abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158349810
quote:
Psycholoog in rechtbank: 'Jasper S. zat vol lust'

Jasper S., de man die zegt Marianne Vaatstra te hebben verkracht en vermoord, zat vol lustgevoelens toen hij achter de Friese tiener aanfietste. Dat stelde de psycholoog die hem onderzocht vrijdag bij de rechtbank in Leeuwarden.

De psycholoog denkt dat S. 'mogelijk ingegeven door seksuele frustratie" de achtervolging op het jonge meisje inzette. Psycholoog Feringa benadrukt dat er geen stoornis bij S. is geconstateerd. Hij werd wel onderzocht op kenmerken van autisme, maar die kwamen in de tests niet naar voren. Eerder werd al bekend dat de boer uit Oudwoude volledig toerekeningsvatbaar is.

De psycholoog vindt dat S. de dreiging die hij bij zijn slachtoffer toepaste, bagatelliseert. Hij zou vooral iemand zijn die doet in plaats van denkt. 'Hij werd getriggerd door Marianne, denkt 'die is van mij'. Dan denkt hij niet meer, maar hij handelt', zei de psycholoog.

'Maar dat is toch niet normaal?', vroeg de rechter. 'Nee dat is niet normaal. Maar dat wil niet zeggen dat er een stoornis is.'

De deskundigen schatten de kans op herhaling laag tot matig in. Hij stal weliswaar een aantal jaar geleden een auto om een prostituee te kunnen bezoeken, maar verder heeft S., voor zover bij de deskundigen bekend, geen andere delicten gepleegd. Ook bewaarde hij het moordmes al die jaren om zichzelf eraan te herinneren dat dit niet nog eens mocht gebeuren.

S. zag Marianne als een object, hij heeft nauwelijks aandacht gehad voor zijn slachtoffer. Daarom is het goed mogelijk dat hij zich niet alle details kan herinneren. 'Dit is typerend voor het egocentrisme van de verdachte", zei de psychiater hierover.

Tegenover zijn psychiater zou hij hebben gezegd dat hij zijn misdaad mee het graf wilde innemen. Donderdag zei Jasper S. dat hij niet nog zijn hele leven met zijn geheim had kunnen rondlopen.

Bron: VK www.volkskrant.nl/binnenl(...)t-vol-lust~a3417501/
We kennen allemaal van die stille types als bijvoorbeeld Jasper S, Elliot Rodger, Chris Harper-Mercer, die zelf geen strafblad of criminele geschiedenis hebben en geen gewelddadige indruk achterlaten. Wel hebben ze allemaal gemeen dat ze teruggetrokken leven leiden, geen seksleven hebben en niet aantrekkelijk zijn voor een gemiddelde vrouw. Hoe kan het dan dat mede op basis van seksuele frustratie, het gemis aan seks of een vriendin ervoor zorgen dat er iets knapt bij deze mensen dat ze tot vreselijke dingen in staat zijn?

Ik kan begrijpen dat een seksloos leven niet prettig is, sterker nog behoorlijk frustrerend kan zijn als je ziet dat alle anderen dat wel hebben maar ik zou zelf nooit over kunnen gaan tot agressie en geweld. Wel merk ik dat ik sneller aangebrand ben, meer stress ervaar, dus in die zin kan ik wel ervaren dat je minder prettig in je vel voelt wanneer je al jaren zonder seks zit dan iemand die daar wel gemakkelijk aan kan komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door syndroom op 19-12-2015 04:08:58 ]
  zaterdag 19 december 2015 @ 08:23:48 #2
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_158350769
Agressie is m.i. niet een vast gegeven maar meer een glijdende schaal. Geen aan en uit knop maar wel meer of minder agressief. En dan denk ik: ja, gemis aan een basisbehoefte als sex kan denk ik tot agressiever gedrag leiden. Daarbij zal dat ook nog een deel afhankelijk zijn van de persoon(lijkheid). De een meer dan de ander dus.
Kan me ook heel goed voorstellen dat, afhankelijk weer van de persoon, mensen deprssiever worden ipv agressief. Of zich eerder aan drank, blowen, vreetpartij (waaronder chocolade) te buiten gaan.
Daarom stelde ik 50 jaar geleden al dat men mensen zonder sexleven een uitkering moest geven om sex "te kopen".
Trek dat eens door naar nu:
1-Singles, lelijkerds (man en vrouw), nerds en andere autisten (haha) 40 plussers, allemaal recht op sex.
2- Prostitutie is een heel normaal, ge-accepteerd iets, ligt vast in de wet.
3- Plicht om voor bijstandsuitkering te werken als de gemeente etc je iets, een baan, aanbiedt.
4- Miljoenen nieuwe medelanders (immigranten) waarvan beslist een aantal straks op bijstand aangewezen zijn.

Ik zeg niet dat ik vind dat het zo zou moeten, maar met onze huidige politici, die over lijken gaan, vrees ik toch dat het slechts en kwestie van tijd is ....
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_158351102
quote:
18s.gif Op zaterdag 19 december 2015 04:01 schreef syndroom het volgende:

[..]

We kennen allemaal van die stille types als bijvoorbeeld Jasper S, Elliot Rodger, Chris Harper-Mercer, die zelf geen strafblad of criminele geschiedenis hebben en geen gewelddadige indruk achterlaten. Wel hebben ze allemaal gemeen dat ze teruggetrokken leven leiden, geen seksleven hebben en niet aantrekkelijk zijn voor een gemiddelde vrouw. Hoe kan het dan dat mede op basis van seksuele frustratie, het gemis aan seks of een vriendin ervoor zorgen dat er iets knapt bij deze mensen dat ze tot vreselijke dingen in staat zijn?
Omdat ze net als jij geen adequate hulp zoeken en krijgen bij het aanpakken van hun issues, zodat deze door blijven sudderen tot de fik erin staat. Daarnaast heeft Jasper S. wel wat voor elkaar gekregen, in de vorm van een huwelijk, inclusief kids en een eigen bedrijf, dus staar je vooral niet blind op wat jij meent te herkennen vanuit je beperkte referentiekader enzo..

quote:
Ik kan begrijpen dat een seksloos leven niet prettig is, sterker nog behoorlijk frustrerend kan zijn als je ziet dat alle anderen dat wel hebben maar ik zou zelf nooit over kunnen gaan tot agressie en geweld. Wel merk ik dat ik sneller aangebrand ben, meer stress ervaar, dus in die zin kan ik wel ervaren dat je minder prettig in je vel voelt wanneer je al jaren zonder seks zit dan iemand die daar wel gemakkelijk aan kan komen.
Wacht nog een paar jaar met je shit aan te pakken en kijk dan nog eens of agressie en geweld echt nog zo een ver van je bed show zijn..

[ Bericht 6% gewijzigd door Scary_Mary op 19-12-2015 09:42:53 ]
pi_158351360
Dan zitten er hier op Fok wel een hoop potentiele "jasper s'en". Fokkers hebben ook nooit sex...
pi_158351470
Zijn mensen die geen seksleven hebben doodnormale mensen?
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:55:14 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158351487
in normale mensen niet nee...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158351594
En bij Elliot Rodger is er niets geknapt, die gast was al verknipt. Hij gaf zelf de schuld aan vrouwen, maar had daarbij 0 zelfreflectie, 0 zelfkritiek en vond dat hij het 'verdiende' om een vriendin te hebben op basis van zijn uiterlijk en status. Lees zijn manifest maar. Hij probeerde het ook alleen bij begeerlijke vrouwen. Of 'probeerde', daar was nauwelijks sprake van. Hij zag overal afwijzingen en snapte niets van mensen, dat was zijn probleem. Narcistisch, naar ventje.

Ik vind het heel eng dat je dat afschuift op gebrek aan seks, want dat is precies hoe hij ook zou redeneren. 'Het had voorkomen kunnen worden als vrouwen hem maar een pityfuck hadden gegund' en dat soort enge kronkels.
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:08:38 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158351622
Jasper, getrouwd, vader ...

Zelfs als geen maagd kun je doorslaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_158351702
Ben je gefrustreerd doordat je maagd bent, geen seks hebt, maar dat wel wil? Of is het echt je lichaam dat schreeuwt om seks alsof het een basisbehoefte is?

Dat eerste zit in je hoofd. Dat tweede geloof ik niet in.
know'm sayin?
word? word.
pi_158351719
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:19 schreef alors het volgende:
Ben je gefrustreerd doordat je maagd bent, geen seks hebt, maar dat wel wil? Of is het echt je lichaam dat schreeuwt om seks alsof het een basisbehoefte is?

Dat eerste zit in je hoofd. Dat tweede geloof ik niet in.
Afgunst is het toverwoord. Als anderen ook geen relaties en seks zouden hebben, zou het gevoelsmatig lang niet zo'n groot probleem zijn.
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:28:40 #11
450228 LeesFoknl
pi_158351797
If you can´t break them, join them.
If you can´t join them, break them!
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:43:42 #12
450228 LeesFoknl
pi_158351938
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Afgunst is het toverwoord. Als anderen ook geen relaties en seks zouden hebben, zou het gevoelsmatig lang niet zo'n groot probleem zijn.
Klopt. Maar masturbatie is natuurlijk ook (een vorm van) sex.
En voor 5 tientjes kom je in de wereld van betaalde sex toch ook al een heel end.
Voor 30 heb je al "all in" met pijpen, neuken.
Dus ik geloof niet in deze smoes van geen sex hebben.
Er zijn tegenwoordig zovele mogelijkheden om te kontakten, en prostitutie is tegenwoordig legaal.
Voor 100 euro kun je 12 uren sex hebben met verschillende vrouwen in bepaalde clubs.

Nogmaals, geen excuus, je kunt masturberen, kontakten via dating sites. Haal informatie via het internet over straat en raamprostitutie, sauna club, all in club, party tref enz. aanbiedingen vind je al bij speurders en marktplaats.

Is misschien niet datgene wat jou in reclame en film wordt voorgespiegeld, maar dat ie het gewoon ook niet in het echte leven. Als je geluk hebt maak je die dromen 1-2 x in je leven eens mee. Maar dacht je dat het met een vaste vrouw na een paar jaar altijd een top ervaring is. Neen, dan wordt het ook gewone hollandse stamppot sex, met stukje worst en gleufje in de stamppot maken om lekker veel vette saus in te gieten, lekker prut maken.

Kortom, (leer) roeien met de riemen die je (wel) hebt!
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:53:06 #13
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158352060
Deze TS wordt steeds enger.
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:55:11 #14
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158352087
pi_158352706
TS vindt rellende tokkies geniaal en asielzoekers een bedreiging voor het niet af kunnen komen van z'n maagdelijkheid dus hij zit op de goede weg.
pi_158352715
Ojee, dan moet ik uitkijken voor mijn vriend.

Wij doen het misschien 1 a 2 keer per jaar... Als hij geluk heeft.
pi_158353428
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 11:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:

Waarom zo weinig?
pi_158357566
Je kan toch ook gewoon rukken als je niet kan neuken of is dat opeens te hoog gegrepen of zo?

Ja als je een maand lang chronische zaadophoping hebt dan wordt elke man wel agressief
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_158358004
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zo weinig?
Ik heb geen zin. Met of zonder pil maakt niet uit. Maar komt ook deels door mijn vriend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:13:49 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_158366650
Nee. Wel gedurfde topic moet ik zeggen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_158368234
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:55 schreef Re het volgende:
in normale mensen niet nee...
Wel mee eens :{
pi_158369357
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 11:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:

Arme vriend, moet er niet aan denken een dead bedroom te hebben in mijn relatie.
pi_158369983
quote:
18s.gif Op zaterdag 19 december 2015 04:01 schreef syndroom het volgende:

[..]

Als dit geen stoornis was, wat was het dan wel TS?

En wat was jouw reden om nou net met dit voorbeeld te komen? Deze man had vrouw en kind, als ik dit mag geloven, en toch heeft hij het leven van een verder onschuldig iemand letterlijk verneukt omdat....ja, waarom eigenlijk precies?
Want ik ben het met die rechter eens, dit is ook niet normaal. Het is niet oké om mensen die niks met jouw issues te maken hebben, ongevraagd hiermee op te zadelen met als gevolg dat je vanuit het niets op zo'n absolute wijze misbruikt wordt waarna je leven beëindigd wordt en liefst zelfs zoveel mogelijk vergeten. Dit gedrag is idioot. wtf is er mis met zo'n persoon?
pi_158371805
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Daarnaast heeft Jasper S. wel wat voor elkaar gekregen, in de vorm van een huwelijk, inclusief kids en een eigen bedrijf, dus staar je vooral niet blind op wat jij meent te herkennen vanuit je beperkte referentiekader enzo..

quote:
9s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:08 schreef Copycat het volgende:
Jasper, getrouwd, vader ...

Zelfs als geen maagd kun je doorslaan.
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 00:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als dit geen stoornis was, wat was het dan wel TS?

En wat was jouw reden om nou net met dit voorbeeld te komen? Deze man had vrouw en kind, als ik dit mag geloven, en toch heeft hij het leven van een verder onschuldig iemand letterlijk verneukt
In de periode dat hij deze delicten had gepleegd ging het slechter met hem en was hij wel een stuk jonger en woonde hij nog bij zijn vader. De tijd dat hij een eigen bedrijf kreeg, ging trouwen et cetera was allemaal veel later.
pi_158373566
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 01:27 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

[..]

In de periode dat hij deze delicten had gepleegd ging het slechter met hem en was hij wel een stuk jonger en woonde hij nog bij zijn vader. De tijd dat hij een eigen bedrijf kreeg, ging trouwen et cetera was allemaal veel later.
Oké, dit is voor mij nu duidelijk. Maar dan nog zie de andere helft van mijn vorige post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')