Dat. Afhankelijk van of je een goede prijs krijgt natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Als je tzt een electrisce auto wil kopen dan is dat wel aan te raden ja
Mantelbuis (50mm ofzo) inderdaad, je weet nooit wat voor andere technieken er nog aan komen, waarvoor je misschien weer een andere kabel nodig hebt.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Of nog beter: een lege mantelbuis met ruime diameter, daarmee kun je je namelijk makkelijker aanpassen aan de toekomstige wensen.
Lijkt mij ook de beste oplossing.quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mantelbuis (50mm ofzo) inderdaad, je weet nooit wat voor andere technieken er nog aan komen, waarvoor je misschien weer een andere kabel nodig hebt.
Jens van tevoren dan wel even een draadje of touw door de buis heen. Dat trekt later gemakkelijker een kabel erdoor.quote:Op vrijdag 18 december 2015 08:23 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de beste oplossing.
Dat was eerst ook de bedoeling. Van de 13 bewoners, hebben maar 4 toegezegd. De prijs is van 1000 naar 2000 euro ex BTW gegaan. Dat voor een leiding.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:57 schreef usernaamvergeten het volgende:
Achteraf aanleggen zal een stuk duurder zijn, dus ik zou toch proberen of je het niet nu kan regelen met de bouwer. Desnoods in samenspraak met de andere bewoners, dat iedereen een leeg buisje krijgt en daarvoor betaald ofzo... Samen sta je sterk
Laden van;quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:53 schreef Barrah het volgende:
Ik zou in elk geval zorgen voor een loze leiding van elk appartement naar beneden. Dat kan later altijd van pas komen, ook voor andere doeleinden. Wellicht willen mensen hier (via de VVE?) wel aan meebetalen als je er andere mogelijke doelen bij vermeldt dan alleen een laadpaal.
Kan, maar ik doelde meer op totaal andere toepassingen naast elektra, zoals data.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:58 schreef jpajs het volgende:
[..]
Laden van;
- scoot mobiel
- Electrische fiets
- ??
32A, dus minimaal 35A in de meterkast, kost ook fucking veel meer in vastrecht.quote:Op donderdag 17 december 2015 15:45 schreef Fogel het volgende:
Let er ook op dat de kabel dik genoeg is zodat je een beetje fatsoenlijk snel kan laden, ga voor minimaal 16 Amp voor die paal en bij voorkeur 32 Amp. Kost wat meer aan koper, maar het scheelt je potentieel vele uren laadtijd later.
Maar je zou het wel als verkoopargument kunnen gebruiken mocht je je appartement over 10 jaar weer willen verkopen. Genoeg appartementen die zo'n voorziening NIET hebben in de parkeerkelderquote:Op vrijdag 18 december 2015 17:48 schreef hottentot het volgende:
Als je zelf geen plannen hebt voor een elektrische auto zou ik het mooi achterwege laten.
[..]
32A, dus minimaal 35A in de meterkast, kost ook fucking veel meer in vastrecht.
Het is eerder dat ik het een belachelijke prijs vind, 2000,- voor een loos stuk kabel, zal een keer om een stuk 4x2,5AS of 4x4AS gaan, nergens op afgewerkt, ik ken de afstand niet maar zal niet schrikbarend zijn denk ik. Dat kost een keer 100,- per 50mtr. Ik heb het idee dat als TS later samen met die andere bewoners een zzp stratenmaker inhuren en zelf wat graven en de kabel leggen dat ze nog steeds ruim onder de helft zitten. Als de aannemer ook nog mantelpijp en netwerk heen moet leggen komt er weer een paar honderd per bewoner overheen, hoewel dat qua materiaal kosten geen ruk voorstelt. Als TS hiervoor de prijzen wat informeert en dan bij de andere bewoners langsgaat dan zijn er met de nieuwe prijs vast wel meer mensen die mee willen doen, nu vind ik de prijs gewoonweg belachelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:14 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar je zou het wel als verkoopargument kunnen gebruiken mocht je je appartement over 10 jaar weer willen verkopen. Genoeg appartementen die zo'n voorziening NIET hebben in de parkeerkelder
En de hoofdzekering hoef je niet meteen aan te passen als je er alleen maar een loze leiding/loze kabel (zoals het nu in de OP staat) neerlegt. Kan de volgende bewoner ook doen.
Nee dat zuigt echt hardquote:Op maandag 28 december 2015 13:52 schreef vaduz het volgende:
Ik zou liever een CNG aansluiting hebben.
Is veel meer werk om achteraf aan te leggen dan een kabel voor een electrische laadpaal. Kun je ook gebruiken om in de parkeergarage lekker te barbequeën.quote:
Wie gaat er met een overpricede auto in een appartement wonen?quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:14 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar je zou het wel als verkoopargument kunnen gebruiken mocht je je appartement over 10 jaar weer willen verkopen. Genoeg appartementen die zo'n voorziening NIET hebben in de parkeerkelder
En de hoofdzekering hoef je niet meteen aan te passen als je er alleen maar een loze leiding/loze kabel (zoals het nu in de OP staat) neerlegt. Kan de volgende bewoner ook doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |