Ironie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:47 schreef McKaciran het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben bezig met het schrijven van een boek. Ik wil een wisselende perspectief maar kweet niet hoe ik dat moet maken hieronder een klein stukje van het verhaal (als je een spellings fout ziet mag je dat gerust melden) ik wil graag dat het verhaal 'gezien' wordt door de vader (joran)
[ afbeelding ]
kan ik gewoon antwoord krijgen op mijn vraag,quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:53 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Dat boek is drie pagina's lang ofzo?
google is je heldquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:00 schreef Lienekien het volgende:
Wat bedoel je met wisselend perspectief?
Ja, ik weet wel wat het is, maar ik vraag me af of jij het wel weet. Als je namelijk zegt dat je het vanuit de vader wilt schrijven, dan is dat één perspectief.quote:
Dat is uit wie zijn 'ogen' een verhaal vertelt wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel wat het is, maar ik vraag me af of jij het wel weet. Als je namelijk zegt dat je het vanuit de vader wilt schrijven, dan is dat één perspectief.
Google maar eens op 'vertelinstantie' en 'vertelperspectief'.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:10 schreef McKaciran het volgende:
[..]
Dat is uit wie zijn 'ogen' een verhaal vertelt wordt.
user not foundquote:
Alsjeblieft.quote:Ik zat naast de lijn mijn zoon aan te moedigen: “Kom op Koen je kan het, maak ze in”.
Koen was niet zo goed in voetbal, maar alsnog vond hij het heel leuk. Helaas wist hij nog niet dat
ik geldproblemen heb, en zonder geld wordt het moeilijk om Koen nog te laten voetballen.
De wedstrijd is afgelopen, en Koen loopt naar me toe, “We hebben 6-2 gewonnen!”.
“Goed zo mijn zoon!"zucht ik. “Wat is er aan de hand papa?” “Wij hebben veel te weinig
geld knul en dus eigenlijk ook geen geld voor voetbal” Koens emoties veranderden direct van vrolijk naar verdrietig. “Als het zo doorgaat moet je van voetbal”, vertelde ik hem.
Je zou ervoor kunnen kiezen om de hoofdstukken af te wisselen. Dus eerst in de derde persoon, vanuit de verteller gezien en daarna een stukje in de ikvorm, vanuit de vader, die vertelt wat er in hem omgaat. Daarmee kan je het verhaal een extra laagje geven dat jij als lezer wel weet maar de personages in het boek niet, omdat die extra ik-hoofdstukken enkel de beleving van de vader weergeven.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:18 schreef McKaciran het volgende:
[..]
Dankjewel, maar kan het ook in korte stappen, dus niet in 1 keer. of bestaat dat niet
quote:
Goede vraag. Was het niet nog UVT toen het topic werd geopend?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:36 schreef EggsTC het volgende:
Wat heb je op om dit te posten? Waarom staat het in DRG
Hoezo dat?quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:22 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja en je moet behoorlijk wat gerookt hebben.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:24 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Om te begrijpen wat er gevraagd of gezegd wordt in de OP
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |