Dank voor de reactie! Hij betaald wel huur, maar is er bijna nooit. Je ziet dus meteen dat hij alleen dat appartement heeft voor de uitwonende studiefinanciering.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, ik begin het te begrijpen. Je bedoelt met 'hogere studiefinanciering' een uitwonende beurs in plaats van een thuiswonende beurs. Je bedoelt dus niet dat ze meer uitwonende beurs krijgen omdat er meer mensen staan ingeschreven. Leek me al zo'n bullshit.
Maar dan nog: hij heeft daar een kamer? Hij betaalt huur? Dan heeft hij recht op uitwonende beurs.
Het wordt pas misbruik als hij zich bijvoorbeeld op het adres van vrienden zou inschrijven zonder er echt te wonen en zonder huur te betalen, laat staan een bed te hebben.
Waarom ga jij je niet lekker met je eigen zaken bemoeien?quote:Op woensdag 23 december 2015 16:26 schreef TheMask6 het volgende:
[..]
Dank voor de reactie! Hij betaald wel huur, maar is er bijna nooit. Je ziet dus meteen dat hij alleen dat appartement heeft voor de uitwonende studiefinanciering.
Alsof ze daar op controleren, die zijn veel te druk met bejaarden stalken om te kijken of ze wel minimaal 4 dagen van de week in eigen huis hun avondeten nuttigenquote:Op woensdag 23 december 2015 16:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom ga jij je niet lekker met je eigen zaken bemoeien?
Als hij fraudeert komen ze er wel achter, anders heeft hij geluk gehad.
Idd. Verder zou ik die gast alleen al aangeven om het feit dat hij als student nog bij pappie en mammie woontquote:Op woensdag 23 december 2015 18:29 schreef Raves het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat die daar nou flink op verdient. Thuiswonende stufi is ¤102 en uitwonende ¤286. Dat betekent dat zijn huur veel minder dan ¤184 moet zijn, wil je er een beetje leuk geld mee verdienen.
Al die moeite voor zo'n bedrag.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:29 schreef Raves het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat die daar nou flink op verdient. Thuiswonende stufi is ¤102 en uitwonende ¤286. Dat betekent dat zijn huur veel minder dan ¤184 moet zijn, wil je er een beetje leuk geld mee verdienen.
Dit dus.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:29 schreef Raves het volgende:
Goeie reden manquote:Op woensdag 23 december 2015 15:48 schreef TheMask6 het volgende:
Valt inderdaad nog onder het oude stelsel, dus geen lening!
Daarnaast wonen er twee mensen op dit adres die beide dus hogere studiefinanciering krijgen, waardoor de kosten per persoon dus minder worden.
Ik heb hier problemen mee, omdat ik weet dat studenten die zich gewoon aan de regels houden het vaak al moeilijk genoeg hebben met geldzaken!
Dat hij die kamer betaalt, maakt het nog niet legaal dat hij er staat ingeschreven terwijl hij er niet woont.quote:Op woensdag 23 december 2015 15:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Verder betaalt hij die kamer, dus wel legaal. Als er nou iemand anders zou wonen, dan was het anders geweest.
Nee, ze hebben een woning!quote:Op woensdag 23 december 2015 15:56 schreef TheMask6 het volgende:
[..]
haha hoezo? het is toch tegen de wet wat ze doen?
Jezelf in een en dezelfde zin tegenspreken, knap hoor.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als hij fraudeert komen ze er wel achter, anders heeft hij geluk gehad.
Waaruit maak jij op dat die gast er bijna nooit is? Sta jij hem iedere dag te stalken ofzo? Misschien eet hij gewoon wel overdag bij zijn ouders en keert hij 's-avond weder.quote:Op woensdag 23 december 2015 16:26 schreef TheMask6 het volgende:
[..]
Dank voor de reactie! Hij betaald wel huur, maar is er bijna nooit. Je ziet dus meteen dat hij alleen dat appartement heeft voor de uitwonende studiefinanciering.
Fraudeur, je verdient het om gekielhaald te worden.quote:Op donderdag 24 december 2015 05:17 schreef schvvmert het volgende:
Ik kon ook niet zonder mijn moeder toen ik op mezelf ging wonen.
Ze deed de was voor me en ging gezond eten daar.quote:Op donderdag 24 december 2015 05:21 schreef vaduz het volgende:
[..]
Fraudeur, je verdient het om gekielhaald te worden.
Sowieso was alles altijd al een lening. Maar dat maakt voor de TS niets uit. Als uitwonende student wordt je immers geacht je familie te excommuniceren.quote:Op donderdag 24 december 2015 05:27 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ja maar alles is nu lening toch of is dat niet doorgegaan?
Heb geen idee, vroeger had ik wat ruzie met DUO na mislukte studie moest ik dokken.quote:Op donderdag 24 december 2015 05:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Sowieso was alles altijd al een lening. Maar dat maakt voor de TS niets uit. Als uitwonende student wordt je immers geacht je familie te excommuniceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |