons een heel rustig meisje van 1,5 dat helemaal niet uit de stoel wilde en gewoon alleen maar naar haar ouders zat te kijken en nu begonnen man en oma ineens dat het misschien beter is om A te negeren als ze 'UIT' roept omdat we haar anders leren dat ze altijd aandacht krijgt als ze dreigt te gaan jengelen. Wat misschien ook wel zo is. Maar ik probeer alleen te voorkomen dat het hele restaurant last heeft van mijn kind.

En doen deden mijn zwangerschapshormonen de ikdoehethelemaalverkeerd-chachacha en moest ik ineens overal om huilen :') .

Mijn kind is inmiddels bijna 4 en heeft nog steeds 0 zitvlees. Meestal roept hij al kauwend op zijn laatste "magikvantafelikwilspelen!" :') Het kost nog steeds moeite om hem ervan te overtuigen dat het beleefd is te wachten tot op zijn minst iedereen klaar is met eten voor hij van tafel weggaat. Inmiddels is hij oud genoeg dat hij vatbaar is voor zulke rationele argumenten. Ik denk niet dat het opvoeding is, maar gewoon temperament en bewegingsdrang. Hij speelt ook nooit aan tafel en tekenen en puzzelen doet hij ook het liefst staand. Negeren helpt hier in ieder geval niet.

Wat ik doe is dat ik plekken uitzoek waar hij een beetje rond kan dartelen, liefst met een speelhoek. Als het eten komt moet hij aan tafel komen en ik probeer het daar leuk te maken met kletsen bijvoorbeeld. Na het eten mag hij weer verder spelen. Hij kan nu zelf van tafel en zich vermaken, ook in restaurants, maar tot die tijd was het inderdaad een kwestie van wat jij al doet; speelgoed mee aan tafel of er zelf eindeloos achteraan hobbelen.

Laat je vooral door ouders van rustigere kinderen (*oh, mijn dreumes zit rustig 1,5 uur binnen een reikwijdte van een meter heel lief te spelen, dat is toch juist normaal?* :6 ) of je eigen onzekerheid wijsmaken dat je het fout doet. Echt, de belangrijkste les van het ouderschap vind ik dat je je kind niet anders kunt maken dan het in de basis is. Een rouwdouwer wordt geen kalm poppetje en een introvert kind wordt geen lefgozer. Mijn taak is mijn kind erin te begeleiden dat hij dat karakter en temperament op een sociaal acceptabele manier kan uitent. Dus ga ik eten in een restaurant waar kinderen welkom zijn, zorg ik dat mijn kind niet schreeuwt of rent of zich anderszins misdraagt en verder laat ik het gewoon.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158667866
Oh zo herkenbaar DAD :')

Hier liggen alle boekjes op de grond (de nieuwste hobby van Js), er staat een toettoetbaan, het keukentje is overhoop gehaald en op tafel staat playmobile en ligt een puzzel...
Hopeloos :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 30 december 2015 @ 12:46:10 #208
52229 Chanty
pi_158668233
Zijn er trouwens nog meer dreumessen met berg hier? Lucas heeft het dus nog steeds met 18 maanden en het lijkt eerder weer meer dan minder te worden. Je ziet het alleen met nat jaar en hij heeft er geen last van. Maar ik vind het stom. Tot nu toe heb ik het gelaten maar vraag me af of ik toch niet moet proberen er iets tegen te doen. Alleen met olie weken en los schapen gaat m natuurlijk niet worden met al dat haar }:|
  woensdag 30 december 2015 @ 12:54:31 #209
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158668440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:46 schreef Chanty het volgende:
Zijn er trouwens nog meer dreumessen met berg hier? Lucas heeft het dus nog steeds met 18 maanden en het lijkt eerder weer meer dan minder te worden. Je ziet het alleen met nat jaar en hij heeft er geen last van. Maar ik vind het stom. Tot nu toe heb ik het gelaten maar vraag me af of ik toch niet moet proberen er iets tegen te doen. Alleen met olie weken en los schapen gaat m natuurlijk niet worden met al dat haar }:|
Ja Frans heeft het ook nog. Niet heel erg en valt alleen op met nat haar inderdaad. Ik laat het maar :) . Gaat wel over denk ik
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158668616
Melba heeft het ook nog een beetje :Y
Kwak
pi_158668722
Js ook.

En m'n peuter ook tot een maand of 4 geleden. Toen begin hij te klagen over jeuk op zijn hoofd en heb ik hem geprobeerd berg vrij te maken (in bad met een kammetje met babyolie en daarna haar wassen en nog een keer kammen). Hij heeft nu geen berg meer, maar nog wel jeuk :')
  woensdag 30 december 2015 @ 13:52:40 #212
52229 Chanty
pi_158670093
Ah fijn dat ik niet de enige ben. Als ik op internet lees krijg ik echt de indruk dat berg normaal wel weg is na het jaar.
pi_158670144
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:49 schreef Razztwizzle het volgende:

Wij gaan ook regelmatig uit eten met Nora, maar wij kiezen meestal zo'n all you can eat-tent waar we als ze echt vervelend gaat doen zo naar huis kunnen. In de tussentijd moeten we ook van alles bedenken om haar blij te houden (menukaart, stokbroodje geven, wat drinken, etc). Omdat we dan precies op tijd wegkunnen, werkt dit meestal wel aardig.

Alleen gister niet :') We gingen met mijn vader en zijn nieuwe vriendin (etentje was ter kennismaking met vriendin) ergens al a carte eten. Als ik zeg wat een drama het was, is dat nog een understatement :') In de eerste 5 minuten dat ze zat was het al AF!. Ze had een kleurplaat met kleurtjes gekregen, maar dat maaide ze al gelijk van tafel. We konden niet anders dan met haar rondlopen, anders krijstte ze de hele boel bij elkaar. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik haar jas maar heb aangedaan om buiten wat te wandelen....

Ik heb misschien bij elkaar maar iets van 5 minuten gekletst met vriendin, voor de rest was het etentje in het water gevallen.
pi_158670329
DaD, ik stapte vanochtend eerst op een brandweerpoppetje van Little People en toen mijn voet daar een beetje van bijgekomen was stapte ik op een houten blokje om vervolgens de stal van de Fisher Price boerderij om te gooien met mijn andere voet. Kortom….hier is het gedurende de dag een enorme, nou ja zooi. Zodra B naar bed gaat, ruimen we samen op. Ook al als hij echt ergens mee klaar is, ruimen we op. Samen want als ik het doe, ligt het binnen 10 seconden weer door de kamer heen.
Chanty, berg? Check. B is ruim 22 maanden en het is nog steeds niet helemaal weg.

Vanochtend dikke pret met zijn nichtje. Schoonzus vertelde: ze heeft al 3 dagen niet gepoept. Ja hoor, 2 poepluiers achter de rug. En dat vind ik dus echt erger stinken dan die van mijn eigen kind. :@ En volgens mijn vrouw doe ik veel voorzichtiger met haar dan met B.
pi_158670401
I heeft het ook heel lang gehad en nog steeds zie ik het af en toe. Het was nooit heel erg, dus heb er ook niets tegen gedaan.

Razz, het is ook herkenbaar voor me. Volgens mij doe je het prima en inderdaad: negeren vind ik ook geen optie in zo'n geval. Het enige moment waarop ik I wel eens negeer, is als ze uit moeheid met iets gaat gooien (na een dag kdv) en ik weet dat als ik me er dan mee ga bemoeien het alleen maar erger wordt. Of als ik wil dat ze even voor zichzelf speelt (ik speel altijd heel veel met haar, maar soms EVEN NIET JA ;) ). Als ik dat aan haar heb uitgelegd, wordt ze ook altijd even heel boos. Gaat ze ook met speelgoed gooien, maar dat negeer ik dan ook en dan gaat ze vervolgens gewoon lekker zelf spelen.

En DAD, ik verbaas me ook altijd zo over sommige baby's/dreumesen die zo heel lang, heel stil en zonder geluid te maken bij hun moeder op schoot zitten. Alleen maar een beetje rond zitten te kijken, en dat een half uur lang. :o . En moeders ondertussen lekker bijkletsen met vriendin. Af en toe zie ik dat in een koffietentje en dan ben ik een tikkeltje jaloers. *) .

En toevallig Razz, lag ik vannacht ook even wakker en te piekeren over I. Niet zozeer over I zelf natuurlijk, maar wel over hoe ik iets moet aanpakken. Ik zag gisteren bij het ophalen iets tussen haar en een peutermeisje waar ze af en toe mee speelt en de interactie tussen die twee bevalt me helemaal niet. Elke keer als ik het zie, krijg ik het er benauwd van en I is ook altijd uit haar doen als ze met dat meisje heeft gespeeld. Wat het is: dat meisje geeft haar helemaal geen ruimte, bemoeit zich constant met haar, pakt een speeltje af, geeft het weer terug en pakt het dan meteen weer af. En dan ineens gaat ze I weer knuffelen, neemt haar zo ongeveer in de houdgreep en I kan geen stap verzetten of dat kind zit weer achter haar aan. Het gaat echt altijd zo als de peutergroep een keer samenspeelt met de dreumesgroep, heb het al meermalen gezien. Ik weet alleen niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Heb het al een keer besproken op het kdv en ze zouden er op letten, maar gisteren was er een invalster en dan is het natuurlijk anders.

Het roept iets in me op waar ik niet zo blij mee ben: ik vind dat peutermeisje dus echt heeeel stom, en wil haar liefst direct bij I vandaan trekken als ik het zo zie gebeuren. Zelfs als ik dan naar I toega en haar omhels, blijft ze nog aan I trekken en dan heb ik echt zin om haar weg te duwen. :@ . Terwijl ik normaalgesproken geen moeite heb met andere kinderen en het ook prima kan handelen als een ander kind I een keer slaat, bijt of wegduwt; dat hoort er allemaal bij. Maar hier gebeurt iets wat kennelijk iets heel sterks in mij oproept: dat verstikkende gedrag. Kortom, ik vind het niet fraai van mezelf en ik weet er niet zo goed raad mee. :@ . Denk dat ik het wel weer een keer ga bespreken op het kdv.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158670519
Franny, dat klinkt als heel erg claimend... Als ze daar nu al mee bezig is...
pi_158670584
Ja, het is best gek gedrag he, Sunshine? Maar ik heb er geen verstand van, misschien past het ook wel in een bepaalde ontwikkeling of zo.

Oh wat betreft het opruimen: daarbij is het kdv echt geweldig, vind ik. _O_ . Daar heeft I geleerd dat speelgoed aan het eind van de dag wordt opgeruimd, dat doen ze altijd met z'n allen. En dat doen we thuis dus ook heel consequent. Soms heeft ze geen zin en loopt ze weg, maar dan ga ik naar haar toe, pak haar handje en vraag of ze het dan samen met mij wil doen, ik laat haar zien hoe het moet en dan doet ze dat ook. Ik vind het echt belangrijk wel, dat ze dat leert, want ik heb er geen zin in dat ik de hele tijd achter haar kont op alles moet lopen opruimen, :+ . Ik heb dat te vaak bij andere mensen gezien... kinderen die een rotzooi maken en dan erbij staan te kijken terwijl de ouders opruimen. Dus daar ben ik waarschijnlijk nogal 'streng' in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158670682
Ik vind het wel weer eens tijd voor een plaatje (of 2) bij alle praatjes :D

Bij Rhijnauwen op 2e Kerstdag:
SPOILER
SPOILER
pi_158671287
Mooie doordringende blik, exode! Echt een stoer ventje.

Nikki: ook zo leuk om jouw mannen te zien!! Ze hebben zulke herkenbare eigen gezichtjes, al zie je duidelijk dat ze gegroeid zijn. O+ .

Hier nog een foto van I tijdens het bagel eten vorige week. Dat ging heel goed, omdat het in een boekwinkel was. Perfect entertainment tijdens het eten voor een boekengek als I: je moeder die met een stapel voorleesboeken zit en je het ene na het andere boekje voorleest. Dat ze daarbij zelf bijna geen hap binnenkrijgt, is niet jouw probleem natuurlijk. :+ .

SPOILER
pi_158671674
Boaz heeft nauwelijks last van berg gehad. Djenna wel lange tijd. Ik heb het op een dag ingesmeerd met vaseline. Nachtje in laten werken. Volgende dag kon ik alles er zo uit kammen en daarna bleef het weg.
pi_158672235
Fijne foto's!! I met haar mooie ogen O+ en wat een stoere dreumes heb je exode!

Lastig geval Franny, ik zou het ook niet weten :@ . Het klinkt heel vervelend..

Sun dat klinkt dus heel herkenbaar :X jammer van het etentje! Maar wel 'fijn' te horen dat het bij anderen ook zo gaat :') .

Chanty - A heeft ook nog berg, ik doe er niks mee.

Over mijn dilemma: We gaan trouwens thuis helemaal niet vaak uit eten maar hier op vakantie eigenlijk elke dag (geen zin om te koken en uit eten kost hier geen drol en overal elke dag verse vis O+ ). Dus daarom speelt het nu zo. Thuis zet ik haar ook inderdaad pas in haar stoel als alles klaar is. Maar hier in de restaurantjes is dat toch wat lastiger. Wat we wel kunnen doen is na het bestellen nog even met haar gaan lopen, dan hoeft ze in elk geval niet zo lang aan tafel te wachten. Gaan we vanavond maar eens proberen ^O^ !

Ohja ik lees nu trouwens 'French Children Don't Throw Food', misschien dat ik daarom ook wel zo in de 'doeikhetwelgoed'-modus schiet. Wel een leuk boek trouwens!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2015 14:57:19 ]
pi_158672947
Razz :* voor de hormonsters.

Herkenbaar hoor die uit-eten scenario's. Toen W nog een klein W'tje was (toen we op vakantie gingen toen hij een maand of 10 was bijv), kon hij rustig een uurtje in de stoel zitten en lekker smullen en om zich heen kijken en weet ik het. Inmiddels is die tijd echt wel voorbij :') en ik vind dat niet echt bijdragen aan de ontspanning, dus wij gaan meestal gewoon zonder W uit eten en regelen een oppas :Y) . Maar op vakantie is dat anders idd. Wij hadden met het oog daarop juist een huisje met een keuken geregeld en kookten veel savonds (of grote salade ofzo) en gingen uitgebreid uit lunchen. Dat gaat meestal toch iets sneller dan in de avond.

Fotos! O+ I met haar mooie ogen en stoere B!
pi_158674087
Ja, voor volgende vakanties is dat wellicht een beter idee ^O^ ! (Dan met een peuter en een baby :o ! OMG! )

A houdt van het strand O+ ze is helemaal niet bang, rent zo de golven in :') en heeft een hele tijd lekker met haar emmertje en schepje geklooid (en in een onbewaakt ogenblik een zandkasteel van een ander kindje gemold.. Oops :@ )

SPOILER
pi_158674748
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Fijne foto's!! I met haar mooie ogen O+ en wat een stoere dreumes heb je exode!

Lastig geval Franny, ik zou het ook niet weten :@ . Het klinkt heel vervelend..

Sun dat klinkt dus heel herkenbaar :X jammer van het etentje! Maar wel 'fijn' te horen dat het bij anderen ook zo gaat :') .

Chanty - A heeft ook nog berg, ik doe er niks mee.

Over mijn dilemma: We gaan trouwens thuis helemaal niet vaak uit eten maar hier op vakantie eigenlijk elke dag (geen zin om te koken en uit eten kost hier geen drol en overal elke dag verse vis O+ ). Dus daarom speelt het nu zo. Thuis zet ik haar ook inderdaad pas in haar stoel als alles klaar is. Maar hier in de restaurantjes is dat toch wat lastiger. Wat we wel kunnen doen is na het bestellen nog even met haar gaan lopen, dan hoeft ze in elk geval niet zo lang aan tafel te wachten. Gaan we vanavond maar eens proberen ^O^ !

Ohja ik lees nu trouwens 'French Children Don't Throw Food', misschien dat ik daarom ook wel zo in de 'doeikhetwelgoed'-modus schiet. Wel een leuk boek trouwens!
Oh, ik ben opgehouden in Raising Boys om die reden! Vast een geweldig boek, maar ik werd er alleen maar onzekerder van en dan met name met het oog op de toekomst. Ik had hetzelfde bij dat Droomritme boek, dus ik lees geen opvoedboeken meer heb ik me voorgenomen :+ Die hebben het toch niet over mijn kind.
En je foto's zijn echt jaloersmakend!
pi_158677951
Foto's O+
  woensdag 30 december 2015 @ 19:24:09 #226
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158683041
Exode wat een heerlijk mannetje O+

En razzz ziet eruit en klinkt als een heerlijke vakantie! A. O+ O+

Wij gingen even voor oma haar verjaardag verven..

SPOILER
pi_158683067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:24 schreef snoenk het volgende:
Exode wat een heerlijk mannetje O+

En razzz ziet eruit en klinkt als een heerlijke vakantie! A. O+ O+

Wij gingen even voor oma haar verjaardag verven..

SPOILER
Je gebruikte je kind als canvas? :D O+
pi_158685337
Snoenk _O- .. wat een picasso! O+
  woensdag 30 december 2015 @ 20:22:14 #229
348178 NotTheSame
pi_158685464
Snoenk wat leuk O+ !

Razz je stranddreumes O+ !

Knappe I. van Franny O+ !

Chanty, Draak heeft ook lang berg gehad en Piranha heeft het nu ook nog. Bij Draak heb ik het weggekregen door d'r haren in te smeren met badolie, in laten trekken en uitkammen.

Zo, mijn kleine zeehond slaapt. Weer ruim een uur aan z'n bed gezeten maar soit.

Heeft er iemand tips voor een kribbebijter? Piranha bijt de verf van de box en het ledikant af :(. Ik heb er al een paar lagen duct tape overheen geplakt maar meneer bijt er vrolijk doorheen :').
  woensdag 30 december 2015 @ 20:26:22 #230
52229 Chanty
pi_158685707
Snoenk wat een geweldige foto :D

Nts sambal erop smeren? (geintje) wel knap zeg in zelfs door de tape te bijten. Dingen die bedoelt zijn om te bijten wil piranha zeker niet? :') heb wel een keer gelezen over beschermstrips, misschien daar eens op zoeken?
  woensdag 30 december 2015 @ 20:52:41 #231
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_158687328
Onze nieuwe kapper gaf gister de tip om een paracetamol op te lossen in water en de berg daarmee te deppen :? Ik heb deze kapper hoog zitten want hij is de eerste die iets heeft weten te maken van het bizarre haar van onze dreumes :+ Wij gaan het dus maar eens proberen :)
Oude (on)bekende.
  woensdag 30 december 2015 @ 20:57:54 #232
52229 Chanty
pi_158687589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:52 schreef Mevr_Mus het volgende:
Onze nieuwe kapper gaf gister de tip om een paracetamol op te lossen in water en de berg daarmee te deppen :? Ik heb deze kapper hoog zitten want hij is de eerste die iets heeft weten te maken van het bizarre haar van onze dreumes :+ Wij gaan het dus maar eens proberen :)
:D ok... Ach waarom ook niet :+ moet je dat laten zitten of weer uitspoelen na een tijd?
  woensdag 30 december 2015 @ 21:06:16 #233
348178 NotTheSame
pi_158688087
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:26 schreef Chanty het volgende:
Snoenk wat een geweldige foto :D

Nts sambal erop smeren? (geintje) wel knap zeg in zelfs door de tape te bijten. Dingen die bedoelt zijn om te bijten wil piranha zeker niet? :') heb wel een keer gelezen over beschermstrips, misschien daar eens op zoeken?
Hij bijt o-ver-al in, of het er nou voor bedoeld is of niet :').
Van sambal krijg je rode ingevreten vlekken in de verf :+ .
Die strips heb ik ook bekeken, maar ¤35,= voor 1 strip van 1,30meter... Ik heb er 7 nodig *katsjing*.
  woensdag 30 december 2015 @ 21:08:21 #234
52229 Chanty
pi_158688216
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:06 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Hij bijt o-ver-al in, of het er nou voor bedoeld is of niet :').
Van sambal krijg je rode ingevreten vlekken in de verf :+ .
Die strips heb ik ook bekeken, maar ¤35,= voor 1 strip van 1,30meter... Ik heb er 7 nodig *katsjing*.
:X jemig... En een ander goedje erop smeren (kindvriendelijk uiteraard) dat wel vies smaakt maar niet het meubilair vernield? Weet niet hoe dat zit met van dat nagelbijtspul?
pi_158688288
Ik las over berg. Wij kregen hiervoor Dentinox Denorex shampoo voorgeschreven. Best heftig spul, maar heel effectief, ook in de lange haren van onze baby. Na twee weken was het weg en sindsdien schoon.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 30-12-2015 21:14:38 ]
  woensdag 30 december 2015 @ 21:11:15 #236
52229 Chanty
pi_158688388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:09 schreef Hupje het volgende:
Ik las over berg. Wij kregen hiervoor Dentinox shampoo voorgeschreven. Best heftig spul, maar heel effectief, ook in de lange haren van onze baby. Na twee weken was het weg en sindsdien schoon.
Is daar ook Shampoo van? :D *noteert. Moet via de huisarts begrijp ik?
  woensdag 30 december 2015 @ 21:12:48 #237
348178 NotTheSame
pi_158688479
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

:X jemig... En een ander goedje erop smeren (kindvriendelijk uiteraard) dat wel vies smaakt maar niet het meubilair vernield? Weet niet hoe dat zit met van dat nagelbijtspul?
Hij bijt zelfs in de glaslatten van de achterdeur :').
Byte-x mag pas vanaf 6 jaar. Toevallig laatst opgezocht omdat Draak een nagelbijter is.
Manlief roept net dat hij een ijzeren strip rondom het bed gaat maken en die intapen met duct tape... Die krijgt ie zeker niet doorgebeten _O- .
pi_158688506
Haat aan vuurwerk }:|

En dan lijken het ook nog eens onze achterburen te zijn die er zelf ook een hebben van bijna 2. Mijn vriend heeft gevraagd of ze wilden ophouden, dus kregen we twee Romeinse kaarsen in de brandgang achter de schuur w/ :r
pi_158688679
Wat belachelijk, Dot :{
Gruwelijke haat aan vuurwerk. Zó geen zin in morgen }:|
pi_158688700
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:11 schreef Chanty het volgende:

[..]

Is daar ook Shampoo van? :D *noteert. Moet via de huisarts begrijp ik?
Foutje, Denorex :D Ik ben momenteel nogal bezig met de tandjes en al die namen lijken op elkaar. Ik weet niet of het vrij verkrijgbaar is bij de apotheek, wij waren bij de kinderarts voor iets anders en die zag de berg en schreef dit voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')