SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag 19 december - ¤ 1.218.037 (¤ 1.125.334 in 2014)
Zondag 20 december - -
Maandag 21 december - -
Dinsdag 22 december - -
Woensdag 23 december - -
Donderdag 24 december - -
Behalve luisteren kan je ook kijken naar 3FM Serious Request! Dit kan onder andere op delen van de dag via de publieke TV-zenders NPO 1 en 3.
Daarnaast is 3FM Serious Request ook dit jaar weer via speciale kanalen bij de kabelmaatschappijen te zien:
Ziggo: Kanaal 999
KPN/Telfort: Kanaal 26
Canal digitaal: Kanaal 13
Webcamstreams
› 3FM-website - 3FM Social Radio (officiële manier van kijken)
› TV Beelden live
› Webcam + FOK!
Radiostreams
› MP3: 192kbps / 96kbps
› AAC: 64kbps HE1 / 32kbps HE2
Extra informatie
› Kom zelf in Actie - Hier kun je eigen acties aanmelden en bijhouden hoeveel er gedoneerd wordt.
› Frequenties - Lijst met ether- en kabelfrequenties waarop 3FM te ontvangen is.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post) opent het volgende deel! Een eerder topic teruglezen? Ga dan naar deze pagina voor een overzicht. Oh, en verder worden er natuurlijk ook statistieken (nog meer) bijgehouden!De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Zelfscanner kan ook niks.quote:Op zondag 20 december 2015 02:31 schreef noodgang het volgende:
T gaat nog steeds niet heel goed met de OP
quote:De ‘koel’ is er allang niet meer. Met het sluiten van de Oranje-Nassaumijn in 1974 verdween ook het ‘Koelhollendjs’ uit de stad. ‘Koelhollendjs’ kent volgens Leonie Cornips invloeden van het dialect van voor 1900, het Frans, Duits en het Nederlands. De komst van de mijn veranderde Heerlen. In 1900 was bijna 90% van de Heerlenaren, het waren er niet veel, geboren en getogen in het dorp. In 1930 was dat nog maar minder dan de helft, van de toen al aanzienlijke stad.
En de taal, die veranderde mee. En waar die taal thuishoorde, kon je niet zeggen. Volgens sommigen was het dialect. Dat vinden ze vooral boven de grote rivieren. n de mensen in Zuid-Limburg beschouwen het eigenlijk als Nederlands. Cornips, zelf geboren in het Schaesbergerveld beschouwt de taal eigenlijk als Nederlands. Maar wel van het bijzondere soort.
Een college zou geen college zijn, als niet aan de hand van een aantal voorbeelden het fenomeen taal tot op de grammaticale bodem wordt uitgezocht. Daarbij kwam Cornips tot interessante conclusies.
Zinnen als:
‘Ik heb me de jas gescheurd’ of nog beter ‘Ik heb me de jas gescheurd gehad’ kunnen in het ‘Koelhollendsj’ meer uitdrukken dan het Nederlands met zijn regeltjes kan. In het eerste geval is de gescheurde jas een tijdelijke zaak, net gebeurd. In de tweede zin is die tijdelijk kapotte jas alweer gerepareerd. Kom daar in het Nederlands maar eens om: daar bestaan geen woorden voor!
quote:Op zondag 20 december 2015 02:32 schreef tofastTG het volgende:
Mobiel quoten is kut; maar Heerlens dialect is trouwens een van de meest Hollandse dialecten.
Dat is ook logisch, het is tijdens de tijd van de mijnen pas ontstaan. En toen bestond Heerlen al deels uit Hollanders.
[..]
Alleen als het lekker kort en pittig is.quote:Op zondag 20 december 2015 02:41 schreef Zelfscanner het volgende:
Mensen mogen voor 10 euro een handje op mijn haar leggen. Welke fokker wilt als eerst?
Ja hequote:
quote:Op zondag 20 december 2015 02:50 schreef Piut_Ciutr het volgende:
[ afbeelding ]
Man met de leren jas, dat waren nog eens tijden.
Ik ga straks ookquote:Op zondag 20 december 2015 02:50 schreef ChatGirl het volgende:
Het wordt tijd om naar bed te gaan denk ik want ik kan niet meer fatsoenlijk quoten
Echt nietquote:Op zondag 20 december 2015 02:52 schreef HiDiHo het volgende:
Mevrouw met paars haar komt uit Stokholm
Nepperd met d'r haarquote:Op zondag 20 december 2015 02:52 schreef HiDiHo het volgende:
Mevrouw met paars haar komt uit Stokholm
Beetje dom wijfquote:
Woon er inmiddels net een paar kilometer onderquote:Op zondag 20 december 2015 02:55 schreef Zelfscanner het volgende:
Zie nu pas dat houdjemond uit Amsterdam komt. Om de hoek misschien wel.
quote:Op zondag 20 december 2015 02:56 schreef Impressme het volgende:
Amsterdam komen de mooie meiden vandaan
quote:Op zondag 20 december 2015 02:56 schreef Impressme het volgende:
Amsterdam komen de mooie meiden vandaan
Blijf met je vingers van mijn quotequote:
Alleen de filmpjes er op zijn leukquote:
Trusten.quote:Op zondag 20 december 2015 03:15 schreef ChatGirl het volgende:
Jongens en meisjes, ik ga een poging tot slapen wagen.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 december 2015 03:15 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]
Ach, ze draaien toch een gare radio edit dus het is snel voorbijquote:Op zondag 20 december 2015 03:16 schreef ChatGirl het volgende:
En dan deze draaienZo kan ik natuurlijk nóóit gaan slapen.
Yuh. Nou ga ik echt slapen.quote:Op zondag 20 december 2015 03:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Ach, ze draaien toch een gare radio edit dus het is snel voorbij
quote:Op zondag 20 december 2015 03:15 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]
Echt hehquote:
Trustenquote:Op zondag 20 december 2015 03:20 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Yuh. Nou ga ik echt slapen.
Truste allemaal
Iig iets waardoor hij op zondag niet vrij is.quote:
pastoor zekerquote:Op zondag 20 december 2015 03:29 schreef Impressme het volgende:
[..]
Iig iets waardoor hij op zondag niet vrij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |