daarbij, van begeleid wonen op een woongroep zal je ook niet veel beter worden hoor. Ben je al onder behandeling van een psycholoog?quote:Op woensdag 16 december 2015 02:27 schreef Zolder het volgende:
" Maar dat ik niet het probleem ben."
Ik denk dat dot deel van het probleem is.
Gezien ts's vorige topic gaat hij niet meer naar school. Maar het probleem zit echt bij de oudersquote:Op woensdag 16 december 2015 02:55 schreef defokkingfoker het volgende:
Schat je bent 15... Ga slapen man, je hebt morgen school...
Maak je hoofd leeg en zet je telefoon weg... al dat kunstmatig licht gaat je niet helpen om in slaap te komen..
En over je depressie.. praat er met je ma over? Confronteer haar en vertel dr hoe je je voelt... ik weet natuurlijk niet hoe de situatie met haar is maar praat er met iemand over.. goed dat je een psycholoog gaat bezoeken.. maar hecht je dr niet teveel aan.
Eventueel staat mijn PM natuurlijk open
thnxquote:Op woensdag 16 december 2015 03:02 schreef Zolder het volgende:
[..]
Gezien ts's vorige topic gaat hij niet meer naar school. Maar het probleem zit echt bij de ouders
Dus jij denkt te weten waar het probleem zit, zonder dat jij ook maar iets van heel onze situatie kent? Knap zeg.quote:Op woensdag 16 december 2015 02:27 schreef Zolder het volgende:
We zitten al in gezinstherapie, het zou fijn zijn als je iemand zijn verhaal goed leest voor je iemand helpt.quote:Op woensdag 16 december 2015 02:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Geen ervaring, maar ik weet wel via, via, dat die instanties erg graag iemand opnemen!
Al is het alleen maar om er aan te verdienen.
Je kunt wel op kamers bv. als je in een anders stad zou gaan studeren...
Aan de andere kant ben je nog erg jong, waarom wil je weg uit huis?
Word je mishandelt of gaat dit over zaken als bv je zin niet krijgen, niet uit mogen bv, je snapt me wel toch? De meest voorkomende problemen van ouders en hun puberkinderen.
De meeste jongeren kunnen niet eens op kamers wonen tegenwoordig, omdat een beurs geen vetpot is. Vergis je dan ook niet in de kosten die op je afkomen.
Dat is echt huge! En je zult in grote armoede leven...
Ik zou eerder denken aan bv. gezinstherapie, dus samen je ouders in therapie gaan, als ze mee willen werken, om zo de problemen aan te pakken.
Lukt dit allemaal en gaat dat goed, heb je ook weer een beter contact met je ouders en dat is beter voor jou, om dan ooit op kamers te gaan, met een beter gevoel uit huis te gaan dan nu.
Misschien kun je met de huisarts praten over je problemen zodat hij iets voor je kan betekenen.
Vraag hem om geheimhouding, vroeger had je trouwens nog de kindertelefoon.
Die kon je dan vrijblijvend helpen met informatie en problemen.
Een uitkering zul je niet krijgen, omdat je daar te jong voor bent, je zult veel voor je kiezen krijgen, waar je eigenlijk nog te jong voor bent.
Dus weet waar je aan begint.
Op kamers wonen is niet zo leuk als het lijkt, je moet samenleven met anderen met hun gewoontes etc. Valt niet mee geloof me.
Misschien kun je de vraag daar ook stellen!
https://forum.kindertelefoon.nl/thuis-familie-34
Succes en 16 is best nog erg jong...
En nee, het is niet niveautje je zin niet krijgen. Ik ben niet een puberjongen die het leven van me ouders moeilijk maakt. het probleem zit bij hun, erkent de hele omgeving ook....quote:Op woensdag 16 december 2015 02:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Geen ervaring, maar ik weet wel via, via, dat die instanties erg graag iemand opnemen!
Al is het alleen maar om er aan te verdienen.
Je kunt wel op kamers bv. als je in een anders stad zou gaan studeren...
Aan de andere kant ben je nog erg jong, waarom wil je weg uit huis?
Word je mishandelt of gaat dit over zaken als bv je zin niet krijgen, niet uit mogen bv, je snapt me wel toch? De meest voorkomende problemen van ouders en hun puberkinderen.
De meeste jongeren kunnen niet eens op kamers wonen tegenwoordig, omdat een beurs geen vetpot is. Vergis je dan ook niet in de kosten die op je afkomen.
Dat is echt huge! En je zult in grote armoede leven...
Ik zou eerder denken aan bv. gezinstherapie, dus samen je ouders in therapie gaan, als ze mee willen werken, om zo de problemen aan te pakken.
Lukt dit allemaal en gaat dat goed, heb je ook weer een beter contact met je ouders en dat is beter voor jou, om dan ooit op kamers te gaan, met een beter gevoel uit huis te gaan dan nu.
Misschien kun je met de huisarts praten over je problemen zodat hij iets voor je kan betekenen.
Vraag hem om geheimhouding, vroeger had je trouwens nog de kindertelefoon.
Die kon je dan vrijblijvend helpen met informatie en problemen.
Een uitkering zul je niet krijgen, omdat je daar te jong voor bent, je zult veel voor je kiezen krijgen, waar je eigenlijk nog te jong voor bent.
Dus weet waar je aan begint.
Op kamers wonen is niet zo leuk als het lijkt, je moet samenleven met anderen met hun gewoontes etc. Valt niet mee geloof me.
Misschien kun je de vraag daar ook stellen!
https://forum.kindertelefoon.nl/thuis-familie-34
Succes en 16 is best nog erg jong...
Zoals het vorige topic bij mij overkomt dan zie ik een kind die al zijn fouten op zijn ouders/moeder af schuift en zoals bijna elke 14/15 jarige geen zin in school heeft en van wat begon als een smoes, daar werkelijkheid van heeft gemaakt en er zelf in is gaan geloven...quote:
Dus je scheert mij over een kant met ´´alle 14 en 15 jarige´´? Die als smoes omdat ie geen zin in school heeft een depressie loopt te faken? Makkelijk gezegd niet, doe er wat aan? Wat kun je als scholier die staat te werken voor 3 euro per uur niet veel lijkt me?quote:Op woensdag 16 december 2015 03:20 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Zoals het vorige topic bij mij overkomt dan zie ik een kind die al zijn fouten op zijn ouders/moeder af schuift en zoals bijna elke 14/15 jarige geen zin in school heeft en van wat begon als een smoes, daar werkelijkheid van heeft gemaakt en er zelf in is gaan geloven...
Zo komt dat topic over.. zeg niet dat het zo is maar in beide topcis heb je het over een depressie veroorzaakt door je moeder, maar verteld de oorzaak niet. Je probeert medeleven op te wekken, wat normaal is voor een 14/15 jarige, maar vertelt de oorzaak niet waardoor wij je moelijk kunnen helpen.
Het is natuurlijk heel goed van je dat je van je af schrijft. Maar probeer ook positief te denken. Ga hardlopen. Ga wandelen. Doe iets. Ga niet de hele tijd in je bed liggen en piekeren en steeds zelfmedelijden opwekken. Als je het zo slecht heb doe er dan wat aan.
met mijn depressie dit voorjaar is idd di vastgesteld door een psycholoog, en ook met oorzaak ouders. Met mijn ´´actieve´´ depressie tot heden vastgesteld dat ik een depressie heb door de huiasrts, met als gevolg ik morgen na een psycholoog ga die mij verder gat onderzoeken edquote:Op woensdag 16 december 2015 03:38 schreef Droopie het volgende:
Een depressie is dat ook vastgesteld door de psycholoog en zo ja, qua onderzoek ook de oorzaak door je ouders?
Dan zou een pleeggezin eerder een oplossing zijn voor je.
Met een depressie gaat begeleid wonen je echt niet lukken met voor jezelf zorgen en naar school.
Succes iig..
Even doorbijten en een goede fundering voor je toekomst leggen (opleiding, hulp) en over 2 jaar werken en huis uit.
Je zit al op 80%
Ps..ik heb je andere topics nog niet gelezen, ik ga ermaar van uit dat het flink drama is bij jouw thuis
Leg uit ? hoe financieerde die zich eigen? wat voor onderdak had ie? waar staat ie nu?quote:Op woensdag 16 december 2015 03:47 schreef schvvmert het volgende:
Mij broer ging op 16e huis uit, echt groot succes is dat tot nu niet geworden.
Begeleid wonen maar dat ging al snel mis, daarna van alles in Amsterdamquote:Op woensdag 16 december 2015 03:48 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
Leg uit ? hoe financieerde die zich eigen? wat voor onderdak had ie? waar staat ie nu?
quote:Op woensdag 16 december 2015 03:50 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Begeleid wonen maar dat ging al snel mis, daarna van alles in Amsterdam
van alles, bedoel je pleeggezinnen en internaten enzo of zelfstandig?quote:Op woensdag 16 december 2015 03:50 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Begeleid wonen maar dat ging al snel mis, daarna van alles in Amsterdam
Gelijk zelfstandig met begeleidingquote:Op woensdag 16 december 2015 03:52 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
[..]
van alles, bedoel je pleeggezinnen en internaten enzo of zelfstandig?
Oke, nou wil wel even zeggen dat een actieve depressie je niet aan het strijken/ wassen/ enige interesse helpt.quote:Op woensdag 16 december 2015 03:46 schreef Zomaareengast het volgende:
[..]
met mijn depressie dit voorjaar is idd di vastgesteld door een psycholoog, en ook met oorzaak ouders. Met mijn ´´actieve´´ depressie tot heden vastgesteld dat ik een depressie heb door de huiasrts, met als gevolg ik morgen na een psycholoog ga die mij verder gat onderzoeken ed
Makkelijk he, zo vanaf je zolderkamer reageren op mensen om hen een kutgevoel aan te praten. God wat is dit een misselijkmakende reactie. Kutjochquote:Op woensdag 16 december 2015 02:27 schreef Zolder het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |