Omdat dit zaken met meer urgentie betreft dan de woning of winkel van iemand.quote:Op maandag 21 december 2015 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Hóe dan?
Ik vind het sowieso al merkwaardig dat bestemmingsplannen en dat soort zaken er blijkbaar niet meer toe doen als het om vluchtelingen gaat. Probeer als gewoon gepeupel maar zoiets voor elkaar te krijgen
Ach jong, ik woon in het oosten van het land, heb ruim 7 jaar inschrijftijd en kwam nog nooit ergens tussendoor. Elke keer fucking urgentiegevallen. Nu zal het ongetwijfeld nog veel erger worden.quote:Op maandag 21 december 2015 14:46 schreef Vova het volgende:
Nog meer krapte op de huurmarkt, bedankt.
Urgentie die we onszelf op de hals halen bij een toch al verstopte woningmarkt. Altijd goed.quote:Op maandag 21 december 2015 14:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat dit zaken met meer urgentie betreft dan de woning of winkel van iemand.
Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.quote:Op maandag 21 december 2015 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Urgentie die we onszelf op de hals halen bij een toch al verstopte woningmarkt. Altijd goed.
Hoe (zie jij dat voor je) dan?quote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.
Huur particulier echter over een jaar of wat verandering van werk + locatie. Waar ik heen moet is amper wat te vinden. En dan heb je nog te maken met debiele eisen, malafide makelaars, en de raarste constructies die ze maar kunnen bedenkenquote:Op maandag 21 december 2015 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach jong, ik woon in het oosten van het land, heb ruim 7 jaar inschrijftijd en kwam nog nooit ergens tussendoor. Elke keer fucking urgentiegevallen. Nu zal het ongetwijfeld nog veel erger worden.
Gelukkig heb ik nu wat.. maar tering man.
Minder VVD. Een combi van PVV en SP zou weleens leuk kunnen zijnquote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.
Ik huur nu ook particulier, gelukkig voor een normale prijs, maar het houdt niet over qua ruimte en comfort.quote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Vova het volgende:
[..]
Huur particulier echter over een jaar of wat verandering van werk + locatie. Waar ik heen moet is amper wat te vinden. En dan heb je nog te maken met debiele eisen, malafide makelaars, en de raarste constructies die ze maar kunnen bedenken
Huur hier in Nederland al 10 jaar hetzelfde pand al jaren een lage huur voor mij. Verhuurder is niet echt blij ermee want op dit moment kost het hem een kleine 200/300 per maand. Maar daar zit ik niet echt mee natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2015 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik huur nu ook particulier, gelukkig voor een normale prijs, maar het houdt niet over qua ruimte en comfort.
Sowieso is de hele woningmarkt in Nederland een grote teringzooi, dat was het al voor de vluchtelingencrisis.
Niet iedereen kan of wil kopen.quote:Op maandag 21 december 2015 15:11 schreef Homey het volgende:
Je moet niet afhankelijk willen zijn van de huurmarkt, sociaal of vrije sector. Dan concurreer je direct met iedereen die urgentie heeft, en dat zijn er veel.
Beter kan je kopen met de superlage rente op dit moment. De meeste asielzoekers belanden en blijven in de bijstand, en die kunnen dus niet kopen.
Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.quote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe (zie jij dat voor je) dan?
Klopt. Er was sowieso al krapte op de woningmarkt, dat word nu niet beter natuurlijk. Helpt niet mee met het creëren van draagvlak voor het huisvesten van vluchtelingen.quote:Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.
Serieus? De oplossing is nog meer sociale woningbouw? Wat heeft dat in vredesnaam voor zin?quote:Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.
Het tekort aan sociale woningen oplossen denk ik.quote:Op maandag 21 december 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Serieus? De oplossing is nog meer sociale woningbouw? Wat heeft dat in vredesnaam voor zin?
Er is juist een enorm overschot.quote:Op maandag 21 december 2015 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het tekort aan sociale woningen oplossen denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |