abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158405015
Willy Peters werd gegrepen door zijn eigen pitbulls. De doorgedraaide honden verscheurden zijn armen. De rechter moest geamputeerd worden, de linker werd ternauwernood gered. ,,Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen.''

Het is dinsdagavond 1 december als Peters (43) en zijn vriendin thuis aan de Rhijnauwensingel in de Rotterdamse Beverwaard mot krijgen. Peters is op stap geweest, tot onvrede van zijn vriendin. Tijdens de ruzie zit Peters op de bank en leunt hij met zijn voeten op een glazen tafel. Als de glasplaat plotseling barst, ontstaat er kortsluiting in de kop van pitbull Max. ,,Waarschijnlijk schrok hij. Hij schoot in de stress en greep mijn rechterarm. Daarna heeft hij me door de openstaande tuindeur naar buiten gesleurd.''

Max sleept zijn baasje over de grindtegels. De andere pitbull des huizes, Faith, heeft haar kaken inmiddels in Peters' linkerarm gezet. Toegesnelde buren gooien van achter een schutting stenen naar de honden, maar die laten pas los als een moedige buur de tuin betreedt en de honden afleidt. Eindelijk kan Peters, die in shock verkeert, worden weggesleept.

Shock
Als hij in het Erasmus Medisch Centrum zijn ogen opent, is zijn rechterarm verdwenen en zit de linker van boven tot onder in het verband. Artsen vertellen hem dat zijn rechterarm bij binnenkomst in het ziekenhuis alleen nog maar uit bot bestond. ,,Daar viel dus niets meer aan te redden. Door die shock heb ik gelukkig niet alles bewust meegemaakt. Maar in mijn dromen komt het soms terug. Ik heb er nachtmerries van.''

2015 was toch al niet Peters' jaar. In maart lag hij een week in coma na een motorongeluk. De werkloze autosloper hoopte deze winter een nieuwe baan te vinden en wilde weer gaan fitnessen. Dat zit er voorlopig niet in. Naar de wc gaan, aankleden, scheren; Peters heeft bij de simpelste handelingen hulp nodig. Het maakt hem ook creatief. ,,Weet je hoe ik de telefoon opneem? Ik ga met mijn tong over het touchscreen.''

Geknakt is hij, maar niet gebroken. Hij maakt al grappen over de tatoeages die hij kwijt is door de amputatie en huidtransplantatie. Op zijn rechterarm stond In Loving Memory voor zijn overleden ouders, op zijn linker de geboortedata van zijn kinderen. ,,Weet je wat die tatoeages gekost hebben? Pure kapitaalvernietiging!''

Hoop
Peters houdt zich vast aan het goede nieuws. De stomp aan zijn rechterarm is groot genoeg om een prothese aan te bevestigen en mogelijk kan hij na verloop van tijd ook zijn linkerarm weer gebruiken. Tijdens een 12 uur durende operatie transplanteerden artsen huid en pezen van zijn been naar zijn arm. ,,Ik kan mijn vingers nu een klein beetje bewegen. Hopelijk wordt dat steeds meer. Binnenkort mag ik gaan revalideren in een kliniek in Nijmegen.''

Bang
De pitbulls Max en Faith zijn na de aanval afgemaakt. Voor Peters kwam de kronkel in Max' kop als een complete verrassing. ,,We hebben ze 3 jaar geleden van andere mensen overgenomen toen ze 1 jaar oud waren. Ik denk nu dat ze als pups iets ergs hebben meegemaakt. Natuurlijk wisten wij van de slechte reputatie van pitbulls, maar we kennen ook goede verhalen over die honden. Ze luisterden altijd heel goed. Met Max kon ik ook stoeien. Hij heeft nooit eerder gebeten.'' Bang voor honden is hij wel geworden. ,,Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen. Zelfs als het een chihuahua is.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-anders-nooit.dhtml

Kom er maar in Erodome. Voor hetzelfde geld was ie de taoeage in z'n nek kwijt geweest.

:{
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 21 december 2015 @ 11:36:53 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158405093
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je weet wat het is.

Mijn broer had in Afrika honden met meer tenen dan normaal. Ook een ras......
Dat is bij de Pripyatherder ook gebruikelijk
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 21 december 2015 @ 11:38:05 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158405128
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze gefokt om beren weg te houden bij het vee :D
Klopt. Zowel de Karakachan als ook de Kangal.

In bijna 20 jaar zijn er maar drie gevallen bekend waarbij er vee verloren is gegaan aan predatoren. Beren en wolven zijn zo dom nog niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158405162
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:38 schreef Dven het volgende:

[..]

In bijna 20 jaar zijn er maar drie gevallen bekend waarbij er vee verloren is gegaan aan predatoren. Beren en wolven zijn zo dom nog niet.
Beter gewoon dat ze die honden ook op dat soort plekken houden. Hier in Den Haag lopen ze er ook mee rond en dan hebben ze echt geen kudde schapen om te beschermen :p
pi_158405182
Karige honden horen bij karige mensen
pi_158405193
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:36 schreef Jaroon het volgende:
Kom er maar in Erodome. Voor hetzelfde geld was ie de taoeage in z'n nek kwijt geweest.
Heb je nou gewoon dit zinnetje uit dit topic gehaald ofzo en een nieuwe geopend? :')
  maandag 21 december 2015 @ 11:40:15 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158405202
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Beter gewoon dat ze die honden ook op dat soort plekken houden. Hier in Den Haag lopen ze er ook mee rond en dan hebben ze echt geen kudde schapen om te beschermen :p
Nouja, het gezin.

Maar optimaal is het inderdaad niet. Zo snap ik ook niet waarom er zoveel mensen huskies of border collies hebben.
  maandag 21 december 2015 @ 11:40:37 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158405214
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:40 schreef HPLC het volgende:

[..]

Heb je nou gewoon dit zinnetje uit dit topic gehaald ofzo en een nieuwe geopend? :')
Stond al in de originele OP
pi_158405235
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Stond al in de originele OP
Ah, dacht dat dit deel 1 was :@
  Milf maandag 21 december 2015 @ 11:41:57 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158405256
Ah, toch nog een topic :D.

quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2015 11:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Heftig. Wel goed afgelopen allemaal? Ik kan me voorstellen dat je wel een beetje klaar bent met honden als zelfs een poedel een gevaar voor je dochter opleverde :X
Ze heeft nog lichte littekens van het eerste incident in haar gezicht.
Ze was de hond samen met stiefopa uitlaten. Lief beest. Ze zijn in de uitlaatplaats wanneer er een vrouw aankomt met een Engelse jachthond. Ze vraagt of ze ook naar binnen kan want de hond van opa was niet aangelijnd. Opa geeft aan dat dit geen probleem is.
De vrouw opent het hek en ook haar hond is niet aangelijnd. Die hond schiet bij haar weg, rent naar de hond van opa, schiet onder de hond door en pakt zo mijn dochter in haar gezicht. Opa trapt die hond zo het hek over (die man is zeer sterk. Formaat enorm) en is met de kleine meid naar huis gerend. Die vrouw is hem gesmeerd. Takketeef.

Het tweede incident: we waren in Stuttgart bij een vriendin. Zij heeft een stafford. Die is helemaal wijs met en beschermend naar mijn dochter. We gingen de hond uitlaten met de bazin. Daarbij kwam nog een vriendin en die had een poedel. Dochterlief vond dat ook leuk natuurlijk, maar de stafford werd jaloers.
Op een gegeven moment lopen we ergens naar boven en ik loop half achter dochter. De poedel loopt richting dochterlief en de stafford wilde dat niet hebben. Al vechtend komen ze onze kant op waardoor ik mij geen moment bedenk en tussen de honden en mijn dochter in ga staan en haar wilde oppakken. Toen werd ik half in mijn kuit knie gepakt.

Het is allemaal goed afgelopen. Haar gezicht zie je bijna niets meer van, maar het zat een paar mm onder haar oog. Ik heb een prik gehaald.
Ze is nu wel wat angstig, maar vraagt altijd of ze een hond mag aaien wanneer ze er een ziet. Uiteraard weet ze dat ze eerst moet vragen aan de eigenaar voordat ze op de hond afstapt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_158405266
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, het gezin.

Maar optimaal is het inderdaad niet. Zo snap ik ook niet waarom er zoveel mensen huskies of border collies hebben.
Je hebt niet zo'n bakbeest nodig om het gezin te beschermen :p Woonde hier in de straat een jongen met een husky, beest viel altijd andere honden uit de buurt aan. Maar damn wat zijn dat mooie honden :p
pi_158405285
Die kerel heeft die glazen plaat gewoon kapot geschopt. Tijdens een ruzie lekker achterover zitten en perongeluk een glazen plaat kapotdrukken _O- Dat gelooft toch niemand _O-
  Milf maandag 21 december 2015 @ 11:44:21 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158405322
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je hebt niet zo'n bakbeest nodig om het gezin te beschermen :p Woonde hier in de straat een jongen met een husky, beest viel altijd andere honden uit de buurt aan. Maar damn wat zijn dat mooie honden :p
Mijn overbuurvrouw heeft een Husky. Prachtig mooi en lief beest.

Ze lopen en rennen er ook heel veel mee en die wordt ook goed opgevoed.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_158405332
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is bij de Pripyatherder ook gebruikelijk
Beauceron was het. Speciaal daar gefokt zodat ze goed tegen het klimaat en ziekten konden. Beide werden minder dan een jaar oud.
pi_158405345
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:34 schreef raptorix het volgende:
Willy Peters werd gegrepen door zijn eigen pitbulls. De doorgedraaide honden verscheurden zijn armen. De rechter moest geamputeerd worden, de linker werd ternauwernood gered. ,,Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen.''

[ afbeelding ]

Het is dinsdagavond 1 december als Peters (43) en zijn vriendin thuis aan de Rhijnauwensingel in de Rotterdamse Beverwaard mot krijgen. Peters is op stap geweest, tot onvrede van zijn vriendin. Tijdens de ruzie zit Peters op de bank en leunt hij met zijn voeten op een glazen tafel. Als de glasplaat plotseling barst, ontstaat er kortsluiting in de kop van pitbull Max. ,,Waarschijnlijk schrok hij. Hij schoot in de stress en greep mijn rechterarm. Daarna heeft hij me door de openstaande tuindeur naar buiten gesleurd.''

Max sleept zijn baasje over de grindtegels. De andere pitbull des huizes, Faith, heeft haar kaken inmiddels in Peters' linkerarm gezet. Toegesnelde buren gooien van achter een schutting stenen naar de honden, maar die laten pas los als een moedige buur de tuin betreedt en de honden afleidt. Eindelijk kan Peters, die in shock verkeert, worden weggesleept.

Shock
Als hij in het Erasmus Medisch Centrum zijn ogen opent, is zijn rechterarm verdwenen en zit de linker van boven tot onder in het verband. Artsen vertellen hem dat zijn rechterarm bij binnenkomst in het ziekenhuis alleen nog maar uit bot bestond. ,,Daar viel dus niets meer aan te redden. Door die shock heb ik gelukkig niet alles bewust meegemaakt. Maar in mijn dromen komt het soms terug. Ik heb er nachtmerries van.''

2015 was toch al niet Peters' jaar. In maart lag hij een week in coma na een motorongeluk. De werkloze autosloper hoopte deze winter een nieuwe baan te vinden en wilde weer gaan fitnessen. Dat zit er voorlopig niet in. Naar de wc gaan, aankleden, scheren; Peters heeft bij de simpelste handelingen hulp nodig. Het maakt hem ook creatief. ,,Weet je hoe ik de telefoon opneem? Ik ga met mijn tong over het touchscreen.''

Geknakt is hij, maar niet gebroken. Hij maakt al grappen over de tatoeages die hij kwijt is door de amputatie en huidtransplantatie. Op zijn rechterarm stond In Loving Memory voor zijn overleden ouders, op zijn linker de geboortedata van zijn kinderen. ,,Weet je wat die tatoeages gekost hebben? Pure kapitaalvernietiging!''

Hoop
Peters houdt zich vast aan het goede nieuws. De stomp aan zijn rechterarm is groot genoeg om een prothese aan te bevestigen en mogelijk kan hij na verloop van tijd ook zijn linkerarm weer gebruiken. Tijdens een 12 uur durende operatie transplanteerden artsen huid en pezen van zijn been naar zijn arm. ,,Ik kan mijn vingers nu een klein beetje bewegen. Hopelijk wordt dat steeds meer. Binnenkort mag ik gaan revalideren in een kliniek in Nijmegen.''

Bang
De pitbulls Max en Faith zijn na de aanval afgemaakt. Voor Peters kwam de kronkel in Max' kop als een complete verrassing. ,,We hebben ze 3 jaar geleden van andere mensen overgenomen toen ze 1 jaar oud waren. Ik denk nu dat ze als pups iets ergs hebben meegemaakt. Natuurlijk wisten wij van de slechte reputatie van pitbulls, maar we kennen ook goede verhalen over die honden. Ze luisterden altijd heel goed. Met Max kon ik ook stoeien. Hij heeft nooit eerder gebeten.'' Bang voor honden is hij wel geworden. ,,Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen. Zelfs als het een chihuahua is.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-anders-nooit.dhtml

:{
Die uitdrukking op zijn gezicht zegt ook wel alles.
pi_158405357
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:38 schreef Dven het volgende:

[..]

De pyreneese berghond ook van oorsprong bv. Heel soms gebeurd het nog wel dat iemand daar onderweg een puppy van dat ras tegen komt en die meeneemt. Die krijgt dan iets heel anders dan hij verwachte aangezien de al generatie's hier gefokte honden inmiddels best wel goedzakken zijn.

De groep kuddebewakers is best aardig, heel erg veel van de grote wollige honden valt daaronder. Allemaal honden die van oorsprong bedoeld waren om wolven, beren en dieven bij de kudde weg te houden(en te doden als ze dat niet deden). Vrijwel allemaal gemaakt om dat zelfstandig te doen, dus zonder directe sturing van een mens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158405362
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die uitdrukking op zijn gezicht zegt ook wel alles.
Nooit meer werken, zuipen, hoeren....
pi_158405364
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 11:44 schreef nikky het volgende:

[..]

Mijn overbuurvrouw heeft een Husky. Prachtig mooi en lief beest.

Ze lopen en rennen er ook heel veel mee en die wordt ook goed opgevoed.
Ja als de ruimte en de tijd hebt. Maar ik heb kleine huisjes in mijn straat dus was voor die hond niet zo geschikt denk ik :P
pi_158405388
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nooit meer werken, zuipen, hoeren....
Bij die laatste moet je dan vragen of zij je gulp open doet.
pi_158405410
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Bij die laatste moet je dan vragen of zij je gulp open doet.
Volgens mij heb je zelfs hoerensubsidie voor gehandicapten :)
  maandag 21 december 2015 @ 11:48:53 #21
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158405436
"En het zijn zulke lieve honden O+ " ...... :{ :')

Never nooit komt er bij mij zo'n beest in huis!
pi_158405441
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heb je zelfs hoerensubsidie voor gehandicapten :)
Virtual Reality gaat dit soort problemen ook wel verzachten :P
pi_158405497
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 11:43 schreef Toefjes het volgende:
Die kerel heeft die glazen plaat gewoon kapot geschopt. Tijdens een ruzie lekker achterover zitten en perongeluk een glazen plaat kapotdrukken _O- Dat gelooft toch niemand _O-
Daar hoef ik ook niet over te twijfelen eerlijk gezegd.
  Forum Admin maandag 21 december 2015 @ 11:52:11 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158405505
Zal er lekker uit gezien hebben als z'n rechterarm alleen nog maar bot was.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158405506
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 11:41 schreef nikky het volgende:
Ah, toch nog een topic :D.

[..]

Ze heeft nog lichte littekens van het eerste incident in haar gezicht.
Ze was de hond samen met stiefopa uitlaten. Lief beest. Ze zijn in de uitlaatplaats wanneer er een vrouw aankomt met een Engelse jachthond. Ze vraagt of ze ook naar binnen kan want de hond van opa was niet aangelijnd. Opa geeft aan dat dit geen probleem is.
De vrouw opent het hek en ook haar hond is niet aangelijnd. Die hond schiet bij haar weg, rent naar de hond van opa, schiet onder de hond door en pakt zo mijn dochter in haar gezicht. Opa trapt die hond zo het hek over (die man is zeer sterk. Formaat enorm) en is met de kleine meid naar huis gerend. Die vrouw is hem gesmeerd. Takketeef.

Het tweede incident: we waren in Stuttgart bij een vriendin. Zij heeft een stafford. Die is helemaal wijs met en beschermend naar mijn dochter. We gingen de hond uitlaten met de bazin. Daarbij kwam nog een vriendin en die had een poedel. Dochterlief vond dat ook leuk natuurlijk, maar de stafford werd jaloers.
Op een gegeven moment lopen we ergens naar boven en ik loop half achter dochter. De poedel loopt richting dochterlief en de stafford wilde dat niet hebben. Al vechtend komen ze onze kant op waardoor ik mij geen moment bedenk en tussen de honden en mijn dochter in ga staan en haar wilde oppakken. Toen werd ik half in mijn kuit knie gepakt.

Het is allemaal goed afgelopen. Haar gezicht zie je bijna niets meer van, maar het zat een paar mm onder haar oog. Ik heb een prik gehaald.
Ze is nu wel wat angstig, maar vraagt altijd of ze een hond mag aaien wanneer ze er een ziet. Uiteraard weet ze dat ze eerst moet vragen aan de eigenaar voordat ze op de hond afstapt.
Super reactie van opa☺
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')