abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158303109
Ik wil mijn vloer gaan egaliseren.
Maar het is nogal een groot oppervlak, én het "vloeifront" moet nogal groot zijn.

Dus ik zou het het liefst opsplitsen in verschillende delen.
Eerst de open keuken, daarna de huiskamer, daarna de uitbouw.
Het is wel allemaal 1 vloer. Er komt een zwevende houten vloer, met ondervloer overheen.

Is het goed mogelijk (en niet onverstandig) om mijn vloer in meerdere stukken te egaliseren?
pi_158303237
Waarom het risico nemen, hoe is de situatie nu?
Bv beton met afgebikte tegels of?
pi_158306649
De situatie is een uitgebikte marmeren vloer, waardoor er nu putten (niet te diep ofzo) in de zandcementvloer zitten.
Vanwege het oppervlak en een onmogelijk zelf-bij-te-benen vloeifront overweeg ik om de ruimte op te delen in aparte vlakken.
pi_158307128
als je vloer vlak is en der zitten alleen wat putjes in vanwege het bikken, zou ik het egaliseren mooi vergeten
spul is namelijk ook nog eens erg duur
pies on joe toe
  donderdag 17 december 2015 @ 14:36:22 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158307563
Is wat hulp regelen om het in één dag te kunnen doen geen betere optie?
pi_158310200
De vloer is helaas niet vlak genoeg, er zitten behoorlijk veel kuilen en wat hoogteverschillen in. De egaline heb ik al binnen (goedkoop een pallet kunnen kopen), dus ik ga het in ieder geval wel zo doen.
Wat hulp regelen kan inderdaad wel, maar dan nog is het een helse operatie, en zoals gezegd is het vloeifront sowieso eigenlijk te groot om zelfs met 3 "batches/tonnen" egaline op tijd alles te kunnen bijhouden...
  donderdag 17 december 2015 @ 17:30:20 #7
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158310794
Waar woon je, de Taj Mahal?
pi_158311115
Het zal vooral lastig worden om al die losse vlakken even hoog te krijgen.

In 1 keer heeft toch de voorkeur
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 19:06:06 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158312849
Denk toch dat je beter gewoon even door kunt bikkelen en de hele vloer in één keer te doen; in verband met scheurvorming tussen oude en nieuwe geëgaliseerde delen :)
pi_158313064
Een te groot oppervlak met egaline behandelen is een uitdaging. En eenmaal mislukt is het erg mislukt. In delen opdelen is dan niet zo'n gekke oplossing. Scheuren maakt natuurlijk niks uit wanneer je er toch een vloer overheen legt.

Maar misschien heb je hier iets aan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_158323760
En zorg dan de ondervloer vochtig genoeg is, ander is in notime het vocht uit de egaline.
pi_158323812
Als ik het goed heb is de verwerkingstijd 30 minuten.
4 man 8 cementkuipen 2 mixers alles klaar zetten, 2 man mixen en 2 man afwerken, binnen 30 minuten zitten jullie buiten aan het bier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')