quote:Sloveens referendum draait homohuwelijk terug
GELIJKE RECHTEN De Slovenen hebben zondag de wet weggestemd die eerder dit jaar in het Balkanland het homohuwelijk invoerde. Op een referendum met een erg beperkte opkomst - nauwelijks een derde van de kiezers nam deel - stemde een kleine twee derde tegen het homohuwelijk.
De organisatie van het referendum was afgedwongen door de tegenstanders van een amendement op de familiewetten, dat het huwelijk herdefinieerde als een verbond van twee mensen - en dus niet langer van een man en een vrouw. Ze voerden campagne met slogans als "Onze kinderen staan op het spel" en werden gesteund door de katholieke kerk.
De organisatoren moesten minstens een vijfde van de kiesgerechtigden zover krijgen om naar de stembus te trekken opdat het referendum geldig zou zijn. Op een totaal van 1,7 miljoen betekende dat 342.000 kiezers. Ze kregen er zo'n 370.000 op de been.
Met 96 procent van de stemmen geteld, stond het neen-kamp op 63,12 procent.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)huwelijk-terug.dhtml
quote:Kijk, hier word ik vrolijk van. Het homohuwelijk is een wapen die door een bepaalde belanghebbende elite gebruikt wordt om van Amerika, Canada en Europese landen de bevolking zwak te maken en de christelijke wortels te vernietigen. Het is geen toeval dat landen die voorop lopen in de strijd voor homorechten zoals Zweden, Nederland en België ook die landen zijn die massa-immigratie uit Afrika en het midden oosten steunen.
Dat hebben landen als Polen, Hongarije, Slovenië en Rusland goed begrepen.
Voor mij zijn landen als Polen en Hongarije veel meer gidslanden dan een land zoals Zweden.
Slovenië, respect broeders!![]()
Geef het marxisme geen kans.
Volgens jouw definitie kunnen dus ook zoon en moeder trouwen (als de moeder zich onvruchtbaar laat maken zodat er geen kinderen uit voort kunnen komen) of ook 2 broers. En als "houden van" toch genoeg is om te trouwen, waarom laten we dan het getal 2 niet vallen en kunnen voortaan ook huwelijken plaatsvinden die bestaan uit 5, 10 of 15 personen.quote:Op maandag 21 december 2015 12:26 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Wat een vreemde definitie heb jij van het woord huwelijk. Alleen mensen die samen een kind kunnen maken hebben het recht in het huwelijk te treden? Ik dacht dat een huwelijk betekent "één zijn" of "bij elkaar horend" zowel voor de wet als voor de gemeenschap. Dus dat ook homo's een huwelijk kunnen hebben...
Haha roep maar niet te hard want ik heb ze wel gezien. Ach a tisztaság fél egészégquote:Op maandag 21 december 2015 12:47 schreef berko13 het volgende:
Alleen zul je in Polen, Hongarije en Servië geen halfnaakte mannen tegenkomen die aan ijsjes likken in de vorm van een penis. Vooruitgang noemen we dat dan.
En ik ben tegen het EK voetbal.quote:Op maandag 21 december 2015 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Is dit politiek? Want dan snap ik 'm nie.
Verder: gelijke rechten voor homosexuelen, daar ben ik voor. Ik ben tegen de Gay Parade overigens.
Hoezo ben je tegen de gay pride?quote:Op maandag 21 december 2015 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Is dit politiek? Want dan snap ik 'm nie.
Verder: gelijke rechten voor homosexuelen, daar ben ik voor. Ik ben tegen de Gay Parade overigens.
Dat vind ik onsmakelijk. En ook opdringerig. Werkt bij mij in ieder geval geheel averechts.quote:Op maandag 21 december 2015 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo ben je tegen de gay pride?
Je hoeft er niet heen?quote:Op maandag 21 december 2015 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat vind ik onsmakelijk. En ook opdringerig. Werkt bij mij in ieder geval geheel averechts.
Ja en dikke mensen. In te weinig kleding of te strakke vind ik die namelijk ook onsmakelijk.quote:Op maandag 21 december 2015 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kunnen we spruitjes gaan verbieden? Ik vind die namelijk vreselijk smerig, immoreel en afkeurenswaardig. Kennelijk is dat voldoende reden om dingen te verbieden. Jammer als anderen ze wel lekker vinden, de meerderheid (nou ja, 2/3 van 1/3 van de bevolking) beslist.
Ja, ik vind vadsige tokkiewijven ook onsmakelijk en opdringerig. Mogen we jou dan verbieden om buiten te komen?quote:Op maandag 21 december 2015 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat vind ik onsmakelijk. En ook opdringerig. Werkt bij mij in ieder geval geheel averechts.
Zware straffen opleggen. Thuis doen ze wat ze willen, maar op straat zijn er algemene regels waar een beschaafd persoon zich aan moet houden.quote:Op maandag 21 december 2015 12:53 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Haha roep maar niet te hard want ik heb ze wel gezien. Ach a tisztaság fél egészég
Nee, al krijg ik geld toe. Waarom moet dat nou weer zo hoppa-de-beuk-erin. Kan dat nou niet subtieler. Nee, want in Nederland kan alles. Nou, ik kijk toch echt liever op andere dingen uit.quote:
Ik ben er zelf nooit geweest. Dat overdreven gedoe is niet echt mijn ding. Maar andere vinden het een geweldig feest. Leuk voor ze tochquote:Op maandag 21 december 2015 12:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Om de een of andere reden hebben homofoben een ingebouwde gaypridemagneet.
Laten we beginnen met halftamme fascisten zoals jij. Het is namelijk niet echt beschaafd om homo's te discrimineren.quote:Op maandag 21 december 2015 12:58 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zware straffen opleggen. Thuis doen ze wat ze willen, maar op straat zijn er algemene regels waar een beschaafd persoon zich aan moet houden.
Maar mag een halfnaakte heteroman wel zo'n ijsje eten?quote:Op maandag 21 december 2015 12:58 schreef berko13 het volgende:
Zware straffen opleggen. Thuis doen ze wat ze willen, maar op straat zijn er algemene regels waar een beschaafd persoon zich aan moet houden.
Gokje: die regels moeten voor homostellen vast anders zijn dan voor heterostellen?quote:Op maandag 21 december 2015 12:58 schreef berko13 het volgende:
[..]
Nou prima toch? Zij hun feestje en jij doet iets wat jij leuk vindt?quote:Op maandag 21 december 2015 12:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, al krijg ik geld toe. Waarom moet dat nou weer zo hoppa-de-beuk-erin. Kan dat nou niet subtieler. Nee, want in Nederland kan alles. Nou, ik kijk toch echt liever op andere dingen uit.
Meh, volgens mij zijn de helft van de mensen die de Gay Pride Parade leuk vinden, zelf hetero's. En een boel homo's vinden er ook niets aan. Het is niet alsof je magischerwijs een voorkeur voor strings en kutmuziek krijgt als je uit de kast komt...quote:Op maandag 21 december 2015 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ben er zelf nooit geweest. Dat overdreven gedoe is niet echt mijn ding. Maar andere vinden het een geweldig feest. Leuk voor ze toch
Nou, ik kan niet zeggen dat het een maatschappelijke aanwinst is. Ik vind het daarvoor te grof. Als ze met z'n allen klassieke muziek spelen, netjes gekleed zijn en op de boten door de gracht varen, is het een andere zaak. Dit is je zaakje (letterlijk én figuurlijk) in iemands blikveld duwen.quote:Op maandag 21 december 2015 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou prima toch? Zij hun feestje en jij doet iets wat jij leuk vindt?
Daarom vind ik het ook niet leuk maar ken genoeg mensen die er elk jaar heen gaan en het ook echt leuk vinden. Maar om er op nou op tegen te zijn? Je hoeft er niet heen.quote:Op maandag 21 december 2015 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Meh, volgens mij zijn de helft van de mensen die de Gay Pride Parade leuk vinden, zelf hetero's. En een boel homo's vinden er ook niets aan. Het is niet alsof je magischerwijs een voorkeur voor strings en kutmuziek krijgt als je uit de kast komt...
Quincy Gario vindt Zwarte Piet ook te grof.quote:Op maandag 21 december 2015 13:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik kan niet zeggen dat het een maatschappelijke aanwinst is. Ik vind het daarvoor te grof. Als ze met z'n allen klassieke muziek spelen, netjes gekleed zijn en op de boten door de gracht varen, is het een andere zaak. Dit is je zaakje (letterlijk én figuurlijk) in iemands blikveld duwen.
Ik wil niemand discrimineren. Ook hetero's moeten zich respectvol gedragen op straat.quote:Op maandag 21 december 2015 12:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Laten we beginnen met halftamme fascisten zoals jij. Het is namelijk niet echt beschaafd om homo's te discrimineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |