SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles dankzij God en alles op eigen kracht
Meer zin in Kerst dan in Oud&Nieuw wel jaquote:
1000x meerquote:Op dinsdag 22 december 2015 03:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Meer zin in Kerst dan in Oud&Nieuw wel ja
Nee, en ik heb er maar één gemaakt uiteindelijkquote:Op dinsdag 22 december 2015 11:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Crack, al cijfers terug van je tentamens?
Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:03 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Nee, en ik heb er maar één gemaakt uiteindelijk
En die komen nog op tijd?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:09 schreef Crack_ het volgende:
Vandaag kaartjes schrijven naar iedereen.
Gewoon van leren en de volgende keer anders handelen. Maar het is wel een kutgevoel. Je kunt er verder alleen niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:11 schreef Crack_ het volgende:
Vriendin van me heeft borderline en ik wist tijdje geleden dat het niet goed ging en heb er niks mee gedaan. Voel me daar echt zo schuldig over. Ja, dat zeg ik dan ook gewoon tegen haar en excuses aangeboden en ik denk niet dat zij dat stom vindt.. Maar toch he. Ik zit van, WAT BEN IK NOU VOOR VRIENDIN
Ik dacht voor de kerst. Het is toch altijd druk in december dacht ik.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:12 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Voor oud en nieuw? Nou dat mag ik toch hopen van wel.
Is ook lastig om te bepalen wanneer je iets moet doen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:11 schreef Crack_ het volgende:
Vriendin van me heeft borderline en ik wist tijdje geleden dat het niet goed ging en heb er niks mee gedaan. Voel me daar echt zo schuldig over. Ja, dat zeg ik dan ook gewoon tegen haar en excuses aangeboden en ik denk niet dat zij dat stom vindt.. Maar toch he. Ik zit van, WAT BEN IK NOU VOOR VRIENDIN
Nee, ja. Ik vind het wel fijn dat ze nu weet dat ik dat wel doorheb en dat het niet aan haar ligt en dat ik er wel wil zijn blabla, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:12 schreef Fera het volgende:
[..]
Gewoon van leren en de volgende keer anders handelen. Maar het is wel een kutgevoel. Je kunt er verder alleen niet zoveel mee.
Nee, ik stuur nooit kaartjes speciaal voor kerst eigenlijk. Heb er niet zo veel mee. Als ze op tijd aankomen is dat prima.. maar anders nietquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:13 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik dacht voor de kerst. Het is toch altijd druk in december dacht ik.
En borderline is ook wel kut eigenlijk. Maarja, ik ben bij haar gewoon echt bang ze 'n dag voor de trein springt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is ook lastig om te bepalen wanneer je iets moet doen.
Borderline is ook heftig om mee om te gaan en ook vermoeiend. Soms trek je het ook even niet meer. Ook als vriendin.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:15 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Nee, ja. Ik vind het wel fijn dat ze nu weet dat ik dat wel doorheb en dat het niet aan haar ligt en dat ik er wel wil zijn blabla, dat soort dingen.
Maarja, ik vind het ook gewoon echt zo zielig voor haar he. Ze zou noooit om hulp vragen maar ik ken haar gewoon niet anders dan áltijd kut. En ik ken der van de middelbare dus ook best een tijd ondertussen..![]()
Maarja, meer kan ik nu niet doen nee. Het 'goed' maken kan beetje.
[..]
Nee, ik stuur nooit kaartjes speciaal voor kerst eigenlijk. Heb er niet zo veel mee. Als ze op tijd aankomen is dat prima.. maar anders niet. Staat ook gewoon neutrale sneeuwpop op.
En ik doe dan vaak gewoon verhaaltje, gewoon meer algemeen.. ik waardeer je kaartje denk ik.
[..]
En borderline is ook wel kut eigenlijk. Maarja, ik ben bij haar gewoon echt bang ze 'n dag voor de trein springt.
Zijn haar dalen zo diep dan?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:15 schreef Crack_ het volgende:
[..]
En borderline is ook wel kut eigenlijk. Maarja, ik ben bij haar gewoon echt bang ze 'n dag voor de trein springt.
Ja, maar is dat niet eigenlijk zo goed als altijd zo bij borderline?quote:
Ja, alleen zelfmoord is zelfs voor iemand met borderline wel een extreme stap.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja, maar is dat niet eigenlijk zo goed als altijd zo bij borderline?
Ik vond het ook heel lastig.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zou niet weten hoe ik met zo iemand om zou moeten gaan.
Ik zeg ook niet dat ze zelfmoord zou willen plegen daadwerkelijk hé. Ik zeg enkel dat ik daar bang voor benquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Ja, alleen zelfmoord is zelfs voor iemand met borderline wel een extreme stap.
Daar groei je in.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zou niet weten hoe ik met zo iemand om zou moeten gaan.
Ik vind praten in termen van 'erger' nogal bijzonder in dit soort gevallen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:41 schreef Spatieloos het volgende:
Je zelf snijden is toch wel erger dan zelfmoord plegen. Als je dood bent ben je iig van dat gedoe af.
Hoezo?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:42 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik vind praten in termen van 'erger' nogal bijzonder in dit soort gevallen.
Omdat dat er in mijn ogen totaal niet toe doet. Het is beide erg, het lijkt zo net een westrijd ofzoquote:
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:44 schreef Sked het volgende:
Het 'voordeel' is wel dat borderline heel aardig te behandelen is mits een aantal factoren niet tegenwerken
Tuurlijk is het allebei erg, maar als ik het zou hebben zou ik zo snel mogelijk zelfmoord plegen denk ik, alleen beetje jammer voor mijn familie, maar ik zou denken dat zij ook liever willen dat ik geen pijn meer lijd.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:45 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Omdat dat er in mijn ogen totaal niet toe doet. Het is beide erg, het lijkt zo net een westrijd ofzo.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:48 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Tuurlijk is het allebei erg, maar als ik het zou hebben zou ik zo snel mogelijk zelfmoord plegen denk ik, alleen beetje jammer voor mijn familie, maar ik zou denken dat zij ook liever willen dat ik geen pijn meer lijd.
Dat is ook wel weer waar, maar als ik rationeel kon denken als ik het zou hebben zou dat het verstandigste zijn om te doen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:49 schreef Crack_ het volgende:
[..], dit slaat nog minder ergens op.
Als ik het zou hebbe ndan zou ik blabla doen DENK IK. Je hebt het niet, je hebt geen idee wat je zou doen. Je bent iemand anders dan wie je nu bent met borderline, dus je kunt überhaupt niet nadenken wat je zóú doen met borderline.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:50 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar, maar als ik rationeel kon denken als ik het zou hebben zou dat het verstandigste zijn om te doen.
Zoals?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:48 schreef Crack_ het volgende:
Ik wéét dat je niet via internet lijstjes moet lezen over eetstoornissen en alles.. maar er staan zo veel herkenbare dingen in en nog geen eens herkenbare dingen die ík herkenbaar vind maar wat mensen gewoon echt letterlijk tegen me zeggen.
Weet ik, maar dat is vaak ook bij gebrek aan een goede behandeling en een goede sociale kring.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:44 schreef Crack_ het volgende:
En Sked, ongeveer 8 tot 10 procent van de Borderliners pleegt zelfmoord.. Dus helaas is dat best wel heel erg veel voorkomend.
Nou, als iemand een goede behandeling krijgt (psychotherapie vaak) en verder redelijk mee kan draaien in de maatschappij zijn de symptomen op termijn goed onder controle te houdenquote:
Ik vind dit wel heel erg.. kortzichtigquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:52 schreef Sked het volgende:
[..]
Weet ik, maar dat is vaak ook bij gebrek aan een goede behandeling en een goede sociale kring.
[..]
Nou, als iemand een goede behandeling krijgt (psychotherapie vaak) en verder redelijk mee kan draaien in de maatschappij zijn de symptomen op termijn goed onder controle te houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |