abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158409356
Gemeenten luiden de noodklok over het huisvesten van asielzoekers met een verblijfsvergunning. Zij vrezen dat er noodgrepen aan te pas moeten komen om de doelstellingen te behalen.

Dat blijkt uit een rondgang van BNR. De komende maanden moeten er duizenden vluchtelingen een dak boven hun hoofd krijgen in ons land. De asielzoekerscentra zitten echter al bomvol. Om ruimte te bieden aan ontheemden in de noodopvang, moeten asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgen daarom zo snel mogelijk in een echt huis worden geplaatst.

Iedere gemeente heeft hiervoor een quotum, maar om daar aan te voldoen wordt alsmaar een groter probleem. Momenteel lopen alle gemeenten in totaal zo'n 6.000 woningen achter op de doelstelling. Volgend jaar moeten er nog eens 14.000 woningen uit de hoge hoed getoverd worden.

Wet omzeilen

De huisvesting wordt vaak belemmerd door de Haagse bureaucratie en regelgeving. De situatie is inmiddels zo nijpend dat de provincie Limburg overweegt de wet te omzeilen, als de regering niet met een oplossing op de proppen komt.

bron
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 14:45:13 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158410158
Hóe dan?

Ik vind het sowieso al merkwaardig dat bestemmingsplannen en dat soort zaken er blijkbaar niet meer toe doen als het om vluchtelingen gaat. Probeer als gewoon gepeupel maar zoiets voor elkaar te krijgen _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158410192
Nog meer krapte op de huurmarkt, bedankt.
pi_158410201
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Hóe dan?

Ik vind het sowieso al merkwaardig dat bestemmingsplannen en dat soort zaken er blijkbaar niet meer toe doen als het om vluchtelingen gaat. Probeer als gewoon gepeupel maar zoiets voor elkaar te krijgen _O-
Omdat dit zaken met meer urgentie betreft dan de woning of winkel van iemand.
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 14:47:44 #5
pi_158410214
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:46 schreef Vova het volgende:
Nog meer krapte op de huurmarkt, bedankt.
Ach jong, ik woon in het oosten van het land, heb ruim 7 jaar inschrijftijd en kwam nog nooit ergens tussendoor. Elke keer fucking urgentiegevallen. Nu zal het ongetwijfeld nog veel erger worden.

Gelukkig heb ik nu wat.. maar tering man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158410219
Fuck de doelstellingen. Laat ze lekker in een AZC zitten. 95% zal toch niet integreren en de kinderen kunnen naar school om wel te integreren.
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 14:48:17 #7
pi_158410227
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 14:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dit zaken met meer urgentie betreft dan de woning of winkel van iemand.
Urgentie die we onszelf op de hals halen bij een toch al verstopte woningmarkt. Altijd goed.

Nederlanders kunnen de moord stikken, laat de zeikerts die graag op straat slapen omdat de boter en melk niet goed is maar een sociale woning bezetten. Wel zo eerlijk.

Misschien als land zorgen dat je je zaakjes op orde hebt voor je toezegt zoveel mensen op te nemen? Of zelfs geen harde grens te stellen...
pi_158410286
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Urgentie die we onszelf op de hals halen bij een toch al verstopte woningmarkt. Altijd goed.
Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 14:50:39 #9
pi_158410301
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.
Hoe (zie jij dat voor je) dan?
pi_158410309
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ach jong, ik woon in het oosten van het land, heb ruim 7 jaar inschrijftijd en kwam nog nooit ergens tussendoor. Elke keer fucking urgentiegevallen. Nu zal het ongetwijfeld nog veel erger worden.

Gelukkig heb ik nu wat.. maar tering man.
Huur particulier echter over een jaar of wat verandering van werk + locatie. Waar ik heen moet is amper wat te vinden. En dan heb je nog te maken met debiele eisen, malafide makelaars, en de raarste constructies die ze maar kunnen bedenken _O-
pi_158410349
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Minder VVD. Een combi van PVV en SP zou weleens leuk kunnen zijn :@
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 14:52:08 #12
pi_158410356
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Vova het volgende:

[..]

Huur particulier echter over een jaar of wat verandering van werk + locatie. Waar ik heen moet is amper wat te vinden. En dan heb je nog te maken met debiele eisen, malafide makelaars, en de raarste constructies die ze maar kunnen bedenken _O-
Ik huur nu ook particulier, gelukkig voor een normale prijs, maar het houdt niet over qua ruimte en comfort.

Sowieso is de hele woningmarkt in Nederland een grote teringzooi, dat was het al voor de vluchtelingencrisis.
pi_158410441
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik huur nu ook particulier, gelukkig voor een normale prijs, maar het houdt niet over qua ruimte en comfort.

Sowieso is de hele woningmarkt in Nederland een grote teringzooi, dat was het al voor de vluchtelingencrisis.
Huur hier in Nederland al 10 jaar hetzelfde pand al jaren een lage huur voor mij. Verhuurder is niet echt blij ermee want op dit moment kost het hem een kleine 200/300 per maand. Maar daar zit ik niet echt mee natuurlijk.

Maar de markt is meer dan verrot en wil simpelweg niet kopen, want dan zit je met een onverkoopbaar appartement 10 hoog in de meeste gevallen :')
pi_158410528
We zitten al lang en breed aan onze tax wat het opnemen van asielzoekers betreft. Nederland heeft al jaren krapte op de woningmarkt en die situatie wordt alleen maar erger nu. Nederland zou gewoon de poot stijf moeten houden en geen asielzoekers meer moeten opnemen; andere landen moeten hun deel maar eens gaan doen.

De realiteit is dat er wekelijks nog steeds 1.000 asielzoekers bijkomen. Het is dus dweilen met de kraan open.
pi_158410893
Je moet niet afhankelijk willen zijn van de huurmarkt, sociaal of vrije sector. Dan concurreer je direct met iedereen die urgentie heeft, en dat zijn er veel.

Beter kan je kopen met de superlage rente op dit moment. De meeste asielzoekers belanden en blijven in de bijstand, en die kunnen dus niet kopen.
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 15:13:57 #16
pi_158410960
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:11 schreef Homey het volgende:
Je moet niet afhankelijk willen zijn van de huurmarkt, sociaal of vrije sector. Dan concurreer je direct met iedereen die urgentie heeft, en dat zijn er veel.

Beter kan je kopen met de superlage rente op dit moment. De meeste asielzoekers belanden en blijven in de bijstand, en die kunnen dus niet kopen.
Niet iedereen kan of wil kopen.

Ook zo mooi, de huizenprijzen stijgen dus trekt de markt aan? Huizen in Nederland zijn nog steeds te duur.
pi_158410963
Vraag me af hoe ze ingeschreven staan als woning zoekende, die wat hier geen woning krijgen wel te verstaan?
Dus niet als vluchteling.
Ik stond toen ook ingeschreven met vriendin liet tussen het gesprek iets vallen waar ik niet op vast te pinnen was, maar het werd wel meegenomen.
Binnen een paar weken kreeg ik bericht dat ze een woning voor me hadden, wel niet de beste buurt maar ik was onderdak.
3 slp kamers voor 1 persoon nog wel, maar wel vele jaren geleden.

Iets zeggen dus zonder iets te zeggen, hebben ik daar niet genoeg voorbeelden van?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2015 15:37:59 ]
pi_158411019
quote:
5s.gif Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoe (zie jij dat voor je) dan?
Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 15:16:35 #19
pi_158411053
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.
Klopt. Er was sowieso al krapte op de woningmarkt, dat word nu niet beter natuurlijk. Helpt niet mee met het creëren van draagvlak voor het huisvesten van vluchtelingen.
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 15:18:15 #20
pi_158411091
Nu ook weer een bericht dat er bij een AZC bij mij in de buurt een vechtpartij was. Gaat goed zo hoor, vooral doorgaan.
  maandag 21 december 2015 @ 15:20:30 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158411139
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Serieus? De oplossing is nog meer sociale woningbouw? Wat heeft dat in vredesnaam voor zin?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158411273
quote:
5s.gif Op maandag 21 december 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Serieus? De oplossing is nog meer sociale woningbouw? Wat heeft dat in vredesnaam voor zin?
Het tekort aan sociale woningen oplossen denk ik.
  maandag 21 december 2015 @ 15:26:19 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158411282
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het tekort aan sociale woningen oplossen denk ik.
Er is juist een enorm overschot.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158411301
quote:
3s.gif Op maandag 21 december 2015 15:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar komen al die wachtlijsten dan door?
  maandag 21 december 2015 @ 15:28:23 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158411341
quote:
3s.gif Op maandag 21 december 2015 15:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij wil de scheefhuurders uit gaan zetten? Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')