Op donderdag 24 december 2015 16:33 schreef sputnikovaya het volgende:Ik kom uit een gezin waarin liefde en relaties taboe-onderwerpen waren.
Hoe liefde en relaties zouden ontstaan en hoe deze zich zouden vormgeven moest ik helemaal zelf uitzoeken.
Via Fok! heb ik mijn nu beste vriend ontmoet. Hij heeft mij de basis geleerd die ik tot op de dag van vandaag aanhoud. Als ik hem niet zou hebben ontmoet, was het maar de vraag waar ik vandaag de dag zou staan in het leven. Mijn sociale vaardigheden zijn enorm gegroeid met zijn hulp. Niet dat ik ooit een sociale hork was, maar je kan altijd groeien.
Ik heb een paar korte en een paar lange relaties achter de rug. (lang is meer dan een jaar)
Of het nou komt door wat ik heb meegemaakt of hoe ik van nature ben laat ik nu in het midden, maar het harteleed wat ik in het verleden heb gevoeld was intens maar nooit slopend. Ik kwam overal na een paar weken overheen, en voelde me zelfs gelukkiger dan de tijd toen ik nog in een relatie zat.
De meest recente is een uitzondering. Altijd heb ik gezegd "ik doe een vasectomie" "Ik ga nooit trouwen" "Levenslange relaties zijn iets van het verleden" En het was altijd mijn familie die zei - via een omweg dat wel, want taboe-onderwerp - "wacht maar tot je de juiste vrouw tegenkomt".
Ik was wars van dat advies. Maar het heeft me geraakt als een pallet beton.
Zei was die juiste vrouw. Ik heb die juiste vrouw ontmoet. Ik zal geen talloze alinea's wijden aan cliche's over de ware e.d, dat laat ik aan jullie discretie over.
Net in de maand waarin er grote veranderingen in mijn ziel plaatsvonden inzake trouw, liefde, en een gezamenlijke toekomst maakte ze plotsklaps de relatie uit.
De uiteindelijke rede: ze is klinisch depressief en wil zelfmoord plegen.
Ze was aan de drugs voordat ik haar kende (XTC, alcohol, coke, wiet) maar met mij is ze met alles gestopt, behalve wiet.
Ze komt uit een gebroken gezin en haar vader heeft zelfmoord gepleegd als gevolg van zijn drugsverslaving. Mijn ex weet niet wanneer ze dood gaat, maar de drugs zullen haar doen sterven. Ik zie haar heel af en toe nog, en ik zie haar aftakelen. Ze is ontzettend eenzaam, ongezond, en emotioneel verslagen.
Deze vrouw is de integriteit zelve. Ze zou haar long en haar nier schenken aan een vreemde. Ze heeft Karakter. Karakter met een hoofdletter K, en dat is iets heel anders dan gewoon persoonlijkheid of temperament. Lang niet iedereen heeft Karakter.
Ik sta compleet machteloos om haar te helpen, maar ik zou een kogel nemen voor haar welzijn. Ze wil alleen zijn echter, ze wil niet meer leven. Ze kan er geen relatie bij hebben en ze sleept haarzelf door iedere dag.
Soms denk ik dat ik eroverheen aan het komen ben, maar als ik een paar dagen niets van haar hoor, word ik door verdiet overmand.
Ze is haarzelf niet meer, doet kortaf. Maar ik weet dat ik haar gezien heb zoals ze echt is. Ze hoort ook niet in deze wereld. Ze zal ook een stuk minder lijden als ze dood is dan op de aarde. De nepheid van de samenleving heeft haar de das omgedaan. De dingen die ze heeft meegemaakt vullen een boek. Nooit heeft ze ingegeven op haar echte zelf. Maar ik hou van haar, en wil niet dat ze doodgaat. Eigenlijk horen de neppe mensen niet in deze wereld.
De tijd zal mijn hart herstellen. Ik hoef geen relatie met haar, ik wil alleen dat ze gelukkig is. Ze mag me haten, als ze maar gezond is.
Op dit moment vecht ik met de gedachte of ik haar met kerst een cadeautje moet komen brengen. Ze heeft niemand. Maar ik steek mezelf ook in mijn ziel omdat ik weet dat ze me niet met open hart zal ontvangen. Ze kan het niet meer, ze is opgebrand. Als ze niet opendoet laat ik het cadeautje achter met een kaartje. Een bescheiden kaartje, geen emotionele brief om te voorkomen dat ze nog verdrietiger wordt.
Ik ben er voor haar. Passief, op aanraden van een vriendin die gekwalificeerd is om mij geestelijke hulp te verlenen. Het kleinste signaal zal door mij beantwoord worden met de meest royale hulp. Maar zolang het stil is, stel ik me gerust met af en toe een koetje-kalfje.
Ik stel me ook gerust met het feit dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht ligt om haar te kunnen helpen. Of het zou lukken ligt toch buiten mijn macht om. Dat is aan de Goden. Mijn inzet ligt in mijn handen echter. Mijn inzet heeft de oplossing niet geboden. Het zij zo. Ik kan erom janken, maar dat helpt niemand. Het hele leven is om te janken... dit leed is slechts leed wat ik van dichtbij zie.
Het is nu een maand of 3, 4 uit. Ik groei eroverheen, want ik ben sterker dan ik denk.
Ze is er niet meer. Ze leeft wel, maar ze is er al niet meer. Dood is ze niet. Die tranen kan ik niet bedwingen als het moment er zal zijn en ik wil haar ook niet opgeven. Maar als ik niet sterk ben, zijn er geen armen die haar kunnen opvangen als ze naar beneden valt.
Helemaal verdwijnen zal ze nooit. Ik draag nu het armbandje met haar naam erop, wat ze heeft gekregen als laatste cadeau van haar vader, die zelfmoord pleegde toen ze een jaar of 7 was. (Ja, ik heb hele dunne polsen)
De maatschappij heeft me hard gemaakt. Het was bijna te laat of ik was gewoon een zielloze corporate rat geworden die voor status en materie zou gaan. Maar ik zie en voel het bandje de hele dag, en het helpt mij de kracht te vinden om eerlijke, integere keuzes te maken die de authenticiteit van mijn persoonlijkheid niet ondermijnen. God bestaat niet, God is maar een intellectuele referentie. Maar mijn ex, die bestaat wel. Die bestaat zo lang ik leef, want haar lessen, haar voorbeeld en haar hart draag ik met mee mee zolang ik leef.