"Ja, natuurlijk maak ik me zorgen", reageerde Louis van Gaal op de vraag of hij bezorgd is over zijn baanzekerheid bij Manchester United. "Want ik weet dat het geloof in een manager erg belangrijk is." United verloor zaterdag in eigen huis met 1-2 van laagvlieger Norwich City en is bezig aan een dramatische reeks.
Memphis Depay kon ook tegen Norwich het net niet vinden. Memphis Depay kon ook tegen Norwich het net niet vinden. Foto: AFP
"Ik denk wel dat ik de tijd krijg om de situatie te verbeteren", zei Van Gaal. "Maar in deze wereld weet je het maar nooit. Het is niet aan mij en we zullen het wel zien."
De ervaren trainer weet dat de druk op hem verder toe zal nemen. "Zo werkt het in het voetbal. Ik denk niet dat een nieuwe manager direct voor succes zal gaan zorgen. Maar dat is wat ík geloof. Misschien is dat niet zo belangrijk."
'Altijd evalueren'
"Ik ben mezelf altijd aan het evalueren, omdat ik denk dat dat een onderdeel is van mijn filosofie. Maar die filosofie wordt ook geëvalueerd. Ik ben niet dezelfde coach als 25 jaar geleden. Dus ik evalueer altijd. Maar die filosofie is heel belangrijk voor mij. Daardoor ben ik, of misschien moet ik nu zeggen, was ik, een heel succesvolle manager."
'Niet goed genoeg'
United heeft nu zes wedstrijden op rij niet gewonnen. Iets was sinds 1998 niet meer is voorgekomen. Ondanks 70% balbezit wist de ploeg tegen Norwich maar twee keer op doel te schieten. "Het was niet goed genoeg", vond Van Gaal dan ook. "Wij moeten van Norwich winnen. Nu gaan we ons voorbereiden op het duel met Stoke. Dat is alles wat ik kan zeggen."
http://www.telegraaf.nl/t(...)rgd_over_baan__.html
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !