Helemaal eens met FritzWepper, ik heb zeker mijn bedenkingen gehad over Heerlen, maar het is goed geregeld. Afgelopen zaterdag was het echt de hele dag gezellig in het centrum. Elke kroeg kan buiten zijn zaak een tap neerzetten. (Limburgs bier is natuurlijk in geen andere Nederlandse stad te overtreffen). Genoeg pisbakken overal, loopt genoeg politie en handhavers rond om er geen problemen te krijgen. In verschillende discotheken is genoeg leven, met een en al gezelligheid. Tevens in het centrum genoeg schermen om alles overal te kunnen volgen. Het plein is van alle kanten goed te bereiken. Parkeren, taxi en OV is goed geregeld.
Jammer dat dankzij 3FM zelf, een aantal zaken niet de gezelligheid, de sfeer etc. verhoogt. Te denken valt aan bekende DJs als Gerard Ekdom en Coen en Sander die weg zijn. Geen gezellige slaapgasten en andere ludieke items, een tam SR2015 themalied. Wat verder jammer is, is dat er geen echte publieksopzweper is dit jaar. Er staat ook niets in de top 40 die het zou kunnen worden.
Verder kan je elke editie wel met elkaar vergelijken, maar ik kan zo niets noemen dat in andere steden erg veel beter geregeld was? In Eindhoven, Utrecht en Breda heb je natuurlijk veel meer studenten etc., maar verder?
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 23:15 schreef Merode32 het volgende:[..]
Nee sittard is nooit in de race geweest, ze voldeden bij lange na niet aan de eisen.
Geen twee pleinen vlak bij elkaar.
Plein voor glazen huis met minimaal 10 mensen
Plein voor podium, miminaam 25 duizend mensen
Goede korte route naar het plein of goed ov.
Financiele eisen.
Alleen spijkenisse en heerlen voldeden aan alle eisen en zijn dus goedgekeurd.
Welk plein kunnen in Heerlen dan 25.000 man? Want het schouwburgplein zou juist afgekeurd zijn voor zoveel man omdat de parkeergarage eronder ligt.
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Fargo het volgende:[..]
Zo gezellig is Heerlen toch niet? Je gaat toch niet voor je lol een middagje winkelen in het centrum? En een echte uitgaansstad is het ook niet. Studentenstad evenmin.
Die persoon hierboven heeft wel gelijk. Voor mijn gevoel was Heerlen niet een stad die past in het rijtje Leeuwarden - Breda - Haarlem, maar het is wel ontzettend goed geregeld.
Het is qua uitgaan enorm verslechterd ja. Café's die enkel nog op zaterdag open zijn omdat de vrijdag niet meer loont. Sommige café zijn wat kleiner/knusser die hebben het nog wel goed vol. Ik had verwacht dat het centrum veel meer zou profiteren van de sluiting van Peppermill en Cheetah, maar dat lijkt allemaal naar Mondial en Starfish te zijn gegaan. Qua winkelen is het gewoon een prima middelgrote stad waar je tegenwoordig overal hetzelfde aanbod hebt: H&M,
Mediamarkt, Only, Bart Smit, Schoenenketens, kledingketens, sierraden, Rituals. Er zijn nog maar weinig winkelcentra waat je een uniek winkelaanbod hebt. In Limburg zou je enkel Roermond hieronder kunnen zetten. Sittard is nagenoeg hetzelfde winkelaanbod als Heerlen, heeft waarschijnlijk een gezellig lunchaanbod. Maastricht heeft inderdaad veel meer winkels dan Heerlen, maar ik kan maar een handjevol winkels noemen die echt winkels zijn die je mist in Heerlen.
Maastricht is de grootste studentenstad in Limburg, hier heb je ook veel mensen uit de rest van Nederland. Toch vind ik het uitgaan alles behalve bijzonder in Maastricht. Een heleboel cafés maar de grote clubs, discotheken etc. missen ze toch wel erg. Maastricht was zeker een goed alternatief geweest, maar die wilde niet.
Roermond, heeft volgens mij maar een plein? De markt? Dat lijkt mij dan ook te weinig. Qua uitgaan ken ik Roermond niet.
Sittard heeft een heel groot plein waar regelmatig feesten gehouden worden. Tevens leek mij dat je op het terrein van de Oktoberfeesten en de Kermis ook nog het een en ander kon organiseren. Al zal dat wel officieel geen plein zijn.
Alle andere steden zijn naar mijn mening helemaal geen optie.
quote:
Ik dacht iets minder? 11 duizen man, en dan 1500 man die ze meetellen voor in de horecagelegenheden.
Laatst was het plein 'afgesloten', althans één van de drie ingangen. Bij de andere konden wij gewoon naar binnen.