Ontslag vergoeding binnen harken en de wereld draait dooooooorquote:Op woensdag 23 december 2015 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
zo zie je maar weer, op een bepaald moment maakt het falen, mislukken en express doelbewust fouten maken niks meer uit.
Oh en dat hij zich als president-commissaris bij thuiszorgorganisatie Meavita schuldig heeft gemaakt aan wanbeleid maakt niet uit ?quote:Op woensdag 23 december 2015 17:45 schreef Elfletterig het volgende:
Deze tijdelijke klus (voor een afgebakende periode van 9 maanden) lijkt me bij uitstek geschikt voor Hermans, die nu 64 jaar is. Hij heeft de bestuurlijke ervaring om de tijdelijke rol van burgemeester in Zutphen op een goede manier te vervullen. Ik geef Zutphen trouwens groot gelijk dat ze iemand aanstellen met een goed netwerk en met de juiste bestuurlijke ervaring.
Dat maakt niet uit voor het kunnen functioneren als burgemeester van een gemeente.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Oh en dat hij zich als president-commissaris bij thuiszorgorganisatie Meavita schuldig heeft gemaakt aan wanbeleid maakt niet uit ?
'Werknemers Meavita liepen tonnen mis
De vakbond wil de toenmalige bestuurders en de toezichthouders van het bedrijf aansprakelijk stellen voor de financiële schade als gevolg van het faillissement
http://www.nu.nl/economie(...)epen-tonnen-mis.html
Nee. Gemeenteraden kiezen een burgemeester op basis van een bepaald profiel. Ze zoeken een persoon met bepaalde eigenschappen en vaardigheden. Die kun je niet vervangen door computers.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:59 schreef kawotski het volgende:
Het wordt tijd dat ze het vak van burgemeester automatiseren. 393 burgemeesters in dit land die allemaal hetzelfde kunstje doen. Neem de meest efficiente burgemeester, laat die alles besturen vanuit Den Haag - het hoofdkantoor - en automatiseer de rest. Weg met die bestuurlijke onzin.
Tegen.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:59 schreef kawotski het volgende:
Het wordt tijd dat ze het vak van burgemeester automatiseren. 393 burgemeesters in dit land die allemaal hetzelfde kunstje doen. Neem de meest efficiente burgemeester, laat die alles besturen vanuit Den Haag - het hoofdkantoor - en automatiseer de rest. Weg met die bestuurlijke onzin.
Dat wordt niet beter bij een gekozen burgemeester hoorquote:Op woensdag 23 december 2015 17:59 schreef penny-wise het volgende:
Tijd dat de burger zelf zijn burgemeester mag kiezen...
Er zitten me er toch een paar pareltjes bij zeg op bepaalde plekken....
Als je ze kan kiezen, kan je ze ook wegstemmen.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat wordt niet beter bij een gekozen burgemeester hoor
Daarvoor moet je toch echt bij de gemeenteraden zijn. Zij hebben hun favoriete burgemeesterskandidaat zelf voorgedragen voor benoeming.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tegen.
Nederland wordt al veel te veel vanuit Den Haag aangestuurd. Dat aanstellen als burgemeester van Haagse afdankertjes alleen omdat ze een paar telefoonnrs. in een boekje hebben stoor ik mij al jaren aan. Hoe heette die prutser in Groningen ook alweer?
Dan is er iig nog een corrigerende werking. Nu is Burgermeesterschap een baantjes machine voor het old boys cirquit.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat wordt niet beter bij een gekozen burgemeester hoor
Je verwart Zutphen met Oss.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:42 schreef Monolith het volgende:
Burgemeester van Zutphen worden is feitelijk wel het Nederlandse equivalent van naar de goelag gestuurd worden natuurlijk.
Twee vrije scholen, enorm hoge werkloosheid, bedrijven de gillend wegrennenquote:
Werk aan de winkel voor Loek.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Twee vrije scholen, enorm hoge werkloosheid, bedrijven de gillend wegrennen
Nee da's meer een Noord-Koreaans heropvoedingskamp.quote:
Politici in de 2de kamer kan je ook niet wegstemmen, dus dat is niet per definitie altijd waar.quote:Op woensdag 23 december 2015 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je ze kan kiezen, kan je ze ook wegstemmen.
Nu krijg je ze pas weg als ze zelf opstappen.
quote:Loek Hermans geen burgemeester
VVD'er Loek Hermans is niet meer beschikbaar om de functie van burgemeester in Zutphen te bekleden.
Daarom, gekozen burgermeestersquote:Op maandag 28 december 2015 15:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Als gemeente zou je op dit moment ook gewoon even "Nee nu even niet, we zoeken verder" moet zeggen? Blijkbaar niet, allemaal vriendjespolitiek. Elkaar baantjes toeschuiven.
Zou een stuk beter zijn.quote:Op maandag 28 december 2015 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom, gekozen burgermeesters
Verkiezingen zijn overrated. De meeste mensen kunnen helemaal geen goede inschatting maken van kandidaten. Democratie zou veel meer moeten inhouden dan alleen verkiezingen. Met verkozen burgermeesters krijg je de mensen met de beste marketing, leukste kop en gladste praatjes; dat is niet zo heel anders dan wat we nu hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:59 schreef penny-wise het volgende:
Tijd dat de burger zelf zijn burgemeester mag kiezen...
Er zitten me er toch een paar pareltjes bij zeg op bepaalde plekken....
Ik vind het niet zo gek dat de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers na breed gedragen kritiek vanuit de gemeenschap hun oordeel heroverwegen.quote:Op maandag 28 december 2015 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dit vooral een blunder van de lokale fractievoorzitters. Ze gingen met z'n elven achter de benoeming staan. Ze hadden natuurlijk best van tevoren kunnen bedenken dat het nieuws voor wat reuring zou zorgen. Maar wat doen deze laffe figuren? In plaats van achter hun besluit te blijven staan - zij zijn immers degenen die met de burgemeester moeten werken - laten ze 'm lafjes vallen, de SP voorop.
Hermans was prima geschikt geweest om een paar maanden de toko te runnen daar.
Een gemeente besturen kan Hermans prima. Dat is wat anders dan in de raad van toezicht van een zorginstelling zitten. Ik vind het op zich niet raar dat de volksvertegenwoordigers hun oordeel heroverwegen, ik vind het wél raar dat ze dit verhaal niet zagen aankomen.quote:Op maandag 28 december 2015 19:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek dat de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers na breed gedragen kritiek vanuit de gemeenschap hun oordeel heroverwegen.
Wat Hermans zo uitermate gekwalificeerd maakt om "toko's te runnen" zie ik zo niet overigens. Hij is nota bene afgetreden omdat hij daar kennelijk niet zo goed in was.
Daar zijn veel bewoners van Zwolle (?) het niet mee eens.quote:Op maandag 28 december 2015 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een gemeente besturen kan Hermans prima. Dat is wat anders dan in de raad van toezicht van een zorginstelling zitten. Ik vind het op zich niet raar dat de volksvertegenwoordigers hun oordeel heroverwegen, ik vind het wél raar dat ze dit verhaal niet zagen aankomen.
En nog afgezien daarvan is zijn laatste ervaring met het besturen van een gemeente alweer meer dan twintig jaar geleden. In die tijd is er toch wel behoorlijk wat veranderd in de lokale politiek.quote:Op maandag 28 december 2015 20:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar zijn veel bewoners van Zwolle (?) het niet mee eens.
Bovendien is die man naast het fiasco bij Meavita nog wel vaker onderdeel geweest van een probleem.
quote:Op woensdag 23 december 2015 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
zo zie je maar weer, op een bepaald moment maakt het falen, mislukken en express doelbewust fouten maken niks meer uit.
Ik herinner me geen opzienbarende problemen tijdens zijn burgemeesterschap van Zwolle.quote:Op maandag 28 december 2015 20:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar zijn veel bewoners van Zwolle (?) het niet mee eens.
Bovendien is die man naast het fiasco bij Meavita nog wel vaker onderdeel geweest van een probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |