Het nieuwsbericht uit de TS slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:33 schreef Basp1 het volgende:
Dat de schaap mensen hier elkaar napraten dat het verzonnen nieuws is, is eigenlijk net zo erg als dit nieuwsbericht.![]()
Het nieuwsbericht is al wat ouder in april 2015 werd hier ook al over bericht en china kennende gaat men dit dan ook gewoon uitvoeren, of het gaat werken is dan maar de vraag, zie 2e link.
http://www.volkskrant.nl/(...)-behaviour~a3979668/
http://blogs.ft.com/beyon(...)m-is-doomed-to-fail/
Maar hoe wil men een score uit wat database die men gaat linken krijgen. Dat kun je volgens mij alleen voor elkaar krijgen door voor bepaalde gedragingen of meldingen punten toe te kennen.quote:Op woensdag 23 december 2015 04:46 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht uit de TS slaat ook nergens op.
Er is in 2014 een planning gemaakt om verschillende databases te linken (politie, belastingdienst etc) en daar komt een score uit rollen.
Die planning loopt van 2014 tot 2020. Nergens is gezegd dat het in 2020 dan verplicht wordt. Of ook daadwerkelijk uitgevoerd.
als je veel verkeersboetes hebt, slecht je rekeningen betaald etc = slechte score.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar hoe wil men een score uit wat database die men gaat linken krijgen. Dat kun je volgens mij alleen voor elkaar krijgen door voor bepaalde gedragingen of meldingen punten toe te kennen.
Maar er zit voor mij toch wel een wereld van verschil in een slechte betaal moraal waarvoor wij in NL het BKR hebben, een verklaring goed gedrag waarvoor we de politie hebben en het openbaren van het aantal verkeersboetes/ overtredingen die iemand heeft begaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:45 schreef Kenzi het volgende:
[..]
als je veel verkeersboetes hebt, slecht je rekeningen betaald etc = slechte score.
Als je in NL bijv. een Primeline lening wil afsluiten doen ze hetzelfde alleen krijg je die score zelf nooit te zien. In China dus wel.
Op zich zijn de meeste hier in China er wel ok mee, vooral voor zaken doen kan je checken of de zakenpartner wel te vertrouwen is.
In Zweden zijn al die gegevens ook openbaar dus zo vreemd is het nog niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar er zit voor mij toch wel een wereld van verschil in een slechte betaal moraal waarvoor wij in NL het BKR hebben, een verklaring goed gedrag waarvoor we de politie hebben en het openbaren van het aantal verkeersboetes/ overtredingen die iemand heeft begaan.
Voor het checken van de zakenpartner zijn er openbaar op te vragen jaarstukken.
Even mijn vooroordelen over china spuien, vrijwillig maar als je er niet aan meedoet betekent het dat je eigenlijk als een melaats behandeld gaat worden.quote:Op woensdag 23 december 2015 08:58 schreef Kenzi het volgende:
[..]
In Zweden zijn al die gegevens ook openbaar dus zo vreemd is het nog niet.
En voorlopig is het nog steeds vrijwillig en alleen voor 1 bepaalde kredietverstrekker hier in China.
Valt de praktijk reuze mee. Er zijn zat andere banken en instellingen om krediet aan te vragen.quote:Op woensdag 23 december 2015 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even mijn vooroordelen over china spuien, vrijwillig maar als je er niet aan meedoet betekent het dat je eigenlijk als een melaats behandeld gaat worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |