Ik vraag me af waarom men zegt heel verbaasd te zijn over het uit de hand lopen terwijl er op voorhand hekken en ME klaar stonden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men dondersgoed wist dat wat men uit dacht te halen ver over de scheef was. Zulke minachting voor je inwoners tonen zou niet ongestraft mogen blijven. Zeker nu er iemand zwaar letsel heeft opgelopen. Wat het verhaal ook precies moge zijn, de ME moest de mensen in de vergadering beschermen en niet de complete gemeente schoonvegen. We kennen allemaal de beelden van voetbalsupporters die een stad doorgaan en waarbij men vanaf een afstandje toekijkt terwijl de boel gesloopt wordt. Allemaal onder het mom de boel niet te willen laten escaleren en hier slaat me wel even burgers het ziekenhuis in omdat er eerder op de avond op een andere plek iets gebeurd is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 04:21 schreef IMVHI het volgende:
Vraag me af waarom de ME niet met dezelfde harde hand slaat als het weer eens rellen is in een willekeurig AZC...
quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat respect verdienen ze pas als ze hun corebusiness weer terug schuiven naar het vangen van boeven in plaats van de burger pesten door bonnetjes uit te schrijven.
Jij vindt dat het onderwerp van de agenda moet omdat iemand in het ziekenhuis ligt? Ik mag tot hopen dat de volksvertegenwoordiging iets steviger staat en het onderwerp nogmaals bespreekt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 04:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom men zegt heel verbaasd te zijn over het uit de hand lopen terwijl er op voorhand hekken en ME klaar stonden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men dondersgoed wist dat wat men uit dacht te halen ver over de scheef was. Zulke minachting voor je inwoners tonen zou niet ongestraft mogen blijven. Zeker nu er iemand zwaar letsel heeft opgelopen. Wat het verhaal ook precies moge zijn, de ME moest de mensen in de vergadering beschermen en niet de complete gemeente schoonvegen. We kennen allemaal de beelden van voetbalsupporters die een stad doorgaan en waarbij men vanaf een afstandje toekijkt terwijl de boel gesloopt wordt. Allemaal onder het mom de boel niet te willen laten escaleren en hier slaat me wel even burgers het ziekenhuis in omdat er eerder op de avond op een andere plek iets gebeurd is.
Dat men werkelijk alle gevoel voor fatsoen kwijt is blijkt wel uit de aankondiging van een nieuwe vergadering in januari. Als er door je handelen mensen zwaar gewond in het ziekenhuis belanden moet je, je ergens in een hoekje diep gaan zitten schamen en je conclusies trekken.
Politie heeft ook flink wat uit te leggen en moet zich niet verschuilen achter stilzwijgen en geveinsde onwetendheid. Ze zijn duidelijk bezig geweest met verhaal halen voor iets wat eerder op een andere plek gebeurd is. Zoiets noemen we eigen rechter spelen. Zoiets zag je vroeger in het voormalig Oostblok maar hoort beslist niet thuis in een verder gemoedelijke plaats als Geldermalsen in de rechtstaat Nederland.
Deze vrouw weet van geen ophouden:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)j-elkaar-rapen.dhtml
Zoal ondertussen al in de landelijk media te horen is geweest is het plan van een groot azc niet van het coa of de provincie afkomstig. Er was eerder reeds overeenstemming in de gemeente over de komst van een kleiner azc maar inééns wordt daar aan voorbij gegaan en dan nu na alles wat er gebeurd is met droge ogen gaan verkondigen dat het voor de bestwil van de inwoners van Geldermalsen zou zijn. Man, man, man...
Oh, je bent gewoon echt dom. Negeer mijn vorige post maar.quote:Op zaterdag 19 december 2015 03:38 schreef the-eye het volgende:
Ik mag hopen dat die burgemeester de eer aan zichzelf houdt en haar functie neerlegt. Ze heeft zeer hard gefaald en laten zien compleet ongeschikt voor de functie te zijn.
jawel, want ze heeft blijkbaar met haar sleutelbos staan zwaaien en praatjes gehad.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:51 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of die vrouw daar uberhaupt de kans voor heeft gekregen voordat haar kop werd ingeslagen
M.a.w. je roept iets om er direct achteraan te vermelden dat je toch vooral niet in discussie wil. Misschien kan je ééns gaan daten met mevr. De Vries uit Geldermalsen, jullie zouden een prima setje zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Jij vindt dat het onderwerp van de agenda moet omdat iemand in het ziekenhuis ligt? Ik mag tot hopen dat de volksvertegenwoordiging iets steviger staat en het onderwerp nogmaals bespreekt.
Verder is bevat je post vooral eendimensionaal gelul waar ik niet op in ga, maar dit moest ik even kwijt.
Reageerde ik op jou???quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Oh, je bent gewoon echt dom. Negeer mijn vorige post maar.
Niet netjes van Sjor Snikkel (quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:20 schreef tong80 het volgende:
Makelaar Saskia van Kessel (39) uit Geldermalsen heeft vanwege haar zorgelijke medische situatie nog geen aangifte wegens een poging tot doodslag kunnen doen tegen de ME’ers die haar woensdagnacht pal voor haar woning finaal in elkaar sloegen.
De vrouw, die aan een ernstige vaatziekte lijdt en door de klappen met wapenstokken op haar hoofd een hersenbloeding opliep, is volgens haar advocaat nog te ziek om de recherche te woord te kunnen staan. „Mijn cliënte ligt in een ziekenhuis, het gaat nog altijd niet goed met haar”, zegt advocaat Esther Vroegh. Op verzoek van de raadsvrouw heeft een ander politiekorps een diepgravend onderzoek naar het extreem gewelddadige politieoptreden geopend.
Van Kessels vriend Sjors Nikkels (26), die eveneens klappen opliep, deed gisteren wel aangifte van zware mishandeling. Inmiddels blijkt dat hij als tegenstander van een AZC in Geldermalsen in de dagen voor de protesten erg beledigende en voor vluchtelingen uiterst kwetsende uitlatingen deed op een Facebook-pagina. ’Laat ze alle 1500 maar in de stront zakken’ en ’drop en een gebraden varkenskop’, schreef hij onder meer. Advocaat Vroegh gaat daar niet op in omdat zij Nikkels niet bij staat.
Zelf zei hij er gisteren over: „Ik ben niet racistisch bezig geweest, vind ik. Wel ben ik tegen het azc, net als zo’n negenduizend andere inwoners van Geldermalsen. Ook ik heb een mening, al heb ik die misschien niet met de juiste woorden geuit. Verder heeft dat volgens mij niets te maken met wat er woensdagavond is gebeurd.”
De twee waren woensdag bij de demonstratie, maar verlieten de bijeenkomst toen er rellen uitbraken. Nadat zij vrienden hadden bezocht, gingen Van Kessel en Nikkels ruim drie uur later op huis aan. Daar aangekomen belandde het stel plotseling tussen voor de ME wegvluchtende cafébezoekers die om de hoek van de straat kwamen aangestormd. De twee konden niet meer wegkomen en werden vervolgens door de ME met wapenstokken tegen de grond geslagen.
Van de veertien mensen die eerder die avond tijdens de rellen werden aangehouden, blijven er acht op verdenking van openlijke geweldpleging nog vastzitten. De overige zes kwamen gisteren weer op vrije voeten. Zij pleegden lichte vergrijpen, aldus het Openbaar Ministerie.
http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_aangifte__.html
ze stonden naast elkaar bij dezelfde rellen, ze kregen dus allebei klappen van ME.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet netjes van Sjor Snikkel maar het staat los van de mishandeling van mevr. Van Kessel
Zijn uitlatingen op Facebook kunnen niet haar aangerekend worden en vergoeilijken al helemaal niet het geweld van de ME tegen haar.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze stonden naast elkaar bij dezelfde rellen, ze kregen dus allebei klappen van ME.
was jij er bij?quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zijn uitlatingen op Facebook kunnen niet haar aangerekend worden en vergoeilijken al helemaal niet het geweld van de ME tegen haar
Ze was toch in eerste instantie in de raadszaal aanwezig? Waar ze vertrok toen het escaleerde?quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
was jij er bij?
Ik weet niet wat die dame allemaal geroepen heeft of hoe opgefokt ze waren. Als ze ernstige vaatziekte heeft lijkt het mij ook haar verantwoordelijkheid om zich niet in buurt van rellen te gegeven, voor je het weet gooit een tokkie een stoeptegel per ongeluk tegen je hoofd.
het was niet voor de deur van haar huis maar voor de deur van cafe 500 meter verder. Blijkbaar, ik was er ook niet bij.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze was toch in eerste instantie in de raadszaal aanwezig? Waar ze vertrok toen het escaleerde?
Als je dan naar huis gaat (al dan niet via boodschappen doen of vrienden) en je voor de deur van je huis in een rel terechtkomt dan snap ik wel dat je gewoon naar binnen wilt.
De ME was in Geldermalsen om de deelnemers van de raadsvergadering te beschermen en niet om uren later op een geheel andere plek ééns even huis te gaan houden.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
was jij er bij?
Ik weet niet wat die dame allemaal geroepen heeft of hoe opgefokt ze waren. Als ze ernstige vaatziekte heeft lijkt het mij ook haar verantwoordelijkheid om zich niet in buurt van rellen te gegeven, voor je het weet gooit een tokkie een stoeptegel per ongeluk tegen je hoofd.
was jij er bij?quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
De ME was in Geldermalsen om de deelnemers van de raadsvergadering te beschermen en niet om uren later op een geheel andere plek ééns even huis te gaan houden.
Ik lees "pal voor haar woning"?quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
het was niet voor de deur van haar huis maar voor de deur van cafe 500 meter verder. Blijkbaar, ik was er ook niet bij.
Ik denk dat ze als oud-voorzitter van de ondernemersvereniging gewoon aanwezig was vanwege haar eigen vragen en/of mening?quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:06 schreef tong80 het volgende:
Was ze in de raadzaal om de mening van haar partner te ondersteunen ?
elders lees ik iets anders, 500 meter van haar huis pal voor cafe. Anyway, ik ken de situatie daar niet maar de vriend is niet helemaal neutraal in berichtgeving mogelijkquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees "pal voor haar woning"?
Dat zou zo'n 500 a 600 meter van de plek zijn waar bij het gemeentehuis de rellen waren?
Dat van die 9.000 tegen geloof ik eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:20 schreef tong80 het volgende:
Makelaar Saskia van Kessel (39) uit Geldermalsen heeft vanwege haar zorgelijke medische situatie nog geen aangifte wegens een poging tot doodslag kunnen doen tegen de ME’ers die haar woensdagnacht pal voor haar woning finaal in elkaar sloegen.
De vrouw, die aan een ernstige vaatziekte lijdt en door de klappen met wapenstokken op haar hoofd een hersenbloeding opliep, is volgens haar advocaat nog te ziek om de recherche te woord te kunnen staan. „Mijn cliënte ligt in een ziekenhuis, het gaat nog altijd niet goed met haar”, zegt advocaat Esther Vroegh. Op verzoek van de raadsvrouw heeft een ander politiekorps een diepgravend onderzoek naar het extreem gewelddadige politieoptreden geopend.
Van Kessels vriend Sjors Nikkels (26), die eveneens klappen opliep, deed gisteren wel aangifte van zware mishandeling. Inmiddels blijkt dat hij als tegenstander van een AZC in Geldermalsen in de dagen voor de protesten erg beledigende en voor vluchtelingen uiterst kwetsende uitlatingen deed op een Facebook-pagina. ’Laat ze alle 1500 maar in de stront zakken’ en ’drop en een gebraden varkenskop’, schreef hij onder meer. Advocaat Vroegh gaat daar niet op in omdat zij Nikkels niet bij staat.
Zelf zei hij er gisteren over: „Ik ben niet racistisch bezig geweest, vind ik. Wel ben ik tegen het azc, net als zo’n negenduizend andere inwoners van Geldermalsen. Ook ik heb een mening, al heb ik die misschien niet met de juiste woorden geuit. Verder heeft dat volgens mij niets te maken met wat er woensdagavond is gebeurd.”
De twee waren woensdag bij de demonstratie, maar verlieten de bijeenkomst toen er rellen uitbraken. Nadat zij vrienden hadden bezocht, gingen Van Kessel en Nikkels ruim drie uur later op huis aan. Daar aangekomen belandde het stel plotseling tussen voor de ME wegvluchtende cafébezoekers die om de hoek van de straat kwamen aangestormd. De twee konden niet meer wegkomen en werden vervolgens door de ME met wapenstokken tegen de grond geslagen.
Van de veertien mensen die eerder die avond tijdens de rellen werden aangehouden, blijven er acht op verdenking van openlijke geweldpleging nog vastzitten. De overige zes kwamen gisteren weer op vrije voeten. Zij pleegden lichte vergrijpen, aldus het Openbaar Ministerie.
http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_aangifte__.html
Volgens mij is ze helemaal niet in de raadzaal geweest (volgens mij stonden in de eerste berichten ook dat ze buiten stond te demonstreren).quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze was toch in eerste instantie in de raadszaal aanwezig? Waar ze vertrok toen het escaleerde?
Als je dan naar huis gaat (al dan niet via boodschappen doen of vrienden) en je voor de deur van je huis in een rel terechtkomt dan snap ik wel dat je gewoon naar binnen wilt.
quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
elders lees ik iets anders, pak'em beet 50 meter van haar huis pal voor cafe. Anyway, ik ken de situatie daar niet maar de vriend is niet helemaal neutraal in berichtgeving mogelijk
maar dat is niet de core business ban de ME lieverd.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat respect verdienen ze pas als ze hun corebusiness weer terug schuiven naar het vangen van boeven in plaats van de burger pesten door bonnetjes uit te schrijven.
Ik ken het verhaal eigenlijk alleen maar via Omroep Gelderland, en daar heb ik zo geen andere informatie gevonden dan dat ze in de raadszaal aanwezig was.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:25 schreef Keltie het volgende:
[..]
Volgens mij is ze helemaal niet in de raadzaal geweest (volgens mij stonden in de eerste berichten ook dat ze buiten stond te demonstreren).
Woont verder dan mij van de lokatie af en ik mocht ook niet naar binnen. Daarnaast heb ik een kennis die wel binnen was (dorpsbelangen) en die zat volgens mij nog op het politiehuis toen de makelaar gestrekt ging.
Dit klinkt alweer heel anders...quote:Daar aangekomen belandde het stel plotseling tussen voor de ME wegvluchtende cafébezoekers die om de hoek van de straat kwamen aangestormd. De twee konden niet meer wegkomen en werden vervolgens door de ME met wapenstokken tegen de grond geslagen.
Nee, de taak van de ME is nooit om iets fysiek te beschermen. De ME heeft enkel als taak om verstoring van de openbare orde te voorkomen of te bestrijden. Als er in deze situatie dus een groep oproerkraaiers zich, waarschijnlijk na een leuke extra dosis alcohol, elders lijkt te hergroeperen dan hebben ze alle reden om ook daar in te grijpen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 08:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
De ME was in Geldermalsen om de deelnemers van de raadsvergadering te beschermen en niet om uren later op een geheel andere plek ééns even huis te gaan houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |