Je geeft ons niet meer dan een woord, om vervolgens te gaan huilen dat we je daar op beoordelen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
meer dan wie of wat geef ik niet, spreek nederlands vlegel
en soms kun je de kinderen al herkennen omdat ze bij het eerste woordje gaan drammen en schreeuwen en gillenquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:33 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Je geeft ons niet meer dan een woord, om vervolgens te gaan huilen dat we je daar op beoordelen.
Soms heb je niet echt meer nodig dan 1 woord om te weten dat iemand niet volwassen genoeg is om mee te praten.
Gek hè, als je iedereen die met abortus te maken heeft als tokkie wegzet.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
en soms kun je de kinderen al herkennen omdat ze bij het eerste woordje gaan drammen en schreeuwen en gillen
Dat zijn haploïde cellen, dat kun je geen kinderen noemen. Diploïde cellen zijn een heel ander geval.quote:Op zaterdag 26 december 2015 11:35 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Door met mannen sex te hebben kies je er dus bewust voor om een potentieel kind geen kans te geven. Dat is dan ook een vrij egoïstische keuze.
Al die potentiële kinderen in je testikels sterven voordat ze de kans hebben het wonder der leven te ervaren.
Of gaat je hoge moraal pas op als het probleem bij de vrouw ligt?
Cellen zijn cellen. Zolang er geen bewustzijn aan gekoppeld is blijven het een hompje cellen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:37 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dat zijn haploïde cellen, dat kun je geen kinderen noemen. Diploïde cellen zijn een heel ander geval.
En wat heb je er dan precies op tegen? Vanuit religieus oogpunt ofzo?quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:35 schreef TserrofEnoch het volgende:
Tegen.
En ik zal tegen blijven.
Het is een tragedie dat dit toegestaan wordt. Onze samenleving is al langere tijd failliet met zijn normen en waarden dat dit toegestaan wordt. Ook zijn er steeds meer proponenten van eugenetica te vinden.
We leven in zieke tijden.
dat is jouw mening loserquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:36 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Gek hè, als je iedereen die met abortus te maken heeft als tokkie wegzet.
Je maakt jezelf belachelijk knul.
Knul, prima als je een mening denkt te hebben, maar onderbouw het dan op zijn minst.quote:
dan vraag je daar maar naar ipv als de bevestigende tokkie boos te worden, loserquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:45 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Knul, prima als je een mening denkt te hebben, maar onderbouw het dan op zijn minst.
Nu ben je gewoon bewust aan het zuigen in een (voor sommige) gevoelig topic.
Het is kerst, denk eens aan een ander
Er is naar gevraagd, namelijk door de TS.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:46 schreef fs180 het volgende:
[..]
dan vraag je daar maar naar ipv als de bevestigende tokkie boos te worden, loser
oh was "simpele ziel" een suggestie dat ik het doosje open moest doen? loser.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:48 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Er is naar gevraagd, namelijk door de TS.
Vandaar dat je ook weet waar dit topic over gaat.
Ben je nieuw op internet ofzo?
Je had iets anders verwacht door iedereen hier als tokkie weg te zetten?quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
oh was "simpele ziel" een suggestie dat ik het doosje open moest doen? loser.
Nee totaal niet.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:40 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
En wat heb je er dan precies op tegen? Vanuit religieus oogpunt ofzo?
Je omschrijft je eerste post perfect, goedzo knul.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
en soms kun je de kinderen al herkennen omdat ze bij het eerste woordje gaan drammen en schreeuwen en gillen
Laat je nou niet opnaaienquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:59 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Je omschrijft je eerste post perfect, goedzo knul.
Wij moeten toevallig de komende maanden gaan beginnen aan ivf/icsi, omdat ik ontzettend slecht zaad heb.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:56 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nee totaal niet.
Ik ben er ook tegen als iemand een kogel door jouw hoofd jaagt.
De ongeborenen zijn de meest weerloze van onze samenleving. En niemand komt voor ze op.
Ik vind dit schandelijk. Het komt voort uit egoïsme, terwijl wij op een moment zijn dat wij dit aan zouden kunnen. Maar in plaats daarvan zijn wij nu bezig met donorzaad, donoreicellen en IVF. De trend gaat naar eugenetica toe en dat vind ik walgelijk. Waarom als er nog zoveel kinderen zijn kunstmatig kinderen op de aarde brengen?
Ik heb er al behoorlijk veel discussies over gevoerd en het gaat mij echt heel erg aan het hart, maar ik probeer niet al te veel in dergelijke discussies mee te gaan omdat het een nutteloze bezigheid is. Mensen zijn toch voor en ik zit mijzelf nodeloos te kwetsen.
Haploïde cellen en diploïde cellen zijn echt een heel ander verhaal. Diploïde cellen worden een mens. Haploïde cellen moeten een andere haploïde cel vinden willen ze een diploïde cel worden. Diploïde cellen worden een hompje cellen en uiteindelijk een mens.
Mijn vriendin is pro-choice, dat was een behoorlijke schok destijds. Ze deelde mij ook mee dat als ze nu zwanger zou raken ze het zou aborteren. Het was een schok omdat ik hoopte/verwachte dat zij er geen duidelijke mening in zou hebben. Dat zij hier buitengewoon anders in stond dan mij liet mij schrikken. Ik heb wijselijk mijn mond gehouden. Iedereen mag zijn opvattingen hebben, ik heb destijds wel aangegeven dat ik wel bereid zou zijn om klaar te staan voor een eventueel kind. In de praktijk zal ik haar verlaten als ze daadwerkelijk overgaat tot een abortus in het geval ze zwanger is. Ik kan mij niet met deze praktijk vereenzelvigen en ik wil er niks mee te maken hebben. Als mijn partner voor een abortus kiest dan betekent dit einde relatie. Al is dit niet iets wat ik vooraf zou vertellen aangezien ik geen druk op haar zou willen uitoefenen.
Abortus is naar mijn mening altijd doden, of het moord is of niet, is geen moeilijke vraag. Het is veelal geen moord. Of het moord is wordt bepaald door de wet. Maar voor mij voelt het wel aan als moord. De enige mogelijkheid dat ik sympathie heb voor abortus is als het kind niet levensvatbaar is of als het een zeer ernstige ziekte heeft.
Persoonlijk zie ik heel graag dat ze stoppen met zaaddonoren, eiceldonoren en IVF. En dat men bij moeite met het krijgen van kinderen en masse voor adoptie kiest. En dat er verdere restricties opgelegd worden voor abortus. Adoptie moet een goede en aantrekkelijke optie worden.
Zelf heb ik altijd voor bewondering voor tienerouders. Ik hoor anderen hierover vaak lacherig doen. Maar zij kozen ervoor om hun kind te houden, zij nemen de verantwoordelijkheid.
Er zijn anderen die zwanger raken en die het aborteren, dit vind ik veel ernstiger.
Ben je tegen abortus als het kind in de buik eigenschappen heeft die de ouder niet aanstaat?quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:05 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Wij moeten toevallig de komende maanden gaan beginnen aan ivf/icsi, omdat ik ontzettend slecht zaad heb.
Adoptie is voor mij absoluut geen optie, ik zal nooit zoveel van dat kind kunnen houden, simpelweg omdat het niet mijn eigen vlees en bloed is.
Als icsi ook niet gaat werken dan zullen wij kiezen voor een leven zonder kinderen.
Wat is nou precies je probleem met eugenetica?
Ik ben nooit tegen abortus, ik ben altijd voor het hebben van een keuze. Dat die soms wat te laat gemaakt wordt in mijn ogen is jammer, abortus als contranatale actie (i weet niet hoe ik het anders moet noemen, postconceptionele anticonceptie?) is niet waar ik voor zou kiezen. Toch vind ik het een recht van elke vrouw; zij mag bepalen of dat kind er komt of niet.quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:16 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ben je tegen abortus als het kind in de buik eigenschappen heeft die de ouder niet aanstaat?
Bijvoorbeeld abortus omdat het een meisje is?
Selectie maken doe je niet op nakomelingen omdat het anders niet zo gemakkelijk uitkomt.
'Oh het heeft bruin haar met groene ogen, ik wil een kind met blond haar en blauwe ogen.'
Het egoïsme staat voorop en mensen die op een dergelijke manier bezig zijn met mensenlevens horen geen kinderen op te voeden.
In 1923 waren voorstanders van eugenetica wijdverbreid. Rond 1945 werd eugenetica over de algehele linie verworpen. Maar laatste tijd lijkt het weer aan tractie te winnen.
Je kiest niet voor een baby of designerbaby. Mensenlevens zijn geen spelletjes waarmee gespeeld moet worden op verscheidene manieren. Dat begrepen ze vroeger, maar nu niet meer lijkt het.
Kittens ook maar die verdrink je ook niet.quote:Op zaterdag 26 december 2015 09:00 schreef Isegrim het volgende:
Een ongewenste zwangerschap is geen 'ongemak', dat is een helse ervaring voor een vrouw. Bovendien is het absurd om een foetus meer rechten te geven dan een geboren mens.
Na 15 weken vind ik het echt niet meer kunnen, voor die tijd als het in mijn directe kring voorkomt vanwege 'ongemak' of 'kinderfobie' dan verlies je mijn respect. Misschien leg ik het dan zo goed uitquote:Op zaterdag 26 december 2015 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die 15 wekengrens heb ik je niet eerder zien noemen, aan het begin van dit topic was het alleen nog in uitzonderlijke gevallen.
Maar wie komt anders voor de rechten van het kind op?quote:Op zaterdag 26 december 2015 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee?!
Waarom zijn het nagenoeg altijd mannen die besluiten dat een vrouw de zwangerschap wel uit kan dragen zodat het kind afgestaan kan worden ter adoptie?
Hou toch eens op met dat gebemoei met anderen waar je helemaal niets mee te maken hebt.
Je bent de vrouw in kwestie niet, je bent niet degene die het kind gaat adopteren en je bent waarschijnlijk ook niet degene die het kind verwekt heeft.
Je hebt geen enkele verantwoordelijk in de situatie en bent niet bereid die te nemen, maar wel een ander vertellen hoe zij haar verantwoordelijkheid wel en niet mag nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |