Ten eerste: Ja.
Hoewel ik persoonlijk 'bi' vind staan voor daadwerkelijk romantische relaties met beiden geslachten kunnen en willen hebben inclusief seks, wordt het ook gebruikt voor enkel zoenen/seks met beiden geslachten leuk vinden. Maar dat heb je kennelijk, dus welkom bij de club!

Hoewel dit een club is van velen, en steeds vaker geaccepteerd, komt het ook met zijn eigen 'struggles'.
Die fase die je nu hebt, achter mijn interesse komen van hetzelfde geslacht, terwijl ik op dat moment een partner had, heb ik en velen met je ook gehad. 'Het niet weten wat en hoe je nu precies bent' kan een hele rare belastende drang zijn.
Je hebt eigenlijk maar 3 opties:
- Kiezen om trouw aan je partner te blijven als hij dat wenst, en je dit gevoel naar de achtergrond kan plaatsen.
- Dit gevoel ontdekken met toestemming van je partner.
- Het uitmaken met je partner als je het gevoel hebt dat je niet geheel jezelf kan zijn tot dat je de rust hebt gevonden van het 'weten wat en hoe je nu precies bent'.
Denk ook aan je partner bij deze keuze: Kun je bijvoorbeeld in situatie 1, hem geven wat hij wil? Jezelf? Uit ervaring kan deze situatie ook een chagrijnige versie van jezelf aan het daglicht brengen namelijk op de lange duur, door opgekropte gevoelens. Dit onderwerp kan je geestelijk zo bezig houden dat je hem niet de aandacht kan geven die hij verdient. Dit is niet tof en eerlijk voor hem. Enkel jij kan voor jezelf goed aanvoelen hoe groot deze drang is, hoe je hier zelf tegen bestand bent en je relatie tegen bestand is, de voor- en nadelen afwegen, en kiezen er wel of niet iets mee te doen.
Ik weet niet of ik links mag posten. Maar ik had veel aan het Expreszo forum omtrent dit onderwerp.
Succes!