abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158388389
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

[ Bericht 27% gewijzigd door BlueEyes op 20-12-2015 20:07:12 ]
  zondag 20 december 2015 @ 20:13:28 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_158388881
Dank jullie nog voor alle medeleven, het gaat stukken beter met Mauwtje inmiddels. Ik heb 'r nog niet eerder zo gezien, arme donder heeft drie volle dagen op me liggen slapen.

En ik ga ook echt proberen om weer aan te haken hier. Ik wil van alles zeggen nu in de excuseshoek maar dat gedrag keur ik zelf bij anderen ook altijd af dus moet ik het zelf ook niet doen. :')
disclaimer
pi_158389037
Fijn dat ze opknapt SQ!! Zo zielig die zieke kleintjes. En af- en aanhaken is volstrekt natuurlijk toch ;) niet druk om maken hoor.

Wij zitten in de auto terug van een weekend bij de schoonfamilie en ik heb het he-le-maal gehad met m'n schoonmoeder. Werkelijk ALLES draait om eten en als ik niet 500x 'nee' had gezegd had ze m'n kind op 1 dag volgepropt met kerstbrood, amandelstaaf, bananen, danoontjes, nijntjekoekjes, diksap en chocolademelk }:| . En toen A gisteravond niet wilde slapen heb ik onveveer alle variaties gehoord op 'Ze heeft vast honger' (het is ook lastig slapen als je niks mag van je moeder', 'ja dat geknor in je maag houdt je ook wakker hè?'). Ik heb tot 1000 geteld en weer terug en ben toen maar met A in bed gaan liggen tot ze sliep.

Gelukkig gaan we donderdag 1,5 week op vakantie met mijn ouders. Die trek ik een stuk beter :@ .
  zondag 20 december 2015 @ 20:22:19 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_158389169
Dat klinkt weinig ontspannend Razz :') die opmerkingen ;(
En lekker verkansie! Waar gaan jullie heen?

Ik heb m'n schoonoudervakantiebreak dus gemist dit jaar, de hele familie is donderdag t/m zaterdag in Disneyland geweest, terwijl ik met een ziek kindje op de bank zat. Ik baal er alleen best wel van, ik ben nog nooit in Disneyland geweest en volpension in het Disneyland Hotel kan ik zelf natuurlijk nooit betalen :') _O-
Maar goed, dat zijn dus de offers die je maakt om mamamatras te mogen zijn O+
disclaimer
pi_158389238
* haakt aan *

dat plaatje :')

Fijn dat Mauw opknapt SQ, echt naar om ze zo sneu te zien. Maarja, ja. Disney -O- .. ja dat is ons lot O+ }:|

Razz ik zou daar ook behoorlijk klaar mee zijn -O- buh! Nu lekker naar huis :Y
pi_158390012
Zo, razz, daar zou ik echt giftig van worden hoor. Wat zegt je man daar van? Ik zou echt van die nare opmerkingen maken als 'Slapen met al die troep van oma in je buikje is ook niet fijn he?!'. Mijn vader heeft er ook een handje van om hem allerlei zooi aan te bieden, maar bij je eigen vader er iets van zeggen is toch wel makkelijker. Ik doe dat overigens vaak als mn moeder het niet hoort, want anders krijgt ie van haar echt de volle laag :')

Oh, SQ, daar zou ik ook van balen :@ Maar ik vond Disneyland ook echt heel tof, al was dat voornamelijk om de achtbanen. Weet niet hoe het zou zijn met kind en nu zwanger mag ik toch nergens in, dus het staat voorlopig niet op de planning :) Voelt ze zich wel beter?
  zondag 20 december 2015 @ 20:56:06 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158390406
SQ fijn dat het de goede kant opgaat :) en balen idd van disneyland, kinderen hebben een goed gevoel voor timing :')

Razz daar zou ik me ook dood aan ergeren. Knap dat je met je zwangerschapshormonen niet ontploft bent :D (was ik wel)

Lucas doet hier tegenwoordig de magnetron/ kookwekker op inductiekookplaat na :') die piepen en nu roept hij ook PIIIIEEEPP als hij het hoort :D _O- ach ja waarom zou je ook een eend of schaap na doen? 8)7

Verder waren we donderdag bij het cb. Ze waren dik tevreden. Tenger maar gezond en ontwikkelt zich prima. Zoals ik al inschatte nu 78,5 cm lang en 9,2 kilo :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158390414
Fijn dat het wat beter gaat met M!

En zegt je man niks tegen zijn moeder in zulke gevallen Razz?

Hema tuitbeker gaat trouwens een stuk makkelijker open als je 'm onder een hete kraan houdt.
pi_158390609
Dat is best extreem, Razz, wat jouw schoonmoeder allemaal in A wil stoppen op een dag. En dan ook nog denken dat ze te weinig te eten heeft gekregen? Ik begrijp er niets van. Is het niet mogelijk om daar eens een goed gesprek over te hebben?

Er wordt wel eens gezegd als verklaring dat zoiets een generatiekloof kan zijn, maar echt: mijn oude lieve moedertje van 80 vraagt bij alles wat ze I wil geven eerst aan mij of ze dat mag hebben. O+ .

I heeft afgelopen vrijdag op de kerstbrunch op school voor het eerst chocomel op. Eerst ging ze rillen en toen wilde ze meer. :D .

Gelukkig SQ, dat mauwtje weer is opgeknapt. Mij zou je echt niet blij maken met zo'n Disney World avontuur (ik ben er een keer geweest), maar ik snap dat je er van baalde. Je voelt je dan echt even heel zielig. ;( .

Hier is I echt volledig op mij gericht nu, het is best vermoeiend. Ik geloof dat ze tijd moet inhalen met me, of het is 'gewoon' enorme eenkennigheid. Ze is wel ontzettend lief verder, veel knuffels en kusjes. Vanochtend ging ik even de stad in, met haar in de draagzak (dat is op zulke 'plakken aan mama' dagen nog steeds een uitkomst vind ik) onder het mom van 'we gaan zoveel mogelijk kerstbomen kijken'. Dat nam ze echt heel serieus, met als resultaat dat ze bij iedere kerstboom in iedere winkel keihard begon te juichen. Als eind klapper gingen we de Bijenkorf in. Daar hebben ze altijd zo'n mega kerstboom van de hoogste verdieping tot aan de begane grond en toen ging ze helemaal dramaqueenachtig los. 'Oh neeeeee! Hoog! Groot! Kerseboom!! Bang! Bang! Oooh nee". Achter mijn rug proberen weg te duiken, toch willen kijken en toen we weggingen natuurlijk bijna huilen. :') .

Ik word trouwens wel nostalgisch van deze tijd, jullie ook? Vorig jaar vierde I haar eerste kerst en nu hangt het kliederwerkstukje dat ze vorig jaar op het kdv had gemaakt weer in de kerstboom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 20 december 2015 @ 21:10:49 #10
409579 LuDann
All the way
pi_158390876
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 17:48 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

LuDann, ik zit verwonderd naar je doorzettingsvermogen te lezen.. :)

Wij hebben onze dochter hiermee leren drinken uit een open bekertje. Ze zijn ook nog eens goed voor de motoriek :)

http://www.drogisterij.nl/difrax-oefenbeker.html
:@ dank je wel.

Ik ga eens kijken of ze dat bekertje hebben bij de drogist hier. Bedankt voor de tip!
  zondag 20 december 2015 @ 21:11:52 #11
52229 Chanty
pi_158390909
Hahaha I. is cute met haar gevoel voor drama O+
  zondag 20 december 2015 @ 21:12:23 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_158390923
I O+ ik vind haar avonturen geweldig!
disclaimer
pi_158391206
Hahaha I O+

Het plaatje van de OP _O_ _O-

Razz, zulk commentaar is echt prut! Gelukkig ben je er weer vanaf :P
pi_158391811
I O+
Razz, aargh :( ik was ook ontploft, hormonen of niet :@

Chanty, nice! Wat een verschil he, de Lucasjes :D

Wij zijn met z'n 2en naar theater/concert vanavond, na een hoop getwijfel deze week toch even lekker samen weg. Oppas op het laatste nippertje gevonden via een oud-bruidspaar O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 20 december 2015 @ 21:40:49 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_158391988
Fijn Mariska! Hoe gaat het nu met jou/jullie?
disclaimer
  zondag 20 december 2015 @ 21:49:34 #16
52229 Chanty
pi_158392325
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 21:35 schreef JufMariska het volgende:
I O+
Razz, aargh :( ik was ook ontploft, hormonen of niet :@

Chanty, nice! Wat een verschil he, de Lucasjes :D

Wij zijn met z'n 2en naar theater/concert vanavond, na een hoop getwijfel deze week toch even lekker samen weg. Oppas op het laatste nippertje gevonden via een oud-bruidspaar O+
Nou zeg, maar wel fijn dat jouw Lucas zich zo goed ontwikkeld heeft ondanks zijn vroege start :)
pi_158393219
Fijn dat het goed gaat met L, Chanty. Hij volgt z'n eigen lijntje nu? Toevallig stond I vanochtend bij ons op de weegschaal en daar kwam 10,9 uit. Dat is ook niet zoveel voor een kind van 1 jaar + 11 maanden maar het hoort gewoon bij haar ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 20 december 2015 @ 22:34:53 #18
52229 Chanty
pi_158394196
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2015 22:11 schreef Franny_G het volgende:
Fijn dat het goed gaat met L, Chanty. Hij volgt z'n eigen lijntje nu? Toevallig stond I vanochtend bij ons op de weegschaal en daar kwam 10,9 uit. Dat is ook niet zoveel voor een kind van 1 jaar + 11 maanden maar het hoort gewoon bij haar ook.
Joah soort van :P hij was nu flink de lengte in geschoten en dan blijft zijn gewichtstoename wat achter. Was nu in 4 maanden 4,5 cm gegroeid en 740 gram aangekomen dus dat is netjes vind ik. Maar ik heb het sowieso echt los gelaten. Denk dat Lucas en I behoorlijk op elkaar lijken qua groei
pi_158396485
Fijn dat het zo goed voelt nu Chanty, scheelt een hoop kopzorgen!

Het gaat wel goed hier, all things considered. We wachten af, en dat voelt vooralsnog nog wel goed. Blijft onwerkelijk en bij vlagen vreselijk verdrietig, dat wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158401387
Aww lucas 💙

Razz, ik zou ook giftig worden. En niet aøeen om het eten, want dat bedoelt ze op haar manier goed. Maar negatief over een moeder praten tegen een kind, dat vind ik erg laag. Brr.

Wij zijn weer "thuis" in Nederland! <3 Als het niet regent gaan we naar de winterefteling vandaag!
pi_158404024
Welkom thuis Room!
Hoe lang blijven jullie?
pi_158404253
Altijd leuk om over I te lezen Franny :) en dat weemoedige herken ik wel, hoewel W vorig jaar een ienieminibaby was en het nu ws nog steeds niet bewust meemaakt.

Fijn dat het goed was bij het CB Chanty! en ik las ook iets over goede nachten *O*

Hier gaan de nachten ook weer goed, W slaapt weer rustig. We zijn dus een weekend weg geweest en W was bij opa en oma, en het ging supergoed! Ze zijn dan wel moe na zo'n weekend :') maar hij is vrolijk en slaapt goed, en hij voelt zich duidelijk thuis bij ze *; wat fijn is om te zien. Tand 7 en 8 kan ik onder de oppervlakte aan zien komen, eindelijk.

BIJNA KERST JONGENS *O* de versieringen moeten nog hier :') zo druk geweest!

JM :* fijn dat jullie er even uit zijn geweest.
pi_158404753
Hier zijn tand 3 en 4 door als mini-witte-puntjes. Maar dat tandenknarsen blijft :X . Fijn dat het zo'n goed weekend was Crump!

JM wat fijn even weg samen. Dikke kus voor jullie :*

Ik vind de I-verhalen altijd heerlijk Franny O+ kan me nog zo moeilijk voorstellen dat A over een tijdje ook al zoveel kan!

Room veel plezier hier *O* ! Wij vluchten donderdag juist voor 1,5 week naar een zonnig eiland. Maar kan me voorstellen dat terug zijn in NL voor jullie ook fijn is! Heb je eigenlijk plannen om hier ooit weer te komen wonen?

Chanty fijn dat L het zo goed doet! En ook dat jij je er niet meer druk om maakt, dat lijkt me ook veel rustiger dan groei-stress.

Over m'n schoonmoeder, ja - m'n man zegt er ook wel wat van hoor, gelukkig. Maar het zit zó in haar systeem, dat gaat er niet uit :{ . Ze vraagt aan ons ook om het kwartier of we nog iets willen hebben en dat gaat dan altijd zo:

"Wil je nog wat hebben?"
"Nee hoor :) "
"Kerstbrood?"
"Nee ik hoef echt niks, dankje :)"
"Een banaan? Of wat cake?"
"... Nee hoor, echt niks }:| "
"Nee? Ik heb het allemaal voor jullie in huis gehaald.. -O- "
"Ja.. Nouja, ik zit nog vol van het ontbijt een half uur geleden"
"Anders een klein stukje amandelstaaf?"
".... :% ... Nee..."

Enzovoort.
Al jaren.
pi_158406537
Klinkt als mijn oma :@ en daar ben ik als kind dus heel veel geweest en ook echt dik van geworden.

Goed dat je er wat van zegt hoor!
Kwak
pi_158406724
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

:@ dank je wel.

Ik ga eens kijken of ze dat bekertje hebben bij de drogist hier. Bedankt voor de tip!
Je woont niet omg. 040?
Ik heb ze hier nog liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')