Even een update van mijn ervaringen met mijn gekregen speakertje tot nu toe.
Toen ik em binnen kreeg heb ik die teksten die het Chinese meisjes stemmetje spreekt even door de google translate laten vertalen.
De zegt iets van "apparaat verbonden" of "gereed voor verbinden" als je met die bluetooth knop speelt. En ze zegt hoeveel % je accu nog vol is. Jammer dat ik zelf nog niet zo bekwaam ben in het chinees om bijv. 20%, 40% of 100% te kunnen verstaan.
Ik had zelf al een witte met alleen bluetooth, deze is kwa geluidsspectrum redelijk vergelijkbaar. Maar die gebruikte ik eigenlijk niet zo veel, omdat je toch altijd je telefoon (of iets anders) in de buurt moet hebben. Vaak is het fijn om gewoon even een achtergrond muziekje ergens op te zetten en dat niet uit gaat als je bijv. even naar de wc moet. De nieuwe heeft dus een mogelijkheid voor SD en dat is voor mij echt ideaal. Ik heb ooit een lijstje gemaakt met ca. 300 nummertjes met van rock tot hardcore en van rap tot k3. Deze staan nu op het kaartje en wisselen tussen telefoon en die nummertjes gaat heel makkelijk.
Nu ben ik net terug van 2 weken Cuba en daar hebben we het speakertje redelijk vaak gebruikt. We hadden daar een auto gehuurd en hadden niet verwacht dat deze een usb aansluiting zou hebben ofzo, dus hadden we het speakertje als vervanging van de auto radio. Dat werkt best aardig en hij houd het lang genoeg uit. Ook op het balkon van een hotel waar we een weekje hebben gezeten deed de speaker wat je er van kan verwachten.
1 avond heeft het speakertje mij weer een voordeel van het SD kaartje en de simpele bediening van de speaker laten zien. We zaten in Cuba op een al-in resort en hadden contact met een paar Belgen wat Nederlanders en Canadezen. Na 's middags biertjes en mojitos op het strand 's avonds biertjes en mojitos bij een show en door de "nachtclub" in kregen we het idee om naar het strand te gaan en allemaal drank mee te nemen. om het er nog wat gezelliger op te kamen ben ik even heen en weer naar ons appartementje gelopen en had het speakertje gepakt. Daardoor hadden we een klein ongeorganiseerd strandfeestje met een man of 10. waarbij we nog de meeste lol hebben gehad doe het volume waarop om 3 uur 's nachts "een klein geel visje" van K3 over het Cubaanse strand mee gezongen werd door 2 Belgen en een stel ollanders. Het speakertje heeft zelfs mijn dansen in de branding overleeft al zijn er in de gaatjes nog steeds wat korrels zand te vinden. Met dit speaktertje is het gewoon op play en volume wat hoger en je hebt een klein feestje. Met de hoeveelheid alcohol in mijn bloed die avond had het me niet gelukt om mijn telefoon te verbinden met die witte speaker en dan wat af te spelen denk ik.
Al met al super blij met de speaker! en hij heeft zich al goed bewezen. Binnenkort zal een vriend van mij mijn speaker wel eens aan een review onderwerpen zoals hij ook met mijn witte exemplaar heeft gedaan:
http://androidworld.nl/re(...)ot-voor-weinig-geld/