Een dierenarts uit Het Gelderse Duiven is dinsdagmiddag thuis zijn flink mishandeld door een boze hondeneigenaar. ,,Hij schreeuwde dat ik zijn hondje had vermoord en bleef me maar in mijn gezicht slaan, zelfs toen ik al op de grond lag", vertelt Henk van der Mast. ![media_xll_3474260.jpg]()
De hondenbezitter was volgens de Duivense dierenarts kwaad over de dood van zijn chihuahua. Hij bracht vrijdag zijn 2 hondjes naar Van der Mast voor een gebitsreiniging. ,,Daarbij zijn de honden onder narcose gebracht", zegt Van der Mast. "De ene herstelde goed, de andere hond overleed 's avonds."
Een andere dierenarts heeft het baasje verteld dat de dood het gevolg is van de behandeling van Van der Mast, vertelt de Duivense dierenarts. ,,Dat is niet waar. Ik heb me vrijdagavond nog over de hond ontfermd, op verzoek van die klant. Het ging slecht met het dier, dat bloederige diarree had en het vertoonde symptomen dat de darmen aan het afsterven waren."
ComplicatieDe dierenarts erkent dat de narcose van invloed is geweest op de dood van het dier, maar dat het ook iets anders onder de leden had. ,,Die complicatie, in combinatie met de narcose, is de chihuahua fataal geworden."
De hondenbezitter zocht Van der Mast dinsdag op. Omdat hij niet in de praktijk was, reed de man naar het huisadres van Van der Mast. Hij deed nietsvermoedend open en kreeg vuistslagen in het gezicht. ,,Hij schreeuwde dat ik zijn hondje vermoord had en bleef minutenlang slaan. Ik riep nog dat hij normaal moest doen, maar dat hielp niet. Toen hij weg was hebben getuigen de politie gebeld."
Gebroken neusDe dierenarts heeft een gebroken neus en 2 blauwe ogen overgehouden aan de mishandeling. ,,Ik heb mijn neus zelf rechtgezet. Ik ben nog naar de huisarts gegaan en ben diezelfde avond weer aan het werk gegaan. Dat was zwaar, maar het gaat wel."
Op Facebook krijgt de arts honderden steunbetuigingen. ,,Die doen me goed. Het is fijn te zien dat er zoveel mensen meeleven." Van der Mast heeft aangifte gedaan. De politie kon vrijdagochtend niet inhoudelijk ingaan op de zaak en de mishandeling niet bevestigen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)na-dood-hondje.dhtmlWat vind je er zelf van Tong ?
Beetje overdreven reactie. Wel knap dat jezelf je gebroken neus kunt zetten. Weet uit eigen ervaring dat dat gruwelijk pijn doet.
[ Bericht 5% gewijzigd door Specularium op 18-12-2015 14:03:34 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !