Ha! Dat zal ze leren!quote:
Oh, dus TS kan ook gewoon een brief vanwege vordering op kleurloos ontvangen hebben omdat NAW -gegevens er een beetje op lijken?quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:12 schreef DJKoster het volgende:
Dat is de standaard werkwijze van Intrum: Brieven sturen naar het adres of persoon die (het meest) overeenkomt met de NAW-gegevens van de vordering.
Bij mij kwamen de initialen niet geheel overeen inderdaad, en sowieso, als je kijkt op klacht.nl geeft meer dan 80% aan nooit een dienst te hebben afgenomen bij T-mobile.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dus TS kan ook gewoon een brief vanwege vordering op kleurloos ontvangen hebben omdat NAW -gegevens er een beetje op lijken?
Het telefoonnummer op de brief klopte niet, maar ik kreeg wel een inlogcode en WW voor de site, daar kon ik ook inloggen en er stond weinig meer dan betalingsmogelijkheden , geen facturen of meer info over het zogenaamde abonnementquote:Op zaterdag 19 december 2015 08:21 schreef egeltje1985 het volgende:
Als het echt van intrum is, zijn het toch geen spookfacturen/is het geen phishing.
Ze hebben dus een buts openstaande rekeningen van T-Mobile overgenomen en zijn daar mensen bij gaan zoeken, als het maar een beetje overeenkomt vinden ze het al goed genoeg...quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:20 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Bij mij kwamen de initialen niet geheel overeen inderdaad, en sowieso, als je kijkt op klacht.nl geeft meer dan 80% aan nooit een dienst te hebben afgenomen bij T-mobile.
Gewoon een waarschuwing jongens want ik gok dat er een hoop mensen zijn die wel betalen, zeker als je Intrum Justitia telefonisch benaderd. Manipulatief, grof..intimiderend
Yup! I.J. koopt (waarschijnlijk) die vorderingen in, deelt ze uit aan hun medewerkers die op Google, Facebook etc. gaan zoeken naar een adres om er vervolgens een factuur heen te kunnen sturen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dus TS kan ook gewoon een brief vanwege vordering op kleurloos ontvangen hebben omdat NAW -gegevens er een beetje op lijken?
Hmmz, geen openstaande facturen overgenomen maar hun eigen oude bestanden opgeschoond?quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:21 schreef egeltje1985 het volgende:
Als het echt van intrum is, zijn het toch geen spookfacturen/is het geen phishing.
https://forum.t-mobile.nl(...)trum-justitia-262641
Wow, brutaal, maar ik gok dat ze er best een slaatje uit kunnen slaan.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Yup! I.J. koopt (waarschijnlijk) die vorderingen in, deelt ze uit aan hun medewerkers die op Google, Facebook etc. gaan zoeken naar een adres om er vervolgens een factuur heen te kunnen sturen.
ja denk het. Ook geen nette werkwijze natuurlijk, maar phishing is het niet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hmmz, geen openstaande facturen overgenomen maar hun eigen oude bestanden opgeschoond?
Waar ze X jaar geleden geen personen bij konden vinden hebben ze ze nu nog even bijgezocht?
Via social media?
Was wel op de offi website..quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou toch uitkijken met inloggen op codes die in zo'n bericht worden gestuurd.
Je wordt gephisht, maar je gaat wel inloggen met informatie uit de phishing brief? Ok, succes.quote:
klopt en het dossier is gesloten, zoals ik al aan heb gegeven.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja. En nu weten ze dat je sowieso bestaat en dat ze je bereikt hebben
Dit dus, lekker slim tsquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou toch uitkijken met inloggen op codes die in zo'n bericht worden gestuurd.
Ik denk dat je straks een veel groter probleem hebt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:03 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
klopt en het dossier is gesloten, zoals ik al aan heb gegeven.
Helder!quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je straks een veel groter probleem hebt.
Je hebt volgende maand een aanmaning gok ik zo.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Helder!
Ik gok van niet, er is nog mailcontact geweest waaruit blijkt dat ze inderdaad maar lukraak gokken welke persoon er bij een factuur uit ong. 2000 hoort.
Geen malafide praktijken, brutaal, dat wel
Waar baseer je dat op? Het dossier is gesloten en al was het van mij, dan zou het al verjaard zijnquote:Op zaterdag 19 december 2015 18:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt volgende maand een aanmaning gok ik zo.
oh, ze zeggen dat het dossier gesloten is. Dan zal het vast zo zijn, het is namelijk een goudeerlijk en oprecht bedrijf.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:09 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Het dossier is gesloten en al was het van mij, dan zou het al verjaard zijn
de keer erop hebben ze net zoveel bewijs als voorheen. 0 dus.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
oh, ze zeggen dat het dossier gesloten is. Dan zal het vast zo zijn, het is namelijk een goudeerlijk en oprecht bedrijf.
T-mobile heeft jou gezegd dat de zaak afgedaan is?quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:14 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
de keer erop hebben ze net zoveel bewijs als voorheen. 0 dus.
+ het feit dat T-Mobile de zaak afdoet, wat betekent dat ze sowieso moeten kappen nu, zonder opdrachtgever..neem ik aan
Klopt, ze trekken hun handen van deze 'zaken' af.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
T-mobile heeft jou gezegd dat de zaak afgedaan is?
Ik lees alleen maar dat I.J dat gedaan zou hebben, niets over T-Mobile.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Klopt, ze trekken hun handen van deze 'zaken' af.
Ik heb contact gehad met T-mobilequote:Op zaterdag 19 december 2015 18:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar dat I.J dat gedaan zou hebben, niets over T-Mobile.
Magoed, hopelijk heb ik ongelijk en ben je ervanaf.
Dat vind ik dan weer minder positief klinken... Alsof IJ een vrijbrief heeft te doen wat ze nodig acht met die oude facturen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Klopt, ze trekken hun handen van deze 'zaken' af.
Het is dus geen phishing aangezien het van Intrum Justitia zelf is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je wordt gephisht, maar je gaat wel inloggen met informatie uit de phishing brief? Ok, succes.
Dan is je OP wel verwarrend.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:33 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Het is dus geen phishing aangezien het van Intrum Justitia zelf is.
Ik heb het verwarrend gemaakt door de verkeerde termen te gebruiken inderdaad, alle uitgaande brieven komen van intrum justitia zelf, geen 'fake' bedrijf. Met phishing doelde ik meer op het maar klakkeloos rondsturen van incasso's naar mensen die enigszins overeenkomen met de gegevens die ze op dat moment konden vinden en 'matchten'quote:
quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:04 schreef Lienekien het volgende:
quote:
Ik zie het gevaar niet. Boef phisht alleen codes die boef zelf gestuurd heeft. Nou en?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:01 schreef Lienekien het volgende:
Je wordt gephisht, maar je gaat wel inloggen met informatie uit de phishing brief? Ok, succes.
Het gaat hier om inloggegevens die in een brief staan. Geen mail. I.J. googlen en je weet zeker dat het de juiste domeinnaam betreft.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet echt.quote:Op zondag 20 december 2015 02:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Van 90 euro naar 3400 is trouwens ook een behoorlijke sprong.
quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja. En nu weten ze dat je sowieso bestaat en dat ze je bereikt hebben
Dit is gewoon intimidatie in de hoop dat daardoor betaald wordt, of de vordering terecht is doet er niet toe. Dat zijn geen ongelukkige foutjes, dat is onderdeel van het verdienmodel.quote:Op zondag 20 december 2015 02:27 schreef Spezza19 het volgende:
Om wat duidelijkheid te scheppen; incassobureaus kopen wel eens vorderingen over van o.a. telefoon maatschappijen. Dit vaak tegen ongeveer een kwart van de uitstaande vordering.
Het klopt dan inderdaad dat T-Mobile de zaak sluit want T-Mobile heeft de vordering verkocht en de rest gewoon afgeschreven in de boeken.
De vordering is dan ook niet meer van T-Mobile.
Iets dat purchased debt heet.
Je moet je bedenken dat dit dan gaat om duizenden dossiers. Maar wet van de grote getallen. Die enkele vordering die niet te innen is verdienen ze terug via hen die wel de vordering volledig betalen.
Als er geen gegevens bekend zijn dan zal een incassobureau eerst kijken of er overeenkomende debiteuren bekend zijn. Dit kan zijn op naam voorletters adres en andere overeenkomende gegevens.
Bij een gevonden match zal men een brief uitschrijven.
Maar een match klopt niet altijd. Dus ontvangen mensen zoals TS deze.
Die belt op, IJ sluit het dossier niet maar verwijderd gewoon de foute gegevens en zoekt verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |