Ook niet als de CPU belast wordt?quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:35 schreef OngeschiktX het volgende:
Als ik bij prestaties kijk, dan is de snelheid +/-1.7GHz en niet het maximum van 2.0GHz, maakt dat nog wat uit?
Die was bij mij ook verdwenen na upgrade naar 10 idd, die heb je dus niet meer.quote:Een aparte virusscan heb ik niet meer. Voorheen had ik microsoft Essentials geloof ik, maar die is bij de upgrade naar windows 10 verdwenen denk ik.
Wat voor laptop is het en wat voor CPU zit erin? Er zijn namelijk programma's waarmee je de temperatuur van je processor kunt achterhalen. Ik gebruik hier bijvoorbeeld Intel extreme tuning utility voor. Er zijn tal van andere programma's maar helaas is het bij een laptop maar de vraag of ze de sensoren uit kunnen lezen.quote:Van binnen heb ik hem nooit echt schoongemaakt, maar de twee koelopeningen met koelribben zien er wel schoon uit, daar is niets van stof te herkennen.
Laptops kunnen behoorlijk opwarmen. Dat je geen stof ziet hoeft overigens niet te betekenen dat het koelblok volledig schoon is. Heb al meegemaakt dat het blok schoon was maar er een tapijt van stof in de fan zelf zat, tegen de koelribben aan. Wat ook nog kan is dat de koelpasta af is en de warmte niet meer optimaal geleidt naar het koelblok.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:03 schreef OngeschiktX het volgende:
Dat programma geeft overigens ook CPU temperaturen, maar ik denk niet dat die kloppen. Core 1=84C en core 2=86C. Lijkt me niet realistisch?
85/86C, hetzelfde dus.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:22 schreef bondage het volgende:
[..]
Laptops kunnen behoorlijk opwarmen. Dat je geen stof ziet hoeft overigens niet te betekenen dat het koelblok volledig schoon is. Heb al meegemaakt dat het blok schoon was maar er een tapijt van stof in de fan zelf zat, tegen de koelribben aan. Wat ook nog kan is dat de koelpasta af is en de warmte niet meer optimaal geleidt naar het koelblok.
Komt er extreem warme lucht uit?
Ow, en probeer deze anders nog even: https://www.techpowerup.com/realtemp/
Blijft erg warm en de vraag is even waardoor. Nog geen vastlopers gehad trouwens?quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:38 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Maar zou een te warme CPU het missen van toetsaanslagen kunnen verklaren?
Een MSI EX720quote:Op zondag 13 december 2015 14:15 schreef oheng het volgende:
Wat is het merk en model van de laptop. Asus F serie toevallig?
Dit zie je vaker bij laptops. De koeling is toch iets minder goed dan bij desktops, en bij langdurige belasting betekent dat dat thermische throtteling de beperkende factor is. Dat de temperaturen tegen de 90 graden zitten onderschrijft dat.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:59 schreef OngeschiktX het volgende:
Een intel core 2 Duo T6400. Niet al te nieuw meer dus.
Net even een benchmark-programma gedraaid om te kijken naar welke snelheid hij gaat. Hij gaat nooit naar maximaal, hoogste is 1.84GHz en net iets boven de 90%. Beetje jammer dat hij niet alles gebruikt wat hij moet kunnen.
Heb je ook het metalen plaatje welke boven de fan zit eraf gehad? Daaronder gaat stof zich namelijk ophopen, zie je in de eerste instantie niet.quote:Op zondag 13 december 2015 19:43 schreef OngeschiktX het volgende:
Net even de laptop opengemaakt, van stof is nauwelijks sprake:
[ afbeelding ]
Ziet er best schoon uit voor een 7 jaar oude laptop, die nooit eerder open is geweest.
Je hebt waarschijnlijk een "stof matje" in de koelribben zitten.quote:Op zondag 13 december 2015 19:43 schreef OngeschiktX het volgende:
Net even de laptop opengemaakt, van stof is nauwelijks sprake:
[ afbeelding ]
Ziet er best schoon uit voor een 7 jaar oude laptop, die nooit eerder open is geweest.
Net even gedaan. Het plaatje zelf kon er niet af, maar wel de fan samen met dat plaatje. Daaronder was het hol en zat niet zoveel. Ik kon daardoor wel bij de andere kant van de koelribben in de behuizing van de laptop, daar zaten wel twee kleine propjes stof.quote:Op zondag 13 december 2015 21:17 schreef bondage het volgende:
[..]
Heb je ook het metalen plaatje welke boven de fan zit eraf gehad? Daaronder gaat stof zich namelijk ophopen, zie je in de eerste instantie niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |